• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP szykuje się do ekspansji i debiutu nowej marki

erka
23 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Koncern odzieżowy LPP notuje wzrosty i rusza na nowe rynki. Na zdjęciu sklep jednej z marek LPP w Rydze. Koncern odzieżowy LPP notuje wzrosty i rusza na nowe rynki. Na zdjęciu sklep jednej z marek LPP w Rydze.

Przed gdańską Grupą LPP kolejne wyzwania. Firma zwiększyła w 2014 roku powierzchnię handlową oraz sprzedaż w salonach marek LPP zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. Natomiast jesienią odzież marek LPP zadebiutuje w Niemczech, Chorwacji oraz na Bliskim Wschodzie. LPP szykuje się też do debiutu na rynku nowej marki. Pierwsze sklepy pod jej szyldem zostaną uruchomione w 2016 roku.


Czy kupując ubrania kierujesz się krajem pochodzenia marki?


W pierwszym półroczu 2014 roku łączne przychody ze sprzedaży GK LPP w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku wrosły o 22,3 proc. i wyniosły 2 130 mln zł. Wpływ na tę wartość miał zarówno wzrost powierzchni handlowej, jak i wzrost sprzedaży w salonach. Łączna powierzchnia handlowa wzrosła natomiast w porównaniu z czerwcem 2013 roku o 35 proc. i wyniosła ok. 674 tys. m kw., a liczba salonów marek LPP z końcem I półrocza 2014 roku wyniosła 1488. W efekcie GK LPP zamknęła I półrocze 2014 roku zyskiem netto w wysokości 154 192 tys. zł, większym o 10 proc. od zysku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Ze względu na niestabilną sytuację gospodarczą w Rosji i na Ukrainie LPP ograniczyło nieco inwestycje w tym regionie. - W pierwszych miesiącach 2014 roku koncentrowaliśmy się przede wszystkim na przygotowaniu naszego debiutu na rynku niemieckim oraz obserwowaniu rynku wschodniego. W związku z dynamiką wydarzeń na Ukrainie i w Rosji, zweryfikowaliśmy nieco nasze plany na tym obszarze. Wzrost powierzchni handlowych wyniesie tam w 2014 roku ok. 33 proc., a nie 52 proc. jak planowaliśmy - mówi Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP. - Całkowity przyrost powierzchni we wszystkich krajach wyniesie ok. 23 proc. zamiast uprzednio zakładanych 28 proc. Równocześnie finalizujemy pierwszy etap procesu wyjścia LPP za naszą zachodnią granicę.

Jesienią spółka otworzy pierwsze salony Reserved w Niemczech. Niebawem działać zacznie też pierwszy sklep w Katarze. Ważnym wydarzeniem będzie także jesienny debiut wszystkich pięciu marek na rynku chorwackim. - Od lat jesteśmy liderem w Polsce w branży odzieżowej, nieustannie umacniamy naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej, natomiast inwestycje w Niemczech, na Bałkanach oraz na Bliskim Wschodzie to początek realizacji naszych globalnych ambicji - dodaje Pachla.

Spółka kończy też prace nad nową, szóstą marką odzieżową. Marka nie posiada jeszcze konkretnej nazwy. wiadomo jednak, że ma być to odzież droższa i pozycjonowana wyżej niż marka Reserved. Jej produkcja ma się odbywać w krajach europejskich, w tym w Polsce.

LPP to firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza pięcioma znanymi markami modowymi, siecią niemal 1,5 tys. salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie.
erka

Miejsca

Opinie (169) 7 zablokowanych

  • czy oni kupują Big Star czy nie? (1)

    Bo się podobno przymierzają do tego

    • 2 0

    • oczywiscie jest to pewne. likwidują placowki dealerskie z ktorymi dlugo wspolpracowali i otwieraja swoje sklepy, gatunek tragedia a jeansy od nich wstyd nazwac jeansami...

      • 0 0

  • Omijam wielkim łukiem sklepy zwiazane z lpp. Cos co warte jest 10 zl sprzedaja za 100. Omijajcie je rowniez. I tak nie płaca podatkow w polsce.

    • 2 0

  • skandal (8)

    przeciez te rzeczy sa słabej jakos i drogo sprzedawane w sklepach a kupowane na azjatyckich rynkach prawie za bezcen - nawet jak zrobia pozniej wyprzedaz -80% to i tak na tym zarabiają grubo.

    • 105 14

    • (1)

      a maja sprzedawac po 2 zl? gdzie utrzymanie wielkich salonow? gdzie reklama, marketing, transport towarow, pracownicy? chyba kazdy chce zarobic? jak widac idzie im swietnie, bo notuja zyski. Narzekacie, a lpp rosnie w sile.

      • 1 1

      • Inne marki też mają te same koszta

        a jakość jest lepsze. Oni po prostu walą byle co bo wiedzą że bydło to kupi.

        • 1 1

    • to po co kupujesz jeleniu? (4)

      mało masz sklepów? Jak już chcesz koniecznie inne marki polskie to przecież jest ich trochę jak chociażby volcano, która szyje wszystkie rzeczy w PL i ma bardzo dobrej jakości spodnie.

      • 7 10

      • NIE KUPUJE TAM !! (3)

        Kiedys cos tam kupowałem ALE JUZ NIE KUPUJE wiec o co ci chodzi ??? Dlaczego piszesz "po co kupujesz" skoro ja tam nie kupuje !

        • 9 2

        • ktoś widocznie kupuje skoro zarabiają tyle kasy (2)

          • 4 0

          • biedota kupuje myslac, ze skoro szyld na pol elewacji to to jest MARKA (1)

            • 4 0

            • oni tam w inwestycjach mają przykazane, aby szyld by większy od tego, który ma H&M

              taka murzyńskość

              • 4 0

    • Spokojnie

      Na rynki zachodnie odziez będzie w lepszej jakości, potem wróci do nas przez lumpeksy

      • 17 0

  • moze zamiast robic nowe marki robcie lepsze jakosciowo obecne rzeczy (16)

    bo robicie "szmaty" na poł sezonu a potem nadaja sie jedynie jako ciuszek na działke gdy nikt nie widzi

    • 243 21

    • (2)

      Tak a` propos, może podacie nazwę tej nowej marki, żeby o razu omijać szerokim łukiem.

      • 17 6

      • z przecieków wiem że to będzie SSENSI

        nie jestem pewny pisowni

        • 0 1

      • jest przecież napisane, że nie ma jeszcze nazwy

        • 10 1

    • Dostajesz to co za co placisz

      Wyobraz sobie ze dobre jakosciowo ciuchy innych firm robia dokladnie te same male chinskie raczki-tyle ze z lepszego materialu, no tyle ze cena w sprzedazy tez jest inna - postaraj sie ogarnac

      • 6 0

    • nie o to chodzi (2)

      żebyś jedną bluzkę 5 lat nosiła. Dwa prania i do sklepu po nową.
      Zarząd LPP zarabia, szwaczki, sprzedawcy, transportowcy mają pracę.

      Biznes.

      • 8 6

      • bluzkę z Re nosi się dwa razy i wyrzuca. wytrzymuje jedno pranie (1)

        koszulkę z sinsaya nosi się raz i wyrzuca. nie wytrzymuje ani jednego prania

        • 8 3

        • taaak i wszyscy wracaja po stokroc do reserved, mimo, ze maja ciuchy na jedno pranie...litosci...

          • 5 1

    • unikam marek tej badziewiastej firmy (1)

      od kiedy 3 x po rząd reklamowałem spodnie. Ludzie - kserujcie paragony bo nawet te od LPP blakną. Ale nie tylko jakość w tej firmie jest problemem. Siostra szukała pracy i na stanowisko specjalistyczne zatrudniali na umowę zlecenie!!!! Netto wychodziło 1150 zł. Nadawało się to do PIP. Wykonywanie na pełen etat pracy w jednym miejscu dla jednej firmy to umowa o pracę, a nie zlecenie. Jest to niedopuszczalne nawet dla stanowisk administracyjnych, nie mówiąc już o specjalistycznych (technolog czy konstruktor odzieży lub coś takiego)

      • 31 3

      • w najniższej krajowej się mieści

        więc co się nadaje do pip? Po za tym po co tam szła? Jakby ludzie nie byli takimi matołami to by zarabiali więcej. Wystarczy się zastanowić że bez ludzi taka firma jak LPP nie będzie istniała bo właściciele sami wszystkiego nie zrobią

        • 2 2

    • zgadzam sie! Ubrania marki Reserved nie nadaja sie do noszenia dluzej niz kilka miesiecy. Kupilam tam kilka bluzek i swetry i wszystki sie rozciagnelo, zdeformowalo, nawet jest krzywo uszyte.

      • 14 2

    • W ogóle nie kupuję tego badziewia (2)

      • 65 8

      • wstyd jak oni z tym szajsem wyjda na zachod :/// (1)

        • 37 5

        • Porównują się do Inditexu

          Ale Zara, Bershka czy Pull&Bear to jest zupełnie inna jakość.
          LPP myśli, że klient na zachodzie da się nabrać na bylejakie ubranka które udaje się wcisnąć klientom w PL i innych krajach postkomuny.
          Za chwilę bedziemy oglądać podkulony ogon Panów L, P i ich Partnerów.

          • 23 6

    • LPP to drogeria a nie marka odzieżowa

      Ponieważ ten chłam nadaje sie tylko do wycierania podłóg. Moze ruscy czy Chorwaci to kupują, ale klient w Niemczech ani tym bardziej w Emiratach wymaga jakości, a nie tanizny w dodatku z ukradzioną grafiką.
      Poza tym ta firma nie szanuje pracowników.
      Szwankuje tez uczciwość tej firmy podczas budowy salonów.

      • 22 3

    • Opiszcie historie, które mają miejsce przy budowie nowych salonów.

      Wykonawcy wiedzą co.

      • 12 0

    • to po co kupujesz?

      biorąc pod uwagę ich kasy zarabiają to widać że jednak ludzie lubią kupować te ubrania kiepskiej jakości

      • 16 14

  • Nigdy nie rozumiałem Ludzi Poproiu Pana P

    256 mln zysku i jeszcze więcej chce więcej więcej. Ja myślę, że Pan P powinien zmienić doradców na tych co mu powiedza jak jest a nie tak jak on chce usłyszeć. Człowieku po twojej smierci nikt nie będzie Pamietał że byłeś prezesem LPP tylko tym co okradał Kraj

    • 2 2

  • produkowane w azji badziewie, drogie i marnej jakości (12)

    a zapytajcie jeszcze gdzie LPP płacą podatki

    • 107 10

    • nigdzie nie płaci (10)

      LPP przeniosło prawa do znaków do swojej cypryjskiej spółki Gothals, a ta do Jaradi Limited, która jest także własnością LPP i jest zarejestrowana w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jaradi z kolei udziela z powrotem matce, czyli polskiej LPP licencji za znaki warte pół miliarda złotych (ciekawe skąd taka wycena znaków firmy produkującej ubrania tak słabej jakości).
      Panowie z LPP sami mówią o tym "optymalizacja podatkowa".
      Etycznie wątpliwe. Podobnie jak sprzedawanie ludziom jednorazowych ubrań.

      • 23 4

      • Ze niby co jest "etycznie watpliwe"? (1)

        LPP z zagranicznych rynkow ma ponad 60% przychodow, to czemu w Polsce by mialo placic 100% podatkow? To by bylo dopiero nieetyczne.

        • 1 9

        • Daj spokój wazeliniarzu

          • 2 0

      • Nazywajmy rzeczy po imieniu (1)

        Kradzież na wnuczka polega na stworzeniu pozoru że się inną osobą niż się jest, aby ukraść.

        Kradzież w wykonaniu Pana Pie........ckiego polega na tym, że w celu podatkowym podaje się, że znaki handlowe kupuje się od innej firmy, niż ta, która naprawdę jest ich właścicielem . Firma ta jest stworzona w kraju, w którym nie płaci się z tego tytułu podatku. Firma ta jest stworzona wyłącznie w celu niezapłacenia podatku w Polsce.

        To się nie nazywa "optymalizacja" tylko "kradzież".
        Panowie z lpp korzystają przecież w Polsce ze wszystkiego, z czego korzystają pozostali przedsiębiorcy płacący uczciwie podatki w Polsce.

        Niech Pan Piechocki korzysta sobie ze ścieżek rowerowych w Emiratach, a nie w Polsce.

        • 10 1

        • zwykli złodzieje

          • 4 1

      • Panu P musi być głupio (5)

        jeździć do pracy swoim rowerkiem po ścieżkach rowerowych wybudowanych za polskie podatki, na które w Polsce zrzuciły się dużo mniejsze firmy.
        Widać LPP ma swoją miarę uczciwości.

        • 25 2

        • Podatki (1)

          sądzę, że płaci wyższy podatek od nieruchomości niż Ty PIT z ZUSem razem wzięte ;)

          • 3 5

          • takich sędziów, sądzących jak ty o kant d..y rozbić

            • 3 2

        • Lubianiec Piechocki i Partnerzy to Prawdziwi Polscy Patrioci (1)

          1) Unikają płacenia podatków w Polsce poprzez tworzenie struktur pozornych (spółki na Cyprze i ZEA sprzedające prawa do znaków handlowych spółce, która de facto jest właścicielem tych znaków).

          2) Nieopodatkowany zysk pochodzi z handlu z rosją, czyli krajem, który właśnie prowadzi z Polską wojnę.

          • 14 2

          • teraz wiemy dlaczego właściciele LPP nie pokazują twarzy

            pewnie sami nie mogą na nie patrzeć

            • 19 1

        • Słowo "uczciwość"

          pada szczególnie często w kontekście LPP.
          Czyżby wykonawcy salonów puszczali farbę ?

          • 13 1

    • Bardzo oryginalny komentarz, znowu o podatkach. Twoja inwencja twórcza jest powalająca - nic dziwnego, że to LPP zarabia setki milionów złotych, a ty możesz tylko płakać, że nic z tego nie możesz rąbnąć.

      • 3 5

  • Pracownicy niewolnicy

    A co z pracownikami na magazynie na śmieciówkach. Zatrudnieni poprzez pośrednika pracy

    • 0 0

  • jakość

    proszę, niech wzrośnie jakość produktów LPP.

    • 3 0

  • Jeśli nie LPP to co? (2)

    Wszyscy "wrzucają" na jakość ubrań marek LPP ale nigdzie nie pojawia się propozycja alternatywy. Kupuję ubrania tej marki (tak więc znam ich jakość) - bo na to mnie stać. Chętnie kupiłabym coś bardziej trwałego ale porzucenie sieciówki wiąże się z cenami około 4x droższymi w innych sklepach - na to niestety mnie nie stać.
    Może ktoś z tych co pisze, że nie kupuje ubrań LPP podzieli się tym, gdzie kupuje? I czy są tam ceny dla standardowego młodego człowieka - z rodziną, kredytem na mieszkanie i wypłatą na poziomie średniej krajowej.

    PS. I żeby nie było - serio czekam na konstruktywne wskazanie alternatyw dla LPP.

    • 3 0

    • Zajrzyj np. teraz do Big Star wyprzedaż koszulek ,bluz , koszul , spodni dużo lepszej jakości , wykonczenia ,kroju niż LPP. Ceny biorąc pod uwagę wyprzedaż aktualną atrakcyjne.Carry także polecam teraz -niektóre rzeczy nawet fajne -80%

      • 1 1

    • Alicjo, ja kupuję Ralpha Laurena i Tommy Hilfighera w Berlinie lub w zachodnich sklepach internetowych.

      Nigdy w ich salonach w Polsce.
      Ceny są trochę wyższe od ubrań lpp w Polsce.
      Jakość bez porównania, jeżeli w przypadku LPP istnieje w ogóle istnieje takie pojęcie jak "jakość".
      Poza tym są to ubrania ładniejsze i lepiej zaprojektowane, a nie koszuleczki w kratkę tak tanie, że pod światło aż przezroczyste.

      • 2 1

  • pracownik (3)

    powiem Wam tak, ciuchy jak ciuchy robią najtaniej jak się da, bardzo często tak żeby się sprzedały i po 5 praniach nie dały się do noszenia, jakość tej firmy proponuję ocenić odpowiadając na ogłoszenie o pracę, zobaczycie jak traktują ludzi, tu jest za mało miejsca aby opisać, to co dzieje się wewnątrz tej "korporacji", starają się wchodzić na rynki wschodu zachodu, a uwierzcie mi nie umieją zadbać o polskiego pracownika, a tu się okazuje że pracownik w Niemczech jest lepszy, nie można go stresować nie może czuć się winny (nawet jak jest), nawet ciuchy do nich wysyłane muszą być prasowane, a do naszych sklepów nie, jako aktualny pracownik, który od wielu lat poznaje politykę tej firmy (od wielu lat), mogę stwierdzić tak jak powiedział Prezes tej firmy pan Piechocki, ta firma nie działa już dla pieniędzy ona działa dla idei, tylko czemu za tą ideę płacą pracownicy, którzy czasem po wielu latach pracy dostają "w mordę", a czemu dostają bo nie mają innego wyjścia jak już dostali jakąkolwiek prace to się jej trzymają - dzięki temu ta firma i pewnie wiele innych działa

    • 3 0

    • pięknie powiedziane. Święta prawda (1)

      Ja na szczęście jestem już poza LPP.
      HR w tej firmie to przerost formy nad treścią.
      Ocenie podlega wszystko, tylko nie twoja praca.
      Konspirowanie i obgadywanie jest na porządku dziennym.
      Fatalna korporacja

      • 2 0

      • bo nie potraficie zawiazac kółka wzajemnej adoracji wsrod pracowniko

        tylko jeden drugiego podkablowuje, a wystarczyloby sukcesywnie sie integrowac i byscie wystrzelili w kosmos niejednego obgadywacza. patrz moj komentarz o 23 robotnikach

        • 0 1

    • stary, to zwolnij sie z pracy jak tak bardzo jest zle
      po co masz sie meczyc, szkoda zycia....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane