- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (17 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (107 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (89 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
Gdyńska spółka Vectra naruszyła zbiorowe interesy konsumentów stosując w regulaminie świadczenia usług niedozwolone klauzule - uznała prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożyła na spółkę karę w wysokości ponad milion złotych. Vectra zmieniła już zakwestionowane klauzule.
UOKiK zakwestionowała m.in. nakładanie na abonentów dodatkowej opłaty za ponowne uruchomienie usługi wyłączonej z powodu nieopłacenia rachunków. Warto podkreślić, że zablokowanie dostępu do internetu, telewizji czy telefonu i towarzyszący temu obowiązek uregulowania zaległych należności razem z odsetkami nie budzą wątpliwości Urzędu. Niezgodne z prawem jest natomiast karanie klientów dodatkową ustaloną arbitralnie opłatą, w tym przypadku w wysokości 39 zł.
- UOKiK zakwestionował ponadto czasowe ograniczenie odpowiedzialności operatora w przypadku wystąpienia przerw w świadczeniu usług. Regulamin przewidywał, że klient był uprawniony do odszkodowania i obniżenia kosztów opłaty abonamentowej, jedynie wówczas gdy przerwa trwała dłużej niż 24 godziny - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Ponadto spółka zastrzegła, że łączny czas przerw nie mógł być krótszy niż 36 godzin w miesiącu. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym abonentom przysługuje uprawnienie do uzyskania odszkodowania oraz proporcjonalnego zwrotu opłat abonamentowych.
Dodatkowo klienci, którzy chcieli odzyskać pieniądze pobrane w czasie braku dostępu do usługi, mogli domagać się rekompensaty, ale liczonej dopiero od dnia zgłoszenia, a nie od momentu wystąpienia faktycznej przerwy. W ten sposób spółka ograniczyła swoją odpowiedzialność względem odbiorców, wyłączając ją w okresie od rozpoczęcia przerwy do czasu zgłoszenia reklamacji.
Stosowane przez Vectrę warunki w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych były tożsame z już wcześniej uznanymi za niedozwolone i wpisanymi do rejestru klauzul, dlatego na spółkę została nałożona kara pieniężna w wysokości 1 030 062 zł. Prezes urzędu wzięła pod uwagę fakt, że w trakcie postępowania spółka zaniechała stosowania praktyki wprowadzając w styczniu 2010 roku zmieniony regulamin i cennik usług telekomunikacyjnych
Miejsca
Opinie (38) 3 zablokowane
-
2010-08-30 20:57
Płacą za to szkolenie produktowe normalną godzinówkę przy pierwszej wypłacie, widocznie się nie zdało testu Panie kolego!!!! uuuuuu...jaka szkoda..
- 3 1
-
2010-08-30 18:33
przylaciel
Opinie prostych ludzi to zamało powiedziane
- 1 3
-
2010-08-30 13:03
A UPC? (2)
UPC też nalicza karę za ponowne włączenie usług (50 zł) i też zastrzega sobie możliwość przerw. A o ewentualną rekompensatę należy pisać reklamację i podawać daty, w których nie można był korzystać z danej usługi (TV lub inetnet albo telefon). Może ktoś tą firmą by się też zainteresował?
- 11 0
-
2010-08-30 14:03
Zainteresujcie (1)
sie UPC , robia ludzi w balona ze az chej , nie ma na nich zadnej kontroli !!!
- 4 0
-
2010-08-30 18:02
w Polsce trzeba uważać, na każdym rogu czai się Polak
i wiadomo z czym to się wiąże,
każda umowa kryje niespodziankę- 4 0
-
2010-08-30 10:36
Nie ma co się cieszyć z takiej kary... (1)
...odbiją sobie na czym innym i na cztery łapy spadną.
- 6 1
-
2010-08-30 17:50
I zaraz będą podwyżki opłat. Muszą jakoś to w końcu nadrobić.
- 2 0
-
2010-08-30 10:40
No to teraz pora na multimedia :-) (1)
też z Gdyni i też naciągacze
- 17 1
-
2010-08-30 14:27
a to niby dlaczego ? przykłady proszę
- 0 0
-
2010-08-30 12:08
N telewizja nie jest lepsza, nie informaują o zmianach regulaminu a potem rachunki przychodzą więszke niż się spodziewasz...
- 3 1
-
2010-08-30 11:40
Przecierz każdy operator tak robi
Z tego co mi wiadomo UPC pobiera oplate 10zł za ponowne przylaczenie, Orange niedawno znioslo taka oplate jako chyba jedyny dostawca ... Bzdura kontrolować wszystko a nie tylko najwiekszych
- 5 1
-
2010-08-30 10:46
Siedziba w Gdyni a usługi tutaj niedostępne. Ciekawe.
- 17 0
-
2010-08-30 10:24
Brawo Brawo
Cała vectra to zlodzieje. I jeszcze te biedne robaczki z coll center .
- 20 0
-
2010-08-30 09:53
Wspaniale!!!
Karać wszystkich tym podobnych.Oszustów i naciągaczy trzeba karać!!!
- 25 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.