• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linie Pol-Levant będą przewoziły części do Airbusa

Robert Kiewlicz
26 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Załadunek elementów samolotu Airbus 380 na statek ro-ro "Chodzież". Załadunek elementów samolotu Airbus 380 na statek ro-ro "Chodzież".

Gdyński armator Pol-Levant Linie Żeglugowe podpisał umowę o współpracy z konsorcjum Airbusa. Statki Pol-Levantu będą transportować wielkogabarytowe elementy kadłuba największego samolotu pasażerskiego świata, Airbusa 380.


Airbus A380 potocznie nazwany SuperJumbo. Airbus A380 potocznie nazwany SuperJumbo.


- W całym 2011 roku przewidujemy sześć kolejnych przewozów - informuje Mirosław Langowski, dyrektor handlowy Pol-Levant.

To nie pierwsza umowa gdyńskiego armatora dotycząca przewozu części Aibusa. W 2003 roku spółka transportowała elementy samolotu z Neapolu do Saint Nazaire we Francji. Przewozy te odbywały się we współpracy Pol-Levantu z francuską firmą Dreyfus, reprezentującą logistycznie konsorcjum produkcyjne Airbus.

Gdyński armator może oferować przewozy nietypowych towarów, bo dysponuje statkami ro-ro do transportowania ładunków na różnych pojazdach, w tym na roll- trailerach o udźwigu do 210 ton. Pol-Levant dysponuje trzema statkami typu ro-ro - Żerań, Tychy i Chodzież. Wszystkie mają taką samą nośność ponad 8 tys. DWT.

Pol-Levant Linie Żeglugowe jest jednym z większych polskich armatorów. Obsługuje porty Polski, Skandynawii, Europy Zachodniej oraz basenu Morza Śródziemnego, w tym porty krajów Afryki Północnej oraz Azji Mniejszej. Tradycja firmy sięga 1935 roku, kiedy to Żegluga Polska SA we współpracy z armatorem szwedzkim Svenska Orient Linien A/B powołała linię łączącą Gdynię z portami śródziemnomorskimi. Później eksploatację statków na tej linii przejęły Polskie Linie Oceaniczne. Obecny kształt organizacyjny przedsiębiorstwo przyjęło 1 maja 1993 roku, kiedy z Grupy PLO utworzono Pol-Levant Linie Żeglugowe.

Airbus 380 to dwupoziomowy, czterosilnikowy samolot pasażerski produkowany przez firmę Airbus. Dzięki temu, że górny pokład ciągnie się przez całą długość kadłuba, A380-800 mieści 555 osób przy podziale na trzy klasy lub nawet 853 przy konfiguracji całej maszyny do standardu klasy ekonomicznej i jest największym samolotem pasażerskim świata, wyprzedzając pod względem powierzchni drugiego na liście Boeinga 747-400 (Jumbo Jeta) o 50 proc. Samolot A 380 ma długość 73 m i rozpiętość skrzydeł 79,8 m.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (45) 1 zablokowana

  • szkoda ze nie Gdansk ;/ (1)

    no ale Gdynia ma kompleks mniejszosci...

    • 0 3

    • I w związku z tym ty gdańszaninie piszesz ten komentaż.

      Z tytułem "szkoda, że nie Gdańsk;/"

      • 0 0

  • Port macierzysty Valetta (6)

    Takie czasy. Chyba już nigdy nie zobaczę znów poslkiego statku z portem macierzystym Gdańsk, Gdynia, Szczecin...

    • 27 0

    • chyba La- Valetta (2)

      • 0 2

      • La Valetta, czy Valetta

        czy to ważne? Wiadomo o co chodzi.

        • 0 0

      • Wlasnie, ze Valetta

        Mylisz z panem, po ktorym nazwano miasto, czyli Jean Parisot de la Valette - zachecam do zaglebienia sie w historie Malty :)

        • 0 0

    • bo na waleta ;)

      • 0 0

    • Pozdrawiam z Malty

      Bardzo wielu armatorow rejestruje swoje statki na Malcie, z uwagi na korzystne warunki finansowe oczywiscie. Czasem w Marinie mozna zobaczyc super jachty, m.in. Maltese Falcon - jak z Jamesa Bonda. Zapraszam na Malte :)

      • 6 0

    • marynarz ...

      Byś się chłopie porozglądał to byś znalazł ...

      • 2 0

  • Gdyński armator?

    To powinien zwozić te części na lotnisko w Gdyni. Może już wkrótce będą mogły stamtąd same odlecieć.

    • 4 1

  • PLO I CO

    Rok 1975 statek Monte Casino linia pol-lewant Alexandria trzy tygodnie postoju czekamy na ładunek......... po załadowaniu płyniemy do Latttaki czekamy miesiac na redzie na ładunek..Jaki zachodni armator pozwoliłby sobie na takie marnotrastwo.......no chyba ludzie z minionej epoki..

    • 1 0

  • No i co z tego...

    • 0 1

  • Dla naszych polityków idealny jest wycofywany prom kosmiczny (1)

    Powinno się go odkupić od USA zapakować wszystkich przyjemniaczków z sejmu senatu i rząd i wysłać do pana Twardowskiego na księżyc!
    A szczególnie tego tryskającego jadem marszałka sejmu z PO oraz wszystkich mu podobnych jadowitych i zatwardziałych nie pracujących dla polski tylko przeciw innym.

    NIE DLA PO PIS SLD
    NIE DLA PSA KIEŁBASA

    • 8 2

    • UFFF

      Na leczenie......juz za póżno

      • 0 0

  • Nie wiem o co chodzi na tym portalu i dlaczego za informację dnia uchodzi podpisanie przez jedną firme zwykłej umowy handlowej. (3)

    Jeżeli tego typu umowy sa tak wazne, to spieszę poinformowac, iż ja zawarłem wczoraj umowe na wywóz śmieci.

    • 50 14

    • W dniu 26.05 2011 Szanowny Pan Kisiel zawarł umowę na wywóz śmieci! (2)

      Nikt dzisiejszego ranka nie spodziewał się, że - jakby się wydawało - zwykły ten dzień na długo zapadnie w pamięci całego narodu. Ludzie spiesząc do pracy nie wiedzieli, iż to właśnie dziś, w dniu 26.05 2011 Szanowny Pan Kisiel zawarł umowę na wywóz śmieci!

      Tajemnicą pozostaje, z kim zawarta została umowa. Pan Kisiel stanowczo wstrzymuje się od podania nazwy firmy, zasłaniając się tajemnicą biznesową. Do chwili obecnej (godz. 8.49) nie udało się nam również uzyskać takiej informacji od żadnego z operatorów śmieciarek.

      Tajemnicą pozostaje również sposób finansowania wywozu śmieci, do dziś nie wiadomo skąd pochodzą na to środki, i kto go finansuje. Nasz informator z najwyższych szczebli władzy donosi, iż za całą sprawą może kryć się Mossad.

      • 31 0

      • Sprostowanie PAP - Pan Kisiel zawarł umowę 25.05.2011 a nie 26.05.2011r.

        • 3 0

      • Dobre...

        A nawiasem mówiąc denny portal musi czymś wypełniać swoje łamy.

        • 3 1

  • a może (1)

    tak Rolls Royce Service w Gdyni otworzył wydział serwisowania nie tylko przy Kontenerowej jednostek pływających, ale także przy lotniku Babie Doły samolotów. To że brytyjska firma Rolls Royce powinna wykonywać częściej resursy i przeglądy nie raz światowa prasa pisała zwłaszcza te silniki swojej produkcji zamontowane w samolotach typu Airbus A380. Polska była za komuny turbinową potęga, fachowcy powymierają i co nam zostanie? Dalej zmywanie garów za granicą.

    • 4 0

    • Oooo... Bestronny pisze z sensem.

      Co sie stało?

      • 1 1

  • Trzymajcie się towarzysze z Pol-Lewanta !!! ·z byłego rozszabrowanego PLO ino wyście towarzysze nam zostali !!!

    • 1 0

  • Żaden news

    Wszystko super, ale oni to wożą już od marca tego roku. I wszyscy o tym pisali. Więc to żaden news.

    • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane