• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta i Energomontaż przebudują platformę "Petrobaltic". Tym razem bez Crist SA

Robert Kiewlicz
22 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Platforma wiertnicza "Petrobaltic" ma zostać przebudowana i stać się centrum produkcyjnym na bałtyckim złożu B8. Przewidywany termin zakończenia prac stoczniowych i przetransportowanie przebudowanej platformy na miejsce na Zatoce Gdańskiej to przełom lutego i marca 2016 roku.

Platforma wiertnicza "Petrobaltic" ma zostać przebudowana i stać się centrum produkcyjnym na bałtyckim złożu B8. Przewidywany termin zakończenia prac stoczniowych i przetransportowanie przebudowanej platformy na miejsce na Zatoce Gdańskiej to przełom lutego i marca 2016 roku.

Zakończył się drugi już przetarg dotyczący przebudowy platformy wiertniczej "Petrobaltic" na morskie centrum wydobywcze ropy naftowej. W odpowiedzi na ogłoszenie wpłynęło sześć wniosków o wydanie warunków zamówienia, na ich podstawie Lotos otrzymał dwie oferty. Zwycięską okazała się oferta złożona przez konsorcjum: Energomontaż-Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta. Druga oferta została złożona przez spółkę Crist SA.


Co myślisz o kondycji trójmiejskich spółek?


Nowy przetarg został podzielony na dwie części. Zakres prac pierwszej części obejmuje wykonanie modułów procesowych i modułu turbogeneratora. Zakres prac drugiej części obejmuje wykonanie prac kadłubowych i prac związanych z nogami platformy. 17 kwietnia 2015 roku ogłoszony został wynik postępowania dla obu części zamówienia. Wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum podmiotów Energomontaż-Północ Gdynia Sp. z o.o. i Stocznia Remontowa Nauta SA.

Oferta ta uzyskała najwyższą liczbę punktów w ocenie każdej z przedstawionych części. Konsorcjum wyceniło wykonanie modułów procesowych i modułu turbogeneratora na kwotę 82,5 mln zł netto. Termin wykonania prac ustalono na 16 listopada 2015. Wykonanie prac kadłubowych i prac związanych z nogami platformy wyceniono na kwotę 171,3 mln zł netto z terminem zakończenia 14 lutego 2016.

Dzięki podjęciu przez właściciela platformy decyzji dotyczących zmiany zakresu modernizacji platformy "Petrobaltic" udało się znacznie obniżyć koszty remontu, co ma pozytywnie wpłynąć na opłacalność realizacji całego programu zagospodarowania złoża B8. Dodatkowo konsorcjum podmiotów zaoferowało korzystniejsze terminy realizacji umowy. Kolejnym etapem będzie zawarcie umowy z wybranym wykonawcą planowane na 30 kwietnia 2015 roku.

Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku. Koszt przebudowy platformy szacowano na ok. 380 mln zł, a zająć się nią miały: Energomontaż - Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i stocznia Crist związane z Grupą MARS. Nim prace na platformie na dobre się rozpoczęły, zamawiający, czyli Lotos, wycofał się z umowy. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Szacowane koszty przebudowy zmniejszyły się o kilkadziesiąt procent.

Platforma "Petrobaltic" będzie przebudowana.

Miejsca

Opinie (42) 1 zablokowana

  • przebudowa platformy

    nie ma co narzekac i wrozyc z fusow uda sie cy nie uda. tak jak Nauta tak Energomontaz ma powazne problemy z wykonawstwem, praca przy przebudowie platformy to nie spawanie plotu tutaj trzeba stosowac sie do procedur dla prac tego typu i z tym bedzie klopot bo obie firmy nie maja doswiadczonej kadry technicznej, ktora moglaby pokierowac i nadzorowac takie prace. ale wszystko da sie zalatwic i zrobic ja bym tak nie lamentowal jak niektorzy autorzy wpisow bo te prace da rade zrobic.

    • 18 4

  • Przede wszystkim doświadczenie (4)

    Nie ma to jak się zabrać za coś o czym się nie ma pojęcia...

    • 60 4

    • Nie tak do końca (3)

      Energomontaż co nieco o offshorach wie , gorzej z Nautą..

      • 7 20

      • W.

        chyba zartujesz?

        • 7 0

      • Wie..

        Wie jak zespawać dwie rury albo kątowniki zgodnie z procedurami spawalniczymi dla off shore.
        To nie jest wystarczająca wiedza aby realizować tak złożone projekty.
        Tak się składa, ze wiem jakie problemy napotykają wyspecjalizowane firmy zagraniczne a co dopiero taki heppening.

        • 29 5

      • tyle wie

        co zje.

        • 15 3

  • Nauta Crist Mars

    Po wyborach ich nie ma. Straty nauty za pierwszy kwartal to 7 mln. Ksiegowi dostana robote gdzie indziej bo sa mistrzami w kreatywnej ksiegowosci. Przy drugiej jednostce wszystkie prace malarskie zaksiegowano pod koszty utrzymania infrastruktury stoczniowej. Dzierzawy pochylni w ogole nie wchodza na konto kosztoqe jednostek.Wszystkie projekty havyard karstensena fitjar grubo pod kreska. Norwegowie maja kadluby za 50 % kosztow , reszte zaplaci podatnik. Po wyborach ten kombinat rozleci sie jak chatka z kart. A ten tak zwany przetarg wygral ten kto mial wygrac z tym ze ten projekt nikt nigdy nie skonczy bo robiony przez wladze dla wladzy.

    • 22 2

  • Yyy

    Chaliera, jakie tu wszystkie mundre :), musi jakie profesory...

    • 6 11

  • Niezbędne zmiany

    Potrzebne są pilne zmiany w Grupie, a szczególnie w spółce LOTOS Petrobaltic, gdzie chyba nikt nie panuje nad tym co się tam dzieje. jak wyżej - powinien tam wejść NIK albo ABW żeby przegonić to całe kolesiostwo i nieudolne zarządzanie, prowadzenie fikcyjnych projektów, marnotrawienie pieniędzy, utrzymywanie ludzi w nic się nie angażujących, nie przemyślanych decyzji, nieudolności współpracy z podwykonawcami i partnerami, i szeregu podobnych spraw prowadzących spółkę nieuchronnie do złej sytuacji finansowej.

    • 49 3

  • Mam nadzieje ze kary za przeterminowanie bedą egzekwowane z całą surowością.

    W przeciwnym wypadku akcjonariusze Lotosu powinni postawić Zarząd tej firmy przed sądem.

    Sprawie powinno przyglądać sie blisko CBA i NIK - a napewno wolna prasa, np Trójmiasto.pl

    Układy na koszt podatnika i akcjonariuszy trzeba wypalić żywym ogniem.

    • 29 3

  • gosc

    Ludziska kochani, przeciez energomontaz podzleca te prace innym. Wiec luzik.
    Wiem bo robie dla nich

    • 10 5

  • Polskie szejki w garniturach

    Stali zadowoleni ci prezesi napchani kasą a polskie robotnicy zrobią tą platformę za grosze eheheheh .

    • 18 3

  • Jednak klapa

    Natomiast crist który już był pewnien swego został w czarnej d*pie....Ciekawe co dalej;/

    • 25 6

  • Bo nikt inny nie chciał. (1)

    No to klops.
    Nikt inny nie podjął się tego szalonego projektu.
    Jedyna firma na rynku krajowym, która ma pojęcie o takich realizacjach czyli Remontowa odpuściła temat nie składając oferty.
    To powinno dać do myślenia.
    Będzie prowadził ślepy kulawego bo ani zlecający ani wykonawcy nie mają pojęcia za co się biorą.
    A gigantyczne straty tak jak do tej pory zostaną zasypane pieniędzmi podatnika.

    • 60 9

    • Pojęcie

      Nie przesadzaj z ta Remontową i z ich pojęciem . Mają takie samo pojęcie i jak inne stocznie w Polsce . Wiem cos o tym .

      • 17 34

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane