- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (81 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (129 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (185 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (16 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Grupa Lotos zwalnia dyrektorów
Pięcioro dyrektorów zatrudnionych w Grupie Lotos rozstało się ze spółką. W piątek Lotos złożył też w prokuraturze pięć doniesień o możliwości popełnienia przestępstwa. Spółka twierdzi, że nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, część z doniesień ma dotyczyć spółki Petrobaltic, a dokładnie remontu platformy "Petrobaltic".
AKTUALIZACJA 10:24: - Spółka złożyła pięć zawiadomień do prokuratury w związku z możliwością popełnienia przestępstw działania na szkodę spółki skutkujące wyrządzeniem szkód majątkowych w wielkich rozmiarach (art. 296 par. 1 k.k. w zw. z art. 296 par. 3 k.k.), jak i przestępstw rażącej niegospodarności (art. 296 par. 4 k.k.). Nieprawidłowości zostały ujawnione w wyniku prowadzonych audytów wewnętrznych w Grupie Lotos SA oraz jej spółkach zależnych za lata 2011-2016 - informuje Biuro Prasowe Grupy Lotos w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu. - Audyty ujawniły nieuzasadnione preferowanie określonych dostawców usług, bezzasadne odstępowanie od wewnętrznych zasad Grupy Lotos wyłaniania kontrahentów, bezzasadne zawężanie kręgu zleceniobiorców, a nawet zawieranie umów wbrew rekomendacjom komisji przetargowych. Ponadto, przeprowadzone audyty ujawniły poważne nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania poszczególnych Spółek z Grupy - brak właściwej organizacji, w tym w szczególności brak właściwego nadzoru. Powyższe działania doprowadziły do powstania po stronie Grupy Lotos szkód, w tym szkód majątkowych w wielkich rozmiarach. Nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Z uwagi na dobro śledztw, spółka nie może przekazać więcej informacji dotyczących przedmiotu zawiadomień.
Ze spółką rozstało się pięcioro wieloletnich pracowników Lotosu: Grzegorz Błędowski - dyrektor projektu EFRA, Ewa Eljasiak - dyrektor ds. finansowych, Barbara Bartkiewicz-Niedzielska - dyrektor ds. kontrolingu, Grzegorz Hrycyna - dyrektor ds. projektów inwestycyjnych i Wojciech Blew - dyrektor ds. innowacji i rozwoju.
Spółka nie podaje oficjalnych powodów takiej decyzji.
- Grupa Kapitałowa Lotos nie komentuje wewnętrznych spraw kadrowych. Obowiązki osób związanych z poszczególnymi projektami przejęli doświadczeni menadżerowie pracujący od wielu lat w Grupie Kapitałowej Lotos, znający specyfikę branży oil&gas - usłyszeliśmy w biurze Komunikacji Grupy Lotos.
W piątek Grupa Lotos złożyła też pięć zawiadomień o możliwości popełnienia przestępstwa. Część z nich ma dotyczyć remontu platformy "Petrobaltic". To nie pierwsze zawiadomienie w tej sprawie jakie trafiło do prokuratury.
Przypomnijmy, że w grudniu 2016 roku zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z remontem platformy "Petrobaltic" trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku. Za zawiadomieniem stał nowy zarząd Petrobalticu, który zarzuca byłym władzom niegospodarność i straty szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych.
Przypomnijmy. Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku. Zająć się nią miały: Energomontaż - Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i stocznia Crist związane z Grupą MARS. Nim prace na platformie na dobre się rozpoczęły, zamawiający, czyli Lotos, wycofał się z umowy. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Szacowane koszty przebudowy zmniejszyły się o kilkadziesiąt procent.
Ogłoszono więc drugi przetarg i pod koniec kwietnia 2015 roku wybrano ponownie ofertę złożoną przez konsorcjum spółek z Grupy MARS: Energomontaż-Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta. Druga oferta została złożona przez spółkę Crist SA. Kolejnym etapem miało być zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, które planowane było na 30 kwietnia 2015 roku. Terminów tych jednak nie dotrzymano. Umowa podpisana została dopiero 23 czerwca 2015 roku, jednak mogła wejść w życie dopiero po spełnieniu przez Lotos warunków dotyczących uruchomienia finansowania. Co się nie udało.
W trzecim przetargu, w lutym 2016 roku, wystartowała tylko jedna firma - Gdańska Stocznia Remontowa. Lotos odrzucił jednak tę ofertę i unieważnił postępowanie, ponieważ GSR odmówiła zaakceptowania harmonogramu płatności przedstawionego przez Lotos. Po upływie terminu złożono też jeszcze jedna ofertę - stoczni Crist.
Ostatecznie po trzech nieudanych przetargach i licznych zmianach dotyczących zakresu prac przebudowa platformy ruszyła w kwietniu 2016 roku, a kontrakt trafił do stoczni Nauta.
Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku.
Miejsca
Opinie (275) ponad 20 zablokowanych
-
2017-09-16 10:34
Jeszcze tak by niższe kierownicze stanowiska przetrzepali (6)
Tam też dużo cwaniaków PO znajomości
- 54 72
-
2017-09-16 10:42
Czyżby nic nie robili? tylko gruby hajs ciągnęli?
Czyżby nic nie robili? tylko gruby hajs ciągnęli? za to polecieli? dziwne
- 16 6
-
2017-09-16 10:50
Tak, zgadzam się.
Każdy zatruniony na miejsce przetrzepanego powinien wykazać się nieskazitelnym pochodzeniem do trzeciego pokolenia wstecz i zaświadczeniem, że zawsze popierał i głosował na Jarka i Leszka.
- 40 12
-
2017-09-16 10:56
I złożyć dowód niepokalanego dziewictwa
- 27 7
-
2017-09-16 11:30
Mnie szkoda pana Blewa był w porządku gość
Mnie szkoda pana Blewa był w porządku gość
- 20 10
-
2017-09-17 06:04
(1)
I klany rodzinne wypie*rzyli ,kto to słyszał mamusia z córeczką w jednym wydziale
- 10 5
-
2017-09-18 12:37
Myslisz, że dobra zmiana nie załatwia pracy rodzinie??
- 3 1
-
2017-09-16 10:52
Oczywiście złożono zawiadomienie do prokuratury pod nadzorem pana Zero (1)
dojna zmiana idzie do przodu
obsadzić co się da misiewiczami
do babci klozetowej włącznie- 76 33
-
2017-09-17 10:39
I jeszcze kapelan niech chrzci każdą cysternę która wyjeżdża z Lotosu
- 3 2
-
2017-09-16 10:54
Taki publiczny lincz. Współczuję. A o tym, czy są winni zdecyduje sąd. I co wówczas? Hejt? (1)
- 68 15
-
2017-09-16 15:40
przepraszam za plusa :) miał byc minus dla idiotki
- 2 8
-
2017-09-16 10:57
Najlepsze ich zdjęcia to.....chyba w ubraniach w paski
- 24 57
-
2017-09-16 11:10
trwa przewrót piso bolszewicki
miłego weekendu Polsko
- 52 34
-
2017-09-16 11:13
Po wyborach samorządowych dopiero się czystka układu zacznie. (5)
To będzie kula śniegowa bo ludzie zaczną mówić zwłaszcza po reformie sądownictwa.
- 46 13
-
2017-09-16 11:28
Zapewne wcześniej prześwietlili ich majątki.
- 8 2
-
2017-09-16 15:21
Byly juz takie sady w latach 50 (3)
Wszystko bylo jak trzeba, wyroki potwierdzaly teze kulackiego zlodziejstwa i zdrady ojczyzny. Wszystko w majestacie prawa, po wyrokach w imieniu Rzeczpospolitej. Sady byly pod nadzorem ministra, bo to on bral odpowiedzialnosc za wdrozenie i ugruntowanie noego ustroju
- 18 4
-
2017-09-16 21:31
To będzie odwrócenie sądów z lat 50. (1)
- 2 1
-
2017-09-17 17:22
Zapewne o 360 stopni
- 5 0
-
2017-09-18 12:37
Powidoki.
- 0 0
-
2017-09-16 11:25
Co tu mówić. Każdy z nich miał relacje ze służbami specjalnymi. (1)
Nie wierzę, że mogło być inaczej. Wszystkie stanowiska były pod czułą opieką. Pewnie nigdy się nie dowiemy, którzy byli 'tylko' z rekomendacji, a którzy jednocześnie pracowali na etatach niejawnych. Fachowość choć ważna to jednak kwestia drugorzędna. To był szczelny krąg, zamknięty dla ludzi z zewnątrz. Jak mafia.
- 43 27
-
2017-09-16 12:10
Co Ty wiesz...
Mafia to teraz się zacznie! Służby specjalne? Chyba filmów sie naoglądałeś i to z dolnej półki. Zapotrzebowanie na miejsca jest, to lecą fachowcy a miernoty na ich miejsca. Za jakiś czas rafineria padnie...
- 13 7
-
2017-09-16 11:30
Haha
Za mało pisiorowate pisiorki:) Teraz będą takie jak prezes i Antoni lubi:)
- 39 22
-
2017-09-16 11:44
czy wiecie ze (6)
Właściciel autostrady A1 codziennie na czysto zarabia pół miliona złotych?
- 26 3
-
2017-09-16 11:59
(1)
no i?
- 6 2
-
2017-09-16 12:01
Jak to co nie ma konkurencji
więc płacisz tyle ile sobie zażyczą Kulczyki.
- 10 5
-
2017-09-16 12:53
Obiektywnie (2)
Zgadzam sie, ze kwoty powalaja, ale 30 zl (7€) za 160 km, a w zasadzie za 360 km poniewaz dalsza czesc jezt bezplatna to w porownaniu z cenami, ktore place we Francji, Wloszech smieszna oplata. A jakosc drogi - najlepsza!
- 6 11
-
2017-09-16 16:17
To porównaj z innymi krajami. Szwajcaria np. kilkanaście euro na rok za wszystkie autostrady. Wspomnę jeszcze o zarobkach w Polsce, a jakie w Europie zach.
- 10 2
-
2017-09-17 17:05
sąsiedzi mają taniej
Nie będę oryginalny, Węgry winieta ( matryca) miesięczna 80.00 zł( po przeliczeniu) Słowacja na miesiąc 14 Euro.
- 2 0
-
2017-09-16 12:58
Skandal
Lepiej żeby autostrady nie było i właściciel nie zarabiał.
Było by sprawiedliwie.- 13 4
-
2017-09-16 11:58
teraz przyjdą ludzie przysłani z nadania partyjnego i pewnie będą zarabiac jeszcze więcej. Dobra zmiana w natarciu.
- 37 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.