• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpierw Bolko, teraz Gniewko. Holowniki dla MON

VIK
6 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Holowniki dla MON przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach. Holowniki dla MON przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach.

W Remontowa Shipbiulding odbył się chrzest drugiego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej. Po zakończeniu budowy "Gniewko" trafi do 3. Flotylli Okrętów w Gdyni.



Holownik, który podczas uroczystości otrzymał imię "Gniewko" jest drugą jednostką typu B 860 budowaną w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego w czerwcu 2017 roku. Cięcie pierwszych blach pod jego budowę nastąpiło 16 marca 2018 roku, a położenie stępki - po dwóch miesiącach  - 16 maja 2018 r.

Zgodnie z ceremoniałem wojskowym, dziekan MW ksiądz kmdr Zbigniew Rećko dokonał poświęcenia jednostki, a następnie matka chrzestna Monika Małyszko dyrektor Szkoły Podstawowej nr 17 w Gdyni im. wiceadm. Józefa Unruga, rozbiła o burtę symboliczną butelkę szampana.

Tego samego dnia miało się obyć również wodowanie jednostki. Niestety z powodu dużego wiatru ta część uroczystości musiał być przeniesiona. Wodowanie techniczne odbędzie się prawdopodobnie dziś.

Pierwszy z holowników "Bolko" został zwodowany w październiku ub. roku. Ma trafić do zamawiającego w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach do 2020 roku.

Pierwszy z holowników dla Marynarki Wojennej już na wodzie



Holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Wodowanie holownika "Bolko" odbyło się w październiku 2018 r.

VIK

Miejsca

Opinie (82) 4 zablokowane

  • alo co mają holowac?

    6 holowników do holowania Błyskawicy?

    • 7 0

  • Co to jest "zabezpieczenie bojowe"? (1)

    Czy w wojsku wszystko jest bojowe? Np. żołnierze na śniadanie zjedli bojową owsiankę?

    • 8 0

    • owsianka była normalna, ale jedzona w szyku bojowym

      • 2 0

  • a jakie uzbrojenie?? ,przecież to okręt MW . (1)

    • 1 1

    • głupota internautów, porazimy nią systemy dowodzenia ruskich

      • 1 0

  • (4)

    najgorsza stocznia w gdansku dobrze ze juz tu nie pracuje

    • 12 26

    • Stocznia miejscem pracy dla najlepszych ..

      ... obiboków ;)

      • 3 5

    • Popieram najgorsza :D

      • 2 4

    • (1)

      uf, najgorszy pracownik na wydziale dobrze ze juz tu nie pracuje

      • 13 1

      • To że ty pracujesz za 22-25złzł brutto nie znaczy ze wszyscy będa za tyle pracowac.

        • 3 9

  • Bolko, Gniewko

    Reksio i Piwko :)

    • 7 0

  • ja bym wolał Lolko - skoro już jest Bolko (2)

    • 20 7

    • a nie lepiej ORP balbina i ptyś?

      • 0 1

    • i jeszcze Reksio

      • 0 1

  • Dobra decyzja!

    Coraz wiecej okretow nie jest w stanie poruszac sie o wlasnych silach, czyli nowoczesny holownik jest bardzo trafnym rozwiazaniem.

    • 8 0

  • Zamiast nowych czołgów, lawety...

    • 4 0

  • Shipbiulding

    • 3 0

  • (3)

    Holowniki a nie okręty bojowe? To tak jakby szeregowemu dać nóż i manierke zamiast karabinu.

    • 40 19

    • ten holownik MW jest ... niezbędny

      aby np. taki ORP Orzeł w ogóle wyszedł w morze ... bo ciężko na takim obłym kadłubie porozsadzać tych marynarzy z wiosłami :)))) ... o zanurzeniu Orła oczywista na razie mowy nie ma.. bo na razie MW nie ma tych akwalungów .. w wystarczającej liczbie by wystarczyło dla wszystkich członków załogi !!!! :)))

      • 4 1

    • Holowniki to konie pociągowe.

      eee tam nóż, nożna nie, raczej taczkę

      • 5 2

    • Są potrzebne!

      Do holowania muzealnych jednostek bojowych, których napędy odmówiły posłuszeństwa.

      • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży komunikacji elektronicznej w Polsce i Europie. Założona w 1988 r. firma VECTOR jest europejskim dostawcą rozwiązań dla dynamicznie rozwijającej się branży telekomunikacyjnej, oferuje zaawansowane systemy wykorzystywane w sieciach stacjonarnych i mobilnych. Firma specjalizuje się w integracji oraz produkcji rozwiązań, które pozwalają operatorom sieci świadczyć usługi multimedialne, takie jak telewizja...

Najczęściej czytane