• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milionowa kara dla Vectry

erka
30 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Gdyńska Vectra została ukarana za stosowanie w umowach niedozwolonych zapisów. UOKiK nałożył na nią karę ponad 1 mln zł. Gdyńska Vectra została ukarana za stosowanie w umowach niedozwolonych zapisów. UOKiK nałożył na nią karę ponad 1 mln zł.

Gdyńska spółka Vectra naruszyła zbiorowe interesy konsumentów stosując w regulaminie świadczenia usług niedozwolone klauzule - uznała prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożyła na spółkę karę w wysokości ponad milion złotych. Vectra zmieniła już zakwestionowane klauzule.



UOKiK zakwestionowała m.in. nakładanie na abonentów dodatkowej opłaty za ponowne uruchomienie usługi wyłączonej z powodu nieopłacenia rachunków. Warto podkreślić, że zablokowanie dostępu do internetu, telewizji czy telefonu i towarzyszący temu obowiązek uregulowania zaległych należności razem z odsetkami nie budzą wątpliwości Urzędu. Niezgodne z prawem jest natomiast karanie klientów dodatkową ustaloną arbitralnie opłatą, w tym przypadku w wysokości 39 zł.

- UOKiK zakwestionował ponadto czasowe ograniczenie odpowiedzialności operatora w przypadku wystąpienia przerw w świadczeniu usług. Regulamin przewidywał, że klient był uprawniony do odszkodowania i obniżenia kosztów opłaty abonamentowej, jedynie wówczas gdy przerwa trwała dłużej niż 24 godziny - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Ponadto spółka zastrzegła, że łączny czas przerw nie mógł być krótszy niż 36 godzin w miesiącu. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym abonentom przysługuje uprawnienie do uzyskania odszkodowania oraz proporcjonalnego zwrotu opłat abonamentowych.

Dodatkowo klienci, którzy chcieli odzyskać pieniądze pobrane w czasie braku dostępu do usługi, mogli domagać się rekompensaty, ale liczonej dopiero od dnia zgłoszenia, a nie od momentu wystąpienia faktycznej przerwy. W ten sposób spółka ograniczyła swoją odpowiedzialność względem odbiorców, wyłączając ją w okresie od rozpoczęcia przerwy do czasu zgłoszenia reklamacji.

Stosowane przez Vectrę warunki w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych były tożsame z już wcześniej uznanymi za niedozwolone i wpisanymi do rejestru klauzul, dlatego na spółkę została nałożona kara pieniężna w wysokości 1 030 062 zł. Prezes urzędu wzięła pod uwagę fakt, że w trakcie postępowania spółka zaniechała stosowania praktyki wprowadzając w styczniu 2010 roku zmieniony regulamin i cennik usług telekomunikacyjnych
erka

Miejsca

  • UOKiK Gdańsk, Podwale Przedmiejskie 30
  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (38) 3 zablokowane

  • Płacą za to szkolenie produktowe normalną godzinówkę przy pierwszej wypłacie, widocznie się nie zdało testu Panie kolego!!!! uuuuuu...jaka szkoda..

    • 3 1

  • przylaciel

    Opinie prostych ludzi to zamało powiedziane

    • 1 3

  • A UPC? (2)

    UPC też nalicza karę za ponowne włączenie usług (50 zł) i też zastrzega sobie możliwość przerw. A o ewentualną rekompensatę należy pisać reklamację i podawać daty, w których nie można był korzystać z danej usługi (TV lub inetnet albo telefon). Może ktoś tą firmą by się też zainteresował?

    • 11 0

    • Zainteresujcie (1)

      sie UPC , robia ludzi w balona ze az chej , nie ma na nich zadnej kontroli !!!

      • 4 0

      • w Polsce trzeba uważać, na każdym rogu czai się Polak

        i wiadomo z czym to się wiąże,
        każda umowa kryje niespodziankę

        • 4 0

  • Nie ma co się cieszyć z takiej kary... (1)

    ...odbiją sobie na czym innym i na cztery łapy spadną.

    • 6 1

    • I zaraz będą podwyżki opłat. Muszą jakoś to w końcu nadrobić.

      • 2 0

  • No to teraz pora na multimedia :-) (1)

    też z Gdyni i też naciągacze

    • 17 1

    • a to niby dlaczego ? przykłady proszę

      • 0 0

  • N telewizja nie jest lepsza, nie informaują o zmianach regulaminu a potem rachunki przychodzą więszke niż się spodziewasz...

    • 3 1

  • Przecierz każdy operator tak robi

    Z tego co mi wiadomo UPC pobiera oplate 10zł za ponowne przylaczenie, Orange niedawno znioslo taka oplate jako chyba jedyny dostawca ... Bzdura kontrolować wszystko a nie tylko najwiekszych

    • 5 1

  • Siedziba w Gdyni a usługi tutaj niedostępne. Ciekawe.

    • 17 0

  • Brawo Brawo

    Cała vectra to zlodzieje. I jeszcze te biedne robaczki z coll center .

    • 20 0

  • Wspaniale!!!

    Karać wszystkich tym podobnych.Oszustów i naciągaczy trzeba karać!!!

    • 25 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane