• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszyna o masie 400 ton w OT Port Gdynia

Robert Kiewlicz
25 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (60)

Maszyna umożliwiająca załadunek statków PANAMAX do ok. 65 tys. ton DWT, o wydajności 1000 ton na godzinę - to nowa inwestycja OT Port Gdynia. Maszyna pracowała dotychczas na jednym z angielskich terminali. Shiploader o masie 400 ton zostanie przeznaczony, m.in do przeładowywania zboża płynącego z Ukrainy z uwagi na wciąż zablokowane przeładunki na Morzu Czarnym.



Więcej węgla i drewna. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok Więcej węgla i drewna. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok

Shiploader to strategiczna inwestycja OT Port Gdynia, dzięki której roczny potencjał przeładunków masowych, drobnicowych i agro wzrośnie do 4,7 mln ton.

Transport, logistyka i spedycja morska w Trójmieście



- Shiploader to maszyna o bardzo dużej wydajności do szybszego załadunku zboża na statki. Jej zakup to strategiczna inwestycja dla OT Port Gdynia, ale również istotna w skali Grupy OTL oraz dla całego wybrzeża, czyli polskich portów - mówi Jerzy Majewski, prezes zarządu OT Port Gdynia. - Zyskujemy ogromną przewagę konkurencyjną. Będzie to jedyny mobilny shiploader na polskim wybrzeżu. Większość terminali morskich przeładowujących produkty agro posługuje się technologią opartą na wykorzystaniu dźwigów z chwytakami, a tylko nieliczne posiadają urządzenia do załadunku ciągłego, ale są to urządzenia o mniejszej wydajności niż shiploader zakupiony przez OT Port Gdynia.

Shiploader nowym nabytkiem OT Port Gdynia



Shiploader firmy Samson to urządzenie samojezdne, z własnym zasilaniem o wydajności 1000 ton na godzinę. Towar dostarczany jest jednocześnie przez cztery stanowiska do odbioru z samochodów. Maszyna ma możliwość obsługi statków PANAMAX (do ok. 65 tys. ton DWT). Aktualnie trwa procedura nadania urządzeniu uprawnień do użytkowania. Zarząd OT Port Gdynia zakłada, że rozpoczęcie prac Shiploadera nastąpi najpóźniej w marcu 2023 r. Urządzenie pozwoli zwiększyć szybkość załadunku zbóż o 50 proc., w odniesieniu do obecnej wydajności uzyskiwanej przy użyciu dźwigów z chwytakami.

Ropa do Niemiec trafi przez Naftoport. Coraz większe dostawy dla rafinerii Schwedt Ropa do Niemiec trafi przez Naftoport. Coraz większe dostawy dla rafinerii Schwedt

Zwiększone przeładunki w gdyńskim porcie



OT Port Gdynia to uniwersalny terminal portowy - oferujący przeładunek i składowanie ładunków drobnicowych i masowych, świadczący usługi liderom na rynku międzynarodowym i krajowym. Łączny wolumen przeładunków w 2022 r. wyniósł 3,7 mln ton. Roczna zdolność przeładunkowa ładunków drobnicowych i ładunków masowych (w tym agro) wynosi łącznie ok. 4 mln ton, a za sprawą inwestycji roczny potencjał przeładunku w OT Port Gdynia wzrośnie do 4,7 mln ton.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (60) 3 zablokowane

  • Jestem liberałem i uważam, że wszystko powinno być prywatne (7)

    Żyjemy w globalnej wiosce a kapitał nie ma narodowości. Sprzedać wszystko!

    • 0 24

    • Już to przerabialiśmy. Nie pamietasz liberale? (2)

      • 6 1

      • Minister przekształceń własnościowych Lewandowski (1)

        • 4 0

        • W Gdańsku w wyborach dostał 130 000 głosów

          • 3 0

    • też jestem za tym

      ale pod pewnym warunkiem - zarób sobie na to i zbuduj to sobie sam. Żadnej prywatyzacji państwowego a tym bardziej czegoś co stanowi infrastrukturę krytyczną, bo zawsze kilku gadów się na tym upasie a reszta traci. Pamiętam jak wyglądały czasy prywatyzacji w latach 90. i po 2000, gdy wyprzedawano majątek firm za sumy mniejsze niż wartość działek pod nieruchomościami na których one stały (oczywiście aby stawać w przetargu trzeba było spełniać warunki...). Puk puk TP SA się kłania, która miała działki w każdym większym mieście często w samym ścisłym centrum. Żadna droga nie powinna być prywatna jeśli nie jest na terenie prywatnym - u nas część autostrad oddano w łapy biznesmenów, w Niemczech takie opcje są niedopuszczalne prawnie. Podobnie infrastruktura energetyczna, wodna, kolej (nie myl z opcjonalnym przewoźnikiem) itp.

      • 2 1

    • Port kontenerowy w Gdyni został ostatnio oddany w dzierżawę na 30 lat (2)

      • 3 4

      • dzierżawa została przedłużona ale port nie został sprzedany (1)

        • 7 1

        • może dlatego, że jest takie prawo?

          • 1 3

  • JAk można pokazywać obiekty infrastruktury zaraz tam będzie ABW

    • 0 2

  • myjka do wyngla

    Lepiej niech kupią porządne myjki dla tych ciężarówek, co to wywożą wyngiel z portu i syfią po całym mieście!

    • 10 6

  • A takie masowe ładunki nie powinny jechać do portu pociagiem? (3)

    Ile TIRów potrzeba by załadować taki statek?

    Budujemy jakąś dodatkową zbożową autostradę do granicy z Ukrainą?

    • 33 12

    • rozstaw torów (1)

      UE 1435 mm, zaś ukraińskie 1520 mm

      • 2 1

      • To się da ominąć

        Ostatnio widziałem "ziernowozy" na wózkach 1435 mam. Są kontenery przeładowywane z wagonów na wagony. Tylko czas przelotu, zatory.

        • 1 0

    • Opinia wyróżniona

      Powinny, ale się nie da

      Ta machina dostosowana jest (jak widać z filmiku) do przyjmowania samochodów/kontenerów (na naczepach) samowyładowczych. I o ile w Gdyni zaplecze kolejowe znakomicie się poprawiło, to jedyne nabrzeże do obsługi pociągów idzie do remontu. Są jeszcze wynalazki, które pozwalają na rozładunek wagonów, ale ta machina zablokuje torowiska. Czyli tiry wewnątrz portowe zablokują port. Jestem ciekaw jak to wszystko pożenią.

      • 4 4

  • Czemu nie w Radomiu?

    • 3 4

  • Jest to najwieksza na swiecie maszyna do waty cukrowej

    • 5 3

  • A po co im taka wielka?

    Do śledzi wystarczy taka mniejsza.

    • 5 11

  • następny pomnik

    jak suwnica kontenerowa ,stary zardzewiały rupieć (sprzedający płakał ze szczęścia że się pozbył złomu) którego nikt nie umie uruchomić a jak ruszy to się okaże co jest wart ten złom.

    • 4 18

  • ciekawe na ile sprawny jest, wygląda na używany

    • 6 10

  • Niezły gadżet! :)

    Dobrze, niech nam porty rosną w siłę!

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane