• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najnowsze masowce PŻM z klasą Polskiego Rejestru Statków

erka
22 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy prezes Polskiego Rejestru Statków
11 października 2012 w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyło się wodowanie pierwszego z serii 82-tysięczników Polskiej Żeglugi Morskiej - m/v "Karpaty". To największy masowiec, jaki pływał w całej 61 letniej historii PŻM. 11 października 2012 w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyło się wodowanie pierwszego z serii 82-tysięczników Polskiej Żeglugi Morskiej - m/v "Karpaty". To największy masowiec, jaki pływał w całej 61 letniej historii PŻM.

Polski Rejestr Statków będzie sprawował nadzór nad najnowszą serią statków Polskiej Żeglugi Morskiej budowanych obecnie w japońskiej stoczni Tsuneishi.


Do eksploatacji m/v "Karpaty" wejdzie na początku 2013 roku. Znajdzie na nim zatrudnienie 22 polskich marynarzy. Do eksploatacji m/v "Karpaty" wejdzie na początku 2013 roku. Znajdzie na nim zatrudnienie 22 polskich marynarzy.

Polska Żegluga Morska zakończy w przyszłym roku, zainicjowany w 2005 roku program odnowy tonażu. 11 października 2012 w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyło się wodowanie pierwszego z serii 82-tysięczników Polskiej Żeglugi Morskiej - m/v "Karpaty". To największy masowiec, jaki pływał w całej 61 letniej historii PŻM i jednocześnie największy statek, jaki obecnie należy do polskich armatorów.

Statek należy do grupy tonażowej określanej jako kamsarmax (największy, jaki może wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei). Jego długość wynosi 229 m, szerokość 32 m, a zanurzenie 14,4 m. Jednorazowo może przewieźć 82 tys. ton ładunku (węgla, rudy żelaza, zboża itd.). Do eksploatacji m/v "Karpaty" wejdzie na początku 2013 roku. Znajdzie na nim zatrudnienie 22 polskich marynarzy. Do końca 2013 roku zostaną zbudowane jeszcze trzy kamsarmaksy (82 tys. DWT), którym nadane będą nazwy:"Sudety", "Beskidy" oraz "Tatry".

Kamsarmaksy ze stoczni Tsuneishi są światowym bestsellerem. Do tej pory armatorzy z całego świata zamówili ich już ponad 200. Za ich popularnością stoi przede wszystkim wysoka jakość wykonania oraz rozwiązania obniżające konsumpcję paliwa (specjalny profil dziobu i rufy, zwiększający opływowość), a także redukujące emisję CO2. Z kolei poziom bezpieczeństwa zwiększa specjalna budowa mostka kapitańskiego z dużymi oknami, ułatwiającymi obserwację.

Dzięki zrealizowaniu całego programu inwestycyjnego, średnia wieku floty Polskiej Żeglugi Morskiej spadnie do około 10 lat. Tak niski średni wiek statków armator osiągnął po raz pierwszy od 1989 roku. Polska Żegluga Morska współpracuje nieprzerwanie z Polskim Rejestrem Statków od czasu swojego powstania, a więc od 1951 r.
erka

Miejsca

Opinie (74)

  • nie zbudowali w europie bo nikt ich nie chce robić - masowców - znawcy ploteczek, wkurzaja mnie ludzie co piszą byle pisać, prześledzcie np czemu firma Mearsk nie buduje już w swoim duńskich stoczniach?

    • 15 8

  • Port macierzysty - Monrovia (1)

    Czyli nie zawiśnie na nim polska bandera a tania, liberyjska.

    • 38 0

    • polska też w Chinach szyta, wiec cenowo bez różnicy

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane