- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 4 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (189 opinii)
Modernizacja stacji kolejowych obsługujących gdański port
Opracowanie studium wykonalności obejmującego stacje kolejowe aktualnie obsługujące port w Gdańsku, czyli: Gdańsk Port Północny , Gdańsk Kanał Kaszubski , Gdańsk Przeróbka oraz Gdańsk Zaspa Towarowa zleciła spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Zamówienie o wartości ponad 1,7 mln zł netto zrealizuje firma Wyg International.
Studium wykonalności jest pierwszym etapem kompleksowego przedsięwzięcia polegającego na poprawie dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdańsku. Ma ono wskazać optymalny zakres modernizacji lub przebudowy stacji kolejowych obsługujących port morski w Gdańsku biorąc pod uwagę m.in. ich przepustowość oraz liczbę ładunków. Analizy będą prowadzone również z uwzględnieniem planów rozwojowych Gdańska, gdańskiego portu oraz kontrahentów korzystających z infrastruktury kolejowej w obrębie stacji.
Prace nad studium wykonalności zakończą się we wrześniu 2015 r. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Dwa kolejne etapy - projektowania i realizacji inwestycji - PKP PLK planuje wykonać w przyszłej perspektywie finansowej.
Ponadto jeszcze w tym miesiącu PKP Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę związaną z modernizacją linii 226, której celem również jest poprawa kolejowego dostępu do gdańskiego portu. Będzie to pierwsza część zadania polegająca na zaprojektowaniu i budowie systemu sterowania ruchem kolejowym. Natomiast podpisanie umowy na zasadniczą część prac budowlanych - modernizację linii 226 i budowę nowego dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą - PLK planują w czerwcu.
Na realizację zadania wykonawca będzie miał 24 miesiące. Modernizacja będzie polegała nie tylko na budowie i przebudowie infrastruktury kolejowej, ale również na budowie lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym Gdańsk Port Północy. Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km na godzinę, a czas jazdy do portu skróci się o ponad połowę. Inwestycja w znaczący sposób wpłynie na przepustowość linii do portu. Obecnie tą trasą może kursować 60 pociągów na dobę, po modernizacji ta liczba wzrośnie do 360. Ponadto budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą, który będzie wyższy niż dotychczasowy, znacznie poprawi warunki żeglugowe.
Miejsca
Opinie (11) 1 zablokowana
-
2014-04-15 15:24
xyz
piękna ta nasza przeróbka :)
- 3 0
-
2014-04-15 15:19
Super zdjęcie z et22
- 2 1
-
2014-04-15 12:22
ET-22 (1)
Byków jest cała masa, szkoda seri ET-40 która w całości zostanie skasowana i ET-42 które gniją w krzakach
- 14 1
-
2014-04-15 15:05
ET-42 są już przywrócone do ruchu natomiast ET-40 to już legenda :(
- 1 1
-
2014-04-15 14:27
i po co to wszystko ?? i komu to potrzebne ? żeby kolesie znów się nachapali ?
mi się to nie podoba i ja protestuję!
- 4 8
-
2014-04-15 12:27
(1)
SM 42 to jest najlepsza lokomotywa ;)
- 2 5
-
2014-04-15 12:51
najlepsza jest pendolina
całą reszta to stare kwadratowe złomy z aerodynamiką cegły.
- 3 3
-
2014-04-15 12:26
Może walnąć na przeróbkę kilku kursów SKM
No jakieś tam profity by były,nie wielkie ale mówią zawsze coś niż wcale,a parę kursów w ciągu dnia ,spróbować można
- 14 1
-
2014-04-15 11:50
Śliczna ET-22 (1)
Aż szkoda, że tych lokomotyw jest coraz mniej :(
- 29 2
-
2014-04-15 12:18
też jestem ich fanem
- 5 2
-
2014-04-15 11:40
wow
W końcu.
- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.