• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos rozwija sieć stacji, choć większość ma iść na sprzedaż

Robert Kiewlicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe. Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe.

Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotos powiększyła się o dwie nowe lokalizacje. W planach są kolejne otwarcia. Łącznie w 2021 rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji. Zgoda Komisji Europejskiej na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen jest uzależniona m.in. od sprzedaży 80 proc. stacji Lotos, a Lotos... zamierza nadal systematycznie powiększać liczbę stacji paliw.


Czy to dobrze, że Lotos inwestuje w sieć stacji?


Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotosu powiększyła się o dwie nowe lokalizacje na Dolnym Śląsku: MOP Kochlice Wschód oraz MOP Kochlice Zachód. Paliwa z rafinerii w Gdańsku kierowcy mogą teraz zatankować również w Nowym Miasteczku (woj. lubuskie) usytuowanym przy trasie S3, w połowie drogi między Zieloną Górą a Lubinem. Do końca roku w planach są jeszcze kolejne otwarcia: Kunów i Starachowice (woj. świętokrzyskie) oraz Ochotnica Dolna (woj. małopolskie). Łącznie więc w nowy rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji.

Spółka Lotos Paliwa jest na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce. Spółka jest również wiceliderem w segmencie MOP (Miejsc Obsługi Podróżnych) - w ramach sieci funkcjonuje ich 23, przy autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz przy drogach ekspresowych S3, S7 oraz S8.

Lotos inwestuje w sieć stacji paliw



Jej władze zapewniają, że nadal mają zamiar rozwijać biznes, a w 2021 r. sieć powiększy się o kolejne stacje.

- Zamierzamy nadal systematycznie rozwijać sieć stacji paliw. Równie ważne jak dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości paliw jest dla nas konsekwentne poszerzanie naszej oferty i podnoszenie jakości obsługi. Dlatego unowocześniamy i standaryzujemy nasze stacje, dostosowujemy do bieżących trendów konsumenckich ofertę pozapaliwową, m.in. wprowadzając nowe pozycje w ofercie gastronomicznej - mówi Wojciech Weiss, prezes zarządu Lotos Paliwa.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.

Na kolejnych stacjach pojawia się koncept "Stacja smaku" - oferuje burgery, hot dogi, świeże sałatki oraz kanapki, także w wersji wege. Równolegle koncern rozwija swoją współpracę z siecią restauracji Subway, zarządzając już 39 obiektami tego typu w całej Polsce (w tym roku przybyły trzy nowe lokalizacje).

Większość stacji Lotosu na sprzedaż



Przypnijmy, że w lipcu 2020 r. Komisja Europejska wydała warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe.

Władze Orlenu twierdzą, że w tym przypadku PKN Orlen i Grupa Lotos nadal będą dysponowały największą siecią w Polsce i mogą nawet wzmocnić pozycję na rynku europejskim. Nadrzędnym celem ma być znalezienie partnera do jak najbardziej atrakcyjnej wymiany aktywów polskich na podobne w innych częściach Europy.

Orlen aktywnie szuka partnerów zagranicznych



Na początku października 2020 r. media spekulowały, że udziały w gdańskiej rafinerii może przejąć węgierski MOL.
Według informacji BiznesAlert.pl jest on jednym z poważnych kandydatów na partnera PKN Orlen w nowej spółce, która powstanie po wydzieleniu rafinerii w Gdańsku. Według portalu prowadzone są rozmowy mające na celu przygotowanie wymiany aktywów pomiędzy PKN Orlen i MOL.

Ostatnio Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, spotkał się premierem Rumunii oraz ministrem Gospodarki, Energii i Otoczenia Biznesowego. Oficjalny powód to zacieśnienie relacji i rozpoznanie potencjalnych możliwości biznesowych. Ostateczne efekty negocjacji w sprawie środków zaradczych mamy poznać do połowy 2021 r.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • autor trochę jakby nie miał pojęcia o wydatkach inwestycyjnych w korpo (2)

    wydawać, wydawać i jeszcze raz wydawać, zwłaszcza pod koniec roku, bo budżet musi zejść, reszta się nie liczy, faktury, faktury, faktury, zdobyć zatwiedzić i mieć wydatek w 2020 zrobiony. Reszta potem, no halo

    • 5 0

    • (1)

      lotos zawsze otwiera stacje na koniec roku, bo przez caly rok je tworzy.

      • 2 0

      • dokładnie, hehe jak budżet uzgadniają do kwietnia lub maja to czasu mało hehe

        • 0 1

  • (6)

    Dla mnie już jest obojętne czy Lotos rozwija sieć stacji czy nie. Przyzwyczaiłem się do marnotrawienia pieniędzy przez "dobrą zmianę". Tak jak już nie tankuję ani na Lotosie, ani na Orlenie, w miarę możliwości nie będę wspieral reżimu pislamu.

    • 29 11

    • Kupowanie od polskich przedsiębiorstw wspiera budżet Polski i polskie miejsca pracy. Nie ma tu znaczenia czy u władzy są POje** czy PiSlam czy inne poczwary. Wyrażanie buntu przez kupowanie na zagranicznych stacjach jest aktem samobójczym. Ot przykład z podwórka - Gdańsk wyprzedał przedsiębiorstwa wodne i kanalizacyjne zachodnim koncernom i tak rok do roku 11 mln ojro trafia do Lipska zamiast do kasy Gdańska. Nasze portfele też mają znaczenie.

      • 12 8

    • (1)

      Śmieszy mnie te DA, bo w czasach tego DA jako Polak co najwyżej byś się wczasowal w Stutthofie.

      • 4 2

      • No cóż, wypada współczuć wszystkim tym, którzy mają inicjały od imienia i nazwiska D i A. Dziękuję ci gościu za takie czysto naukowe uświadomienie i......żal mi ciebie.

        • 3 1

    • a ja tankuję na Auchan bo mają paliwo z Lotosu i jest tańsze o 40gr na litrze'

      • 5 0

    • Biedny jesteś

      • 0 1

    • Lukoil jest twoją ulobioną bo rodzimą stacją. Sprzedawczyku nie tankuj na Polskich stacjach i nie zatruwaj powietrza swoją osobą. Po prostu się wyprowadź z Polski. Nikt nie będzie rozpaczał

      • 0 0

  • Ciekawe dlaczego to komisja europejska (2)

    decyduje o sprzedaży i połączeniu lotosu z orlenem śmiech na sali niech się zajmą innymi monopolistami np. Total dużo większy koncern naftowy niż nasze dwa krajowe to może niech komisja nakaże totalowi sprzedaż 80% stacji naszemu orlenowi, przecież to dla ich i naszego dobra, a wiecie dlaczego tak nie zrobią?

    • 12 8

    • Bo to jest wojna gospodarcza, która rozgrywa się bez ani jednego strzału, a decyzje KE to forma okupacji i opresji celem uzyskania przewagi rynkowej poprzez nadużywanie władzy.

      Ale to Polska jest niepraworządna.

      • 6 6

    • Ty edziu nje do konca rozumiesz

      Bo pis to już dawno jednym klepnieciem by zabrał nam lotos, tak jak zabrał energe itd. A komisja chociaż zbadala ich zamiary i chodziło właśnie o nie zrobienie monopolu. Co nie zmienia faktu że, zamiary rządu wcale nie muszą być słuszne. Komisja miała sprawdzić poprawność transakcji przejęcia.

      • 6 2

  • jak to jest ze w Gdańsku ten śmierdziel sprzedaje paliwo drożnej o 50 groszy na litrze (6)

    niż stacja w markecie. Nie dość ze nas truje to jeszcze łupi.

    • 14 6

    • (4)

      to proste,
      Paliwem w hurcie handluje się poniżej ceny spot. Nawet firmy transportowe potrafią wynegocjować cenę poniżej spotu - na stacji benzynowej. Ja mam np 12 gr poniżej ceny spot tankując na stacji firmowej grupy paliwowej, przy ostatnim tankowaniu zapłaciłem 30gr na litrze mniej od ceny na pylonie. Prywatne stacje benzynowe mają jeszcze wyższe rabaty. Natomiast stacje przy hipermarketach z założenia mają generować ruch a nie zysk, więc mogą sprzedawać paliwo na minimalnej marży. zauważyłem że ceny się tam kształtują w okolicach spotu.

      • 9 1

      • Wot mądry chce być, spór reklamowy to rozumiem

        • 0 2

      • No ok (2)

        Ale i tak to nie tłumaczy czemu stacja Auchan czy Leclerc jest tańsza niż ta Lotos w promieniu 10-20 km od rafinerii?!
        Po co dorabiać ideologię do czegoś co się nazywa pukaniem klientów?

        • 0 2

        • bo stacja Lotosu, Orlenu czy innej grupy paliwowej ma zarabiać a stacje przy Auchan czy Leclerk mają generować ruch i przyciągać klientów na zakupy.

          • 4 0

        • Leclerc ma marżę kilka groszy, a stacja lotosu kilkadziesiąt

          • 0 0

    • Skorupko ? pi,,,da

      • 0 0

  • A szanowny, oddany i przede wszyatkin kolezenski Kierownik Obszaru Pan Tomasz G. jak sie odnajdzie ? (2)

    Może Orlen zatrudni go na płacowego. No cóż, fortuna kołem się toczy, więc witaj Tomka w naszym bezrobotnym domku ;)

    No chyba że Pana Tomasza wafel z Lukoila przygarnie na kasę;)

    • 9 1

    • Tomasz co był listowym ???? (1)

      • 3 0

      • Listonosz- donosiciel:-)

        • 2 0

  • Fuzja dwóch firm, w której pierwsza dzieli i sprzedaje majątek tej drugiej...

    Rozumiem pozycje KE, ale dlaczego niby dla Nas ma to być korzystne, tego już nie wiem. Orlen się może trochę wzmocni, ale stanie się takim molochem, którym ciężko będzie zarządzać. A po lotosie zostaną zgliszcza.

    • 13 2

  • Zwróć uwagę na dział prasa i tytuły pisemek. Wyeksponowane tylko te przychylne. :) (1)

    • 14 3

    • Przychylne Niemcom dalej kupisz

      Więc się nie martw

      • 3 1

  • hmmm

    Widać działanie UE i równość gospodarczą w całej Europie (jak w przypadku transportu)...jakoś nie przypominam sobie, żeby parlament UE nakazał podobne praktyki grupie Royal Dutch Shell gdy była fuzja z BG Group w 2016 za ponad 70 mld dolarów. Do tego ci wszyscy, którzy tak spinają 4 litery chyba zapomnieli / albo nie wiedzą jak wygląda w PL w wielu innych państwach na świecie struktura własnościowa stacji paliw. To że jest logo marki Lotos, nie znaczy że Lotos jest właścicielem obiektu. Tutaj działa system partnerstwa handlowego - jeśli masz kasę, chęci i spełniasz wymagania (lokalizacja, minimalny wkład na budowę, jakość) Lotos lub Orlen (lub innej marki) możesz sobie otworzyć własną stację, godzisz się na kontrole składu paliwa losowe (czasami kilka razy w miesiącu o różnych porach) to możesz sobie otworzyć taką stację i działać pod logo jednej z tych firm spełniając warunki i mając z nimi umowę. Oni są otwarci na takie deale. Zresztą na ich stornie jest nawet info o tym w dziale "współpraca_dot_stacji_paliw"

    • 5 2

  • jedyna nadzieja w szybkim upadku rządu PIS i odejściu w niebyt (1)

    szaleńca Obajtka, który dąży do likwidacji Grupy Lotos poprzez jej rozczłonkowanie i faktyczną wyprzedaż, zostanie tylko zakład produkcyjny z ograniczonymi mocami produkcyjnymi, to jest klasyczne wrogie przejęcie

    • 20 4

    • Lotos

      Ostatnie lata biznesu. Auta elektryczne powolutku wchodzą i powolutku wypierają spalinowe. Nie spostrzeżesz się jak będzie ich połowa. Jeszcze mają wady, ale wybywają się ich z każdym miesiącem. Wtedy ten biznes nie będzie już tak opłacalny i Lotos będzie bardziej szedł w kierunku przemysłu. A stacje benzynowe nie będą miały racji bytu w takiej formie jak teraz. IMHO wygrają miejsca do ładowania z dobrym jedzeniem, bo stacje ładowania to już każdy może sobie postawić, nie tylko ten co dostanie koncesję. Wtedy trudno już będzie doić obywatela.

      • 0 2

  • Wyborczej nie kupimy tylko NASZ Dziennk

    i Gazetę Polską - mobbing jak na Poczcie

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane