• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt na 100 mln euro, czyli PSV z Remontowa Shipbuilding

VIK
9 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG. Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków typu Platform Supply Vessel, przeznaczonych do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Wartość kontraktu to blisko 100 mln euro.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Statki zamówił jeden z największych norweskich operatorów floty offshore. Jednostki te już zostały zakontraktowane do pracy na Morzu Północnym, przy obsłudze pola naftowego, eksploatowanego przez A/S Norske Shell. Będą pływać pod banderą norweską.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna, ponieważ będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wcześniej ta technologia była już stosowana, ale przy budowie promów budowanych w naszej stoczni. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym, jak i jednostek dla sektora offshore. Liczymy, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.

Statki o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. będą posiadały nośność 5400 DWT. Obsługiwane będą przez 25-osobowe załogi. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi Clean Design. Zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

- Godnym odnotowania jest fakt, że jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Koncepcja statków oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • 0,70 groszy (1)

    hurra może znowu dostaniemy 0,70 groszy do godziny podwyżki !!!

    • 0 3

    • Zawsze to lepiej niż słaba pensja na raty i nie zapłacony ZUS.
      Poza tym co roku macie coś więcej.

      • 3 0

  • do kolegi z północnej

    zamień się ze mną.Pracuję w gdańskiej.

    • 2 0

  • Do Kazika

    Ty wiesz ze dostaniesz kasę 10 i wiesz ile.U nas nie wiadomo czy będzie robota a wypłata to może na raty.WALDEK ma rację większość z nas chętnie zamieni się z tobą.Albo inaczej daj cynk jak będą przyjmować pozdrawiam.

    • 1 0

  • Do Kazika

    Zmień pracę chłopie widać że nic ci nie pasuje.Zamień się z Waldkiem z Gdańskiej .Myślę że taka kuracja ci się przyda dla twojego zdrowia. Zgłoś się do kierownika PW

    • 0 0

  • do waldka

    przecież przyjmują tylko rusz d*pe

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane