• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Łodzie z Bojana wypływają na... giełdę

Wioletta Kakowska-Mehring
30 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sąd ogłosił upadłość Admiral Boats
Umowy spółki na ten rok obejmują wyprodukowanie 1100 łodzi. Kupują głównie Holendrzy, Norwegowie i Niemcy. Umowy spółki na ten rok obejmują wyprodukowanie 1100 łodzi. Kupują głównie Holendrzy, Norwegowie i Niemcy.

Admiral Boats z Bojana koło Gdyni, producent łodzi rekreacyjnych, szuka pieniędzy na dalszy rozwój. Firma rozpoczęła zapisy na obligacje, które mają zadebiutować na rynku Catalyst. Na czerwiec przewidziany jest też debiut na rynku NewConnect.


 

Czy debiut na giełdzie (na rynku głównym lub alternatywnym), to dobry sposób na pozyskanie środków na rozwój?


Zapisy na obligacje potrwają do 3 czerwca. Wartość emisji wyniesie do 5,5 mln zł. Pod koniec czerwca planowane jest wprowadzenie obligacji na Catalyst. Firma wyemituje do 5,5 tys. obligacji serii A o wartości nominalnej równej cenie emisyjnej 1000 zł. Minimalna kwota zapisu wynosi 200 tys. zł. Obligacje spółki mają osiemnastomiesięczny termin wykupu. Ich oprocentowanie wynosi WIBOR 3M + 6,50 proc. Odsetki będą wypłacane co kwartał. Oferta jest skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych.

Również na czerwiec przewidziany jest debiut na rynku NewConnect. Z emisji akcji spółka pozyskała ponad 1,7 mln zł. Środki z emisji obligacji i z emisji akcji, przeznaczone zostaną na działania inwestycyjne. - Pozyskany kapitał pozwoli nam zwiększyć moce produkcyjne o blisko 40 proc., co z kolei umożliwi szerszą ekspansję na rynki Europy Zachodniej - mówi Andrzej Bartoszewicz, prezes zarządu Admiral Boats SA.

Obecne moce produkcyjne zakładu wynoszą ok. 1100 łodzi rocznie. Po rozbudowie hali produkcyjnej, automatyzacji wydziału laminatów, czyli zakończeniu modernizacji zakładu, moce wzrosną do poziomu ok. 1500 łodzi. Ilość łodzi to nie wszystko. Zwiększyć ma się także paleta oferowanych modeli, bowiem pozyskane z emisji środki mają w części pójść także na rozwój biura projektowego. W ubiegłym roku spółka miała w ofercie 12 modeli łodzi. W tym roku portfel ma się powiększyć o kolejne. Według zapewnień oferta zostanie poszerzona aż do 25 modeli.

Kto kupuje łodzie z Admiral Boats? - Aż 99 proc. naszych wyrobów eksportujemy do krajów Europy Zachodniej, a w szczególności do Holandii, Norwegii i Niemiec. Zamówienia na ten rok opiewają na kwotę 3,8 mln euro. Szacujemy, że przychody spółki w 2011 roku wyniosą ponad 13 mln zł, a w 2012 roku ponad 20 mln zł. Dodatkowo planujemy wejście na rynek włoski, francuski i hiszpański - dodaje Andrzej Bartoszewicz.

Spółka Admiral Boats powstała w 2010 r. z przekształcenia działającej od 2007 r. Lamirs Nowy B. Sirocka Spółka Jawna, która została wniesiona aportem do Admiral Boats SA. W latach 2009 - 2010 spółka nawiązała współpracę z największymi importerami łodzi z Holandii, a także z dwoma dealerami z Norwegii, co pozwoliło na zwiększenie sprzedaży. W 2010 roku, jeszcze w ramach Lamirs Nowy B. Sirocka Spółka Jawna, spółka sprzedała ponad 700 łodzi o łącznej wartości ponad 4,8 mln zł, osiągając przy tym zysk netto w wysokości prawie 1 mln zł.

Miejsca

Opinie (16) 6 zablokowanych

  • (6)

    no dawac lewaki atakowac nasz sukces kapitalistycznej polskiej firmy, jeszcze tego nie robicie?
    aha, zapomnialem ze stoicie po zasiłki

    • 23 2

    • (1)

      No nie chcą komentować, w takim razie ja to zrobię:
      "Skandal! Burżuje robią łodzie dla innych burżujów w ludzie dobrej roboty nie mają na jedzenie! Zło-dzie-je! Bia-ło-ruś!"
      I jak?

      • 8 3

      • super. w paru słowach oddałes całą socjalistyczna zawiść jaka w nich drzemie.
        moge rzec ze jestem z ciebie dumny

        • 8 2

    • (3)

      Przeciez polskie stocznie zostaly zniszczone przez PO :( kurde no, cos im umknelo

      • 8 2

      • a co to ma wspolnego ze stocznią? (1)

        Do takiej produkcji wystarczy większy garaż.

        • 4 2

        • garaż musiałby być duuuuży, przeczytaj artykuł zanim skomentujesz

          a nie odwrotnie

          • 4 6

      • ignorant

        do budowy jednego duże statu w stoczni potrzeba kasy równej 100 krotności obrotu tej firmy. Taka jest skala.

        • 5 1

  • w bojanie to chyba raczej sportis co nie? (2)

    robili lodzie np dla wopr, wodnych taxi :)

    • 4 3

    • (1)

      Admiral boats jest w Koleczkowie

      • 1 3

      • w koleczkowie ? byłes tam kiedys ?

        • 0 0

  • Brawo prezydent Szczurek! To jest właśnie to! Wspaniały klimat dla przedsiębiorców, nieograniczone możliwości, nigdzie w Polsce (2)

    przedsiębiorcy nie otrzymują tak wiele od władzy! Brawo, kolejny sukces przedsiębiorczych ludzi z Gdyni!

    • 11 9

    • jaki szczurek?

      bojano to nie gdynia - nie ma z nią nic wspólnego!

      • 2 1

    • czy bojano należy do gdyni he he

      • 0 0

  • Prezydent Szczurek jest ok. tym razem jednak nie chodzi o Gdynię.
    Bojano leży wprawdzie blisko Gdyni, ale to gmina Szemud, powiat wejherowski. Koło Gdyni leży i Rumia i Sopot i Kosakowo....to też "włości" p. Szczurka"

    • 14 1

  • TO WIELKI BLEF (1)

    Te łodzie ktore robia dla znanego Holenderskiego oszusta ktory nie rozliczyl sie za zakupione w innych zakladach jak Ostruda Chojnice i Wiele tylko czekac i kolejni bedą lamentować

    • 4 5

    • Kaze ta ostruda to właściwie nazywa się Ostróda :-)

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane