- 1 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (66 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (245 opinii)
- 3 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (176 opinii)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (117 opinii)
- 5 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (9 opinii)
- 6 Wyższy zasiłek pogrzebowy (117 opinii)
Lotos znowu większy, rozbudowa na ukończeniu
Program inwestycyjny Grupy Lotos jest już na finiszu. 18 grudnia zakończona zostanie jedna z najważniejszych inwestycji programu 10+ - budowa instalacji destylacji atmosferycznej i próżniowej. Dzięki temu gdańska rafineria zwiększy moce przerobowe aż o 75 proc.
Pod koniec listopada Program 10+ był zrealizowany w 93 proc. Jego głównym celem jest zwiększenie zdolności przerobowych ropy naftowej z poziomu 6 mln ton do 10,5 mln ton rocznie. Zapewni to nowa instalacja destylacji atmosferycznej i próżniowej ropy (CDU/VDU). Drugim istotnym celem jest lepsze wykorzystania surowców do wytwarzania paliw. Dzięki nowym urządzeniom będzie można uzyskać więcej produktów o wyższej jakości.
W ramach inwestycji w gdańskiej rafinerii powstały już instalacja hydro-odsiarczania oleju napędowego (HDS), pomocniczy kompleks aminowo-siarkowy (KAS) oraz wytwórnia wodoru (HGU). W przyszłym roku Lotos zamierza zakończyć budowę instalacji - łagodnego hydrokrakingu (MHC) oraz przerobu ciężkiej pozostałości próżniowej (ROSE).
Rozbudowa i modernizacja gdańskiej rafinerii kosztują w sumie 5,2 mld zł. Inwestycje zostały sfinansowane m.in. dzięki kredytom w wysokości 1,75 mld dolarów, jakie spółka uzyskała od kilkunastu banków, m.in. Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, PKO BP, BZ WBK, Bank of Tokyo-Mitsubishi, BNP Paribas, Mitsui Banking Corporation Europe, The Royal Bank of Scotland, Societe Generale.
Uwaga: konkurs został już rozstrzygnięty!
Z okazji zakończenia budowy instalacja destylacji atmosferycznej i próżniowej ropy Grupa Lotos przygotowała dla czytelników Trojmiasto.pl niespodziankę. W konkursie można wygrać 5 wejściówek na teren Rafinerii wraz z możliwością uczestnictwa w uroczystym otwarciu nowej inwestycji, a także karty programu premiowego Lotos Navigator z doładowanymi punktami.
Wystarczy odpowiedzieć na jedno konkursowe pytanie.
Miejsca
Opinie (133) 3 zablokowane
-
2009-12-07 10:53
dlaczego stacje Lotosu przy lotosie mają najwyższe ceny paliw? (8)
kto mi odpowie?
- 66 5
-
2009-12-08 15:07
bo najbliżej rafinerii paliwo nie jest jeszcze rozwodnione
bo najbliżej rafinerii paliwo nie jest jeszcze rozwodnione
- 0 1
-
2009-12-08 08:03
Bo jak to dyrektor rafinerii pare lat temu powiedzial: "Bo ludzie tyle placa"
- 1 0
-
2009-12-07 16:17
cena benzyny jest analizowana na podstawie wysokości wynagrodzeń ludnościi w danym regionie
- 1 2
-
2009-12-07 14:24
najdrozsze - bo swieze
prosto z rafinerii - za to wlasnie placisz....
- 12 0
-
2009-12-07 13:03
bo muszą do hotdogów dopłacać
bo muszą do hotdogów dopłacać
- 2 2
-
2009-12-07 11:15
korki.trojmiasto.pl (1)
wejdz sobie na serwis korki.trojmiasto.pl i przekonaj sie sam, ze nie najwyższe
- 5 4
-
2009-12-07 12:49
żeby się tam nie pałętali frajerzy liczący na taniochę i nie powiększali i tak dużych tam korków
- 3 2
-
2009-12-07 12:48
grupa tu nie ma nic do rzeczy stacje to osobna spóka wiem bo tam robie
- 14 0
-
2009-12-08 13:48
Niech złodzieje oddadzą mi za dywidendy które mi zabrali
- 1 0
-
2009-12-07 10:53
(12)
a za udane inwestycje prezes dostanie milion premii a pracownicy po 100 zł ;]
- 20 19
-
2009-12-07 11:54
prezes musi dostac 1melona (1)
no jak to moze byc inaczej. to prezes budowal projektowal analizowal opiniowal itp. to dlaczego ma nie dostac 1 melona ale nawet wiecej gdyz sie trojil czworzyl
- 5 0
-
2009-12-08 13:40
poczytaj o ustawie kominowej a bedziesz wiedzial dlaczego nie dostanie 1 melona
- 0 1
-
2009-12-08 12:16
trzeba bylo sie uczyc
- 0 1
-
2009-12-07 11:30
(8)
A Twoim zdaniem powinno być na odwrót?
- 8 3
-
2009-12-07 11:38
(5)
niekoniecznie na odwrót, ale może nieco sprawiedliwiej...
- 7 6
-
2009-12-07 11:59
a kto ponosi odpowiedzialność za inwestycję, robol? (3)
Jaka odpowiedzialność, taka premia.
- 7 2
-
2009-12-07 13:02
(2)
tak, bo w lotosie jest tylko prezes i sami robole...
- 0 4
-
2009-12-07 13:17
cala ta dyskusja mozna o kant d... rozbic (1)
cala ta milionowa premia prezesa jest wyssana z palca;
- 6 0
-
2009-12-07 14:47
kwoty są symboliczne
- 1 1
-
2009-12-07 12:05
sprawiedliwie =/= równo
powyższy post to objaw socjalistycznego myślenia
- 5 2
-
2009-12-07 11:55
(1)
nie ale we współczesnym świecie rażą właśnie tak potężne dysproporcje. Daje jescze z 25 lat takiemu rozumieniu "wolnej gospodarki" Ludzie zaczną się niedlugo buntować bo ile można żyć ledwo do "pierwszego"
- 1 4
-
2009-12-07 12:07
a słyszałeś o sklepach z "żółtymi firankami" w PRL?
nie było wolnej gospodarki a dysproporcje były
- 3 1
-
2009-12-07 10:49
hm... (1)
...budujące wieści
- 15 4
-
2009-12-08 12:41
inwestycja nietrafiona !!!
wczoraj na konferencji klimatycznej podjęto bardzo ciekawe, nieujawnione opinii publicznej dyrektywy(tak, dyrektywy!!!) hahaha
niedługo afera lądowania na księżycu oraz atak 911 okażą się pikusiami ;)- 0 2
-
2009-12-07 14:25
A może lotos ma ochotę powiedzieć DLACZEGO podczas rozbudowy wydaje (4)
Pieniądze w WŁOSZECH a nie w Polsce.
DLACZEGO ich genialni menedżerowie nie zawarli z Technipem klauzuli żeby chociaż 60% wydanej kasy na projekt 10+ i ROZA Technip musiał wydać w Polsce w Polskich zakładach.
Jak trzeba być głupim żeby w czasach kryzysu i bankructw stoczni (gdzie było można zamówić coś tak prostego jak konstrukcje stalowe) wspierać gospodarkę Włoch a nie Polski.
Wyprowadzili w ten sposób setki milionów dolarów z Polski.- 11 1
-
2009-12-07 17:17
moze dlatego, ze technologie sa na licencjach, (2)
z ktorymi polskie firmy nie mialy bezposredniego kontaktu, poza tym kadra inzynierow z zagranicy, ktora zarzadza projektami prace zleca w wiekszosci polskim firmom budowlanym, ktore przy okazji zdobywaja bezcenne doswiadczenie; swoja droga to kryzys mamy od roku, a plany Programu 10+ siegaja 2002 r.
- 1 1
-
2009-12-07 19:47
to polscy robotnicy i kadra inżynierska wybudowała taki projekt jak ORMEN LANGE (1)
w Norwegi, Mech 1i2 w Dani czy na projekcie w Kanadzie przy zagospodarowaniu pól bitumicznych.
Co do technologi zgadzam się ale co do wykonania i produkcji nie ma pan racji.
Myślę że ich managerowie są sprytniej si i wsadzili wam to co chcieli lub to co wy nie widzieliście.- 1 1
-
2009-12-08 12:05
my u nich, oni u nas
i wszystko gra!
myslisz, ze podejmowanie decyzji nt wydania kilku miliardow zl opiera sie na sprycie sprzedajacego i wciskaniu byle czego? ha!- 0 0
-
2009-12-07 21:49
Polska i Polacy :)
- 0 0
-
2009-12-08 10:34
do e (1)
To są człowieku normlane transakcje na cały świecie. po jaką cholerę mają sie mijac cysterny z północy na południe. jest jasne że Orlen na północy zaopatruje sie w Lotosie a LOTOS na południu w Orlenie. Tak samo stacje koncernów zachodnich. Podobnie jest przeciez na innych rynkach. Myslicie że w telewizorach Panasonica to jakie sa bebechy? A w motoryzacji. jest kilku producentów silników i koncerny tam sie zaopatrują przybijając tylko swoje logo. jakie to ma znaczenie? Oczywiście że na stacji Shella jest paliwo z LOTOSU. I Ja nie mam nic przeciwko temu. LOTOS ma olej napędowy naprawdę światowej jakości. Sprzedaje go zresztą na zachód
- 2 0
-
2009-12-08 11:59
sprzedawaliby go wiecej, ale jest takie ssanie na rynku wewnetrznym, ze go czasem doslownie brak, zwykle zasady - popyt i podaż - ceny ida w góre, skoro jest wiecej kupujacych, natomiast pytanie o wysokosc paliw nalezy kierowac do rządu, ktory ustalil wysoka akcyze i podatki;
- 0 0
-
2009-12-07 10:54
lotos to stacja dla biedaków. Ja gaz zawsze tankuje na BP albo Schell. (18)
- 9 70
-
2009-12-08 10:11
skoro tankujesz gaz to sam jesteś biedakiem dresie zapyziały....
- 0 0
-
2009-12-08 09:15
shell
jakbys tankowal na shell'u to bys wiedzial jak sie to pisze :P
- 0 0
-
2009-12-07 18:01
wiocha
Bierzesz z Lotosu - płacisz lotosowi i jeszcze BP i Shellmy z ciebie wyciskają.
Jesteś najlepszy - nie ważne w jakiej kategorii:):):) LLLL- 1 0
-
2009-12-07 17:34
mat
TY JESTEŚ BIEDAKIEM BO TANKUJESZ GAZ!!!
- 2 2
-
2009-12-07 11:02
i masz paliwo ... z lotosu (5)
Możesz być z siebie dumny, jesteś dymany i jeszcze z tego się cieszysz.
Ja tankuje tam gdzie jest najtaniej - neste albo lukoil.- 11 5
-
2009-12-07 12:37
na neste nie ma monopolowego (2)
:) a od Ruskich kupować nie będę!
- 5 1
-
2009-12-07 12:55
takie ruskie to paliwo że aż z lotosu... :D (1)
lol
- 2 1
-
2009-12-07 15:55
ale marżę bierze ruski
- 1 0
-
2009-12-07 11:48
jak widac głupota nie boli i ktoś musiał się spiąć. żebyś w majty nie narobił
- 3 0
-
2009-12-07 11:18
Brawo u ruskich
- 4 1
-
2009-12-07 12:57
biedny to ty jesteś na rozumie
chcesz miec dobrze i zarabiać dobre pieniądze, chcesz że by szanowali ciebie jako polaka za granicą zacznij sam siebie szanować i wszystko co polskie !!!
- 7 0
-
2009-12-07 12:35
(2)
A BP bierze paliwo od Lotosu więc co za różnica.
- 7 0
-
2009-12-07 12:36
(1)
BP i Lukoil biorą od Lotosu.
- 7 0
-
2009-12-07 12:39
też kiedyś kupowałem na Shellu, BP i Statoil
ale od czasu jak wiem, że to i tak paliwo robione w Gdansku, to wolę, żeby zyski z tego zostawały w polskiej firmie, która sponsoruje sporo imprez w Trójmieście, a co robi Shell, BP i Statoil dla nas?
- 15 0
-
2009-12-07 11:19
(2)
Shell, Bp i tak bierze od Lotosu... tylko,że wprowadzają własne komponenty... przykro mi ,ale na rynku paliwiwym konkurencja jest ograniczona... Dwaj główni gracze to Lotos i Orlen... wiele jest informacji na ten temat
- 7 1
-
2009-12-07 11:51
mat powinien to wiedziec a nie wypisywać głupoty
- 2 0
-
2009-12-07 11:50
no co Ty poważnie?! nie może być....
napisz coś więcej, bo mat z pewnością jest ciekawy- 0 6
-
2009-12-07 11:01
ROTFL :)
niezłe acz wysublimowane poczucie humoru, a że poniedziałek rano to pewnie niewielu zrozumie :)
- 13 0
-
2009-12-07 11:53
Żeby tak zainwestowali w żuzel.... (3)
marzenia ściętej głowy?
- 4 4
-
2009-12-07 12:23
(2)
motory żużlowe są napędzane metanolem, więc może jakiś producent wódki lub spirytu powinien ich sponsorować? :)
- 3 0
-
2009-12-07 16:58
(1)
akurat metanol nie ma zbyt wiele wspólnego z wódką. nie polecam próbować. Niedowiarkowie mogą stracić wzrok.
- 1 0
-
2009-12-08 09:37
ale bliżej metanolowi do etanolu niż do benzyny :)
- 0 0
-
2009-12-07 11:38
moce przerobowe zwiększone o 75 % a o ile zwiększy się zachorowalność na raka i A/H1N1??? (3)
W tej chwili w tych smutnych statystykach wyprzedzamy nawet Śląsk. Taki rozwój miasta to jego śmierć odłożona w czasie i znowu jest SUKCE$$$$$
- 4 7
-
2009-12-07 21:47
(1)
... a do tego przejeżdżając przy tejże wizytówce Gdańska dobrze jest mieć ze sobą maskę przeciwgazową;]
- 1 1
-
2009-12-08 09:36
a marchewkę kupiłaś?
- 0 1
-
2009-12-07 12:21
za raka podziękuj chałdzie fosforogipsu i Budyniowi, który przez wiele lat urzędowania nic z tym nie robił
- 6 0
-
2009-12-07 11:29
(2)
Rafineria wygląda fantastycznie nocą.
Fajny efekt dla osób jadących do Gdańska krajową 7-emką.- 12 2
-
2009-12-07 21:45
(1)
a jeszcze lepszy efekt widoczny jest w dzień, gdy nad pięknymi polami Żuław górują wielkie dymiące i trujące kominy...
- 0 0
-
2009-12-08 09:35
które fachowo nazywa się chłodniami wentylatorowymi
i które chłodzą wodę :)))))
a komin elektrociepłowni jest, taki sam jak każdy inny, potrzebny, produkujacy energie elektryczna- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.