• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej węgla i drewna. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok

VIK
24 stycznia 2023, godz. 07:00 
Opinie (118)

W Porcie Gdańsk przeładowano w ub. roku 68,2 mln ton ładunków, czyli 15 mln więcej niż rok temu. W Porcie Gdynia z kolei przeładowano 28,1 mln ton, a więc więcej o 1,4 mln. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok, było więcej przede wszystkim drewna i węgla.



W 2022 r. roku Port Gdańsk stał się drugim największym na Bałtyku. Pierwszym jest rosyjski port Ust-Ługa (113 mln ton). Na trzecim miejscu jest Primorsk (52,9 mln ton), a na czwartym St. Petersburg (35,6 mln ton). Port w Gdańsku jest też największym portem kontenerowym na Bałtyku. Rok ubiegły był dla Gdańska rekordowy. Przeładowano 68,2 mln ton towarów, co oznacza wzrost o 28 proc. względem 2021 r.


Przeładowano 25 516,4 tys. ton paliw płynnych, co oznacza wzrost o 35,1 proc., 1 932,9 tys. ton zbóż (wzrost o 19,9 proc.) oraz 515,5 tys. ton rudy (wzrost o 133,2 proc.). Jednak ten rok do przede wszystkim przeładunek węgla i drewna. W Gdańsku przeładowano 13 218,9 tys. ton węgla, a to oznacza wzrost o 175,6 proc. Największy wzrost dotyczył jednak drewna. Przeładowano go 548,2 tys. ton, czyli o 413 proc. więcej niż w 2021 r. Prezes portu w Gdańsku, odnosząc się do dużego przeładunku drewna, zapewnił, że nie był to polski surowiec.

Wzrost przeładunku drewna w portach. Tym razem głównie import Wzrost przeładunku drewna w portach. Tym razem głównie import

- To drewno, które jest tranzytowane przez Polskę i pochodzi z innych krajów, m.in. Skandynawii, Czech i Słowacji - wyjaśnił Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Prezes Greinke przyznał, że port odnotował nieduży spadek - o niecałe 2 proc. - w grupie drobnica skonteneryzowana. Jak wyjaśnił, na ten spadek duży wpływ miało wprowadzenie embarga na towary, które były przekierowywane do Rosji.


Dobry rok miał też port Gdynia. Port przeładował w ub.r. 3 403,1 tys. ton węgla i koksu, co oznacza wzrost o ponad 174 proc. Przeładowano też 533,5 tys. ton drewna (wzrost o 109 proc.), a inne masowe stanowiły 1 716,2 tys. ton (wzrost o 0,4 proc.). W sumie przeładowano 28,1 mln ton towarów (w u.br. było to blisko 26,7 mln ton).

Kolejki na redzie, place wyładowane węglem. Porty pękają w szwach.

- Do Portu Gdyni zawija coraz więcej jednostek o coraz większych gabarytach. W 2022 r. do Gdyni zawinęło ogółem 4331 jednostek, czyli o ponad 2 proc. więcej niż w 2021 r. Wzrosły też transporty kontenerowcami i masowcami - powiedział Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Do Gdyni w 2022 r. przypłynęło też ponad 1 tys. promów (wzrost o 8,2 proc.) oraz blisko 300 jednostek typu ro-ro (wzrost o ponad 32 proc.).
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (118)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane