• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta przedłuży kablowiec i trawler

VIK
20 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Kadłub trawlera rufowego „Baldvin” NC-100 zostanie przedłużony o  13,75 m. Kadłub trawlera rufowego „Baldvin” NC-100 zostanie przedłużony o  13,75 m.

Przebudowa kablowca i przedłużenie trawlera rufowego - Stocznia Remontowa Nauta podpisała dwa nowe kontrakty. Pierwszy z Norwegami, drugi z armatorem niemieckim. Oba kontrakty dotyczą skomplikowanych przebudów.


Model kablowca „Havila Phoenix”. Model kablowca „Havila Phoenix”.

Kontrakt zawarty z norweskim klientem dotyczy przedłużenia oraz częściowego wyposażenia jednostki offshore "Havila Phoenix". Ma ona służyć do układania kabli na dnie morskim z przeznaczeniem do obsługi morskich farm wiatrowych. Ze względu na nowe zadania konieczne jest przedłużenie statku o 17,4 m. Po przebudowie będzie on miał 127,4 m długości. Praca ta wymaga montażu około 700 ton nowej stali. Przebudowa jednostki wiąże się z montażem nowego wyposażenia zarówno pod, jak i na pokładzie. Pokład rufowy zostanie wzmocniony.

Statek zostanie przystosowany do obsługi podwodnego pojazdu do kopania rowów na dnie morza i w tym celu na rufowym pokładzie zostanie zamontowana 250-tonowa bramownica. Wyżej wymieniony pojazd jest największym robotem tego typu z własnym napędem na świecie. Dodatkowo jednostka będzie dostosowana do obsługi z burt mniejszego pojazdu podwodnego. Statek posiadać będzie wyposażenie do układania kabli, w tym poziomy bęben kablowy zdolny do pomieszczenia 2000 ton kabla. Na przebudowanym statku przebywać będzie 100-osobowa załoga.

Drugi kontrakt dotyczy przedłużenia trawlera rufowego "Baldvin" NC-100. Prace obejmują przedłużenie kadłuba o 13,75 m. Po przebudowie statek będzie miał prawie 80 m długości. Wiąże się to z montażem na statku około 210 ton nowej stali. Oprócz prac stalowych i malarskich przeprowadzone zostaną inne prace obejmujące montaż nowej siłowni chłodniczej, modernizacja systemów kablowych i rurarskich. Jednostka należy do niemieckiego armatora.
VIK

Miejsca

Opinie (16)

  • W Naucie ostatnio sporo dobrego się dzieje. Gratulacje.

    • 18 19

  • Gratulacje ! (1)

    Również przyłączam się do gratulacji. Widać że rynek rusza. Nauta to jedna z lepszych stoczni i armatorzy jej ufają.

    • 13 25

    • DOBRE :]

      • 1 13

  • NAUTA (4)

    Jest tylko jedno pytanie kto to wykona i gdzie ? Nauta przecież nie ma dzisiaj kadry technicznej, nie ma konstruktorów i technologów no tak ale za to ma aż 14 dyrektorów na 296 pracowników. Prace jakie zostały zakontraktowane są z pewnością bardzo ciekawe i prawdopodobnie można by na tym zarobić.Brak potencjału intelektualnego i wykonawczego z góry skazuje Nautę na porażkę.No ale może się mylę ?

    • 28 8

    • we łbie się kotłuje (3)

      A nie wpadłeś na to, że część prac można zlecić zewnętrznym wykonawcom? Do kotła won!

      • 4 20

      • mamoniowi odpowiedz (2)

        faktycznie masz rację mozna zlecic firmom zewnetrznym tyle , ze w Naucie nie ma nikogo kto mógłby zorganizować prace przy przebudowach tych jednostek. nie ma
        budowniczych i kierowników projektów znajacych się na organizacji prac przy przedłuzeniach i przebudowach statków - ostatni co sie znali na tym juz nie pracują.
        Co do przedłużenia to kiedyś prace te wykonywała spółka stoczniowa Konrem Nauta dzisiaj spółka ta nie jest w stanie nic ;poważnego wykonać bo po prostu nie ma kim.Przecież buc zwany nieukiem nie ma pojęcia o budownictwie okretowym ,gęsi odleciały.Ciekawe czy znalazł 360 ton blach, które gdzieś poginęły( ? ) przy budowie sejnera - zresztą mocno opóznionego, miał byc w sierpniu 2013 a kiedy bedzie tego nikt nie wie mewa nautowska kracze , że może w grudniu a może w lutym no ale to tylko ptaszysko stare i niedowidzace. W tej s-ce nie pracuja dzisiaj technolodzy czy mistrzowie nie mówiąc o pracownikach , którzy wykonywali z powodzeniem przedłużenia statków.A trzeba pamietać o statkach przejetych po Maritimie.

        • 18 3

        • (1)

          I tu się mylisz poniewaz Nauta szuka inżynierów do prowadzenia projektów. Kablowiec będzie przedłuzany prawdopodobnie w SD I dawnej stocznigdynia czyli na dziesiejszym energomontazu.

          • 1 6

          • answer

            zycze powodzenia w szukaniu kadry. chodzi mi o to , ze do prowadzenia prac przy przebudowie kablowca i nie tylko nie wystarczy dyplom lecz trzeba miec troche praktyki. po drugie nie ma dzis ciaglosci kadry technicznej, nawet jak znajda sie nowi ludzie to od kogo beda mogli sie uczyc ? a problemow przy przedluzeniach jest sporo.na dzien dzisiejszy sytuacja wyglada tak , ze nie ma tego zaplecza inzynierskiego - mam tu na mysli prawdziwych inzynierow a nie rożnej masci specow od peryskopow, bucow i in.chcialbym by te prace zakonczyly sie sukcesem dla Nauty ale to co sie tam w tej stoczni dzieje nie napawa optymizmem.

            • 8 0

  • Brawo Nauta (2)

    Nie jestescie gorsi od innych na swiecie!!!!! Mozecie tak samo budowac jak inni a nawet lepiej!!! Brawo i do przodu!!!!!

    • 10 24

    • no i pieknie niech sie odradza przemysl stoczniowy ,ludzie beda miec prace a firmy zysk

      bo sie wpale nie miesci zeby Panstwo z dostepem do morza tak zdychalo

      • 3 11

    • Zal patrzec jak wykonczyli nasz przemysl dlatego i zycze Naucie jak najlepiej

      na przekor wszystkim skur.....synom ktorzy rozkradaja tren kraj do cna

      • 4 1

  • Nauta powraca na rynek przebudów ! (3)

    Widać po wpisach że Nauta ma zazdrosną i złośliwą konkurencję. Nic dziwnego, takie sukcesy bolą innych.

    • 12 18

    • bolkowi (2)

      a gdzie te sukcesy Nauty ?

      • 6 0

      • do lolka (1)

        Podpisanie 2 znaczących kontraktów na przebudowę to chyba sukces biorąc pod uwagę , iż mamy kryzys. Każdy kto pracuje trochę w tej branży wie jak duża jest tu konkurencja. Zgadzam się, iż do pełni sukcesu brakuje jeszcze bardzo dużo tzn. trzeba te prace wykonać w terminie i zarobić , ale samo zakontraktowanie świadczy iż armatorzy dobrze oceniają stocznię i jej ufają.

        • 0 2

        • bolkowi

          nie wszystko złoto co sie swieci

          • 4 0

  • s

    niczym jednostka HENRY P. LADINE która też była przedłużana w naucie. Tylko tamta była bez napędu. Mimo wszystko temat do ogarnięcia.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane