• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zaczyna współpracę z Rolls-Royce Marine

erka
18 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Rolls-Royce Marine i Stocznia Remontowa Nauta podpisały umowę o współpracy na terenie Polski. Rolls-Royce zyska wyłączność na świadczenia usług dotyczących wszystkich urządzeń Rolls-Royce'a użytkowanych i montowanych w Naucie. Stocznia natomiast liczy na to, że umowa zwiększy zainteresowanie potencjalnych klientów świadczonymi przez nią usługami.



Większość ludzi koncern Rolls-Royce'a wciąż kojarzy z marką luksusowych samochodów, choć firma sprzedała tę część działalności koncernowi Volkswagen w 1998 r. Od tamtej pory koncern skupił się na układach napędowych dla przemysłu, lotnictwa i marynarki.

- Bardzo ważne jest dla nas budowanie relacji ze Stocznią Nauta, ponieważ jest ona jedną z wiodących stoczni w regionie i jednym z głównych podmiotów na rynku w zakresie naprawy statków - twierdzi Knut Hovland, wiceprezes Rolls-Royce Marine Services Europe & Africa. - Nasze partnerstwo pozwoli na dostarczanie wysokiej klasy wsparcia dla naszych klientów.

Koncern od 2000 roku jest obecny w Gdyni. Do tej pory prowadzono tu jedynie biuro handlowe, które teraz przekształcono w morskie centrum serwisowe. Na terenie dzierżawionym od gdyńskiego portu wybudowano halę o powierzchni około 2 tys. m kw., czyli warsztat i magazyn. Inwestycja kosztowała 5 mln euro. Umowa dzierżawy została zawarta na okres 30 lat. Centrum mieści się przy ul.Kontenerowej 8. zobacz na mapie Gdańska

Gdyńskie centrum jest jedynym w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowej. Kadra centrum to m.in. absolwenci Akademii Morskiej w Gdyni i Politechniki Gdańskiej. Centrum świadczy usługi serwisowe i naprawcze oraz prowadzi działalność marketingową, sprzedaż i dostawę nowych produktów i części zamiennych w Polsce i krajach nadbałtyckich.

- Nasi klienci z pewnością będą zadowoleni z naszej umowy z Rolls-Royce'em - mówi Wiesław Badura, dyrektor marketingu w Stoczni Nauta. - Dostępność do usług wykwalifikowanych inżynierów serwisu jest dla nich bardzo ważne.

Rolls-Royce posiada szeroką bazę klientów na świecie obejmującą ponad 500 linii lotniczych, 4 tys. firm i operatorów samolotów i helikopterów użytkowych, 160 krajowych sił zbrojnych, ponad 2,5 tys. operatorów morskich, w tym 70 marynarek wojennych, oraz klientów z branży energetycznej z ponad 120 krajów posiadających zainstalowaną bazę 54 tys. turbin gazowych.

W ramach działalności w sektorze transportu morskiego Rolls-Royce oferuje zintegrowane układy zasilania oraz projekty okrętowe do wielu zastosowań w dziedzinie przybrzeżnego wydobycia ropy i gazu, okrętów specjalistycznych oraz marynarki. Oferuje systemy morskie począwszy od turbin gazowych i silników diesla, poprzez śruby napędowe, pędniki, dysze wodne, stabilizatory i układy elektryczne. Sprzęt Rolls-Royca jest zamontowany na ponad 30 000 okrętach na całym świecie.
erka

Miejsca

Opinie (32) 9 zablokowanych

  • co się dzieje z sejnerem ? (8)

    a co z sejnerem jaki budowała Konrem Nauta ? miał być zwodowany w sierpniu 2013r. a mamy juz prawie koniec marca 2014 i końca budowy nie widać. Podobno stocznia zwolniła kierownika projektu zwalając winę na biednego chłopinę.No tak ale statku jak nie było tak nie ma. Mewa nautowska kracze , ze są problemy z linią wałów,
    nie wiadomo jak ja wytyczyć? a czemu przestrzenie pod oblachowaniem są nie pomallowane ?mewa skrzeczy , że to buc zwany nieukiem z gąsiorem tak postanowili
    tak ale oni nie znają się na statkach gdzie była kontrola?a kto wyrówna milionowe starty jakie wygenerowano podczas tej jeszcze nie dokończonej budowy - marsjanie znów będą musieli siegać do państwowej kiesy czyli do naszych kieszeni.

    • 40 4

    • sejner (1)

      wierzę , że tak jak prezes firmy Serenity tak samo ludzie odpowiedzialni za upadłość Konrem Nauta odpowiedzą za straty na jakie narazili spółkę a chodzi tu o panów : Stanisława F., Krzysztofa G. , Wojciecha S., oraz członków rady nadzorczej Włodzimierz W., Michał R., Radosław L. oraz tych z tylnych siedzeń ..Piotr.S. oraz Andrzej Sz. i Paweł MD.

      • 16 3

      • sejner kary

        oby jak najszybciej ktoś dobrał się do d*py winnym

        • 10 0

    • ciekawski (5)

      Zwolnili kierownika projektu , budowniczego , kierownika produkcji . ??

      • 17 0

      • ciekawskiemu (4)

        zwolnili project managera tego co wczesniej pracował w kontroli ale on sie nie boi bo ma dokumenty.

        • 11 3

        • sejner (3)

          I tak długo trzymali projecta , to nie jego wina, że nie starczyło kasy- projekt z góry był nie doszacowany o ok.5 mln. więc to tylko ofiara. A budowniczy??? hmm Pan K.G. kumpel prezia - typ nie miał bladego pojęcia o prowadzeniu prac (UWAGA PALIWO NA STATKU :-) ) Kozła ofiarnego musieli znaleźć.

          • 19 0

          • (2)

            na samym poczatku wiadomo było , że za te pieniadze jakie podpisał kontrakt niejaki buc zwany nieukiem razem z panią Ewą J. nie da sie zbudowac statku ale skad oni mogli wiedzieć, taki buc nie wiedział , że blachy to trzeba malować i myslal , że jak sie pali to nie ma odpadow to i zamowiono za malo blach , wystraszony zamowił 300 ton wiecej na kontrakt dla klevena ale i te podobno zginely i szuka do dzisiaj al najwazniejsze , ze firma pani Ewy J. ma sie dobrze ...

            • 15 0

            • (1)

              I tak maja dobrze bo inny armator zabrał by go kończyłu siebie i kazał duze kary płacic

              • 8 1

              • i będą płacić kary to pewne jak w banku ! tyle,że kar nie zapłacą z własnej kasy ale państwo zapłaci - jajiogłowy marsjanin już kombinuje jak to zrobić.

                • 9 0

  • Ta Nauta normalnie radzi sobie coraz lepiej (2)

    • 9 25

    • Same sukcesy (1)

      A to wszystko dzieki temu, ze jest tam teraz 9 dyrektorow i kazdy z nich bierze
      od 20 do 25K miesiecznie, no to efekty sa, nieprawdaz ?
      Przed przejeciem stoczni przez tzw ARP w zarzadzie stoczni bylo 2 ludzi
      I firma stala wtedy wcale nie gorzej, a moze lepiej niz dzis.

      • 6 1

      • plus 40% premii. i o to chodzi muszą chłopaki i jedna dziewczyna zarabiać co będą za friko pracować , głupi jesteś czy jak. nasi ludzie nie są od pracy ale od kasy zrozum to wreszcie.a robota ? nie martw się Skarb Państwa to studnia bez dna i dla naszych zawsze będzie szmal.

        • 3 0

  • A gdzie ten katamaran dla UG? (1)

    Chyba jakoś tak dzisiaj lub jutro miał wejść do eksploatacji.

    • 19 3

    • katamaran dla uniwersytetu

      katamaranu nie będzie tak szybko bo kontrakt został zle podpisany - o kilka milionów złotych za mało . miał zostać zaprojektowany przez Nautę i zbudowany przez nią.buz zwany nieukiem chciał by konrem to budował tyle, że buc nie wiedział co to za statek i czy to statek.obecnie poza szumnym i głosnym rozpoczęciem budowy - jak to u marsjan bywa - nic się nie dzieje. przecvież w Naucie nie ma biura konstrukcyjnego , które mogłoby koordynować prace projektowe i to jest problem. a niby wszystko jest proste ale gdyby zapytać dlaczego i jakie są warunki pływania nastapiłoby milczenie.gadają , że maja byc zmienione wymiary główne statku a to oddala terminy.katamaran miał być gotowy w kwietniu 2014 a do eksploatacji oddany w czerwcu 2014. bezie podobnie jak ze słynnym sejnerem budowanym przez konrem nauta a zakontraktowanym przez buca zwanego nieukiem - straty milionowe , wstyd przed armatorem. ale to nic marsjanie pokryja straty szkoda , że nie z własnych kieszeni tylko zrobia to z kasy Skarbu Państwa.Titanic tonie ale orkiestra gra

      • 21 0

  • to jest wydmuszka

    ktora przerabia panstwowe czyli nasze pieniadze na swoje pensje.

    • 19 2

  • ale jaja ! :) (1)

    mam akcje Nauty po 2,07 zł za sztukę ! może przy Rollsie skoczą chociaż na 3,00 zł !

    • 9 24

    • Życzę Ci tego z całego serca.

      • 3 2

  • Super wiadomość,

    Oni wyłączność my nadzieję....naprawdę, gratulować podejścia.
    Może jeszcze weźmy kredyt na obsługę ich urządzeń i sami opłacajmy szkolenia w UK...
    Brak słów...

    • 10 3

  • (2)

    Czemu to centrum jest w Gdyni a nie w Gdańsku,powinno jak wszystko być w Gdańsku.Należy przenieść je szybko do stolicy metropolii.

    • 6 22

    • (1)

      Gdańsk to nie stolica czubie.

      • 4 4

      • Gdynianko!

        Dlaczego czubie?

        • 3 0

  • (3)

    a co z konremem?

    • 23 4

    • (2)

      Sprawy sa w sadach. 12 kwietnia o godz. 12.00 w sali nr 65 sadu rejonowego w gdansku ul. Piekarnicza 10 (4pietro) kolejna rozprawa w sprawie upadlosci konrem nauta. Nowy prezes spolki pan Tomasz Kanty ma zlozyc przed posiedzeniem sadu wniosek o upadlosc z mozliwoscia zawarcia ukladu.

      • 10 2

      • sprawa upadłości (1)

        tu chyba wkradł się mały błąd : rozprawa jest w dniu 9 kwietnia 2014 roku - w środę
        nr akt sprawy VI GU 197/13. wydział gospodarczy Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ ul. Piekarnicza 10 , budynek B , piętro 4 sala nr 65.
        Też jestem wierzycielem spółki Konrem Nauta i z pewnością przyjadę , mimo obowiązków na tą rozprawę.

        • 11 1

        • upadłóść konremu

          a godzina rozprawy : godz. 12.00 , 9.IV.2014r

          • 14 1

  • liga !

    • 7 6

  • może miejsca pracy się znajdą

    Od miesiąca atakuje Nautę szukając tam miejsca pracy dla konstruktora, może dzięki tej współpracy coś się znajdzie.

    • 8 20

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane