• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowe rekordy w trójmiejskich terminalach

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.

W gdyńskim BCT 500 tys. TEU, a gdańskim DCT 2 mln TEU. Trójmiejskie terminale kontenerowe biją rekordy przeładunków.



W miniony piątek 20 grudnia Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500 tys. TEU rocznych przeładunków. To szczególny rok dla BCT także z innego powodu. W 2019 r. ten gdyński terminal świętuje okrągły jubileusz 40-lecia działalności.

- W czterdziestoletniej historii działalności BCT w Gdyni i 17-letniej obecności ICTSI na terminalu, kilka razy zbliżyliśmy się do granicy 0,5 miliona przeładowanych TEU rocznie. Jednak faktycznie dopiero w tym roku przekroczyliśmy tę magiczną dla nas cyfrę. Trzeba podkreślić, że jesteśmy terminalem bramowym dla ładunków przeznaczonych prawie wyłącznie dla polskiej gospodarki, dlatego tym bardziej cieszy nas osiągnięty wynik. Bardzo dziękujemy naszym klientom, którzy powierzają nam swoje ładunki, doceniając pracę terminala BCT - powiedział Wojciech Szymulewicz, prezes BCT.
Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki. Po przejęciu gdyńskiego terminala w 2003 roku przez ICTSI - międzynarodowego operatora terminali kontenerowych i wsparty inwestycjami, stał się jednym z największych polskich terminali kontenerowych w kraju. W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.

DCT też świętuje



Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku. Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku.

- Jest nam niezmiernie miło poinformować, że terminal kontenerowy DCT Gdańsk właśnie dziś przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku - podało DCT na swoim profilu społecznościowym.
DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów kontenerowych w Europie i jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe na świecie statki kontenerowe - tzw. "ULCV" (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23.000 TEU. Liczba obsłużonych przez DCT Gdańsk kontenerów rosła przez lata, osiągając 1,9 mln TEU (twenty-foot equivalent unit) w 2018 roku. DCT dysponuje nabrzeżem o długości 1306 metrów oraz maksymalnej głębokości 17 metrów. Obecnie trwa rozbudowa terminalu, która zakończy się na przełomie 2019 i 2020 roku.

Od maja tego roku DCT Gdańsk jest własnością trzech podmiotów - PSA International Ptd Ltd, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund zarządzanego przez IFM Investors.

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • No i fajnie.

    To sie nazywa dobra zmiana.Bron nas Boze przed powrotem "prawdziwych fachowcow".Wtedy znowu okaze sie,ze na nic nie ma pieniedzy,nic sie nie oplaca, porty to tylko klopot.Najlepiej je sprzedac albo zamknac,mamy przeciez port w Hamburgu.

    • 15 17

  • Wszystkie sukcesy dzięki taniej siły roboczej z ukrainy (2)

    I wyzysku......!!!!

    • 10 4

    • Tania siła? oni zarabiają takie same pieniądze jak wszyscy pracownicy. (1)

      • 5 5

      • Tani

        Pracownicy...
        Wszyscy...

        • 4 0

  • Ktora firma córka aktualnie "zatrudnia" parobków?

    • 3 2

  • Czyli gospodarka... (3)

    ...za hula. Peowcy pewnie "zadowoleni"?

    • 13 5

    • Spokojna głowa. (2)

      PiSowi już dożynaną kraj. Kasy na plebs zabraknie już za momencik!

      • 6 3

      • Mialo zabraknac... (1)

        Juz w poprzedniej kadencji, po dwoch latach...

        • 1 4

        • Pos rozkradl do konca ofe i jeszcze opodatkowal srodki to kasy na troche starczyło

          • 0 0

  • z ich pracy wszyscy czerpiemy korzyści....jak ktoś napisał (5)

    zyski czerpie na pewno właściciel terminala DCT i Skarb Państwa / 10 mld rocznie/, jako przeciętny Gdańszczanin mam tylko zwiększony ruch i dodatkowe korki na Trasie Sucharskiego, gdzie często występuje zwężenie na Moście Jana Pawła II, który po prostu zużywa się podczas nadmiernej eksploatacji a ruch tam jak na autostradzie / bezpłatnej dodajmy/ i coraz częściej są tam remonty, owszem pracę ma tam około tysiąca osób, ale ile % z nich to mieszkańcy Gdańska / podatki z PIT w blisko 50% wracają do gminy/, Gdańsk zarabia też na podatku od nieruchomości, ale prawdziwe konfitury zgarnia Skarb Państwa, który powinien dzielić się z Gdańskiem przynajmniej 10% tej kwoty.

    • 14 9

    • Taak, żeby sitwa Dulkiewicz miała jeszcze więcej w korycie (2)

      Już i tak wzięli na nas kredyt za pół miliarda zł

      • 5 9

      • jakby dodatkowo był ten 1 mld w budżecie (1)

        to nie byłyby potrzebne żadne kredyty, chyba, że jako wkład do kolejnych inwestycji, wątpię, że jesteś z Moreny i tego nie rozumiesz....
        Budżet Gdańska na poziomie 5,3 mld to duża kasa a ten 1 mld pln z podatków DCT po prostu się Gdańskowi należy...

        • 8 4

        • Weź nie płacz. Siedzisz i w i EC nie marudzisz. Nie wiem kolego czy wiesz ale większość podatków od pensji kroi Gdańsk. Skad te 5,3mld? I gdzie te pieniądze?

          • 2 0

    • 10 mld

      A kto powiedział o tych mld ? Zwykła propaganda. Gróbarczyk - ten od rdzewiejącej stępki - powiedział że to już 40 mld pln, ale ze wszystkich portów. Uwierzysz?

      • 4 4

    • Po co tamtędy jeździsz to są tereny portowe a jak się nie podoba to przez miasto jeździć.Wieczne narzekanie !!!!! Siedź w domu i nie marudź

      • 1 6

  • 40 mld pln to ze wszystkich portów w Polsce (1)

    z tego z Portu Gdańsk 20 mld pln, Gdańsk to 50% przeładunków towarów, Szczecin, Świnoujście, Gdynia i reszta mniejszych portów morskich to pozostałe 50% przeładunków, sam DCT Gdańsk zarabia dla Polski 10 mld pln rocznie a zwrotów ani udziałów w zyskach dla Gdańska żadnych ze strony rządu, jeszcze po politycznej złości wyprowadzają z Gdańska ośrodek decyzyjny Lotosu i Energi...

    • 7 6

    • jeszcze po politycznej złości wyprowadzają z Gdańska ośrodek decyzyjny Lotosu i Energi...

      Met , sorry myslalem ze ty powazniejszy gosc jestes .

      Cos mi sie wydaje ze jednak blisko UM sie krecisz .

      Prosze , opamietaj sie z ta grafomania .

      • 2 7

  • Truciciele. (1)

    A to na jakim paliwie pływają te olbrzymy do naszych portów już nikogo nie interesuje. Bałtyk umiera również za ich sprawą. A oni śmieją się nam w twarz, pływając na najgorszym, wręcz odpadowym paliwie. Stare diesle jeżdżące po naszych ulicach, to przy tych statkach, auta emitujące jedynie świeże powietrze. Rybacy, podziękujcie im. Turyści, podziękujcie im.

    • 4 16

    • Coraz częściej na LNG

      Bo mają kasę na nowe jednostki.

      • 2 0

  • (1)

    bohatery

    • 3 0

    • raczej

      bahatyry...

      • 1 1

  • Czy przeczytam kiedyś ,,rekordowe premię za dobrą prace dla dokerow"

    • 16 0

  • Mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odczuwają te wzrosty (2)

    poprzez coraz dłuższe korki i rozjeżdżone drogi. Budowa i poprawa infrastruktury idzie zbyt wolno. Rozwój portów powinien poprzedzać rozwój infrastruktury drogowej.

    • 9 1

    • Moze Gdynia za malo farby kupila

      • 5 0

    • Drogi, podatki, miejsca pracy...

      13 mln co roku do kasy Gdyni wpływa z samego tylko podatku od nieruchomości. Port daje pracę i spółki na jego terenie, ok 2800 miejsc pracy, nie licząc branży okołoportowej. Janka Wiśniewskiego dwupasmowa jest tylko dlatego bo Port zmienił granicę by zrealizować inwestycje. Proszę patrzeć ciut szerzej ...

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane