• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marka stworzona od podstaw

erka
24 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Historia LPP sięga początku lat 90. ubiegłego już wieku. Obecnie ta spółka giełdowa jest właścicielem sieci detalicznej, na którą składa się kilkaset salonów w całej Europie. Historia LPP sięga początku lat 90. ubiegłego już wieku. Obecnie ta spółka giełdowa jest właścicielem sieci detalicznej, na którą składa się kilkaset salonów w całej Europie.

LPP SA to jedna z nielicznych polskich firm, która w niespełna kilkanaście lat stała się liderem w swojej branży i stworzyła 6 wiodących marek odzieżowych (Reserved, Cropp, Esotiq, House, Mohito i Promostars), obecnych na 12 różnych europejskich rynkach.



Historia LPP SA sięga początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego już wieku, kiedy to Marek Piechocki (dziś prezes LPP SA) i Jerzy Lubianiec (obecnie prezes Rady Nadzorczej) rozpoczęli działalność w branży odzieżowej, prowadząc wspólnie Przedsiębiorstwo Handlowe Mistral s.c. W 1995 roku powstało już LPP. Początkowo firma zaopatrywała hipermarkety w szyte w Azji t-shirty. Później postawiła jednak na rozwój własnej marki (Reserved) i zaczęła rozwijać własną sieć sprzedaży detalicznej.

W 1999 r. LPP SA osiągnęło przychody ze sprzedaży w wysokości 107 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł 6 mln zł. Pierwszy salon Reserved powstał w 2000 roku, pod koniec 2001 roku było ich już 24. Dziś to ponad 270, i to nie tylko w Polsce, bo również w 10 innych europejskich krajach.

Kolejne lata to wejście LPP na warszawską giełdę (2001) i na zagraniczne rynki z marką Reserved: w 2002 roku do Estonii, Czech, na Węgry, a w 2003 na Litwę, Ukrainę i Słowację. 2004 rok to wykreowanie i wprowadzenie na polski, a potem na rosyjski rynek, nowej marki odzieżowej Cropp Town. Na przestrzeni kolejnych dwóch lat Cropp Town oferował swoje produkty już w Estonii, na Słowacji i na Łotwie (2005) oraz na Litwie, w Rosji i w Czechach (2006).

2007 rok to kolejny przełom w historii LPP. Spółka przekroczyła miliard złotych sprzedaży. W tym samym czasie premierę (w Polsce i za granicą) miała już trzecia własna marka - Esotiq (ekskluzywna bielizna), która wraz z dwoma pierwszymi wkroczyła w 2008 roku na kolejny europejski rynek. Tym razem była to Rumunia.

Obecnie LPP SA jest właścicielem sieci detalicznej, na którą składa się 140 salonów Reserved w Polsce i 130 salonów w 10 europejskich krajach, 168 salonów marki Cropp w Polsce i 70 salonów zagranicznych, 177 salonów House w Polsce i 110 za granicą, 53 salonów Mohito oraz 58 salonów Esotiq. Plany spółki są równie imponujące co przedstawiona tu historia.
erka

Miejsca

Opinie (21) 1 zablokowana

  • LPP

    Cała sieć LPP wykorzystuje pracowników, którzy tyrają za niewielkie pieniądze , a wymagania wobec nich są wygórowane... Otrząśnijcie się, bo niedługo nikt nie ze chce u Was pracować!

    • 14 0

  • Dokładnie, nikt nie pisze jak tam się traktuje ludzi

    A przede wszystkim pracowników którzy harują za śmieszne grosze, albo jak szybko zwalnia się zastępców, starszych sprzedawców, asystentów w celu "wyciszenia jakiejs sprawy" którą zawalił kierownik itp aby tylko dalej utrzymała się na swoim miejscu, albo jak co niektórzy kierownicy regionalni awansują swoich pracowników płci żeńskiej z etatu sprzedawcy na kierownika salonu w przeciągu paru miesięcy... i wiele innych

    • 12 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane