- 1 Enterprise Investors inwestują w Sescom (10 opinii)
- 2 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (88 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 4 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (99 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (254 opinie)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
Likwidacja WIBOR. Nowy wskaźnik zmniejszy raty kredytów?
Likwidację wskaźnika WIBOR i zastąpienie go nową stawką referencyjną, bardziej korzystną dla kredytobiorców - zapowiedział premier. Na razie mało wiadomo o następcy WIBOR-u. Pracuje nad nim GPW Benchmark, spółka, która administruje wskaźnikami referencyjnymi w ramach rozporządzenia BMR Parlamentu Europejskiego. Zgodnie z tym rozporządzeniem wskaźnik referencyjny powinien odzwierciedlać warunki rynku lub realiów gospodarczych. Czy tak będzie z nowym wskaźnikiem? Czy nie chodzi o populizm i manipulowanie rynkiem?
Wysokie stopy procentowe. Pomysły na wsparcie kredytobiorców
Alternatywa dla WIBOR będzie gotowa już pod koniec 2022 r.
Prezes GPW Benchmark, Zbigniew Minda, w rozmowie z PAP zaznaczył, że pracuje nad czysto transakcyjnymi wskaźnikami alternatywnymi dla WIBOR-u, nie dlatego, że coś jest nie tak z WIBOR-em, tylko dlatego, że przepisy BMR pokazują pewną ścieżkę ewolucji wskaźników referencyjnych.
Kolejne podwyżki stóp procentowych. Do poziomu 5,25 proc.
- WIBOR jest zgodny z unijnym rozporządzeniem BMR, regulującym rynek wskaźników referencyjnych. Zgodność zapewniona jest od strony zarządzania, czyli wszystkich procedur po stronie administratora wskaźnika i uczestników fixingu. Ponadto sama metoda wyliczania WIBOR-u została przebadana i zaakceptowana przez Komisję Nadzoru Finansowego w toku postępowania licencyjnego. KNF ze swojej strony podejmuje także czynności nadzorcze, zbierając różne inne informacje od GPW Benchmark i podmiotów przekazujących dane wejściowe. Należy więc podkreślić, że w kwestii zarządzania są spełnione wszystkie wymagania BMR zapobiegające manipulacjom wskaźnika referencyjnego - powiedział Zbigniew Minda.
Czym jest WIBOR?
WIBOR (Warsaw Interbank Offered Rate) to wysokość oprocentowania pożyczek na krajowym rynku międzybankowym. Mówiąc prościej, WIBOR to oprocentowanie pożyczek, które banki są gotowe udzielić innym bankom. Jest to średnia arytmetyczna wielkości oprocentowania w największych bankach w ujęciu rocznym, przy czym odrzucane są wartości skrajne. WIBOR ustalany jest każdego dnia na podstawie danych podanych przez banki o godz. 11 w dni robocze.
Co zamiast wskaźnika WIBOR?
Rząd chce wprowadzić od 1 stycznia 2023 r. nowy wskaźnik referencyjny dla kredytów hipotecznych. Według zapowiedzi GPW Benchmark alternatywny wskaźnik ON (overnight) będzie gotowy w drugiej połowie 2022 r. W najbliższych tygodniach GPW Benchmark zaprezentuje wyjściowe wersje proponowanych indeksów. Jeśli do końca 2022 r. to nie nastąpi, wtedy zamiennikiem będzie stawka Polonia. Jest ona wyznaczana jako średnia oprocentowania niezabezpieczonych depozytów międzybankowych zawartych na termin ON (overnight) w danym dniu roboczym do godz. 16:30.
Mniej zapytań o kredyty, sprzedaż mieszkań spada
- Od kilku kwartałów GPW Benchmark prowadzi działania związane z rozwojem alternatywnych wskaźników stopy procentowej. Na te działania składają się zadania związane z analizą danych transakcyjnych przekazywanych przez polskie banki, określeniem szczegółowych parametrów dotyczących metody opracowywania, rozwojem narzędzia do kalkulacji wskaźników referencyjnych, opracowaniem dokumentacji dotyczącej wskaźników referencyjnych oraz przygotowaniem dokumentu konsultacyjnego - napisano w stanowisku zarządu GPW Benchmark.
Indeksy opracowywane przez GPW Benchmark mają bazować na koncepcji wskaźników referencyjnych wolnych od ryzyka, co należy rozumieć jako oparcie wskaźnika referencyjnego wyłącznie na rzeczywistych transakcjach.
Związkowcy żądają natychmiastowej likwidacji WIBOR
Natychmiastowe obniżenie oprocentowania kredytów do 3-4 proc. poprzez zastąpienie WIBOR-u innym wskaźnikiem, wprowadzenie stałych stóp procentowych dla zobowiązań kredytowych i trzyletni zakaz wypłaty dywidendy przez banki - to postulaty wysunięte przez Solidarność. Stanowisko zostało przesłane do minister finansów Magdaleny Rzeczkowskiej i premiera Mateusza Morawieckiego.
Wynajem. Mieszkań brakuje i są coraz droższe
- Wsparcie dla kredytobiorców jest potrzebne już dziś, a nie dopiero za kilka miesięcy - czytamy w stanowisku Solidarności.- Postulujemy natychmiastowe zawieszenie WIBOR-u i zastąpienie go co najmniej do czasu wypracowania nowego wskaźnika stopą depozytową, która stanowi dziś realny koszt pozyskania pieniądza przez banki. W efekcie oprocentowanie kredytów spadłoby do poziomu 3-4 proc. Wsparcie powinno dotyczyć w pierwszej kolejności kredytów hipotecznych. Jednakże w obecnej sytuacji, w której mamy do czynienia z rekordową inflacją i drastycznym wzrostem rat kredytów, pomocą powinny zostać objęte również kredyty konsumpcyjne.
Związkowcy chcą też wprowadzenia trzyletniego zakazu wypłaty dywidendy przez banki.
- Rezerwy oparte na miliardowych zyskach sektora bankowego muszą zostać spożytkowane na zabezpieczenie polskiego społeczeństwa i gospodarki w tak trudnych czasach. Jeśli nie zostaną podjęte takie decyzje, blisko połowa zysków sektora bankowego zostanie wyprowadzona z naszego kraju i stanowić będzie zasilenie obcych systemów gospodarczych - twierdzą związkowcy.
Próby sztucznego regulowania ceny pieniądza
- Postulaty zamrożenia stawek rynkowych, a więc także oderwania ich od odpowiednich kwotowań instytucji finansowych na rynku pieniężnym, a dodatkowo oderwania ich od stóp referencyjnych ustalanych - i przecież zmiennych w okresach - przez Narodowy Bank Polski, oznaczałyby rozwarstwienie całego rynku finansowego w kraju - komentuje Włodzimierz Kiciński. - Tego typu eksperymenty trudno uzasadnić w teorii ekonomii odnoszącej się do rynkowej gospodarki. Mieszczą się one raczej w logice funkcjonowania gospodarki nakazowo-rozdzielczej, z którą udało nam się pożegnać ponad 30 lat temu. Zabiegi mrożenia cen, administracyjne i nakazowe ich ustalanie jest ewidentnie złamaniem zasad funkcjonowania rynku w społecznej gospodarce rynkowej, która jest podstawą funkcjonowania państwa określoną w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. W warunkach narastającej inflacji zamrożenie stawki referencyjnej WIBOR oznaczałoby też oderwanie cen kredytów i innych aktywów finansowych od cen pieniądza określanych przez bank centralny. To prosta droga do potężnych zaburzeń w systemie finansowym i rozregulowanie obrotu pieniężnego, a w konsekwencji do wywołania chaosu w całej gospodarce. Próby takiego sztucznego regulowania ceny pieniądza powodowałyby krótkoterminowe i wątpliwe korzyści dla niektórych uczestników rynku kosztem wielu innych podmiotów, a skala dewastacji mechanizmów rządzących gospodarką byłaby ogromna.
Opinie (371) ponad 20 zablokowanych
-
2022-05-07 11:55
Opinia wyróżniona
Wibor to wskaźnik kreowany na podstawie (21)
deklaracji banków (nie ma wystarczającej ilości transakcji aby powstawal na bazie rzeczywistych kosztow rynkowych).
Tym samym jest to narzędzie manipulacji rynku pozostajace w rękach banków, czyli calkowicie poza kontrolą i bez jaliegokolwiek mechanizmu odpowiedzialnosci. To ja już wolę, żeby bylo w rekach państwa.
Symptomatyczne jednak jest to, że ani banki, ani rzad ani mysli o indeksowaniu do WKFu.- 138 21
-
2022-05-07 19:32
Wibor i tak miał być zlikwidowany w ciągu najbliższych 2 lat (1)
kredyty są oparte i wigor, ale lokaty jakoś już nie i wszystko się rozjeżdża. Banki mają nadpłynność pieniądza, więc nie pożyczają od siebie wzajemnie, dlatego wigor jest sztucznie wyznaczany. Lokaty też powinny być oparte o wibor. banki w Polsce mają jak w raju, na zachodzie marże i zyski banków są o połowę niższe.
- 23 1
-
2022-05-08 07:00
O 80% niższe
Dlatego zagraniczne banki nadrabija w Polsce
- 11 0
-
2022-05-07 16:29
(4)
Ale ludzie płaczący że WIBOR zły pomijają jeden fakt, aktualnie wibory 3m/6m to 6.33/6.55, po zlikwidowaniu nowy wskaźnik przyjąłby pewnie wartość bliską stopie referencyjnej NBP, czyli 5.25, a to dalej nie zmienia wiele w przypadku spłaty kredytów. Jak ktoś ma problem z 6.33 to 5.25 też go położy.
- 6 18
-
2022-05-07 17:15
tylko co ma piernik do wiatraka? (2)
co ma wibor do kredytów tak naprawdę? no nic. robią jedynie różnice w momencie uruchomienia kredytu. potem nie bo tą kasę i tak już wyłożyli. ktoś kiedyś tak sobie wymyślił i tak zostało.
koszty bankom wcale nie wzrastają po roku czy później. podwyższone stopy to tak na prawdę dla nich większy zysk. tylko i wyłącznie- 25 4
-
2022-05-09 13:01
kasę wyłożyli, ale ciągle dostają raty
i chcą na nich zarabiać tak jak na kredytach udzielanych aktualnie
- 1 0
-
2022-05-08 06:59
100/100
- 3 2
-
2022-05-07 16:52
Pewnie kilkanaście tysięcy rożnicy
dla kredytu zaciągniętego na 30 lat
- 12 2
-
2022-05-07 16:07
(13)
No ale przez ostatnich 30 lat WIBOR jakoś się sprawdzał. UE również nie miała do niego żadnych zastrzeżeń. Albo mamy gospodarkę rynkową albo wracamy do socjalizmu i cen sztucznie regulowanych przez państwo. Nie można być trochę w ciąży!
- 12 30
-
2022-05-08 16:19
Nie, nie sprawdzał się
banki robiły co chciały, regulator sie nie wtracał
- 5 0
-
2022-05-07 23:57
Był dobry gdy i cena środków z lokaty oscylowala wokół niego
Ale banku pouczyły, że można ludziom za lokaty płacić grosze, bo przecież i tak muszą kasę trzymać gdzieś w banku. I dlatego teraz WIBOR jest sztucznym wskaźnikiem, na którym banki mają ekstra zarobek
- 19 1
-
2022-05-07 21:32
> UE również nie miała do niego żadnych zastrzeżeń
Za to w UK były wyroki, bo wyszło, że banki sobie wysokość LIBOR po prostu ustalały. Przy takiej nadpłynności, gdzie oprocentowanie kont oszczędnościowych i lokat jest poniżej inflacji - bo banki nie chcą naszych depozytów - to stawka wzajemnego pożyczania pomiędzy bankami będzie wyssana z palca nawet jak nią nikt specjalnie nie manipuluje.- 22 1
-
2022-05-07 17:12
w cywilizowanych państwach kredyty hipoteczne mają oprocentowanie stałe przez cały okres kredytowania (6)
- 27 5
-
2022-05-08 20:47
(1)
Trzeba było wziąć kredyt ze stałym oprocentowaniem.
- 1 4
-
2022-05-09 10:44
A gdzie taki dawali? Jak brałem kredyt hipoteczny to nie było mowy o takim kredycie!
- 5 0
-
2022-05-07 19:34
nie przez cały okres (1)
kredyty długoterminowe np. na 30 lat, mają stałą stopę przez określony czas - np. 10 lat
- 5 6
-
2022-05-07 20:54
nie! przez cały okres jest stały
- 8 3
-
2022-05-07 18:08
Cywilizowane państwa (1)
Mają stabilną gospodarkę, stabilny kurs waluty i nie mają 1,5 bln długu publicznego powstałego z dodruku i rozdawnictwa wagonów pustych pieniędzy. Ot, taka drobna różnica.
- 27 1
-
2022-05-09 10:43
CO? Państwa zachodu są bardziej zadłużone niż kraje Europy centralnej i wschodniej. Dodatkowo EUR to waluta bez pokrycia drukowana jeszcze w większej ilości niż PLN
- 7 0
-
2022-05-07 16:54
Nie ma być sztucznie regulowany (1)
tylko wyznaczany taki sposób aby banki nie mogły manipulować jego wysokością, dodając ukrytą opłatę
- 30 3
-
2022-05-08 16:20
Ale nie jest
- 3 1
-
2022-05-07 16:46
No ale jak rynkową
Ja wskaźnik był z sufitu (deklaracje banków)
- 30 4
-
2022-05-07 10:07
Opinia wyróżniona
(29)
Bez sensu...a może rząd zacznie jeszcze spłacać te kredyty??Jakoś frankowiczom tak nie pomagali...napędzanie przez banki spirali kredytowej trwało cały poprzedni rok,poza tym kto bierze kredyt przy prawie zerowej stopie procentowej???
- 114 149
-
2022-05-24 12:05
kredytobiorca
Tek, kto musi?
- 0 0
-
2022-05-09 12:55
a za co mieli im pomagać ?
nie wiedzieli, ż kurs waluty może się zmienić ? Zasada prosta, bierzesz kredyt w tym co zarabiasz, jeśli nie stać cię na kredyt w tej walucie to raczej nie będzie cię stać na kredyt w innej przy wahaniach kursów.
- 1 0
-
2022-05-09 11:35
Jeden decyzyjny gość naobiecał że stopy nie pójde w góre przez kilka miesięcy
- 1 0
-
2022-05-09 08:48
Nie, ma jedynie pilnowac, zeby konsumenci nie byli oszukiwani. A obecnie sa.
- 1 2
-
2022-05-09 07:33
głupi jesteś
- 0 0
-
2022-05-08 14:12
Ale frank nie jest polską walutą
- 0 1
-
2022-05-08 09:49
Pożyczasz spłacaj.
Popieram opinię, co to za rozpacz nad ludźmi którzy brali kredyty i nagle zaskiczenie że trzeba spałacać, kto bierze kredyt przy zerowym oprocentowaniu ???
- 4 4
-
2022-05-08 00:01
Kredyt bierze się po warunkach jakie są w momencie jej brania
Myślisz, że np w 2012 ktoś nie zaciągnął kredytu, bo wierzył, że za 4 lata stopy będą niemal zerowe?
- 5 0
-
2022-05-07 18:20
Przypomnij sobie co mówił twój jastrząb Glapinski
Ze stopy wynoszą równe zero?
Jest to oszustwo.
Nie widział jaka jest inflacja?i że na pewno za jego kadencji nie wzrosną. Jest oszustem i tyle wiec powinien za to beknąć bo wielu ludzi przeżywa teraz tragedie życiowe .- 16 1
-
2022-05-07 18:19
(2)
Przeciez to jest wybor nikt nie mowi o spłacaniu kredytów przez rząd. Wez sie w glowe uderz. Zobacz na rekordowe zyski banków które to kreują sztucznie.
- 13 2
-
2022-05-07 19:30
(1)
i to głównie zyskują państwowe banki ciekawe dlaczego ?
- 11 1
-
2022-05-07 19:55
oszczędności oprocentowane na 0% ,kredyty z marżą na 8%. żyć nie umierać
- 14 0
-
2022-05-07 16:53
Nadymali inflacje, to niech spłacają. (3)
- 17 0
-
2022-05-07 16:55
Zero odpowiedzialności za dodruk pieniędzy i taki efekt.. (2)
.. że wszyscy spłacamy długi zaciągnięte przez rząd.
- 31 2
-
2022-05-09 16:08
Nie wiedziałem, że nasi rządzą całą EU !
skoro inflacja bije rekordy we wszystkich państwach.. ! Pisząc dodruk masz świadomość, że Polska w ostatnich latach kupiła bardzo dużo złota czy tego już nie podali w anty-polskiej TV !?
Gdyby POprzednicy rządzili w czasie pandemii oraz teraz kiedy jest wojna na wschodzie, to miałabyś gorzej niż na Ukrainie obecnie !- 1 4
-
2022-05-07 19:33
do tego rozdawnictwo na potęgę i mamy efekt
- 19 2
-
2022-05-07 16:14
(1)
Przecież tu nie chodzi tylko o tych co brali przy tych niskich stopach tylko o wszystkich bo to rekordowe stopy procentowe, a co do frankowiczow to inna bajka jest tu nie był winny rząd
- 15 2
-
2022-05-08 00:16
To nie są rekordowe stopy procentowe ;)
- 7 1
-
2022-05-07 13:23
(7)
Co złego jest w braniu kredytu przy niskich stopach? Wystarczy mieć świadomość co się stanie kiedy te stopy wzrosną. Mam wrażenie że powtarzasz zasłyszane gdzieś mądrości.
- 52 2
-
2022-05-08 05:47
każdy, kto bierze kredyt (1)
a nie ma pieniędzy na jego spłatę w każdej chwili (nie na ratę, tylko na całość) jest skrajnie nieodpowiedzialny
i sam sobie winien- 5 21
-
2022-05-08 19:36
jakby każdy miał hajs na kupno mieszkania za hajs to raczej by brał mieszkanie za gotówkę, a nie na kredyt...
to nie jest kredyt konsumencki, który faktycznie jest 'mało odpowiedzialny' - bo jak się bierze kredyt na np. droższe auto, to jest to tylko wydatek konsumpcyjny.- 4 1
-
2022-05-07 19:53
No ale nie 6% w pół roku. To nie jest normalne (2)
takie stopy to były w latach 90 ubiegłego wieku. Raczej nikt nie przewidywał że tak się cofniemy w rozwoju.
- 9 6
-
2022-05-08 01:50
(1)
I jeszcze do cwaniaków którzy twierdzą że trzeba było brać kredyt ze stałym oprocentowaniem. Otóż kiedy ja brałem kredyt hipoteczny (początek 2020) żaden bank takowego nie oferował. Tak czy siak nawet gdyby wibor skoczył do 20% nadal będę w stanie spacać. Współczuję jednak tym którzy są w gorszej sytuacji. Własne mieszkanie nie powinno być towarem luksusowym wbrew temu co niektórzy sugerują.
- 12 3
-
2022-05-08 19:34
ING, Santander i chyba jeszcze jeden chyba już miały - no i nikt nie bronił zamiany =]
- 1 3
-
2022-05-07 17:00
Można było brać na stałej na te 5 lat...
- 4 2
-
2022-05-07 14:22
Dokładnie, ja sie przygotowałem na to.
- 9 1
-
2022-05-07 10:24
Zgadza sie ale tego domaga sie opozycja !W tvn24 od rana do wieczora prowadzą manipulacje i nagonkę (2)
jak to biedni kredytobniorcy przymieraja głodem przez wyzsze oprocentowania .
Wiec niema sie co dziwic ze rzad reaguje- 27 33
-
2022-05-08 08:59
Tia, opozycja winna, ze narodowi socjalisci szykuja durne
tarcze, doplaty, 13tki, 14tki, plusy i inne takie powodujace dalszy wzrost inflacji :)
- 10 2
-
2022-05-07 16:29
Jasne
Ależ tvn24 ma poważanie w rządzie, rząd reaguje bo tvn24 o czymś mówi, dobre śmiech na sali
- 27 0
-
2022-05-07 10:37
Opinia wyróżniona
Większość cały czas jest do przodu pomimo wzrostu stóp (34)
Problem mogą mieć tylko ci co kupowali mieszkania w przeciągu ostatnich 2 lat, pozostali mogą bez lroblemu sprzedać mieszkanie za więcej niż kupili, i albo orzejść na mniejsze lub w gorszej lokakizacji bądź w najgorszym przypadku wrócić do stanu wyjścia czyli najem lub rodzice.
Natomiast ci co kupowali podczas pandemii i nie stać ich na kredyt są w ciemnej d. Chleb z cebulą, zęby w ścianę i spłacać lub komornik.- 98 71
-
2022-05-07 16:27
najem lub rodzice .... normalnie postępowe myślenie =] za 30 lat przy takim myśleniu, 80% ludzi w kraju będzie mieszkało w jednym mieszkaniu z rodzicami, dziadkami itp itd hahaha
- 11 2
-
2022-05-07 16:16
Zawsze możesz wrzucić do edukacji od przedszkola może się w drugim podejściu czegoś nauczysz
- 1 1
-
2022-05-07 16:14
Korekta. Podatek od szybkiej sprzedaży wynosi 20% (3)
Ale od różnicy między aktualną, a ceną zakupu. W ciągu roku w śródmieściu wszost cen wyniósł 21%. Spdzedając dziś mieszanie 50 m. kupione rok temu zarabia się po opodatkowaniu ok. 80 tys. Proste? Proste.
- 5 1
-
2022-05-08 08:24
no właśnie nie (2)
Jestem po rozmowie w urzedzie skarbowym podatek trzeba zaplacic od calosci jesli nie minelo 5 lat a nie od różnicy .... kupilismy za 300 z czego 200 to byl kredyt sprzedalismy za 500 tys i podatek ma byc zaplacony za 500 !! nie interesuje ich ze 200 zabral bank mamy 3 lata zeby zaplacic podatek od 500 lub wykorzystac to na cele mieszkaniowe
- 2 1
-
2022-05-08 10:09
Podatek jest od 200 tys czyli od różnicy pomiędzy ceną sprzedaży a kupna
Ale fakt, US-ego nie interesuje że część idzie na spłatę kredytu na to mieszkanie, które sprzedajesz.
Natomiast do ulgi liczyłoba się spłata kredytu na mieszkanie w którym mieszkasz , czyli jak kupiłbyś nowe mieszkanie z kredytem 500 tys lub większym i dopiero później byś sprzedał stare mieszkanie za 500 tys to spokojnie możesz z tej kasy spłacić kredyt za nowe mieszkanie i nie płacisz podatku.- 2 0
-
2022-05-08 08:33
Podatek lub kupic nieruchomosc
W ciagu 5 lat i zaplacic roznice.
- 1 0
-
2022-05-07 16:11
(2)
sprzedać mieszkanie z zyskiem ok ale co dalej? pod most?
- 3 1
-
2022-05-07 16:44
miasto da (1)
- 2 4
-
2022-05-07 17:17
za biedny na spłatę kredytu za bogaty, żeby dostać od miasta
- 10 0
-
2022-05-07 15:31
W najgorszej sytuacji są ci, którzy w ogóle nie kupili (1)
Rząd będzie nagradzał osoby, które porywają się na zdolność kredytową, ale na walkę z cenami nieruchomości pomysłu nie ma. Może nawet specjalnie, bo sami zainwestowali w nieruchomości jak Adamowicz.
- 14 7
-
2022-05-08 13:23
Albo jak łobajtek i mama łobajtka
- 4 0
-
2022-05-07 14:43
Ale kto odkupi takie mieszkanie (2)
jeżeli już to znacznie poniżej ceny wystawionej w ofercie
- 9 3
-
2022-05-08 08:42
No raczej, na tym to polega
Bank jest do przodu o Twoja wpłatę własną i spłacone dotychczas raty, a w razie potrzeby, zostaniesz bez mieszkania i jeszcze z długiem
- 5 0
-
2022-05-07 16:02
Oczywiście
Trudno, żeby kredytobiorca, którego nie stać na spłatę kredytu miał jeszcze na tym zyskać.
- 12 2
-
2022-05-07 14:17
(12)
ty chyba nie rozumiesz ze wszystko zdrożało, a nie tylko twoje mieszkanie. jak będziesz chciał na inne zamienić to zysku żadnego nie masz. sprzedasz drogo i kupisz drogo.
- 32 1
-
2022-05-07 18:59
Ty chyba nie rozumiesz co się stanie jak przestaniesz płacić (4)
Ale już wyjaśniam. Bank wypowie ci umowę i zarząda natychmiastowej spłaty. Ty nie płacisz sprawa idzie do sądu, następnie do komornika i licytacja.
Komornik nie będzie się bujać, jak dostanie ofertę która pokryje długi i jego prowizję to od razu sprzeda. Zostaniesz bez mieszkania i bez żadnej kasy, a byi może bez mieszkania i jeszcze z długiem- 10 3
-
2022-05-09 05:53
Błąd ktoś kupi za cenę rynkową i zostanie spłacone (1)
Ale różnica idzie do mojej kieszeni ... Przykładowo moje mieszanie kosztowalo 350 tys ja mam do spłaty 150 tysi przestaje spłacać... Komornik sprzedaje moje mieszkanie za 500 tysi bo tyle jest warte.... Dla mnie zostaje 350 minus koszty sądowe i komornicze czyli 300 tysi ... Jak nie sprzeda po cenie rynkowej bujamy się po sądach
- 0 0
-
2022-05-09 08:52
licytacja
komornik sprzedaje za tyle ile uzyska z licytacji i może być to zarówno mniej jak i więcej niż wynosi tzw cena rynkowa i żadnego bujania po sądach w kwestii kwoty ze sprzerdaży nie ma, o ile oczywiście licytyacja była przeprowadzona prawidłowo.
Ceny wywołaczbe są średnuio o ponad 30% niższe od rynkowych, jak nikt nie kupi to cena ta jestkomornik sprzedaje za tyle ile uzyska z licytacji i może być to zarówno mniej jak i więcej niż wynosi tzw cena rynkowa i żadnego bujania po sądach w kwestii kwoty ze sprzerdaży nie ma, o ile oczywiście licytyacja była przeprowadzona prawidłowo.
Ceny wywołaczbe są średnuio o ponad 30% niższe od rynkowych, jak nikt nie kupi to cena ta jest obniżana o ileś procent, czyli teoretycznie jak bie będzie innych chętnych to komornik może zlicytować mieszkanie za 50% ceny rynkowej i wszytsko jest ok.
I nie zapominaj o prowizji komornika , czyli 10% od kwoty długu.
Tak czy inaczej, dużo lepiej wyjdziesz jak sam za wczasu sprzedasz mieszkanie i spłacisz kredyt niż doprowadzisz do egzekucji komorniczej.- 0 0
-
2022-05-08 08:43
Mieszkanie z egzekucji
Tylko na mieszkania z egzekucji nie ma super popytu. Często jest tak że były właściciel mieszkania nie chce się z niego wyprowadzić mimo sprzedaży przez komornika. Jak chcesz się go pozbyć legalnie to trzeba dużo czasu i pieniędzy. Dwa lata trwa proces o eksmisje, potem czekanie na przyznanie niechcianemu lokatorowi mieszkania zastępczego (w Gdyni ostatnio się czekało koło 5 lat). Nie taki super biznes dla banku ;)
- 2 2
-
2022-05-07 19:58
Tak ale bank na tym straci też. Nie jest to w jego interesie.
- 3 8
-
2022-05-07 16:00
Nie chodzi o zysk, tylko żeby nie znaleźć się pod mostem (6)
Jeśli ktoś wziął kredyt na mieszkanie powiedzmy 70 m2, a nie stać go na spłatę to sorry, ale to jego problem. Będzie musiał zaakceptować obniżenie swych oczekiwań i zamiast w mieszkać na czterech pokojach będzie musiał je sprzedać i zamieszkać w lokalu dużo mniejszym, prawdopodobnie również w mniej atrakcyjnej lokalizacji.
- 15 6
-
2022-05-08 07:55
(1)
Co mi poradzisz ? Mam kawalerkę na Kowalach? Na co mam zamienić?
- 3 0
-
2022-05-08 08:29
Do Mamusi lub do innego miasta.
Za te srodki kupisz mieszkanie w Grudziadzu i nadplacisz.
- 3 3
-
2022-05-07 17:31
Jeżeli będzie dużo takich osób to będzie to wszystkich podatników problem (3)
- 2 6
-
2022-05-07 17:58
Problem podatników jest właśnie teraz (2)
Bo rząd zamierza z naszych wspólnych podatków dopłacać do prywatnych kredytów!
- 11 4
-
2022-05-07 19:56
pamiętaj że gwarantem banku jest państwo (1)
bank splajtuje państwo będzie musiało wyłożyć za niego kasę
- 0 8
-
2022-05-08 08:40
Bank raczej nie splajtuje:)
Nie ma opcji, by wszystkie kredyty równocześnie nie zostały spłacone, do tego komornik w pierwszej kolejności zabezpieczy interes banku- papa mieszkanko+ ściągamy długi. Pamiętaj o obowiązkowym wkładzie własnym i już bank jest do przodu- wystarczy, że obniży cenę mieszkania o jakieś 15-20%- a tak wielkich spadków cen rynkowych raczej nie będzie, wiec chętni się znajdą. Poza tym banki maja teraz kolosalne zyski i nadpłynność
- 5 0
-
2022-05-07 14:14
(5)
Ale kto kupi to mieszkanie skoro obecnie mało kto dostanie kredyt w takiej wysokości? Mrzonka.
- 21 2
-
2022-05-10 08:32
(1)
Większość nieruchomości jest kupowana za gotówkę. Jesteście w błędzie myśląc, że każdy bierze kredyt na zakup mieszkania.
- 0 2
-
2022-05-11 21:44
Bo ludzie zmieniają mieszkania
sprzedajesz stare, dostajesz gotówkę i za tę gotówkę kupujesz nowe (mniejsze lub większe albo po prostu gdzie indziej). Ot cała tajemnica. Jakieś fundusze inwestycyjne pewnie też płacą gotówką ale na pewno nie jest tak, że Polacy masowo wyciągają setki tysięcy oszczędności ze skarpet jak sobie wymyśliłeś.
- 0 0
-
2022-05-08 08:27
Ja kupie. (1)
Plywam, mam kasy w pip, ale musisz zjechac z ceny, bo kupilas/es na gorce, a ja glupi nie jestem i tyle za to nie dam.
- 5 2
-
2022-05-08 23:21
Ty, ale jak pływasz, to nie masz kasy w pip
Masz maks. gdzieś pomiędzy $80-100k bt rocznie. I jakkolwiek pozwala to na wygodne życie, to juz nie za bardzo na milionowe inwestycje bez lewarowania się.
- 1 0
-
2022-05-07 17:37
Dasz cenę 10% niższą niż inni i kupiec się znajdzie
- 7 3
-
2022-05-07 13:00
na samym początku 'pandemii' był świetny czas na kupowanie
ale po wakacjach 2020 ceny odleciały w kosmos
- 14 1
Wszystkie opinie
-
2022-05-07 10:01
(13)
Komedia moi drodzy...kto kazał brać kredyt?Stopa procentowa przy tej inflacji powinna być minimum 15%...jeśli kogoś nie stać na mieszkanie za gotówkę to po co zakładać sobie pętlę na szyję na 30 lat?
- 37 106
-
2022-05-07 10:21
Dokladnie tak ,przypomnij kto zaczął te cała komedie Tusk to populista i nic wiecej wczesniej miał kredytobiorców gdzies! (1)
Za jego rządów i jego ekipy to co on sam gada i jego kolesie polityczni wyśmiał by po prostu wszystkich!zmienna stopa kredytu zawsze oznacza ryzyko i wrost oprocentowania tak jest na całym swiecie i nikt tam o kredytobiorcami sie nie przejmuje.!!
Ciekawe jest to ze maja gdzies ludzi których na kredyt mnieszkanowy nie stac i 0,5% oprocentowanie oszczędności im tez nie przeszkadzało i jeszcze podatek od nich jest pobierany
Obecnie naj wiecej klredytów maja ci co mieszkanie już mają i to jest ich kolejne mieszkanie jak zawsze na koszt biedaków chce sie dopłacac bogatym !- 11 26
-
2022-05-07 18:40
Weźcie trole już przestańcie że wszystko jest wina Tuska. Tusk nie rządzi już kawał czasu. Wszystko czego skutki mamy obecnie to działania obecnego rządu PiS. Ile już można te wasza propagandę czytać. Chyba tylko wasi wyborcy są tak głupi aby w to wierzyć
- 15 0
-
2022-05-07 10:30
Trzeba tanio od księdza kupić jak pinokio (7)
Lub tak jak mamusia Łobajtka... mała płaca a droga nieruchomość.
Można? Z partią można!- 28 10
-
2022-05-07 10:40
(6)
Oj tak,dobrze to wiedzą PoKonani))
- 7 15
-
2022-05-07 11:21
Wiedzą bo widzą co partia i kolesie pis mingowe robią (5)
- 11 4
-
2022-05-07 12:04
(4)
Oni robili to samo i chętnie do tego wrócą))
- 4 13
-
2022-05-07 14:20
Nikt tak nie kradł i defraudował jak pis (2)
Poza tym dobra zmiana, mieli być inni!
Skrucha, pokora, koniec z arogancją, o czym tam jeszcze straszydło majaczyła? A tanie państwo!- 12 6
-
2022-05-07 14:23
Ty nadal wierzysz, że jakakolwiek siła polityczna w Polsce to uczciwi ludzie? (1)
Obudź się!
- 12 1
-
2022-05-08 09:03
No sadzac po wyborach i sondazach, ludzie wierzą, ze
PiS jest uczciwe :) a przynajmniej uczciwsze od PO :))))
- 0 0
-
2022-05-07 16:13
Dawaj nazwiska...
Kto, komu i za ile? Czy będziesz bredził, podobnie jak twój prezes, " wiem, ale nie powiem..."?
- 2 0
-
2022-05-08 00:06
A ile osób dysponowałoby gotówką na zakup mieszkania?
Tak na to patrząc, trzeba by się cofnąć do PRL, składać na mieszkanie 10 lat, zapłacić wkład mieszkaniowy. A Tu Svencjusz jak mieszkasz? Na swoim, na komunalnym? Miałeś kasę czy na garnuszku u mamusi? Łatwo się krytykuje a życie to nie fsiu bzdziu
- 9 1
-
2022-05-08 23:15
Mój drogi
mama już woła Cię na obiadek, możesz wyjść ze swojego pokoju 40to latku xD
- 1 0
-
2022-05-08 23:24
Mieszkanie od mamuśki
Ty pewnie odziedziczyłes 40 M2 w bloku po starych więc nie musiałeś brać kredytu
- 2 0
-
2022-05-07 10:03
Wibor ten czy inny (2)
Klyjent zapłaci, a w związku z inflacją całe społeczeństwo (oprócz tych dej)
- 47 1
-
2022-05-07 10:25
Jak na razie za inflację to płacą głównie kredytobiorcy. (1)
Nawet ci co kupowali mieskanie 15 lat temu i płacili 5 tys/m2
- 9 6
-
2022-05-07 13:40
Nieprawda
Kredytobiorcy to dopiero kilka miesiecy temu zaczeli sie łaskawie cokolwiek dokładać. Całe 2 lata pandemii zafundowane z oszczędzających. No ale nasza kasa sie już skończyła a tu dalej trzeba płacić i jest zaskoczenie haha
- 9 5
-
2022-05-07 10:04
Opinia wyróżniona
Nic nie zmniejszy (1)
Za pół roku wskaźnik Polonia ON będzie stał wyżej niż dzisiejszy WIBOR :) bo stopy za pół roku będą minimum 7%. Jak nie więcej. A jak się okaże, że zacznie się trend spadkowy stóp procentowych to wskaźnik ON będzie wyżej od WIBOR 3/6m również :) Tyle w temacie. Idzie rzeźnia zakredytowanych pod korek.
- 26 4
-
2022-05-07 10:05
Polonia OFF
Będzie
- 6 0
-
2022-05-07 10:07
Opinia wyróżniona
(29)
Bez sensu...a może rząd zacznie jeszcze spłacać te kredyty??Jakoś frankowiczom tak nie pomagali...napędzanie przez banki spirali kredytowej trwało cały poprzedni rok,poza tym kto bierze kredyt przy prawie zerowej stopie procentowej???
- 114 149
-
2022-05-07 10:24
Zgadza sie ale tego domaga sie opozycja !W tvn24 od rana do wieczora prowadzą manipulacje i nagonkę (2)
jak to biedni kredytobniorcy przymieraja głodem przez wyzsze oprocentowania .
Wiec niema sie co dziwic ze rzad reaguje- 27 33
-
2022-05-07 16:29
Jasne
Ależ tvn24 ma poważanie w rządzie, rząd reaguje bo tvn24 o czymś mówi, dobre śmiech na sali
- 27 0
-
2022-05-08 08:59
Tia, opozycja winna, ze narodowi socjalisci szykuja durne
tarcze, doplaty, 13tki, 14tki, plusy i inne takie powodujace dalszy wzrost inflacji :)
- 10 2
-
2022-05-07 13:23
(7)
Co złego jest w braniu kredytu przy niskich stopach? Wystarczy mieć świadomość co się stanie kiedy te stopy wzrosną. Mam wrażenie że powtarzasz zasłyszane gdzieś mądrości.
- 52 2
-
2022-05-07 14:22
Dokładnie, ja sie przygotowałem na to.
- 9 1
-
2022-05-07 17:00
Można było brać na stałej na te 5 lat...
- 4 2
-
2022-05-07 19:53
No ale nie 6% w pół roku. To nie jest normalne (2)
takie stopy to były w latach 90 ubiegłego wieku. Raczej nikt nie przewidywał że tak się cofniemy w rozwoju.
- 9 6
-
2022-05-08 01:50
(1)
I jeszcze do cwaniaków którzy twierdzą że trzeba było brać kredyt ze stałym oprocentowaniem. Otóż kiedy ja brałem kredyt hipoteczny (początek 2020) żaden bank takowego nie oferował. Tak czy siak nawet gdyby wibor skoczył do 20% nadal będę w stanie spacać. Współczuję jednak tym którzy są w gorszej sytuacji. Własne mieszkanie nie powinno być towarem luksusowym wbrew temu co niektórzy sugerują.
- 12 3
-
2022-05-08 19:34
ING, Santander i chyba jeszcze jeden chyba już miały - no i nikt nie bronił zamiany =]
- 1 3
-
2022-05-08 05:47
każdy, kto bierze kredyt (1)
a nie ma pieniędzy na jego spłatę w każdej chwili (nie na ratę, tylko na całość) jest skrajnie nieodpowiedzialny
i sam sobie winien- 5 21
-
2022-05-08 19:36
jakby każdy miał hajs na kupno mieszkania za hajs to raczej by brał mieszkanie za gotówkę, a nie na kredyt...
to nie jest kredyt konsumencki, który faktycznie jest 'mało odpowiedzialny' - bo jak się bierze kredyt na np. droższe auto, to jest to tylko wydatek konsumpcyjny.- 4 1
-
2022-05-07 16:14
(1)
Przecież tu nie chodzi tylko o tych co brali przy tych niskich stopach tylko o wszystkich bo to rekordowe stopy procentowe, a co do frankowiczow to inna bajka jest tu nie był winny rząd
- 15 2
-
2022-05-08 00:16
To nie są rekordowe stopy procentowe ;)
- 7 1
-
2022-05-07 16:53
Nadymali inflacje, to niech spłacają. (3)
- 17 0
-
2022-05-07 16:55
Zero odpowiedzialności za dodruk pieniędzy i taki efekt.. (2)
.. że wszyscy spłacamy długi zaciągnięte przez rząd.
- 31 2
-
2022-05-07 19:33
do tego rozdawnictwo na potęgę i mamy efekt
- 19 2
-
2022-05-09 16:08
Nie wiedziałem, że nasi rządzą całą EU !
skoro inflacja bije rekordy we wszystkich państwach.. ! Pisząc dodruk masz świadomość, że Polska w ostatnich latach kupiła bardzo dużo złota czy tego już nie podali w anty-polskiej TV !?
Gdyby POprzednicy rządzili w czasie pandemii oraz teraz kiedy jest wojna na wschodzie, to miałabyś gorzej niż na Ukrainie obecnie !- 1 4
-
2022-05-07 18:19
(2)
Przeciez to jest wybor nikt nie mowi o spłacaniu kredytów przez rząd. Wez sie w glowe uderz. Zobacz na rekordowe zyski banków które to kreują sztucznie.
- 13 2
-
2022-05-07 19:30
(1)
i to głównie zyskują państwowe banki ciekawe dlaczego ?
- 11 1
-
2022-05-07 19:55
oszczędności oprocentowane na 0% ,kredyty z marżą na 8%. żyć nie umierać
- 14 0
-
2022-05-07 18:20
Przypomnij sobie co mówił twój jastrząb Glapinski
Ze stopy wynoszą równe zero?
Jest to oszustwo.
Nie widział jaka jest inflacja?i że na pewno za jego kadencji nie wzrosną. Jest oszustem i tyle wiec powinien za to beknąć bo wielu ludzi przeżywa teraz tragedie życiowe .- 16 1
-
2022-05-08 00:01
Kredyt bierze się po warunkach jakie są w momencie jej brania
Myślisz, że np w 2012 ktoś nie zaciągnął kredytu, bo wierzył, że za 4 lata stopy będą niemal zerowe?
- 5 0
-
2022-05-08 09:49
Pożyczasz spłacaj.
Popieram opinię, co to za rozpacz nad ludźmi którzy brali kredyty i nagle zaskiczenie że trzeba spałacać, kto bierze kredyt przy zerowym oprocentowaniu ???
- 4 4
-
2022-05-08 14:12
Ale frank nie jest polską walutą
- 0 1
-
2022-05-09 07:33
głupi jesteś
- 0 0
-
2022-05-09 08:48
Nie, ma jedynie pilnowac, zeby konsumenci nie byli oszukiwani. A obecnie sa.
- 1 2
-
2022-05-09 11:35
Jeden decyzyjny gość naobiecał że stopy nie pójde w góre przez kilka miesięcy
- 1 0
-
2022-05-09 12:55
a za co mieli im pomagać ?
nie wiedzieli, ż kurs waluty może się zmienić ? Zasada prosta, bierzesz kredyt w tym co zarabiasz, jeśli nie stać cię na kredyt w tej walucie to raczej nie będzie cię stać na kredyt w innej przy wahaniach kursów.
- 1 0
-
2022-05-24 12:05
kredytobiorca
Tek, kto musi?
- 0 0
-
2022-05-07 10:07
Ja bym tym szkodnikom podniósł nawet dwukrotnie wynagrodzenia.
Pod warunkiem, żeby już niczego więcej nie dotykali. Za co się nie zabiorą to spaprają, chyba z samej złośliwości. Nie chcę wierzyć, że można być takim ignorantem ekonomicznym i robić takie głupoty z dobrej woli.
- 29 10
-
2022-05-07 10:08
Mam kredyt , rata mi wzrosła ale nie jęcze. (14)
Spodziewałem się tego, że wibor się podniesie . Nie chce, żeby zostały wprowadzone żadne ułatwienia dla kredyrobiorcow, dlaczego? Przez dwa lata potrafiłem oszczędzić koło 100 tyś. I w razie czego nadpłatę kredyt. Żyłem skromnie i oszczędzalem. Splace to mieszkanie to wezmę nowe. To wynajmę. Dlaczego mam dokładać dla ludzi nieporadnych i rozrzutnych? P.s zobaczcie sobie jaki wibor był w latach 2013,14 itd. Kompletnie nie rozumiem tego lamentu teraz.
- 73 40
-
2022-05-07 10:10
(5)
Dokładnie...wibor w 2001...prawie 14%..a tu lament bo jest 7%..
- 20 6
-
2022-05-07 10:32
7%? To nic (2)
Ja brałam pierwszy kredyt jak było 27% i co , spłaciłam. A na inwestycji do przede ponad 1,5 mln
- 16 7
-
2022-05-07 10:39
Dokladnie , wiec zastanawiam sie (1)
Skąd ta histeria? Nakręcona Przez media ? Ludzie się już przyzwyczaili, że tylko daj, daj , daj !?
- 18 8
-
2022-05-07 10:45
Skąd histeria? Bo to inne pokolenie
Osoby które brały kredyty 15 lat temu i dawniej zdawały sobie sprawę z tego, że kredyt to zło , którego się trzeba jak najszybciej pozbyć, oszczędzali i nadpłacali, priorytetm była jak najszybasza spłata a nie wakacje , restauracje, auto (na kredyt).
Dzisiejsi kredyciarze podchodzą do kredytu jak do czynszu za najem, czyli wyszli z założenia, że co miesiąc płacą 1000-1500 zł a za resztę normalnie żyją.
A to jest błąd - tak długo jak jesteś kredyciarzem nie ma normalnego życia, jest tylko niepewność.- 32 12
-
2022-05-08 12:59
A m2 mieszkania 1600 (1)
- 4 0
-
2022-05-08 13:56
I chleb po 99 groszy a paliwo po 3,2 zł
- 4 0
-
2022-05-07 10:38
W jakiej pracy mozna oszczędzać 100 tys w dwa lata? (6)
It?--)))
- 20 10
-
2022-05-07 10:41
Alfons)
- 14 1
-
2022-05-07 10:42
W kazdej . A jak nie w jednej to (2)
Można dorobić . Stołowac się w domu , nie chodzić na pączki po 30 zł Za sztukę nie zostawiac w restauracji 300 zlotych. Spokojnie miesięcznie można oszczędzić 3, 4 tyś. Zlotych . też kiedyś wydawało mi się to niemożliwe .
- 14 24
-
2022-05-07 15:33
Jak się zarabia minimalna krajową? (1)
Skromnie żyjąc z trudem starczy od wypłaty do wypłaty
- 11 4
-
2022-05-07 16:12
Ale zarabiający minimalną nie dostają i nigdy nie dostawali kredytów hipotecznych. Takie kredyty są dla osób przynajmniej średnio sytuowanych i nigdy nie było i nie będzie inaczej.
- 19 5
-
2022-05-07 10:44
Nie ma problemu!
Łobajtek & Morałwięcki
- 12 3
-
2022-05-07 12:05
Z takim nastawieniem to sie nie dziwie
Że wyciąga się rączki po publiczne pieniądze. Jak się nie jest nauczonym oszczędzać do tej pory to się już nie nauczy. Zostało tylko narzekanie na wszystko.
- 9 3
-
2022-05-08 07:56
Dokładnie tak.
A jeśli mówimy o uczciwości, to jedyną uczciwa rzeczą do zrobienia w kwestii wiboru jest powiązanie go na sztywno z oprocentowaniem kont oszczędnościowych i lokat, tak jak ma to miejsce z kredytami- żeby oszczędzający uczciwie mogli zarobić. A nie że rata kredytu od razu max w górę a w największym banku posiadanym przez Państwo oprocentowanie konta oszczędnościowego skoczyło do oszałamiających 0,1, czyli nadal ułamek z tego, co przed pandemia. W pozostałych raczej podobnie, największe oprocentowanie do 2,6 na koncie i jakieś 4 na lokacie
- 7 0
-
2022-05-07 10:13
Co to znaczy, że państwo pomoże kredytobiorcom? (9)
To najzwyczajniej zwiększenie długu publicznego, którymi dodatkowo obciąży wszystkich podatników. Odczują to (bardzo dotkliwie) zarówno posiadający zobowiązania kredytowe, jak i pozostali biorący udział w finansowaniu kolejnej "tarczy" napędzającej inflację.
Jakby nie liczyć WIBOR jest nadal sporo poniżej wskaźnika GUS cen usług i towarów, więc koszt obecnie spłacanego kredytu jest niższy niż wartość pożyczonego pieniądza.- 55 11
-
2022-05-07 10:24
Nie wypowiadaj się w tematach o których nie masz pojęcia (2)
Wibor nie jest skorelowany z inflacją, a koszt pieniądza przy takiej nadpodaży jest bliski 0%
- 6 11
-
2022-05-07 10:43
Jak mylisz koszt z wartością to lepiej już nic nie pisz... (1)
- 6 3
-
2022-05-07 13:58
Ty nawet nie odróżniasz wartości od kosztu.
Więc milcz zamiast się ośmieszać pisowski trollu
- 1 2
-
2022-05-07 11:54
Jakich podatników? nic nie trzeba dopłacać. (3)
wystarczy ograniczyć zyski banków.
cały ten wibor powiązany z kredytami to niemal w 100% zysk dla banku- 11 1
-
2022-05-07 16:15
(2)
Bank to firma jak każda inna - w tym sensie, że dąży do osiągania zysków. To nie jest instytucja charytatywna.
- 1 5
-
2022-05-07 16:31
No owszem, ale 100% zysku w 1 rok (1)
To już jest lichwa i to duża
- 4 1
-
2022-05-07 18:03
Z tym się akurat zgadzam.
- 3 0
-
2022-05-07 15:22
Przede wszystkim odczują to najbiedniejsi
Ci, których nawet nie stać na kredyt. Bogaty sobie poradzi.
- 4 1
-
2022-05-10 07:59
tragedia
A dlaczego ja mam dopłacać na inne milion + mimo ze nie mam potomstwa.. albo dla nierobow za zasiłki pespektywa jest taka ze albo wynajmujesz do slubu i za kase ze slubu masz wklad i kupujesz mieszkanie albi biezesz odrazu kresyt i tyle.. nie kazdy ma bananowych rodzicow co kupia mieszkanie albo dostana w spadku ..... kazdy patrzy z swojej perspektywy
- 1 0
-
2022-05-07 10:21
WIBOR to będzie wasz najmniejszy problem.. (6)
..gdy w obliczu wojny w ręku trzyma się AK-47 broniąc kartonu.. To mogą być nasze ostatnie wakacje..
- 13 28
-
2022-05-07 10:28
Pinokio obieca wakacje od rat kredytu (4)
Glapa walczy z inflacją, pinokio z efektami walki.
Banda clownów rządzi krajem- 20 5
-
2022-05-07 10:42
(3)
Tia ,przyjdzie słońce i będzie znowu 3zł/h))
- 7 6
-
2022-05-07 10:44
Za dużo kur (2)
Wizji
- 8 4
-
2022-05-07 10:54
(1)
Oj tak a za mało tvnienawiść))
- 3 6
-
2022-05-07 11:22
Wiem, niwygodnie że nie ma tylko propagandy partyjnej jak u putina
Telewizja Vladimira Putina, TVP i RP Rozgłośnia Partyjna.
- 8 3
-
2022-05-07 13:59
Wez leki nie odstawiaj
- 4 0
-
2022-05-07 10:22
Jeśi ktoś ma problemy ze spłata kredytu po lekkim wzroście oprocentowania (8)
To znaczy, ze nigdy nie bylo go na ten kredyt stac. Branie mieszkan ponad stan.
- 58 21
-
2022-05-07 22:43
Amen
- 3 1
-
2022-05-08 00:09
To nie jest leki wzrost. (1)
Ceny rosnąco najszybciej od 20 lat. Nikt nie kazał obecnemu rządowi sztucznie trzymać niemal zerowych stóp. Bo to było jasne, że pieprznie.
- 10 1
-
2022-05-08 08:29
Największy procentowo i w przedziale czasowym
Ale równocześnie dwa lata temu mieliśmy skrajny, największy w historii spadek. Przeciętna rata ledwie doszła do tego, co było 8 lat temu, a nie doszła jeszcze do poziomów sprzed 10-12 latwiec nie opowiadaj bzdur
- 1 2
-
2022-05-08 00:19
lekki wzrot (2)
lekki wzrost? Rata większa o 1000zl to lekki wzrost?
- 6 2
-
2022-05-08 08:22
No, ale 1000 zl to tylko Twoj problem.
Niektorzy nie brali kredytow pod korek i maja wzrost na poziomie 300/400 zl. Chcialo sie zyc ponad stan to masz problem. Co innego, ze bank na to pozwolil, czyli przyznal taki kredyt skoro sam trabil o mozliwym wzroscie stop %. Czyli takiemu Tobie dal za duzy kredyt w stosunku do mozliwosci. Gdybym to byl ja, to bym Ci tyle nie pozyczyl, bo widzialbym, ze nie splacisz w przyszlosci, a banki dla prowizji wszystko zrobia. Wtedy bys nie dostal i kupilbys mniejsze mieszkanie tj. Takie na jakie Cie stac.
- 2 4
-
2022-05-08 08:30
Tak, jeśli bez sztucznego obniżania powinieneś płacić taka w zeszłym roku
A teraz wyższa.
- 0 0
-
2022-05-08 13:15
Oczywiście, ludzie byli na to przygotowani.
Nie byli przygotowani na gigainflację, wzrost cen i kosztów, przy jednoczesnym braku podwyżek pensji. Sorry, ale koszty wzrosły tak bardzo, że ludzie zaraz będą żreć gruz.
- 4 0
-
2022-05-10 08:02
!!!!!!
Jak nie stać skoro bank udzielając kresytu 3 lata temu osobom przed 30 zarabiającym najnizsza krajowa dał redyt na blisko 300000 i wyliczyl ze na rate 1100 zł będzie ich stać to jak nagle ma takie osoby stac 1000 zł więcej??? szczegolnie ze zarcie kosztuje fortune i paliwo
- 1 0
-
2022-05-07 10:23
Ludzie nie dosyć, napompowali ceny nieruchomości kupując co popadnie, to jeszcze stworzyli patologię w budownictwie. (2)
Kupowali wszystko, byle kupić. Nie patrzyli na jakość, na lokalizację, na parkingi.
- 58 10
-
2022-05-07 10:39
Nie jest to wina "ludzi", tylko architektów obecnej inflacji - pieniądze zaczęły parzyć.
- 12 8
-
2022-05-07 14:02
Dzis nie parking i winda sie liczy a schron
Vitali
- 10 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.