• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Morski transport ropy dla sieci Moya trafił do Portu Gdynia

erka
20 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Pierwszy morski transport oleju napędowego trafił do portu w Gdyni. Pierwszy morski transport oleju napędowego trafił do portu w Gdyni.

Do portu w Gdyni zawitał tankowiec "Rystraum" o całkowitej nośności 10 tys. ton z pierwszym transportem oleju napędowego sprowadzonym z zagranicy przez Esppol Trade. Z Gdyni, transportem kolejowym, część produktu zostanie przewieziona do kilku baz na terenie Polski. Spółka szykuje się na przyjęcie kolejnych dostaw drogą morską.



- Cieszymy się, że pomimo trudnych okoliczności z powodu panującej epidemii plany operacyjne Esppol Trade są realizowane zgodnie z przyjętymi założeniami. W tym roku chcemy udrożnić wszystkie możliwe kierunki importu paliw. Jest to pierwsza dostawa zrealizowana drogą morską przez naszą firmę. Cała logistyka dostawy została perfekcyjnie przygotowana, za co podziękowania należą się całemu zespołowi Esppol Trade. Jest to ważny krok w rozwoju naszej grupy. Tym samym realizujemy przyjęty plan na rok 2020. W następnych miesiącach należy spodziewać się kolejnych dostaw z wykorzystaniem drogi morskiej - zapewnia Artur Krzyk, członek zarządu Esppol Trade.
Esppol Trade, wchodząca w skład grupy kapitałowej Anwim, została powołana do życia w 2019 roku. W styczniu 2020 r. otrzymała koncesje na obrót paliwami oraz na obrót paliwami z zagranicą. Od 1 lutego 2020 r. rozpoczęła działalność operacyjną w zakresie handlu międzynarodowego paliwami. Podstawowym celem działalności Esppol Trade jest zapewnienie dywersyfikacji oraz poprawa ekonomii zaopatrzenia szybko rozwijającej się sieci stacji paliw Moya w Polsce.

Właścicielem Esppol Trade jest Anwim SA. To jedna z największych niezależnych firm sektora paliwowego w Polsce. Anwim to przedsiębiorstwo zajmujące się hurtową sprzedażą oraz transportem paliw na terenie całego kraju. Spółka prowadzi także własne stacje benzynowe i jest właścicielem ogólnopolskiej sieci stacji paliw Moya.
erka

Miejsca

Opinie (59) 3 zablokowane

  • Cena (1)

    Ciekawe czy zakontraktowali po $60 za baryłkę ? Obecna cena to trochę powyżej $10

    • 2 0

    • Od kiedy diesla kupuje się na baryłki?

      • 2 0

  • świat schodzi na psy (1)

    Przykro mi, że na trójmiejskim portalu znajduję tak żenujące komentarze.
    Ale cóż, to syndrom czasów. Dobre wykształcenie to teraz rzadkość.
    Statek Rystraum to chemical/oil products tanker, który przywiózł diesel oil.
    Proszę nie mylić z crude oil tankers, które to zawijają do Portu Północnego i przywożą crude oil czyli surową ropę naftową do przerobu w polskich rafineriach.
    Jeżeli spółce się opłaca importować diesel oil i płacić za transport (morski + kolejowy) oraz załadunek i rozładunek to świadczy, że ceny diesel oil z polskich rafinerii są mocno nie konkurencyjne. No ale jeśli państwowe spółki angażuje się do finansowania partyjnych przedsięwzięć to chyba trudno się dziwić, prawda ?
    A tak jeśli mowa o państwowych spółkach, to nie dotarła jeszcze do trójmiasto.pl wieść o wniosku Stoczni Nauta do sądu o upadłości układowej ?

    • 16 1

    • A może być tak, że ten olej napędowy wychodzi drożej

      A państwowa spółka kupuje go, bo państwo ma jakieś zobowiązania?
      Na przykład ukryta opłata za serwery i spamerów rosyjskich? Albo przedpłata za liczenie głosów?

      • 0 1

  • W tytule jest ropa (1)

    To na stacjach Moya będą sprzedawać surówkę?

    • 33 3

    • W restauracjach. Do obiadu :D

      • 3 1

  • Interesujące, że w Gdańsku jest rafineria, a mimo to opłaca się statkami ściagać gotowy olej napedowy

    I jeszcze opłaca się go transpotować, przepompowywać, magazynować i rozwozić po kraju.
    Widać, sporo związków zawodowych w Lotosie ma dużo do powiedzenia, a za cieple posadki placimy MY! Skoro tak, to już niedługo polski olej napedowy będzie tyle wart co nasz Narodowy Czarny Skarb ze śląska, a monopolistyczne państwowe koncerny paliwowe zaliczą spektakularny spadek zysków, czego im serdecznie życzę.

    • 11 0

  • I co potem mamy z tą ropą zrobić po zatankowaniu? (1)

    Przedestylować?? Druga sprawa ,to dziwie się że jest zgoda na takie transporty.

    • 3 1

    • "zgoda na takie transporty..."

      A ty co? Lubisz gospodarkę nakazowo-rodzielczą? Lubisz kupować u monopolistów? Skad przekonanie, że jest to olej napedowy niskiej jakości?

      • 1 0

  • W porównaniu do Naftoportu w Gdańsku to ten terminal z tym przeładunkiem to śmiech na sali :-D

    • 4 3

  • Jakie miasto taki port... (2)

    ...jaki port taki tankowiec

    • 27 26

    • (1)

      a gdzie niby jest lepszy?

      • 5 4

      • Chociażby w Gdańsku, patrz naftoport

        • 2 2

  • to artykuł o sieci paliw, bo nie o przeładunkach w porcie. Przecież tam zwijają 5x większe statki i nikt o tym nie pisze....

    • 1 3

  • Dlaczego nie kupili w Polsce? Mamy dwie rafinerie. (2)

    • 19 7

    • obie są państwowe wiec jest drogo

      • 9 0

    • cena ?

      • 8 0

  • Droga redakcjo dwie kwestie, po pierwsze tankowiec przywiózł olej napędowy a nie ropę, ropa naftowa jest surowcem, z którego olej napędowy się wytwarza. Druga rzecz to informacja średnio świeża bo ten tankowiec już płynie z Norwegii do Rotterdamu,

    • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre. największego centrum biznesowego i biurowego tej klasy w Polsce poza Warszawą. Ta kluczowa inwestycja na rynku Real Estate na Pomorzu, zmienia oblicze Gdańska i całej gdańskiej Metropolii. Inwestycja powstaje w kilku etapach, aby ostatecznie osiągnąć 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej o najwyższym standardzie – klasa AA, na działce o powierzchni 3,5 ha. Na sąsiednich działkach...

Najczęściej czytane