• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazovia Ekspress, czyli z Gdyni do Warszawy

VIK
20 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Połączenie z Warszawą będzie obsługiwane  dwa razy w tygodniu. Połączenie z Warszawą będzie obsługiwane  dwa razy w tygodniu.

Bałtycki Terminal Kontenerowy wzbogacił się o kolejne regularne połączenie kolejowe. Terminal rozpoczął obsługę połączenia realizowanego na trasie Gdynia - Warszawa, uruchomionego przez dwóch operatorów kolejowych ATC Rail i Cargosped.


Czy transport kontenerów koleją może wpłynąć na zmniejszenie ruchu na drogach?


- Nasi klienci od dawna poszukiwali intermodalnego rozwiązania łączącego stolicę z portami polskimi, które zapewniałoby wysoką częstotliwość, szybki tranzyt, konkurencyjne ceny i szeroką dostępność dla wszystkich zainteresowanych - powiedział Piotr Frąckowiak, z Intermodal Manager w BCT. - Z oczywistych względów Warszawa jest bardzo dużym rynkiem konsumpcji i produkcji w naszym kraju, generującym ogromny ruch towarów. Jesteśmy przekonani, że Mazovia Ekspress odpowie na to zapotrzebowanie i pozwoli na sprawną obsługę tego rynku, jednocześnie wyeliminuje uciążliwy ruch ciężarowy z aglomeracji stołecznej, kierując go na statki zawijające do Gdyni.

Połączenie z Warszawą będzie obsługiwane w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym BCT Gdynia dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i czwartki.

Tylko w tym roku BCT udało się pozyskać dwa nowe połączenia. W połowie maja po raz pierwszy Bałtycki Terminal Kontenerowy przyjął pociąg z kontenerami z Dąbrowy Górniczej. Pociąg należał do międzynarodowego operatora kolejowego Balic Rail, z którym gdyński terminal podpisał umowę. Obecnie pociągi z BCT jeżdżą do Dąbrowy Górniczej dwa razy w tygodniu, dając połączenie z Austrią i Słowenią. We wrześniu z kolei niemiecki operator Polzug Intermodal uruchomił regularne połączenie kolejowe z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. Początkowo terminal będzie obsługiwał pociągi trzy razy w tygodniu. Docelowo pociągi przyjeżdżać będą do BCT co drugi dzień. W sumie gdyński terminal współpracuje z 16 operatorami intermodalnymi, którzy realizują regularne połączenia m.in. z Gliwicami, Kutnem, Radomskiem czy Sławkowem oraz około piętnaście mniej regularnych połączeń z innymi miastami w Polsce, m.in. z Lublinem, Łodzią i Olsztynem.

Udział kolei w obsłudze BCT systematycznie się powiększa i dziś stanowi średnio 40 procent wszystkich obsługiwanych ładunków, podczas gdy w 2011 kontenery przewożone koleją stanowiły 37 proc., w 2010 - 15 proc., a w 2007 jedyne 5 proc. całości kontenerów obsługiwanych na BCT.
VIK

Miejsca

Opinie (6)

  • Jak zwiększyć udział z 90% do 95% produktów przemysłowo-tekstylnych made in CHINA w Polsce (1)

    ...........sedno zawarłem w tytule jak ktoś myślał że jest artykuł o nowym szybkim pasażerskim połączeniu Trójmiasto-W-wa dla NAS to się srogo rozczarował, ,liczy się biznes a człowiek jest dodatkiem przepraszam konsumentem tego biznesu tj. śmierdzących butów, jednorazowych zabawek i innych tandetnych rzeczy. Tak zaraz napiszecie że biję pianę itd. Odpowiedzcie sobie na pytanie jeżeli nic nie będziemy produkować a będziemy tylko kupować i mieć usługi to w jakim kierunku będziemy zmierzać???????? Wiem globalizacja, unia , kochamy USA a oni kochają nas za płatne wizy żeby wyjechać do nich.........resztę sobie dopowiedzcie

    • 19 6

    • No wlaśnie o to chodzi..

      aby rozwalić do reszty rodzimą produkcję. Poprzez import artykułów i otwieranie kolejnych galerii handlowych "wypompować" kasę z kraju.
      Do niedawna myślałem że jest to bezmyślne działanie importerów(sieci handlowych) . No bo kto miałby kupować towar w marketach, skoro nie mamy własnej produkcji a zatem napływu gotówki?
      CHODZI O ZUBOŻENIE SPOŁECZEŃSTWA !!!
      I to w takim stopniu, aby od bankrutów z bezcen wyłudzić majątki...

      • 2 4

  • A ja

    tam się cieszę. Czym więcej takich inicjatyw tym większa szansa, że wrócę z kolejnej podróży żywy, a nie w czarnym worku po zmiażdżeniu przez ciągnik siodłowy, którego kierowcy nie chciało się dostosować prędkości do możliwości, swoich, sprzętu i drogi.
    Szerokiej drogi i tego by liczba lądowań co najmniej była równa liczbie startów ;)

    • 17 1

  • Mazowszanka ? Kiepska woda stołowa

    • 1 1

  • Niech mi ktos wytłumaczy (1)

    To jak sie bardziej opłaca pociag towarowy czy tiry bo kilka lat mieszkalek w USA i Kanadzie i tam glownie tirami (truckami) sie transportuje.Nie chce mi sie wierzyc ze Kanadole i Amerykanie sa az tak glupi zeby nie skorzystac z tanszej opcji.

    • 3 9

    • za duzo czasu spedziles na greenpoint-cie albo jackowie

      poczytaj sobie w wikipedii "Rail transportation in the United States"

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane