- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (129 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (171 opinii)
Maszyna o masie 400 ton w OT Port Gdynia
25 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)
Maszyna umożliwiająca załadunek statków PANAMAX do ok. 65 tys. ton DWT, o wydajności 1000 ton na godzinę - to nowa inwestycja OT Port Gdynia. Maszyna pracowała dotychczas na jednym z angielskich terminali. Shiploader o masie 400 ton zostanie przeznaczony, m.in do przeładowywania zboża płynącego z Ukrainy z uwagi na wciąż zablokowane przeładunki na Morzu Czarnym.
Więcej węgla i drewna. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok
Shiploader to strategiczna inwestycja OT Port Gdynia, dzięki której roczny potencjał przeładunków masowych, drobnicowych i agro wzrośnie do 4,7 mln ton.
Transport, logistyka i spedycja morska w Trójmieście
- Shiploader to maszyna o bardzo dużej wydajności do szybszego załadunku zboża na statki. Jej zakup to strategiczna inwestycja dla OT Port Gdynia, ale również istotna w skali Grupy OTL oraz dla całego wybrzeża, czyli polskich portów - mówi Jerzy Majewski, prezes zarządu OT Port Gdynia. - Zyskujemy ogromną przewagę konkurencyjną. Będzie to jedyny mobilny shiploader na polskim wybrzeżu. Większość terminali morskich przeładowujących produkty agro posługuje się technologią opartą na wykorzystaniu dźwigów z chwytakami, a tylko nieliczne posiadają urządzenia do załadunku ciągłego, ale są to urządzenia o mniejszej wydajności niż shiploader zakupiony przez OT Port Gdynia.
Shiploader nowym nabytkiem OT Port Gdynia
Shiploader firmy Samson to urządzenie samojezdne, z własnym zasilaniem o wydajności 1000 ton na godzinę. Towar dostarczany jest jednocześnie przez cztery stanowiska do odbioru z samochodów. Maszyna ma możliwość obsługi statków PANAMAX (do ok. 65 tys. ton DWT). Aktualnie trwa procedura nadania urządzeniu uprawnień do użytkowania. Zarząd OT Port Gdynia zakłada, że rozpoczęcie prac Shiploadera nastąpi najpóźniej w marcu 2023 r. Urządzenie pozwoli zwiększyć szybkość załadunku zbóż o 50 proc., w odniesieniu do obecnej wydajności uzyskiwanej przy użyciu dźwigów z chwytakami.
Ropa do Niemiec trafi przez Naftoport. Coraz większe dostawy dla rafinerii Schwedt
Zwiększone przeładunki w gdyńskim porcie
OT Port Gdynia to uniwersalny terminal portowy - oferujący przeładunek i składowanie ładunków drobnicowych i masowych, świadczący usługi liderom na rynku międzynarodowym i krajowym. Łączny wolumen przeładunków w 2022 r. wyniósł 3,7 mln ton. Roczna zdolność przeładunkowa ładunków drobnicowych i ładunków masowych (w tym agro) wynosi łącznie ok. 4 mln ton, a za sprawą inwestycji roczny potencjał przeładunku w OT Port Gdynia wzrośnie do 4,7 mln ton.