• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowe wyniki Grupy Lotos. Zarząd nie boi się fuzji z Orlenem

Robert Kiewlicz
7 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prezes Grupy Lotos, Marcin Jastrzębski twierdzi, że od dawna jest zwolennikiem połączenia z Orlenem, a na fuzji lepiej wyjdzie spółka z Gdańska niż z Płocka. Prezes Grupy Lotos, Marcin Jastrzębski twierdzi, że od dawna jest zwolennikiem połączenia z Orlenem, a na fuzji lepiej wyjdzie spółka z Gdańska niż z Płocka.

Zysk netto Grupy Lotos w czwartym kwartale 2017 roku wzrósł o 59 proc., do 484,7 mln zł - podała spółka w raporcie okresowym. W całym 2017 roku zysk spółki wyniósł ponad 1,67 mld zł. To o 64,7 proc. więcej niż w roku 2016. Zarząd Lotosu odniósł się także do planów połączenia Lotosu z Orlenem i stwierdził, że to gdańska spółka wyjdzie lepiej na ewentualnej fuzji.



W okresie czterech kwartałów 2017 roku spółka miała 1 671,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1 015,2 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 24 185,6 mln zł w porównaniu z 20 931,1 mln zł rok wcześniej.

- Chociaż w 2017 roku spółka zanotowała rekordowe wyniki, to dla mnie ważniejszy jest wzrost wydobycia, a to się nam nie udało. Mam nadzieję, że uda nam się zwiększyć wydobycie w 2018 roku. Upstream jest dla nas bardzo ważny i choć nie doszło na razie do zwiększenia liczby naszych koncesji, to stale prowadzimy negocjacje w tej sprawie - powiedział Marcin Jastrzębski, prezes Grupy Lotos.
Zarząd Lotosu odniósł się także do planów dotyczących połączenia Grupy Lotos i PKN Orlen. Prezes Jastrzębski zaznaczył, że od dawna jest zwolennikiem połączenia obydwu firm.

- Z punktu widzenia biznesowego nie mam wątpliwości, że powinno do niego dojść - stwierdził prezes Jastrzębski. - Jesteśmy spółką giełdową i właściciele akcji mogą nimi dowolnie dysponować. Najważniejsze jest jednak uzyskanie zgód Komisji Europejskiej i poznanie warunków, pod jakimi Komisja zgodzi się na połączenie. Komisja przyglądać się będzie na pewno liczbie stacji benzynowych i ich koncentracji w danych regionach. Zajmie się też handlem hurtowym i produkcją asfaltu przez obie spółki. Kiedy wypowie się Komisja, wtedy właściciel będzie się zastanawiał, co zrobić z posiadanymi akcjami. Jestem jednak przekonany, że na połączeniu lepiej wyjdzie spółka z Gdańska niż ta z Płocka. Przypominam, że przewiduje się, że do 2022 roku samochody elektryczne mają być tańsze od spalinowych, co uderzy w przemysł rafineryjny. My jesteśmy świetnie przygotowani do tych zmian na rynku. Mamy nadzieję poinformować w najbliższych miesiącach o naszych projektach innowacyjnych. Przekształciliśmy już spółkę Lotos Lab w spółkę R&D i będziemy realizowali liczne projekty innowacyjne. Nie tylko dotyczące elektromobilności, ale także wykorzystania wodoru.
Zdaniem prezesa Jastrzębskiego po połączeniu Orlenu i Lotosu nowy podmiot nie tylko będzie miał większy zasięg oddziaływania, ale też ograniczy dotychczasowe koszty logistyczne i organizacyjne.

- Połączona organizacja będzie graczem światowym, a działanie na tym rynku jest niezmiernie ważne z punktu widzenia rozwoju obydwu firm. Lotos skorzysta na połączeniu choćby w kwestii logistyki. Widzimy tutaj duże pole do oszczędności - dodał Jastrzębski. - Podpisanie listu intencyjnego potwierdza tylko, że prace się naprawdę zaczęły, a jak się skończą, dowiemy się najwcześniej za około 9 miesięcy. Rozpoczynamy proces pewnego dialogu, nie wiem, jak głębokiego. Jak na razie, z mojej perspektywy, po połączeniu zmieni się tylko osoba reprezentująca właściciela. Na walnym będzie to po prostu inny prawnik.
  • W całym 2017 roku zysk spółki wyniósł ponad 1,67 mld zł.
  • Płatności na rzecz administracji publicznej dokonane przez Grupę Kapitałową Lotos w roku 2017.
Prezes Jastrzębski stwierdził także, że połączenia spółek paliwowych nie wpłynie na realizację strategii Lotosu.

- Jeśli dojdzie do połączenia będziemy przekonywać Orlen do modyfikacji ich strategii - powiedział Jastrzębski. - Nasza jest po prostu lepsza.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (106) 4 zablokowane

  • Dalej więcej absurdalnej propagandy pisowskich ,,marionetek presesuf"proszę to dostaną od nas lokalsów 1% poparcia..

    PIS wypowiedzi to jak bym czytał Gierkowską ,,Trybunę Ludu".Są tacy co twierdzą ,że bliżej im do,,Szpilek"albo,, Karuzeli"A już fragment że marionetka namówi lalkarza żeby nią niesterował-przezbawny!

    • 7 0

  • Zdaniem prezesa Jastrzębskiego.....

    Zdaniem prezesa Jastrzębskiego po połączeniu Orlenu i Lotosu nowy podmiot nie tylko będzie miał większy zasięg oddziaływania, ale też ograniczy dotychczasowe koszty logistyczne i organizacyjne.

    Czyli ograniczenie transportu a co za tym idzie zaoranie Lotos kolej oraz masowe zwolnienia pracowników.

    Byle by tylko wykazać sie wysokim ograniczeniem kosztów i wysokim zyskiem.
    Wracamy do IX w gdzie pracodawca wyzyskiwał pracowników?
    Własciciele fabryk zyli w luksusie a pracownicy w biedzie?
    Odezwał się w nim instynkt KAPITALISTY ?

    A tak poza tematem to panie Jastrzębski czas na nową sesję zdjeciową. Ciagle jedne i te same zdjęcia profilowe.

    • 7 0

  • No proszę ! Olechnowicza tego gamonia wyrzucili i mamy wymniki . (2)

    j.w

    • 0 8

    • Żeby nie ten gamon to lotosu by nie bylo

      • 1 0

    • Zmityguj sie kolego !

      Proszę nie obrażać porządnych ludzi. Jak się nie ma wiedzy o firmie to lepiej nie zabierać głosu. Dobra rada !

      • 0 0

  • Nagroda dla Zarządu z rekordowe wyniki, gdzie tu sprawiedliwość? (1)

    A tak nagrodą podzielił się zarząd za wypracowanym zysk a pracownicy muszą obejść się smakiem.
    https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/lotos-zarzad-wynagrodzenia-nagrody-marcin,44,0,2400300.html

    • 0 0

    • Fizyczni z produkcji dostaną nagrodę roczną z zysków.

      A jak ci mało, to postaraj się o miejsce w Zarządzie.
      Proste ?

      • 0 0

  • to co przez lata budowane (lepiej, gorzej) w jednej chwili kaczki chcą dla siebie

    i tak oto mija mit o tym że Lotos przetrwa, decyzja zapadła, teraz każdy z kaczowego stada będzie mówił ze będzie lepiej i ogłosi sukces, a że ludzie na bruk, bo w płocku nie ma dla nich miejsca to ich nie martwi, bo do płocka zjadą się inne kaczki

    • 0 0

  • brawo 500% normy - słuszną linię ma nasza partia

    Taką propagandę to robili w Gdańsku kolecie z innej narodowej partii, ale to było jakieś lata trzydzieste dwudziestego wieku, ale brzmiało zupełnie podobnie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane