- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (112 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (42 opinie)
Miliony z Unii dla Portu Gdańsk
Pogłębienie toru wodnego z przebudową nabrzeży w Porcie Wewnętrznym oraz modernizacja sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym - to dwie największe inwestycje o wartości ok. 600 mln zł, które Port Gdańsk realizuje przy 85-proc. dofinansowaniu z UE. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA podpisali umowy z inżynierami kontraktów.
Za nadzór nad pogłębieniem toru wodnego i modernizacją nabrzeży odpowiadać będzie konsorcjum, składające się z firm: Tractebel Engineering, Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych Eko-Invest oraz Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego. W ramach tego projektu zmodernizowanych zostanie ok. 5 km nabrzeży - Nabrzeże Oliwskie , Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeże Mew , Nabrzeże Dworzec Drzewny oraz Nabrzeże Zbożowe wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Tor wodny, od wejścia do Portu do obrotnicy przy stoczni Remontowa, będzie miał 12 metrów głębokości (przy nabrzeżach średnio 11,2m) i 90 m szerokości, a kanał Kaszubski osiągnie głębokość 10,8 metra (szerokość 75 m).
Realizacja drugiego projektu, obejmującego przebudowę układu drogowo-kolejowego, będzie monitorowana przez przedsiębiorstwo Sweco Consulting. Projekt obejmuje rozbudowę i modernizację układu komunikacyjnego w Porcie Zewnętrznym oraz dojazdu do terminali (ul. Kontenerowa ), przebudowę ulicy Budowniczych Portu Północnego czy budowę parkingu dla samochodów ciężarowych przy ul.Portowej.
Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne.
Miejsca
Opinie (66) 1 zablokowana
-
2018-03-29 18:58
No wiadomo
Trzeba przygotować terminal w Bantustanie bo to dobry rynek zbytu jest :)
- 2 6
-
2018-03-29 19:29
Gdyńscy urzędnicy przespali i będzie zamiast przynoszącego stały dochód portu - osiedle. (3)
Panie Szczurek, może to od biegania po Wiczlinie rozum idzie panu w pięty?
Franciszka Cegielska to był człowiek Gdyni, pan odbiera wypłaty z UM i zarządza przetargi na kolejne wizualizacje.- 24 3
-
2018-03-29 22:22
Brawo Gdynia i Wojciech Szczurek
Gdynianie tak chcą to tak mają. O co Wam chodzi? Gdynianie chcą miasta dziurawych ulic chodników farby na ulicach udającej inwestycje, także makiety i wizualizacje są dla gdynian ok, to zapewnia nam poczucie raju na ziemi. I styka nam to!! Tylko Szczurek i farba!!!!
- 8 0
-
2018-03-31 10:33
(1)
Gdynia za Cegielskiej była rajem, krainą szczęśliwości. Mieszkańcy skakali z radości,nie było biedy, nie było dziur w jezdni i było pełno parkingow w centrum ??????????????
- 2 1
-
2018-04-04 09:33
tak, przechodzilismy
z tragarzami
- 0 0
-
2018-03-30 00:45
Stare zdjecie
Dalibyście choć raz aktualne zdjęcie
- 3 0
-
2018-03-30 06:44
a kiedy zaczniecie wypłacać dywidendy od akcji pracowniczych
to was nie minie wiec lepiej teraz niz pozniej z odsetkami
- 1 2
-
2018-03-30 07:09
Ale jak to ?
Ktora z tych firm to firma poglebiarska?
- 2 0
-
2018-03-30 08:36
600 baniek?
Ta kwota to chyba na waciki, połowę z tego to ZMPG wyda na ogrodzenie portu, ulice, oświetlenie i bramy ...
- 2 3
-
2018-03-30 09:08
Pozytywne działanie
Fajnie że coś zaczyna się dziać w Gdańskim Porcie. Tory wodne. Parkingi dla ciężarówek i super będzie jak zaczęto by rozbudowę portu i kolejki w myśl projektu rozbudowy całego portu. Widział bym pozytywnie wprowadzenie takiej karty dla działających, podwykonawców. Czy transportu jak Cargo Carta. Pełna kontrola i przyspieszenie w załatwianiu wielu spraw.
- 4 2
-
2018-03-30 09:45
Fajne, brawo. (2)
To się PiSiory wściekną.
a namawiali Polaków do wyjstąpienia z UE i wstąpienia w szeregi republik sowieckich.- 7 7
-
2018-03-30 12:05
brednie
- 2 3
-
2018-03-30 12:13
Dokładnie tak było
Pamiętam jak PIS przestrzegało przed UE przed towarami wzrostem cen itd. na szczęście się mylili
- 4 2
-
2018-03-30 12:12
Pamiętam jak studiowałem w AMW Gdynia (2)
wykładowcy mówili o wiecznej kłótni tych dwóch portów, kto taniej kto więcej itd to było 20 lat temu...
Gdynia w zaparte nie chciała wspólnie realizować projektów, zawsze wybierano ten sam towar zamiast podzielić Gdańsk przyjmuje produkt A a Gdynia B trwała rywalizacja zamiast współpracy....niestety Gdańsk się rozwinął a Gdynia rozwinęła się powiatowo.
Szkoda zamiast razem stworzyć potęgę!- 6 4
-
2018-03-31 21:37
Jest tylko jeden problem którego nie widzi piszący - Port Gdynia to PL, (1)
Port Gdańsk to w większości Maersk czyli Holandia - i to tam trafia większość zysków z działalności tego portu.
Zanim zaczniecie minusować, pomyślcie trochę - jak to jest, że kilku milionowa Holandia ma taki zysk? Czy nie jest tak, że MY de facto pracujemy na dobro Holendrów - no bo gdzie idzie zysk z działalności portu, przecież MAERSK nie inwestuje go w PL. Jak to jest, że PL która potrafi wybudować port, oddaje swoje nabrzeża... Niestety, ale jeżeli będziemy zagranicznym podmiotom wszystko sprzedawać, to dojedzie do sytuacji w której w PL będą firmy, ale nie będzie pieniędzy bo zysk zabiera zagranica. PL stała się takim Meksykiem Europy - gdzie kraj, choć ludzie pracują ile wlezie, jest wciąż biedny - jak Meksyk wykupiony przez USA.- 2 1
-
2018-04-03 12:57
Kłamiesz
Większościowym udziałowcem Portu Gdańsk jest skarb państwa.
- 1 1
-
2018-03-30 16:35
porównanie współpracy Port Gdańsk a Gdynia , porównanie Lechia - Arka
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.