• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Nie" daje szansę na szczere "tak"

VIK
19 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Spotkanie jest skierowane do menedżerów poszukujących impulsu do rozwoju swoich firm, do właścicieli firm i szefów sprzedaży. Spotkanie jest skierowane do menedżerów poszukujących impulsu do rozwoju swoich firm, do właścicieli firm i szefów sprzedaży.

Jakie znaczenie ma słowo "nie" w sprzedaży? Daje szansę na szczere "tak". O tym, jak ważne jest zrozumienie tego faktu rozmawiano na IV Konferencji Menedżerów Sprzedaży - Morfologia Sprzedaży, która odbyła się w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym.



Morfologia Sprzedaży to największa w Polsce północnej konferencja przeznaczona dla ludzi związanych ze sprzedażą. Głównym partnerem merytorycznym konferencji jest Sandler Training, firma będąca światowym liderem w rozwiązaniach doradczych i szkoleniowych dla menedżerów sprzedaży i handlowców.

- Co roku - zgodnie z nazwą spotkania - staramy się dokonać analizy tego, co dzieje się w dziedzinie, którą się zajmujemy. Omawiamy trendy i staramy się przewidzieć zmiany, które zachodzą w sprzedaży - twierdzi Jacek Czarnowski, twórca i organizator konferencji. - W gronie prelegentów gromadzimy ekspertów zarządzania, komunikacji biznesowej i sprzedaży oraz najlepszych mówców biznesowych inspirujących menedżerów do wprowadzania udoskonaleń w działaniu swoich zespołów handlowych.
Czytaj też: Łapówka w sprzedaży? To przyznanie się, że nie umiemy sprzedawać - mówi Jacek Czarnowski

O czym rozmawiano w tym roku? O prowadzeniu efektywnej polityki cenowej na konkurencyjnym rynku, o budowaniu strategii sprzedażowych przynoszących sukcesy handlowe na najlepszych polskich przykładach, o zwiększaniu aktywności handlowców jako drodze do sukcesów sprzedaży, o grywalizacji jako pomocy w motywowaniu handlowców, a także o tym, jak wielkie znaczenie w sprzedaży ma słowo... "nie".

- Żyjemy pod dyktaturą słowa "tak". Handlowcy chcą usłyszeć od swoich klientów "tak". Zarządy firm, od swoich menedżerów oczekują "tak". Problem w tym, że im mocniej namawiamy, tym bardziej strona naciskana się sprzeciwia - mówi Jacek Czarnowski, który na spotkaniu wygłosił wykład "Magia słowa nie w sprzedaży". - A czasem warto powiedzieć "nie". "Nie", gdy klient naciska na zbyt wysoki rabat, "nie, skoro nie" gdy nie jest zdecydowany na nasza ofertę. To słowo łamie stereotyp. Wszyscy spodziewają się nacisku, a my rezygnujemy. Wówczas pojawia się przestrzeń do swobodnej rozmowy. Pojawia się zaskoczenie i zaciekawienie. "Nie" daje szansę na szczere "tak", do którego dąży sama strona zwykle naciskana.
A manipulacja? Czy jest czymś złym, nieetycznym w kontekście sprzedaży? Ile zysków tracimy, bojąc się słowa manipulacja? O tym opowiadał Marek Skała, trener biznesu i mówca inspiracyjny, autor książki "Manipulacja odczarowana. 777 skutecznych technik wpływu".

- Mani" to "ręka", a "pulus" to "pełny", kontrolowany". Manipulacja to nic innego, jak kompleksowy i kontrolowany wpływ na sytuację i utrzymywanie tej kontroli w rękach. I tylko tyle - mówi Marek Skała i dodaje, że jest miejsce na manipulację w sprzedaży, ale mądrą i skuteczną. - Masz prawo kreować sytuację w korzystny dla siebie sposób, bo inaczej inni przejmą inicjatywę. Najważniejszy i ostateczny jest jednak test lustra. Jak będziesz mógł w nie spojrzeć, to znaczy, że nie przesadziłeś.
Grono prelegentów i zakres tematyczny w tegorocznej edycji był bogaty. O tym, jak doprowadzić do tego, aby twoje prezentacje były skuteczne mówił Kamil Kozieł, menedżer i trener założyciel IT School. Prezentację na temat tego, jak projektuje się i wdraża skuteczne strategie sprzedaży przedstawił Piotr Płóciennik, prezes zarządu w Salesberry. Maciej Kraus, doradca, opowiedział o tym, jak kompleksowo zarządzać polityką cenową przedsiębiorstwa na zmieniającym się rynku. Rafał Żak, trener i mówca, podzielił się z kolei swoimi spostrzeżeniami na temat tego, jak sprzedawca przedstawiany jest w... filmach i serialach. O tym, jak pokonać problemy handlowców z domknięciem rozpoczętych procesów sprzedaży opowiedział Łukasz Grabowski, prezes zarządu Sales Pistols, Partner Sandler Training. Z kolei niekonwencjonalne metody rozwoju zespołu sprzedażowego na przykładzie wykorzystania elementów grywalizacji przedstawił Grzegorz Filipowicz, ekspert zarządzania zasobami ludzkimi, prezes HRport oraz Business Partner ForFuture.
VIK

Miejsca

Opinie (1)

  • Polecam "Doktrynę jakości" Bliklego, w necie jest dostępny darmowy e-book.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane