• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowe rekordy w trójmiejskich terminalach

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.

W gdyńskim BCT 500 tys. TEU, a gdańskim DCT 2 mln TEU. Trójmiejskie terminale kontenerowe biją rekordy przeładunków.



W miniony piątek 20 grudnia Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500 tys. TEU rocznych przeładunków. To szczególny rok dla BCT także z innego powodu. W 2019 r. ten gdyński terminal świętuje okrągły jubileusz 40-lecia działalności.

- W czterdziestoletniej historii działalności BCT w Gdyni i 17-letniej obecności ICTSI na terminalu, kilka razy zbliżyliśmy się do granicy 0,5 miliona przeładowanych TEU rocznie. Jednak faktycznie dopiero w tym roku przekroczyliśmy tę magiczną dla nas cyfrę. Trzeba podkreślić, że jesteśmy terminalem bramowym dla ładunków przeznaczonych prawie wyłącznie dla polskiej gospodarki, dlatego tym bardziej cieszy nas osiągnięty wynik. Bardzo dziękujemy naszym klientom, którzy powierzają nam swoje ładunki, doceniając pracę terminala BCT - powiedział Wojciech Szymulewicz, prezes BCT.
Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki. Po przejęciu gdyńskiego terminala w 2003 roku przez ICTSI - międzynarodowego operatora terminali kontenerowych i wsparty inwestycjami, stał się jednym z największych polskich terminali kontenerowych w kraju. W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.

DCT też świętuje



Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku. Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku.

- Jest nam niezmiernie miło poinformować, że terminal kontenerowy DCT Gdańsk właśnie dziś przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku - podało DCT na swoim profilu społecznościowym.
DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów kontenerowych w Europie i jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe na świecie statki kontenerowe - tzw. "ULCV" (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23.000 TEU. Liczba obsłużonych przez DCT Gdańsk kontenerów rosła przez lata, osiągając 1,9 mln TEU (twenty-foot equivalent unit) w 2018 roku. DCT dysponuje nabrzeżem o długości 1306 metrów oraz maksymalnej głębokości 17 metrów. Obecnie trwa rozbudowa terminalu, która zakończy się na przełomie 2019 i 2020 roku.

Od maja tego roku DCT Gdańsk jest własnością trzech podmiotów - PSA International Ptd Ltd, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund zarządzanego przez IFM Investors.

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • Gratulacje (7)

    Baltyk to polskie okno na swiat .

    Dobrze rozwijajaca sie gospodarka , odpowiedzialna i dalekowzroczna polityka gospodarcza , troska o zwyklego czlowieka , powrot do tradycyjnych wartosci , otwrtosc na nowe rozwiazania , uczciwosc to recepta na sukces .

    Brawo dla pracownikow terminali i ludzi ich wspierajacych , z ich pracy wszyscy czerpiemy kozysci .

    • 58 29

    • "dalekowzroczna polityka"

      Australiskiego emeryta.
      Zadna w tym zasluga jakiegokolwiek polskiego rzadu czy pomorskiego samorzadu.
      Jedyne zaslugi, ze niezbyt mocno przeszkadzano.

      • 26 2

    • ładnie to napisałeś (3)

      zapomniałeś dodać: ,, Aby Polska rosła w siłę i ludziom żyło się dostatnio'', to jak towarzysze? Pomożecie? Pomożemy

      • 11 4

      • No tak (2)

        A ty pomozesz , czy dalej bedziesz szydzil , przeszkadzal i cieszyl sie gdy cos idzie nie tak .

        Pozdrawiam

        • 9 7

        • nie przeszkadzam, nie cieszę się gdy coś idzie nie tak (1)

          ciężko pracuję, uczciwie płacę podatki, każdego dnia dżwigam PKB z całej siły, jestem patriotą, ale jak widzę panoszącą się bolszewię to chociaż czasem coś napiszę, również pozdrawiam Anonimie

          • 17 0

          • Met

            Panosząca się bolszewia , kto to jest wg. ciebie ?

            Kiedy brak argumentów , używa się inwektyw , to raczej nie pomaga .

            Życzę sukcesów w dźwiganiu PKB .

            Wesołych Świat i wszystkiego dobrego w Nowym Roku Życzę

            • 6 5

    • A co wspólnego z przeładunkiem (1)

      Ma powrót do tradycyjnych wartości. Daje jakiś dodatkowy procent?

      • 8 1

      • Oczywiscie

        Tradycyjne wartości to , pracowitość , uczciwość , profesjonalizm , prawdomówność ,
        życzliwość , sumienność , niezawodność , zaradność , dobra wola , patriotyzm itd..
        Myślę ze przestrzeganie tych zasad daje więcej niż 1%

        • 3 0

  • No i elegancko! (7)

    Nareszcie zaczynamy korzystać z naszego położenia geograficznego. Oby tak dalej!

    • 46 8

    • i wspierać chińską produkcję zamiast polskiej (2)

      ten medal ma dwie strony

      • 7 10

      • Ciekawe

        Roterdam , Hamburg , Antwerpia ..........ci to dopiero Chinczykow wspieraja

        A tacy Europejscy sa ........moze jakis komisarz UE powinien sie tym zajac

        • 11 1

      • no właśnie, ktoś ma jakąś wiedzę czy tylko import wzrasta czy eksport też?

        • 1 2

    • Wreszcie? Dct istnieje od kilkunastu lat (1)

      I prawie w każdym roku bił rekord przeładunków

      • 10 2

      • Co nie zmienia faktu że to i tak wciąż niewiele.

        Masa kontenerów wciąż przyjeżdża do nas z portów zachodnich.

        • 3 4

    • Nie zaczynamy...

      Zyski z tej dzialalnosci skonsumowal inwestor, ktory zaryzykowal i zarobil.
      "my" z tego mamy niewiele. Nawet nauki nie potrafimy z tego przykladu wyciagnac. A ten przyklad 20lat przedsiewziecia powinien byc na uczelniach omawiany...

      • 13 1

    • Jestem spedytorem międzynarodowym . Z czego się cieszysz? Około 85% zalewa nas import z Chin

      • 3 4

  • Jak to??? (18)

    Przecież jest port w Bremerhaven, w Hamburgu i w Rotterdamie. Na co te porty? Zamknąć! Na co nam te duże lotnisko CPK? Donaldzie pomóż zamknąć te porty! Panie Trzaskowski leccie na skargę do Brukseli!

    • 57 79

    • Rozumiem sarkazm (11)

      Niestety podzielam twoje obawy .

      To wlasnie tacy ludzie jak Rudy i jego kompani robia wszystko aby spowodowac , zamet balagan i zmacic "wode" , oni w szambie czuja sie jak ryba w czystej wodzie .

      • 21 34

      • Tylko to za PO powstal DCT i byl hejtowany przez pisie trole (10)

        • 34 13

        • he he dokładnie za pisu nie powstało dokładnie nic,
          tylko zmieniają prezesów do odprawy ze spółek skarbu Państwa.

          • 38 11

        • Pomysl Dct powstal w latach 90 (7)

          Pierwsze prace na poczatku XXI wieku.
          Wczesniej Australijczyczy i Brytole tulali sie po Wybrzezu, szukajac przychylnego miejsca. W tym usilowali namowic do przedsiewziecia port i miasto Gdynie, "kolebke" transportu kontenerowegow w Polsce.
          No ale wtedy Lewandowski likwidowal PLO a "nie da sie", "nie oplaca sie" spowodowalo powstanie kuszacej alternatywy w postaci apartamentow na nabrzezach...
          W koncu "emeryt" zagniezdzil sie w "szorstkiej" przyjazni z gdanskim portem, przy gromkim rechocie pomorskicj "kregow gospodarczych", krecacych b3ke z inwestora, ktory przybyl "w oczywosty sposob" umoczyc kase.
          Kase te obrocil z zakladanym zyskiem w 15lat, przy okresie dzierzawy lat 30.
          I szczeki opadly, ukazujac impotencje wszystkich sil politycznych i gospodarczych Polski i Pomorza.

          • 26 9

          • co ty wypisujesz za bzdury (5)

            Rudy i jego kampania za wszelką cenę chciała ud..pić Gdynię
            z PLO, Dalmorem, Lotniskiem 3 x większym w Kosakowie,... za to niech się POmorskie cieszy nowym Centralnym :)) Wszak PiS i jego wybrzeżowy lider najwięcej krytykował to gdyńskie widać już miał w zamyślę szefowanie innemu?

            • 4 29

            • ale sie bidny gdyński pisior sledziem dławi.. (4)

              i cos o prawdzie ględzi.. tej ruskeij ...

              • 18 6

              • (2)

                Prekursorem przeładunku kontenerów w Polsce był GTK i po kilkuletnim zastoju rusza z kopyta niebawem wyprzedzi te wszystkie Australijskie Filipińske spółeczki.

                • 6 5

              • Wiesiek weź Ty się puknij w ten biały kask.

                • 3 2

              • Taaaaa, z ta infrastruktura i 1.5h podejsciem z redy...

                • 1 1

              • biedny Pisior z Gdyni

                to pewnie przytułek w Gdańskiej Enerdze załapał....Tam cały PIS z Sopotu też pracuje, mało kreatywne miernoty, tylko do etatu pod politycznym nadzorem się nadają

                • 8 0

          • Jaka Gdynia? Potrzeba powierzchni dla terminala.

            Wiedza typowego fachowca z pisu ala Arciszewska.

            • 10 3

        • nie powstał "za PO"

          ...i nie był "hejtowany", bo mało kto wiedział, ze takie coś powstaje.
          A już na pewno z dala byli trzymani "polityczni celebryci" wszelkiego autoramentu, którzy na tym przedsięwzięciu miałby chęć się polansić...
          Pieniądz lubi ciszę i dyskrecję...

          • 4 2

    • (3)

      Wymienione przez ciebie porty są położone nad Morzem Północnym. Twoja dygresja jest chybiona. Tylko Kilonia jest nad M. Bałtyckim.

      • 11 7

      • Nie jest chybiona. (2)

        Pokazuje na konserwatywny model gospodarczy, handlu morskiego zagniezdzonego wlasnie na morzem Polnocnym. To przez wieki byl glowny wezel handlu i wymiany dla Europy. Dalej szlaki ladowe. Do dzisiaj ten model jest bardzo agresywnie broniony, co pokazuja chociazby priorytety w budowie autostrad przez Polske...

        • 5 12

        • (1)

          Co ty piszesz za głupoty? Polska jest krajem tranzytowym. Większość ruchu jest skierowana wschód-zachód. Autostrady budowane są tam, gdzie jest największy ruch. Twoim zdaniem lepiej budować ekspresówki tam, gdzie nic nie jeździ? Poza tym S3 i A1 wydają się być wystarczające.

          • 0 1

          • Wydaja sie...

            I wszystko jasne.
            Samo stwierdzenie o "tranzytowosci" pokazuje, jak silnie ten model gospodarczy tkwi w umyslach. Oczywiscie, jest rowniez tranzytowy. Nie w tym problem. Problem jest w tym, kto tym "tranzytem" zarzadza i kto na nim zarabia.
            Oraz ktory kierunek jest oplacalny i priorytetowy.
            Poza tym, sprobuj wbic sie w uklady logistyczne Morza Polnocnego, to moze zrozumiesz jak to jest "ladnie" poukladane.

            • 0 0

    • towarzysze, DCT jest prywatny (1)

      wy się tłumaczcie z miliona samochodów na prąd, rdzewiejącej stępki pod prom, braku modernizacji wojska, lotniska w Radomiu, importu gigantycznych ilości węgla, sukcesów dyplomatycznych, itd

      • 17 6

      • Wolskie wojsko jest modernizowane, tak że pada na ryło.

        • 10 2

  • (17)

    Terminal DCT zarabia dla Skarbu Państwa 10 mld pln rocznie, 10% z tej kwoty powinno zasilać budżet Gdańska,
    .

    • 60 28

    • A z jakiej to okazji? (2)

      Co? Władze Gdańska nie potrafią samodzielnie zdobyć kasy? Wszystko już sprzedane? Może czas na zmianę? A rozumiem! Brakuje kasy. Rząd polski nie będzie finansował rydwanów, lgbt, ecs i innych miejskich wymysłów. Niech sami na siebie zarabiają.

      • 15 36

      • z takiego powodu, że siedziba firmy jest w Gdańsku i tu płaci podatki. (1)

        • 23 9

        • czyli widzimy, kto jest zainteresowany wzrostem opodatkowania

          - samorząd.
          Co widać na kazdym kroku...

          • 2 5

    • Oczywiscie (2)

      Rydwany , wyjazdy na skarge do Brukseli , psie pisuary itp. wynalazki Pani Prezydent kosztuja .

      • 19 24

      • Gdańsk powinien oddzielić się terytorialnie od Pislandii. (1)

        Tak jak zawsze było Wolne Miasto Gdańsk.

        • 12 11

        • Do szkoly

          Im szybciej tym lepiej .

          • 2 3

    • Władze Gdańska (1)

      Władze Gdańska nie położył kasy za ten terminal. Niby z jakiego powodu miały by czerpać korzyści z czyjejś inwestycji?! Ulice nadal tragiczne. Kładki budują dla deweloperów...

      • 17 23

      • Władze Gdańska

        zbudowały Most imienia Jana Pawła II, dzięki któremu ten terminal powstał i zarabia dla Skarbu Państwa 10 mld rocznie a Państwo nie chce się teraz z Gdańskiem dzielić....

        • 13 6

    • Macie GPEC (2)

      A przepraszam... Sprzedaliście Niemcom z Lipska. Miasto zarabia na tym 9 mln zł a niemiaszkom 45 mln. Wszystko byście sprzedali...

      • 15 16

      • Wy sprzwdaliscie SNG Francuzom i Stocznie Ukraincom

        • 15 4

      • Sprzedaje się temu kto posiada środki i płaci najwięcej.

        Sprzedane, zmodernizowane, ciepło w bloku masz więdz siedź na d*pie i czekaj na swoje pińćset plus, zagarnięte pracującym Polakom przez pislamistów.

        • 11 3

    • Nie zarabia. (3)

      Wplywy podatkowe sa kwota, ktora jako konsumenci oplacamy w sprowadzonych towarach.
      To my oplacamy Gdansk, bo jest on kosztem.
      Zarobki terminala to zupelnie inne pieniadze, zasilajace konta wlasciciela i inwestorow.

      • 9 8

      • Gdańsk jest kosztem? (1)

        dla was czyli dla kogo? policzmy ile Gdańsk, Gdańszczanie oddają Państwu w postaci opłat, danin, podatków, VAT-ów itp Ile z tej kasy wraca do Gdańska? Jeśli z jednej tylko firmy z Gdańska Skarb Państwa zarabia 10 mld pln rocznie? Per saldo na bank to wyjdzie, że Gdańsk jest dojony na kasę

        • 5 4

        • Skarb Panstwa zarabia na podatkach od handlu, ktore de'facto placi konsument.

          Czyli my, konsumenci i obywatele.
          To, ze czesc tych podatkow zostaje w miejscu powstania obowiazku podatkowego jest zadna zasluga tego miejsca. Tym bardziej, ze dzialanie organow celno-podatkowych oraz zaplecza tego handlowego biznesu pozostawia wiele do zyczenia.

          • 2 6

      • PFR to grabieżcy nie inwestorzy.

        Marionetki polityczne.

        • 12 0

    • Dulkiewiczowej???

      I tak miałaby deficyt.

      • 6 10

    • 10 mld

      Przecież to tylko propaganda!!!! Ludzie - poczytajcie trochę kto, kiedy i komu płaci jakiekolwiek podatki.

      • 4 5

  • Wszystko za bezcen sprzedane zagranicznym firmom, zlodziejska prywatyzacja (7)

    Dobrze, że udało się chociaż odkupić część akcji DCT.

    • 24 48

    • Dct bylo prywatyzowane? (4)

      • 12 8

      • Raczej... (3)

        Nacjonalizowane...

        • 15 7

        • Nacjonalizowane? (2)

          Najpierw odsyłam do słownika. PFR nie ma nawet 40 % udziałów.

          • 4 8

          • No i dobrze

            Bo pislamiści zrobiliby przechowalnię partyjną. Łapy precz od Gdańskiego portu.

            • 15 4

          • Troche wczesniej...

            ... mial zero.
            Jedyny zwiazek z panstwem to byla dzierzawa. Ktora wygasnie za troche ponad 10lat... I majatek trwaly wroci "do macierzy"

            • 1 1

    • będzie można Arciszewską wsadzić do zarządu (1)

      • 15 6

      • Albo dzieci Adamowicza

        • 4 14

  • Kiedys w Gdyni sie smiali z pomysłu hubu kontenerowego a teraz DCT przeładowuje 4x wiecej niz BCT (4)

    • 61 4

    • Najwiekszy blad gospodarczy Gdyni (2)

      Odrzucenie australijskiej kasy.
      Cena jest marginalizacja i kanibalizm.

      • 26 3

      • hub w Gdyni (1)

        zamalo farby.

        • 11 1

        • Slabo schnie...

          Na wodzie...

          • 7 0

    • Bo Gdynia to stan umysłu

      Taki Radom północy. Szczególnie za Szczurka i 1200 urzędasów

      • 19 4

  • Się uśmiałem ze zdjęć (4)

    Wygląda to tak jakby wielka feta czekała po przeładunku w Gdyni a w Gdańsku wielkie mi halo znowu rekord po co na banery wydawać

    • 24 5

    • (2)

      A co w tym śmiesznego? Terminale działają na zupełnie inna skale. Gdynia nie ma nawet możliwości przyjmować największych statków. Przy konkurencji Dct ich wynik naprawdę cieszy. Dct ma niespotykane w okolicach warunki i możliwości - przyzwyczaili się do ciągłych wzrostów.

      • 7 3

      • (1)

        I tak GTK wszystkich wyprzedzi.

        • 7 2

        • Dziś nie prima aprilis.

          • 2 0

    • Ale Dziś BCT kiedyś Zakład Kontenerowy Gdynia był pionierem konteneryzacji w Polsce i oni istnieją 40 lat ,w październiku była rocznica i taki rekord 500.000 temu jest dla nich dużym osiągnięciem przy konkurencji GCT i DCT

      • 4 1

  • (4)

    I zaś biura wygarna z 3tysie na głowę ze to że "tak ładnie przeladowali 2mln,a dla reszty pamiatkowe zdjecie asiorow na tle kontenerka,zeby pamietali czyja to zasługa:D

    • 13 4

    • Oj zazdrosniku,

      obudz się i przestań marzyć.

      • 3 1

    • (1)

      Jestem w stanie zrozumieć, ze przeszła Ci taka mysl przez głowę. Ciężko mi zrozumieć, ze przyjąłeś to za fakt i ten swój pomysł rozpowszechniasz w internecie.

      • 2 1

      • No cóż,może faktycznie pisze głupio, z 2 mln to pew ie bedzie z 5 tysi:D

        • 2 1

    • Bez ogarnięcia logistyki to byś kontenery na butelki przeładowywał do skupu.

      • 0 0

  • (4)

    Co zrobi DCT jak wszyscy Ukraińcy się zwolnią?

    • 20 4

    • zatrudni hindusów

      • 21 0

    • (1)

      Zatrudnią górników z Sosnowca co by jodu z nadmorza się nawdychać

      • 7 0

      • Myslisz ze beda robic za takie stawki i bez trzynastek, czternastek i pietnastek?

        I jeszcze może do 65 r.ż?

        • 2 0

    • Hętny

      Ja się najme

      • 0 0

  • DCT faworyzuje swoich klientów (1)

    • 7 8

    • a czyich ma faworyzować?

      • 24 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane