• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grupa Lotos zwalnia dyrektorów

Robert Kiewlicz
16 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:24 (19 września 2017)
Grupa Lotos rozstała się z pięciorgiem dyrektorów z wieloletnim stażem w spółce. Grupa Lotos rozstała się z pięciorgiem dyrektorów z wieloletnim stażem w spółce.

Pięcioro dyrektorów zatrudnionych w Grupie Lotos rozstało się ze spółką. W piątek Lotos złożył też w prokuraturze pięć doniesień o możliwości popełnienia przestępstwa. Spółka twierdzi, że nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, część z doniesień ma dotyczyć spółki Petrobaltic, a dokładnie remontu platformy "Petrobaltic".



AKTUALIZACJA 10:24: - Spółka złożyła pięć zawiadomień do prokuratury w związku z możliwością popełnienia przestępstw działania na szkodę spółki skutkujące wyrządzeniem szkód majątkowych w wielkich rozmiarach (art. 296 par. 1 k.k. w zw. z art. 296 par. 3 k.k.), jak i przestępstw rażącej niegospodarności (art. 296 par. 4 k.k.). Nieprawidłowości zostały ujawnione w wyniku prowadzonych audytów wewnętrznych w Grupie Lotos SA oraz jej spółkach zależnych za lata 2011-2016 - informuje Biuro Prasowe Grupy Lotos w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu. - Audyty ujawniły nieuzasadnione preferowanie określonych dostawców usług, bezzasadne odstępowanie od wewnętrznych zasad Grupy Lotos wyłaniania kontrahentów, bezzasadne zawężanie kręgu zleceniobiorców, a nawet zawieranie umów wbrew rekomendacjom komisji przetargowych. Ponadto, przeprowadzone audyty ujawniły poważne nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania poszczególnych Spółek z Grupy - brak właściwej organizacji, w tym w szczególności brak właściwego nadzoru. Powyższe działania doprowadziły do powstania po stronie Grupy Lotos szkód, w tym szkód majątkowych w wielkich rozmiarach. Nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Z uwagi na dobro śledztw, spółka nie może przekazać więcej informacji dotyczących przedmiotu zawiadomień.

***


Ze spółką rozstało się pięcioro wieloletnich pracowników Lotosu: Grzegorz Błędowski - dyrektor projektu EFRA, Ewa Eljasiak - dyrektor ds. finansowych, Barbara Bartkiewicz-Niedzielska - dyrektor ds. kontrolingu, Grzegorz Hrycyna - dyrektor ds. projektów inwestycyjnych i Wojciech Blew - dyrektor ds. innowacji i rozwoju.

Spółka nie podaje oficjalnych powodów takiej decyzji.

- Grupa Kapitałowa Lotos nie komentuje wewnętrznych spraw kadrowych. Obowiązki osób związanych z poszczególnymi projektami przejęli doświadczeni menadżerowie pracujący od wielu lat w Grupie Kapitałowej Lotos, znający specyfikę branży oil&gas - usłyszeliśmy w biurze Komunikacji Grupy Lotos.
W piątek Grupa Lotos złożyła też pięć zawiadomień o możliwości popełnienia przestępstwa. Część z nich ma dotyczyć remontu platformy "Petrobaltic". To nie pierwsze zawiadomienie w tej sprawie jakie trafiło do prokuratury.

Przypomnijmy, że w grudniu 2016 roku zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z remontem platformy "Petrobaltic" trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku. Za zawiadomieniem stał nowy zarząd Petrobalticu, który zarzuca byłym władzom niegospodarność i straty szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych.

Przypomnijmy. Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku. Zająć się nią miały: Energomontaż - Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i stocznia Crist związane z Grupą MARS. Nim prace na platformie na dobre się rozpoczęły, zamawiający, czyli Lotos, wycofał się z umowy. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Szacowane koszty przebudowy zmniejszyły się o kilkadziesiąt procent.

Ogłoszono więc drugi przetarg i pod koniec kwietnia 2015 roku wybrano ponownie ofertę złożoną przez konsorcjum spółek z Grupy MARS: Energomontaż-Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta. Druga oferta została złożona przez spółkę Crist SA. Kolejnym etapem miało być zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, które planowane było na 30 kwietnia 2015 roku. Terminów tych jednak nie dotrzymano. Umowa podpisana została dopiero 23 czerwca 2015 roku, jednak mogła wejść w życie dopiero po spełnieniu przez Lotos warunków dotyczących uruchomienia finansowania. Co się nie udało.

W trzecim przetargu, w lutym 2016 roku, wystartowała tylko jedna firma - Gdańska Stocznia Remontowa. Lotos odrzucił jednak tę ofertę i unieważnił postępowanie, ponieważ GSR odmówiła zaakceptowania harmonogramu płatności przedstawionego przez Lotos. Po upływie terminu złożono też jeszcze jedna ofertę - stoczni Crist.

Ostatecznie po trzech nieudanych przetargach i licznych zmianach dotyczących zakresu prac przebudowa platformy ruszyła w kwietniu 2016 roku, a kontrakt trafił do stoczni Nauta.

Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (275) ponad 20 zablokowanych

  • To byli kompetentni ludzie (2)

    Z każdym z nich miałem okazję współpracować i swoją postawą do ludzi, umiejętnościami i zaangażowaniem po prostu mnie ujęli. Nie ma co się przejmować piszącymi tu, bo albo mało wiedzą albo zostali jako pracownicy przez was upomnieni za lenistwo, szydzenie z innych lub kłamanie. Niestety nic wspólnego nie ma remont platformy z wymienionymi dyrektorami, ale to już nie ważne. Dziękuję że mogłem z Wami pracować.

    • 51 16

    • To Twoje subiektywne zdanie nic nie warte

      pewnie to byli Twoi koledzy stąd masz o Nich pozytywne zdanie bo jakże by inaczej. Powiedz to ludziom, którzy przez te osoby zostały bezpardonowo wywalone do spółek lotosowych sami jednocześnie prężyli się przed poprzednim prezesem wymyślając ilu to jeszcze ludzi z Rafinerii gdańskiej można by zwolnić bądź wywalić do kolejnych spółek. W końcu przyszedł i na Nich czas. Jak Oni mawiali nie ma ludzi niezastąpionych tak i o Nich dziś można powiedzieć dokładnie to samo. Rafineria się nie zawali, zrobili swoje i muszą odejść by gdzie indziej wykazać się swoimi walorami

      • 16 20

    • Kompetentny był tylko jeden człowiek, Błędowski mianowicie.

      Blew, ten niezatapialny Blew, wyleciał przez tatusia.... On i pozozostali to rafineryjny plankton, bez znaczenia dla pracy Lotosu.

      • 14 8

  • Oskarżenia?

    Publikowane pomówienia są na czołowym miejscu w wiadomościach. Każdy ma prawo do sprawiedliwych sądów. Taka ma być ta sprawiedliwa?

    • 14 3

  • Znowu to samo. Oby tylko dyrektorami nie zostały zasłużone dla PiS pielęgniarki.

    jw

    • 17 6

  • Ciekawe, kto jeszcze poleci za opóźnienia na EFRZE. (2)

    No bo ktoś musi, jeden Błędowski to za mało. Wywalonym przypną pewnie łatkę sabotarzystów.

    • 18 3

    • Jeszcze kilku "przesyłaczy maili" by się znalazło (1)

      tacy z nich koordynatorzy, jak ze mnie baletnica. I jeszcze mamy gości z ASFALT. Oni też mają klapki na oczach? Nikt nic nie widział, nie słyszał o opóźnieniu? To czym oni się zajmują na tych swoich managerskich stanowiskach?

      • 8 2

      • Tam tez tluste koty po rodzinie...

        przesyłają maile i biorą kasę - nic więcej

        • 0 0

  • Dajcie mi człowieka, a znajdę na niego paragraf- stalinowskie, bolszewickie powiedzenie....

    ...odżyło za rządów PIS .

    • 18 11

  • Należałoby zwolnić główne księgowe do czego te stanowiska ,nasza na niczym się nie zna ,nie potrafi nic załatwić wyżej dla swojej komórki ,boi się wychylić po co ktoś taki,skoro większą wiedzę posiada kierownik niech on tylko będzie

    • 6 2

  • dobra zmiana (1)

    Bardzo dobrze ,że wzięli się za nich 20 lat stażu w jednej firmie to za dużo ,czas na zmiany a przez te lata dosyć się nachapali

    • 14 28

    • nie oceniaj

      Nie oceniaj wszystkich własną miarą.

      • 5 1

  • (1)

    żenujący arykul na trojmiescie.pl. Doklada sie do grillowania ludzi, zmieszcza zdjecia nie wiedzac nawet czy to o nich chodzi w oskarzeniach. oskarzyc (szczegolnie dzisiaj )mozna byle kogo i o byle co, wazne zeby miec z tego profity. slowo nie niesie juz za soba zadnej odpowiedzialnosci. to ochydne ze trojmiasto.pl bieze udzial w tym przedsiewzieciu, ujawniajac bez zgody dane osobowe. To nie tak wyglada profesjonalne dzieenikarstwo. to nie tak powinno sie zarabiac na tym pieniadzie.

    • 34 8

    • Akurat w 100% to są Ci ludzie o których piszą w artykule

      Akurat w 100% to są Ci ludzie o których piszą w artykule

      • 4 3

  • Skąd tylu Jarząbków przy każdym artykule o zwalnianych z Lotosu? (5)

    Za każdym razem jak pisze się o zwalnianych pracownikach Lotosu w postach można znaleźć dużo pieśni pochwalnych na cześć zwalnianych. Jest to niespotykane w innych korpo.
    Czy to piszą rodziny zwalnianych? Trole? Czy może w tym Lotosie to jest jakiś PRL-owski klimat?

    • 20 27

    • (3)

      Piszą to Ci którzy mieli okazję i zaszczyt z nimi współpracować. Wielcy fachowcy. Zwolnienia naturalna rzecz ale powód i styl pozostawia wiele do życzenia.

      • 22 6

      • "zaszczyt" - daj spokój, żenada (1)

        • 1 9

        • Jesteś biedny, smutny skoro nie spotkałeś ludzi, z którymi obcowanie, praca, są zaszczytem. Po prostu nie jesteś w stanie zrozumieć tego stanu.

          • 7 1

      • tak - zaszczt - każdy, kto współpracował z Ewą tak uważa...

        • 9 0

    • Rodziny, co to się trzęsą, ze ktoś na nich

      Czycha!

      • 1 0

  • Platforma Lotosu (1)

    A jaki wynik finansowy ma Nauta na remoncie platformy ? Podobno straty olbrzymie a miało być dobrze a nie jest bo Marsem zarządzają nowi ludzie .

    • 8 1

    • Lotos nie miał nigdy platformy

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane