• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia Polska Energia pod lupą UOKiK

Wioletta Kakowska-Mehring
17 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Jak wyjaśnia Multimedia Polska Energia, przy sprzedaży prądu spółka korzystała także z usług zewnętrznych handlowców. Firma przyznaje, że ich praca czasem budziła zastrzeżenia. Dlatego wprowadzono system weryfikacji, czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty. Jak wyjaśnia Multimedia Polska Energia, przy sprzedaży prądu spółka korzystała także z usług zewnętrznych handlowców. Firma przyznaje, że ich praca czasem budziła zastrzeżenia. Dlatego wprowadzono system weryfikacji, czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty.

Czy klienci Multimedia Polska Energia z Gdyni, podpisując umowę wiedzieli wszystko o jej warunkach? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie wszczął postępowanie, aby to wyjaśnić.


Czy znasz przepisy dotyczące zawierania umów z klientami poza lokalem przedsiębiorstwa?


"Myślałem, że podpisuję (...) kontynuację umowy, a nie zawieram nową" - to fragment jednej ze skarg na sprzedawców energii elektrycznej. UOKiK sprawdza, czy konsumenci byli wprowadzani w błąd. Urząd pod lupę wziął dwie firmy, które zajmują się sprzedażą energii elektrycznej - Polski Prąd z Warszawy i Multimedia Polska Energia z Gdyni. Obie spółki zawierają umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, za pośrednictwem akwizytorów odwiedzających konsumentów w domach.

Urząd wszczął postępowania w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów po analizie skarg, z których wynika m.in., że ich przedstawiciele wprowadzali konsumentów w błąd, informując, że reprezentują dotychczasowego sprzedawcę energii elektrycznej, a celem ich wizyty nie jest podpisanie nowej umowy tylko np. wypełnienie ankiety czy sprawdzenie licznika energii elektrycznej.

- Wielu konsumentów nie zdawało sobie sprawy z tego, że składając podpis na podsuwanych im dokumentach, zawiera umowę z nowym sprzedawcą energii elektrycznej - wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek, w sposób jasny i zrozumiały, poinformować konsumenta o swojej tożsamości i o celu, w jakim kontaktuje się z konsumentem (np. propozycja zawarcia umowy). Ponadto w opinii UOKiK przeświadczenie o tym, że ma się do czynienia z dotychczasowym sprzedawcą energii może mieć duży wpływ na decyzję o skorzystaniu z oferty przedsiębiorcy, a wprowadzanie w tym celu w błąd konsumentów jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.  

Zgodnie z prawem od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa konsument może odstąpić bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Tymczasem ze skarg wpływających do UOKiK wynika m.in., że przedstawiciele spółek Polski Prąd i Multimedia Polska Energia nie informowali swoich klientów o prawie do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz nie przekazywali im wzoru oświadczenia o odstąpieniu od takiej umowy. Zdaniem UOKiK takie praktyki są niezgodne z prawem, ponieważ utrudniają albo nawet uniemożliwiają konsumentom skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa.

Co na to Multimedia Polska Energia? Firma nie kryje, że docierały do niej niepokojące sygnały od klientów. Tłumaczy jednak, że na bieżąco starano się wyjaśniać problemy.

- Multimedia Polska Energia prowadzi sprzedaż energii elektrycznej poprzez kanały wewnętrzne, tj. biura obsługi klienta, call center i sprzedaż door-to-door. Wspieramy się również zewnętrznymi partnerami, którzy posiadają łącznie ok. 200 przedstawicieli w całej Polsce - tłumaczy Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska. - Spółka, rozpoczynając sprzedaż energii elektrycznej dokonała starannego wyboru partnerów zewnętrznych, którzy zostali odpowiednio przeszkoleni względem standardów sprzedaży. Na skutek napływających do nas interwencji klientów systematycznie weryfikowaliśmy naszych podwykonawców, zwracając uwagę na praktyki, które mogłyby narazić naszych klientów na nieprzyjemności. Natychmiast podjęliśmy również czynności na rzecz ich wyeliminowania, wyciągnięcia surowych konsekwencji oraz uszczelnienia obowiązujących procedur. W efekcie przedstawiciele handlowi, którzy dopuścili się nieuczciwych praktyk nie pracują już u naszych partnerów, zmianie uległ sposób rekrutacji i szkolenia sprzedawców.
Jak twierdzi spółka, od stycznia 2016 r. do Multimedia Polska Energia przekazywane są tylko te umowy sprzedaży energii elektrycznej, które partner zewnętrzny dodatkowo potwierdził w telefonicznej rozmowie z potencjalnym klientem (weryfikując, czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty).

- Ostatnie miesiące świadczą o tym, że podjęte działania w sposób skuteczny zapobiegają nierzetelnym praktykom handlowym realizowanym w imieniu naszej spółki przez partnerów zewnętrznych - dodaje Krystyna Kanownik.

Spółka Multimedia Polska to czołowy ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych - telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Wśród kompleksowych usług dla domu spółka oferuje również: ubezpieczenie mieszkania, wideo monitoring, a także właśnie energię elektryczną oraz gaz.

Miejsca

Opinie (52) 1 zablokowana

  • MM to największe g. z jakim miałem styczność (1)

    Niczego nie można było normalnie załatwić. Wszystko przedsądowymi pismami a i tak na koniec płacili za swoje błędy (włącznie z wypowiedzeniem umowy w trybie natychmiastowym z ich winy czego nie chcieli uznać).
    Obsługa klienta w MM nie istnieje.
    Przestrzeganie prawa w MM nie istnieje.
    Omijać z daleka.

    • 59 3

    • Nie poważna firma

      Od 10 m-cy nie mogę doprosic się faktury za prąd 4krotnie pisałem ,dzwoniłem i nic ,cisza.

      • 0 0

  • Wykorzystują starsze osoby

    Moją teściową naciągnęli na zmianę dostawcy energii w momencie, gdy zmieniała umowę na TV, wymiana na dekoder HD. Podpisała nieświadomie umowę myśląc, że chodzi o TV. Dopiero jak przyszedł rachunek za prąd od Multimedia Energia (w międzyczasie już zapłaciła poprzedniemu dostawcy tzw. książeczka) to do mnie zadzwoniła. Niestety, wtedy już wszystkie terminy odwoławcze minęły a poprzedni dostawca zwrócił pieniądze.

    • 0 0

  • życzliwy

    zostałem oszukany przez przedstawiciela handlowego multimedia polska ,zamiast poprawy narobiłem sobie tylko kłopotu . Zostałem namówiony na usługę prąd miało być taniej a nie jest .Chciałbym odstąpić od umowy bo nie jestem zadowolony z tego .

    • 1 0

  • dalej tak działają (2)

    Dokładnie dzisiaj oszukano moją mamę, Pani z Multimedia przedstawiała się jako firma Energa, operowała ich nazwą i logiem na dokumentach. Zaczęła od rozmowy iż mama nie odesłała im oświadczenia odnośnie nowej stawki kWm, która została wysłana z ostatnia FV. Mówiła że to nie jest nowa umowa tylko przedłużenie starej po to aby nie wzrosła cena od października 2016. Ostrzegam działają wbrew zdrowym zasadą konkurencji i są oszustami!!!!

    • 3 0

    • !!

      Uwaga mieszkańcy Kokoszek i Karczemek - wczoraj byli u mnie!! Naciagacze!!

      • 0 0

    • !!

      Mnie właśnie wczoraj też tak zalaywili, oszuści!! a ze wychodziłam z chorym dzieckiem do chirurga- babka powiedziała, że będę musiała jechać do Oliwy, żeby podpisać umowę, to po moich dopytywaniach czy są na pewno z Energii - potwierdziła wielokrotnie!! cofnelam się z nią do mieszkania i podpisalam. Tak ludzi oklamac!! Niech się smazy w piekle! Karma wraca. Teraz

      • 0 0

  • M M - multi mega badziew

    Problem z transferem neta w Pruszu od dwóch miesięcy kupę telefonuów i za każdym raze słyszą o problemie pierwszy raz. Nowy klient lepszy zlapanego na umowę mają już w du....

    • 1 0

  • Wystarczy poznać akcjonariat (1)

    Wystarczy poznać akcjonariat aby wiedzieć ,że należy ją omijać.

    • 6 0

    • jakieś firmy krzaki ukrywające się na Cyprze

      ale nie wszystkie żydowskie firmy są złe,
      np. PKSy w całej Polsce po przejęciu poprawiły się znacznie

      • 0 0

  • (2)

    Bo trzeba myśleć przed podpisaniem umowy. Ja w MM mam full pakiet, niskie opłaty, grubo poniżej 100 zł, szybki internet, rozmowy telefoniczne do woli, w tv. tyle kanałów że nie obejrzysz. Fotel, kawka, piwko, sportu pełno. Żyć, nie umierać!

    • 3 20

    • Tą kawkę i piwko pijesz chyba z grubym Piotrusiem W.

      • 0 0

    • Łubu dubu łubu dubu

      Niech żyje nam,
      Prezes naszego Klubu!
      Nieeeeeechh żyyyyyjeeeeee naaaaam!

      • 2 1

  • Multimedia to oszuści!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 7 0

  • Na miejscu UOKiK przyjźał bym się ubezpieczeniom proponowanym przez tą firmę!!!!!!!!!!!

    • 5 0

  • MM to .... (2)

    nie będę pisał co - każdy wie,
    ale podam prosty sposób
    przy zawieraniu każdej umowy "promocyjnej" - nie tylko z MM - od razu składam wypowiedzenie.
    I wtedy jest jakoś bez problemów

    • 11 2

    • nie przyjmują (1)

      złodzieje

      • 2 0

      • to wyślij od razu poleconym

        i po zawodach

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane