• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony z Unii dla Portu Gdańsk

VIK
29 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne. Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne.

Pogłębienie toru wodnego z przebudową nabrzeży w Porcie Wewnętrznym oraz modernizacja sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym - to dwie największe inwestycje o wartości ok. 600 mln zł, które Port Gdańsk realizuje przy 85-proc. dofinansowaniu z UE. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA podpisali umowy z inżynierami kontraktów.



Za nadzór nad pogłębieniem toru wodnego i modernizacją nabrzeży odpowiadać będzie konsorcjum, składające się z firm: Tractebel Engineering, Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych Eko-Invest oraz Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego. W ramach tego projektu zmodernizowanych zostanie ok. 5 km nabrzeży - Nabrzeże Oliwskie zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej zobacz na mapie GdańskaNabrzeże Mew zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeże Dworzec Drzewny zobacz na mapie Gdańska oraz Nabrzeże Zbożowe zobacz na mapie Gdańska wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Tor wodny, od wejścia do Portu do obrotnicy przy stoczni Remontowa, będzie miał 12 metrów głębokości (przy nabrzeżach średnio 11,2m) i 90 m szerokości, a kanał Kaszubski osiągnie głębokość 10,8 metra (szerokość 75 m).

Realizacja drugiego projektu, obejmującego przebudowę układu drogowo-kolejowego, będzie monitorowana przez przedsiębiorstwo Sweco Consulting. Projekt obejmuje rozbudowę i modernizację układu komunikacyjnego w Porcie Zewnętrznym oraz dojazdu do terminali (ul. Kontenerowa zobacz na mapie Gdańska), przebudowę ulicy Budowniczych Portu Północnego zobacz na mapie Gdańska czy budowę parkingu dla samochodów ciężarowych przy ul.Portowej.

Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne.
VIK

Miejsca

Opinie (66) 1 zablokowana

  • No wiadomo

    Trzeba przygotować terminal w Bantustanie bo to dobry rynek zbytu jest :)

    • 2 6

  • Gdyńscy urzędnicy przespali i będzie zamiast przynoszącego stały dochód portu - osiedle. (3)

    Panie Szczurek, może to od biegania po Wiczlinie rozum idzie panu w pięty?
    Franciszka Cegielska to był człowiek Gdyni, pan odbiera wypłaty z UM i zarządza przetargi na kolejne wizualizacje.

    • 24 3

    • Brawo Gdynia i Wojciech Szczurek

      Gdynianie tak chcą to tak mają. O co Wam chodzi? Gdynianie chcą miasta dziurawych ulic chodników farby na ulicach udającej inwestycje, także makiety i wizualizacje są dla gdynian ok, to zapewnia nam poczucie raju na ziemi. I styka nam to!! Tylko Szczurek i farba!!!!

      • 8 0

    • (1)

      Gdynia za Cegielskiej była rajem, krainą szczęśliwości. Mieszkańcy skakali z radości,nie było biedy, nie było dziur w jezdni i było pełno parkingow w centrum ??????????????

      • 2 1

      • tak, przechodzilismy

        z tragarzami

        • 0 0

  • Stare zdjecie

    Dalibyście choć raz aktualne zdjęcie

    • 3 0

  • a kiedy zaczniecie wypłacać dywidendy od akcji pracowniczych

    to was nie minie wiec lepiej teraz niz pozniej z odsetkami

    • 1 2

  • Ale jak to ?

    Ktora z tych firm to firma poglebiarska?

    • 2 0

  • 600 baniek?

    Ta kwota to chyba na waciki, połowę z tego to ZMPG wyda na ogrodzenie portu, ulice, oświetlenie i bramy ...

    • 2 3

  • Pozytywne działanie

    Fajnie że coś zaczyna się dziać w Gdańskim Porcie. Tory wodne. Parkingi dla ciężarówek i super będzie jak zaczęto by rozbudowę portu i kolejki w myśl projektu rozbudowy całego portu. Widział bym pozytywnie wprowadzenie takiej karty dla działających, podwykonawców. Czy transportu jak Cargo Carta. Pełna kontrola i przyspieszenie w załatwianiu wielu spraw.

    • 4 2

  • Fajne, brawo. (2)

    To się PiSiory wściekną.
    a namawiali Polaków do wyjstąpienia z UE i wstąpienia w szeregi republik sowieckich.

    • 7 7

    • brednie

      • 2 3

    • Dokładnie tak było

      Pamiętam jak PIS przestrzegało przed UE przed towarami wzrostem cen itd. na szczęście się mylili

      • 4 2

  • Pamiętam jak studiowałem w AMW Gdynia (2)

    wykładowcy mówili o wiecznej kłótni tych dwóch portów, kto taniej kto więcej itd to było 20 lat temu...
    Gdynia w zaparte nie chciała wspólnie realizować projektów, zawsze wybierano ten sam towar zamiast podzielić Gdańsk przyjmuje produkt A a Gdynia B trwała rywalizacja zamiast współpracy....niestety Gdańsk się rozwinął a Gdynia rozwinęła się powiatowo.
    Szkoda zamiast razem stworzyć potęgę!

    • 6 4

    • Jest tylko jeden problem którego nie widzi piszący - Port Gdynia to PL, (1)

      Port Gdańsk to w większości Maersk czyli Holandia - i to tam trafia większość zysków z działalności tego portu.
      Zanim zaczniecie minusować, pomyślcie trochę - jak to jest, że kilku milionowa Holandia ma taki zysk? Czy nie jest tak, że MY de facto pracujemy na dobro Holendrów - no bo gdzie idzie zysk z działalności portu, przecież MAERSK nie inwestuje go w PL. Jak to jest, że PL która potrafi wybudować port, oddaje swoje nabrzeża... Niestety, ale jeżeli będziemy zagranicznym podmiotom wszystko sprzedawać, to dojedzie do sytuacji w której w PL będą firmy, ale nie będzie pieniędzy bo zysk zabiera zagranica. PL stała się takim Meksykiem Europy - gdzie kraj, choć ludzie pracują ile wlezie, jest wciąż biedny - jak Meksyk wykupiony przez USA.

      • 2 1

      • Kłamiesz

        Większościowym udziałowcem Portu Gdańsk jest skarb państwa.

        • 1 1

  • porównanie współpracy Port Gdańsk a Gdynia , porównanie Lechia - Arka

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane