- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (94 opinie)
Zapisy ustawy covidowej obejściem zakazu handlu w niedziele?
W sklepach franczyzowych oraz małych placówkach w niedziele niehandlowe będą mogli pracować nie tylko ich właściciele i ich najbliższa rodzina. Uszczelniając zakaz handlu rządzący zapomnieli o furtce, którą otworzyli wiosną 2020 r. w specustawie covidowej. Są tam bowiem zapisy pozwalające na legalne delegowanie do pracy w niedzielę także szeregowego pracownika - podał portal branżowy wiadomoscihandlowe.pl.
Po zmianach bycie placówką pocztową czynną w niedziele będzie możliwe, ale pod pewnymi warunkami. Otwierać się będą mogły tylko sklepy, które na działalności "pocztowej" notują co najmniej 40 proc. miesięcznego przychodu ze sprzedaży detalicznej. Zdecydowana większość sklepów tego warunku nie spełni.
Kiedy niedziela handlowa 2022 w kwietniu? Sklepy czynne w niedzielę 2022
Ustawa covidowa na rękę właścicielom sklepów
Patent na tzw. "placówkę pocztową" jako pierwsza, bo jeszcze w 2018 r., wprowadziła sieć sklepów Żabka. Z czasem placówek pocztowych zaczęło przybywać i zaczęły sięgać po to rozwiązanie kolejne sieci, także z innych branż niż spożywcza. Okazuje się, że być może to nie koniec zabawy w szukanie pomysłów na obejście zakazu handlu, przynajmniej do czasu zakończenia pandemii. Tym razem wyjście znaleziono w specustawie covidowej.
Jak donosi portal wiadomoscihandlowe.pl, dzięki specustawie covidowej pracownik (lub osoba zatrudniona) będzie mógł w każdą niedzielę za wyjątkiem tych, które przypadają w święta, wykonywać tzw. czynności związane z handlem polegające na "rozładowywaniu, przyjmowaniu i ekspozycji towarów pierwszej potrzeby". Nie może zająć się handlem w ścisłym rozumieniu tego słowa, a zatem nie stanie przy kasie i nie obsłuży klientów, ale i tak będzie przydatny w sklepie jako pomoc dla franczyzobiorcy/właściciela. Bo właściciele małych sklepów spodziewają się większej liczby klientów i podkreślają, że w niedziele będzie im potrzebna pomoc pracowników.
Czytaj też:
Zaostrzenie zakazu handlu już od lutego. Ile niedziel handlowych w 2022 roku?
- Na mocy specustawy covidowej franczyzobiorcy mogą w niedziele, które nie przypadają w święto, powierzać pracownikom lub zatrudnionym rozładowywanie, przyjmowanie i ekspozycję określonych towarów. Decyzja dotycząca korzystania z określonych wyłączeń w ustawie należy do franczyzobiorców - przekazało biuro prasowe Żabki.
Duże sieci też się przyglądają
Okazuje się też, że zapisom ustawy covidowej przyglądają się też duże sieci. Głównie te, które w ostatnim czasie zainwestowały w kasy samoobsługowe. Zgodnie z zapisami ustawy nie mogliby w niedziele niehandlowe zatrudniać sprzedawców, ale pracowników do rozładunku i układania towaru już tak.
Poproszony o odniesienie się do sprawy jeden z inicjatorów zakazu handlu w niedziele poseł Janusz Śniadek z PiS zwrócił uwagę, że nie "sposób przewidywać, że ustawy covidowe będą funkcjonowały w nieskończoność i nie sposób było w legislacji klasycznej odnosić się do tych zapisów".
- To jest niedopatrzenie polegające na tym, że nie przewidzieliśmy, że skala oszustów pracujących w handlu jest tak wielka i że trzeba przyjąć ustawę (zakładającą - red.), że oszuści nie mogą pracować w handlu - podkreślił w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl.
A skąd w ogóle w ustawie covidowej wzięły się te zapisy?
- Okoliczności uchwalenia tego prawa były specyficzne: napięta sytuacja na początku pandemii, kupowanie produktów na zapas, wydłużanie godzin otwarcia placówek, godzinne kolejki klientów pod sklepami, a także obawy o to, czy łańcuchy dostaw nie zostaną nagle przerwane. Większość sejmowa nie zgodziła się wówczas na choćby czasowe zlikwidowanie zakazu handlu w niedziele, ale na osłodę dała właścicielom sklepów możliwość towarowania placówek w niedziele, by w poniedziałek rano nie brakowało towaru na półkach. Od tamtej pory przeszliśmy przez wiele faz walki z pandemią, specustawę covidową wielokrotnie znowelizowano, ale wspomnianego przepisu nie zlikwidowano - zauważa portal wiadomoscihandlowe.pl.
Opinie (254) 6 zablokowanych
-
2022-01-28 11:57
Opinia wyróżniona
O (17)
O tym wszyscy wiedzieli że dalej będą sklepy otwarte w niedzielę prędzej niż nasi
specjaliści tam na górze się za to wzięli tylko się mówiło o takiej furtce że tam gdzie będą sprzedawane świeże ryby wszystko otwarte na wypasie .
Żyjemy w kraju w którym nie ma żadnych fachowych przepisów ani nic nie jest przestrzegane a to akurat odbywa się w majestacie prawa .- 173 10
-
2022-01-28 14:29
W sumie wszyscy zadowoleni :) Władza sie wykazuje, ze probuje, zeby bylo "po bozemu", a normalni ludzie moga normalnie dzialac w niedziele - pracowac i kupowac.
- 11 4
-
2022-01-28 14:22
żabki
to sieć rydzykowa, więc nie można ich zamknąć w niedziele. To "niedopatrzenie" wcale nie musi być niedopatrzeniem
- 27 3
-
2022-01-28 12:29
to jest włąśnie demolowanie państwa (14)
z jednej strony bzdurne zakazy ale z drogiej strony tak napisane że nie idzie ich egzekwować
w praktyce - prawo tworzone przez cwaniaków dla cwaniaków...
no tak zapomniałem: to wszystko wina Tuska- 42 2
-
2022-01-28 14:24
może lepiej (13)
nie kpić w ten sposób, bo okaże się, że część w to uwierzy, a przynajmniej podejmie jako zarzut
- 9 4
-
2022-01-28 14:53
Sęk w tym, że już wierzą. (12)
Za podwyżki cen energii elektrycznej odpowiada UE, a to że budżet Polski zarobił na sprzedaży pakietów emisyjnych 26mld zł się nie liczy (a to byłoby dodatkowe 1400zł rocznie do każdego gospodarstwa domowego w Polsce, zamiast tego mamy podwyżkę). Ceny gazu to wina Rosji, nie zerwanego kontraktu z Gazprom przez co płacimy cenę rynkową. Inflacja to
Za podwyżki cen energii elektrycznej odpowiada UE, a to że budżet Polski zarobił na sprzedaży pakietów emisyjnych 26mld zł się nie liczy (a to byłoby dodatkowe 1400zł rocznie do każdego gospodarstwa domowego w Polsce, zamiast tego mamy podwyżkę). Ceny gazu to wina Rosji, nie zerwanego kontraktu z Gazprom przez co płacimy cenę rynkową. Inflacja to wynik "podatku Tuskowego" LOL. W ogóle to za całe zło na świecie odpowiada Tusk, UE, PE, Niemcy, Rosja, LPG+ i cykliści, a PiS to pasmo niekończących się sukcesów.
- 39 4
-
2022-01-28 17:43
(11)
PiS odpowiada za ocieplenie klimatu,
PiS odpowiada za wyginięcie dinozaurów, podatek od emocji co2. PiS wybudował nord stream 1 i 2, PiS obraca paliwami na swiecie, PiS ma rafinerie w krajach arabskich, PiS stoi na czele europejskiej partii ludowej i dogaduje się z ruskimi na szkodę dla mumi europejskiej, PiS wypuscił koronawirusa na światPiS odpowiada za ocieplenie klimatu,
PiS odpowiada za wyginięcie dinozaurów, podatek od emocji co2. PiS wybudował nord stream 1 i 2, PiS obraca paliwami na swiecie, PiS ma rafinerie w krajach arabskich, PiS stoi na czele europejskiej partii ludowej i dogaduje się z ruskimi na szkodę dla mumi europejskiej, PiS wypuscił koronawirusa na świat przez co zapanowała inflacja, PiS wymyślił dodatkowe 100 płci, PiS sprzedał Niemcom GPEC największą firmę na Pomorzu, PiS zarządza cenami w zagranicznych sieciach typu Lidl, PiS przecinał ogrodzenie na granicy Polskiej ku chwale putinka, PiS chciał natychmiastowego zamknięcia kopalni Turów na szkodę całego kraju, PiS donosi na każdym kroku na Polskę, PiS błagał Niemca w europarlamencie żeby ten nałożył kary na Polskę, PiS z europejskiej partii ludowej mówił że " Polskę trzeba zagłodzić", PiS mówi, że w Polsce nic nie potrzebujemy budować bo wszystko jest w Berlinie, PiS odpowiada za nieudolna POlityke europejskiej partii ludowej która działa tylko na korzysc Niemców, PiS chce likwidacji szpitalow, cbś, abw, piS broni obcego kapitału który jedynie w Polsce więcej wyciąga niż wpłaca (TVN), to przez PiS upadły stocznie, to przez PiS Anglia uciekła z uni, to przez PiS donald nic nie załatwił dla Polski, to PiS mówił pieniędzy nie ma i nie będzie, to PiS jest winny Amber gold, to PiS wydaje pieniądze na rydwany czy zmiany tabliczek w gabinecie, to PiS prowadzi zajęcia z "darcia ryja", to PiS jest uległy i zrobi wszystko co każe Pan z Rosji i Niemczech, to PiS podsunął donaldowi pomysł aby Polak musiał pracować do śmierci za cztery złote na godzinę, to PiS stał nad rudym kiedy Polacy masowo wyjeżdżali z kraju, to PiS nie ma żadnego programu prócz trolowanie pod każdym tematem w internecie, to PiS mówił że " polskość to nienormalność", to PiS mówił że katolików trzeba wykosić, to PiS mówił o " radosnych obchodach wybuchu 2 wojny światowej, to PiS mówił w niemieckim radiu, że w Polsce jest gorzej niż za komuny i trzeciej rzeszy,- 4 37
-
2022-01-30 09:40
Zapomniałeś że to PiS kupił Pegasusa i nielegalnie inwigilował obywateli ?
- 6 1
-
2022-01-29 01:19
Powiedz mi tak szczerze PiSowski przygłupie, skoro od ponad sześciu lat rządzi PiS..
..a nic nie mogą, bo wszystko Tusek i Unia, to za co oni pieniądze biorą?
- 16 1
-
2022-01-28 22:49
Misiu o małym rozumku. (6)
To PiS sprzedał pakiety emisyjne które dostaje każdy kraj UE niemieckim i czeskim elektrowniom i kopalniom za 26mld zł, a mógł wydać na własne potrzeby. Zarobił na tym podwójnie, na sprzedaży pakietów i na podwyżce cen energii elektrycznej każdego Polaka. To PiS rozwiązał umowę z Gazprom która nam gwarantowała stałą cenę dostaw gazu z Federacji
To PiS sprzedał pakiety emisyjne które dostaje każdy kraj UE niemieckim i czeskim elektrowniom i kopalniom za 26mld zł, a mógł wydać na własne potrzeby. Zarobił na tym podwójnie, na sprzedaży pakietów i na podwyżce cen energii elektrycznej każdego Polaka. To PiS rozwiązał umowę z Gazprom która nam gwarantowała stałą cenę dostaw gazu z Federacji Rosyjskiej i dlatego dzisiaj płacimy za gaz cenę rynkową. To PiS wygasił wydobycie węgla w polskich kopalniach i na potęgę kupował węgiel rosyjski. To PiS sprzedał rezerwy polskiego gazu, węgla i nawozów żeby zapłacić za bony wakacyjne niepracującej patologii. To PiS drukuje puste złotówki i napędza inflację żeby kupować głosy wyborcze szesnastymi wypłatami dla górników, piętnastą emeryturą i bombelkiem+ dla hodowli kaszojadów. Więc skończ 3.14erdolić farmazony, bo ciemny lud już nie kupuje propagandy płynącej z telewizora z ust Hanki Koreanki.
- 23 2
-
2022-01-28 23:14
(5)
hahaha co za brednie z gazety wyborczej lewaczku, nie poć sie juz w tym internecie bo nikt nie wierzy w te teorie nawiedzonej totalnej patologii. Kazde wybory to potwierdzaja, nikt juz nie uwierzy totalnym zdrajcą poza wyborczym betonem ktory nie mysli samodzielnie.
- 2 23
-
2022-01-28 23:17
(3)
Dni europejskiej partii ludowej donalda takze sa juz POliczone w europarlamencie, za zaglodzenie Europy na rzecz ruskich i szkodliwą POlityke. O jej Gdyny nie telewizja Polska to by nikt nie wiedzial kto stoi na czele zdradzieckiej partii ludowej :) NIe wspominajac juz o tym, ze jestes nawiedzony i obwinisz PiS nawet za swoją glupote.
- 1 18
-
2022-01-28 23:24
Macie więcej liczone za warowanie przy komentarzach? (2)
Chociaż inflacyjne z dwa grosze wam doliczają do wPiSu?
- 12 1
-
2022-01-28 23:32
(1)
Nudzisz jak borys d*pka, wymyslcie coś lepszego totalne trole. Nie ma sie programu to zostaje trolowanie...
- 1 11
-
2022-01-28 23:40
Lepszy brak programu, niż PiSowskie Wołodia+
- 8 1
-
2022-01-28 23:17
Gazeta wyborcza, TVN, Tusku, gazeta wyborcza, TVN, Tusku..
Napchałeś sobie głowę głupotami o żabach i teraz na siłę próbujesz zainteresować tym innych. Zmień lekarza, bo ten cię oszukuje.
- 5 6
-
2022-01-28 17:47
(1)
To PiS stoi na czele europejskiej partii ludowej i dał narzędzia w postaci nord stream 2 na szantażowanie całej Europy, To PiS podpisał niekorzystna umowę z gazpromem która kończy się na szczęście w tym roku.
- 7 15
-
2022-01-29 01:38
Dzięki umowie z Gazpromem mieliśmy gaz tańszy niż cena rynkowa, ale na szczęście narodowi czempioni to "naprawili".
- 17 1
-
2022-01-28 13:38
Opinia wyróżniona
Kiedy urzedy beda dzialać chocby w soboty?! (16)
Nie wspominając o niedzieli. Czekam na odpowiednią ustawę w tej sprawie. Skoro można kupić skarpety w niedzielę, to dlaczego nie zarejestrować np. samochodu bez brania urlopu w pracy.
- 250 25
-
2022-01-31 23:05
po co ten zakaz
kto jest za zakazem handlu w niedziele to jest i**otą
- 0 0
-
2022-01-30 16:00
Sorry, ale wolałbym żeby te nieroby pracowały raczej 4 dni w tygodniu. Są drodzy.
- 0 0
-
2022-01-29 01:43
W Gdyni można codziennie do 18, w sobotę tez.
- 9 0
-
2022-01-28 23:26
(1)
dokładnie, tym bardziej, że w urzędach niewierzący pracują, to po co im niedziela wolna?
- 6 6
-
2022-01-28 23:41
Ciebie panbuk ulepił z gliny i dlatego jesteś takim dzbanem?
- 10 3
-
2022-01-28 17:41
Można
Zarejestrowałam samochód w zeszłą sobotę :)
- 16 1
-
2022-01-28 17:42
Prawo tym różni się od obowiązku, że firma może pracować, ale nie musi.
Zakaz ma to do siebie, że firma chce pracować, ale nie może.
- 22 0
-
2022-01-28 17:37
A po co mnie urząd otwarty w sobotę czy niedzielę? (1)
Sprawy urzędowe załatwiam raz na pięć lat, zakupy robię codziennie.
- 25 12
-
2022-02-02 15:10
Codziennie czyli weekend wolny.
Żadna firma nie pracuje non stop. Jesli jest praca ciągła to w normalnym czasie pracuje wiekszość załogi a potem dyżurna obsada. Tak pracuja szpitale, elektrownie, komunikacja miejska i wielu innych. Sklepy zaś sa czynne w tygodniu od rana do późnej nocy i jak kto woła o prace w niedziele oznacza to ze ma bałaga z czasem.
- 0 0
-
2022-01-28 17:14
(2)
A Ty od kiedy pojawisz się w pracy w soboty i niedziele
- 9 20
-
2022-01-31 07:44
Prawie cala moja rodzina pracuje w weekendy.
- 2 1
-
2022-01-28 22:30
Od kilku lat pracuję w weekendy
Ale ja jestem tylko tym wrednym przedsiębiorcą :(
- 18 6
-
2022-01-28 16:10
odp. NiGDY
w Polsce to Obywatel-Podatnik jest dla urzęd asa
a nigdy odwrotnie- 10 6
-
2022-01-28 15:26
Urzad jest po to aby urzędnik miał prace
a nie abyś Ty miał łatwiej. Nie bądź dzieckem
- 43 8
-
2022-01-28 15:01
słuszny postulat (1)
albo niech zrobią II zmianę, by można było załatwić sprawę po pracy
choćby dwa, trzy razy w tygodniu- 46 4
-
2022-01-28 17:44
niektóre urzędy mają
Np. UM Sopot jest w poniedziałki czynny do 18:00
- 9 6
Wszystkie opinie
-
2022-01-28 10:12
Niesamowite
Oszust wyzywa innych od oszustów.
- 136 4
-
2022-01-28 10:20
(10)
Nie ma to jak prawo pisane w nocy na kolanie.
- 92 3
-
2022-01-28 14:22
Dziwisz się? #nowy wał ma niecały miesiąc, a już 490 poprawek. (9)
Narodowi czempioni znowu w formie.
- 11 2
-
2022-01-28 16:12
za to rozporządzenie o podwyzszeniu sobie rządowych pesji
naPiSali dudzie do podPiSu... jakże perfekcyjnie w jedną noc
- 7 2
-
2022-01-28 17:18
(7)
Sama konstytucją jest do korekty, a oni kolejne ustawy czy lady wprowadzają.
- 0 6
-
2022-01-28 17:38
Przecież PiS traktuje Konstytucję wybiórczo, zupełnie jak Pismo Święte. (6)
- 7 2
-
2022-01-28 17:53
(5)
KOnstytucja KOnstytucja! Weź się nie KOmpromituj lewaku.
- 1 7
-
2022-01-28 22:53
Weź rozbieg i "zrób" baranka w ścianę, bo "lewaki" już nie działają na ciemnego luda. (4)
- 5 1
-
2022-01-28 23:23
(3)
Owszem nie dzialają, dlatego na tych waszych spedach jest juz tylko garstka ludzi mądrych inaczej :)
- 0 6
-
2022-01-28 23:29
Tak bez urazy i ad personum. (2)
Aż tak słabo przędzie Nowogrodzka, że już musi analfabetów zatrudniać? Warto dla tych 60gr od wPiSu robić z gęby popielniczkę?
- 4 1
-
2022-01-28 23:46
(1)
Nie rozumiemy po Polsku? Przetlumacz sobie na ruski lub niemiecki.
- 0 3
-
2022-01-29 01:20
Może ty przełącz klawiaturę z cyrylicy na polski, to cię zrozumiemy?
- 2 0
-
2022-01-28 10:22
Tyle było zwrotów akcji w tej pandemii, że ciekawym byłoby
gdyby okazało się, że bezobjawowi nosiciele wirusa.... nie zarażają. Kurtyna
- 35 12
-
2022-01-28 10:26
Te kasy samoobsługowe są uciążliwe. (7)
Pomysł fajny ale jeden pracownik musi nad nimi czuwać cały czas. Problemem zawsze jest to jak masz swoją torbe albo chociaż jedne piwo, zanim pojawi sie ktoś z obsługi w biedronce to trwa ileś minut albo odrywana od pracy jest jakaś kasjerka na kasie. Czasami myśle ze pomimo czerwonego światełka pracownicy nie są informowani o tym że wymagana jest ich pomoc.
- 40 27
-
2022-01-28 11:05
Zależy w jakiej biedronce.
W redlowie jest obsługa, w większym sklepie na legionów korzystanie z tych kas to uciążliwość okropna, na małym kacku - sklep świetny ale te kasy- jak cię mogę.
- 2 3
-
2022-01-28 14:06
mniej wciągaj piw będzie ci łatwiej (2)
- 12 13
-
2022-01-30 13:54
Nawet jak redds'a weżmiesz dla dziewczyny czy siebie to trzeba czekać. (1)
- 0 0
-
2022-02-03 14:23
a czym się niby różni redds od innego szajsu z biedy?
I to alkohol i to- 0 0
-
2022-01-30 20:31
biedronka na morenie akurat kupowałem rzeczy w opakowaniach o małej wadze po drugim opakowaniu pracownica stała obok mnie bo waga nie przyjmowała położonego towaru i za każdym razem musiała odblokowywać kasę
- 0 0
-
2022-01-31 07:48
Bo biedra oszczedza i robia to kasjerki, w lidlu jest zwykle pracownik do pomocy przy samoobslugowych.
- 0 0
-
2022-02-02 08:23
A w Kauflandzie nie ma tego problemu. I dlatego przestałam chodzić do Biedronek
- 0 0
-
2022-01-28 10:28
Śniadek nie przewidział hahaha (6)
Pan Śniadadek nic nie jest w stanie przewidzieć. Nie dziwię się skoro oczy latają mu wszędzie. Jedno co przewidział idealnie to jak pracował w stoczni zapiszę się do solidarności a później poproszę stoczniowców poproszę aby na mnie głosowali bo idę do sejmu. Przewidział to że na Wiejskiej będzie lepiej zarabiał. Same kretactwa
- 121 3
-
2022-01-28 10:31
Kogo nazywasz oszustem (1)
Panie Śniadek kogo nazywasz oszustem pytam!!!! Sam pan z tą swoją bandą psiaków jesteście oszustami!!!
- 28 0
-
2022-01-28 16:49
A guzikiewicz `oponiarz` idzie drogą śniadka - jedna banda oszustów i nierobów !
- 4 4
-
2022-01-28 12:18
a moglem mu noge podstawic jak
schodzil od szefa strazy. wyrznalby w akwaria
- 19 0
-
2022-01-28 14:14
Bo te ustawy (2)
nie tylko związane z handlem pr zygotowują jacyś bezmyślni ćwierć inteligemci.Niestey partia rządąca ma takich Suskich na kopy i co przygotuja to jest to dziurawe jak durszlak i głupie jak czechosłowacka komedia.No coż,suweren jest dalej zadowolony bo dostał pińcet
- 16 0
-
2022-01-28 14:28
Wicerzecznik PiS, Radosław Fogiel: (1)
"Z podobnym problemem mierzyliśmy się, kiedy sprawowaliśmy władzę w latach 2005-2007. Wtedy poszliśmy w kierunku bardzo eksperckim, właśnie otwartych konkursów jeśli chodzi o rady nadzorcze. Trafiali tam eksperci z rynku, trafiały osoby z tytułami naukowymi, z SGH, z innych uczelni. No i problem okazał się taki, że ich sposób myślenia o gospodarce, o zarządzaniu był zupełnie sprzeczny z tym, co Prawo i Sprawiedliwość ma w swoim programie."
TLDR : Nie zatrudniamy ekspertów, bo nie chcą realizować naszego planu.
Ci ludzie rządzą czterdziestomilionowym krajem i nawet nie próbują ukrywać, że decyzje podejmują jakieś melepety na widzimisię Jarosława Kaczyńskiego. Polska naprawdę zasługuje na rządy PiSu po wsze czasy.- 11 2
-
2022-01-28 23:32
Jako autor powyższego wpisu poproszę osoby które dały łapkę w dół o uzasadnienie swojego czynu.
Czy to co napisałem jest nieprawdą? Czy Radosław Fogiel tak nie powiedział? No slucham, bądźcie odważni i uzasadnijcie dlaczego daliście łapkę w dół.
- 3 1
-
2022-01-28 10:31
Chyba na złość ludziom... (17)
Oni są odcięci od realiów ,zakupów nie robią...po za tym nikt nie idzie pracować w handlu za karę dobrze wie jaki jest system zanim się zdecyduje
- 109 6
-
2022-01-28 12:04
(2)
widzisz, bo idą ludzie. Wiedzą jaka jest charakterystyka tej pracy a i tak mają jakiś nieuzasadniony foch w stosunku do wszystkich i wyciągają ręce na zasadzie "dej dej mnie się wolne należy".
- 15 0
-
2022-01-30 07:19
(1)
Skoro sklepy były pozamykane. Kiedy podpisywali umowę, potem wprowadzili im pracujące niedzielę. Tak to faktycznie przed podpisaniem umowy mogli skonsultować się z wróżka... Brawo.
- 1 8
-
2022-01-31 07:51
Brednie. Sklepy byly w niedziele czynne od dekad. Przez krotki moment pis je zamknal i od razu byla rozkmina jak je otworzyc. Sposrod pracujacych w handlu moze promil podpisal umowe w tym krotkim momencie zamkniecia, przy czym musialy to byc osoby opoznione, jezeli nie widzialy, ze wszystko zmierza do ponownego otwarcia w niedziele. Poza tym umowe mozna wypowiedziec baaaardzo latwo.
- 3 0
-
2022-01-28 14:44
PIS to V kolumna Putina, oczywiście, że robią wszystko na złość Polakom (8)
- 8 3
-
2022-01-28 14:56
Prawda. (7)
Najpierw rozbroili regularną armię kosztem harcerzyków Macierewicza, teraz niszczą polskich przedsiębiorców #nowym wałem, a jeszcze Ministrant Zero usilnie kombinuje żeby nas UE wyrzuciła na kopach. A wtedy przyjedzie Wołodia, rzuci 700+ i d**ile dalej będą uszami klaskać ucząc się pisać cyrylicą.
- 10 5
-
2022-01-28 18:21
(6)
Nie ma bardziej pro rosyjskiej partii w Europie niż europejska partia ludowa donalda. Tfu
- 3 7
-
2022-01-28 22:55
Oooooo.. złodziej krzyczy - łapać złodzieja! - stare, nie znałem.
- 4 1
-
2022-01-28 23:35
Wy się d**ile zdecydujcie czy Tusek w końcu gra dla Niemców, czy dla Ruskich, czy dla Izraela. (3)
Bo mnie się już nie chce robić rozpisek jak Gmoch.
- 7 1
-
2022-01-28 23:45
(2)
Dla niemcow i ruskich a nord stream dwa to jest POmnik tej zdradzieckiej przyjazni.
- 0 5
-
2022-01-29 01:23
Misiu o małym rozumku, ale to przecież twój bezzębny Guru z Żuliborza biega na smyczy Putina. (1)
Najpierw rozbroili regularną armię kosztem harcerzyków Macierewicza, teraz niszczą polskich przedsiębiorców #nowym wałem, a w międzyczasie Ministrant Zero usilnie kombinuje żeby nas z UE wykopali. A wtedy przyjedzie Wołodia, rzuci 700+ i będziesz uszami klaskać ucząc się pisać cyrylicą.
- 4 0
-
2022-01-29 01:47
Nie tylko przedsiębiorców
Etatowcy też tracą na polskim nieładzie. I to już zwykli specjaliści średniego szczebla, klasa średnia (a wraz z nią ulga) kończy się przy niecałych 8 tys. na rękę.
- 1 0
-
2022-01-30 21:27
A kto Ci to powiedział !
- 0 0
-
2022-01-28 15:27
Nadal są na prowadzeniu (4)
więc widać to się podoba
- 3 2
-
2022-01-28 17:40
Wołodia da 700+ i też będą uszami klaskać. (3)
- 4 4
-
2022-01-28 18:22
(2)
donald zabierze wszystko ale ciemna totalna gromadka zawsze się znajdzie żeby klaskać uszami do tego niemieckiego ruska.
- 1 4
-
2022-01-28 22:56
Każdy kto zabierze patola+ ma mój głos i może to być nawet papież Franciszek.
- 2 2
-
2022-01-30 21:29
W TVP Ci powiedzieli ?
- 0 0
-
2022-01-28 10:32
państwo przestaje panować nad prawem, które nieudolnie ustanawia (2)
cyrk
- 57 3
-
2022-01-28 10:35
Chyba nie wiesz co piszesz że pis i prawo haha (1)
Prawo to oni robią pod siebie 180km/h bez mandatu a Ty przekroczysz o 20km 5tys i prawko zabiorą. Prezes TVP ma izolację leci to Francji Ty wyjdziesz z domu na izolacji sąd i 30tys to jest prawo pytam.
- 15 2
-
2022-01-28 23:36
Mówisz o Czarnku?
To jest pikuś, ważne że Donald o 20km/h przekroczył.
- 1 4
-
2022-01-28 10:43
Ludzie, szanujcie się! (57)
Na tzw Zachodzie nikt do pracy w niedzielę nie chodzi. Popatrzcie na Niemców. Z was , koncerny chcą zrobić niewolników. Chodzi im tylko o zyski . Czy jednego dnia nie wytrzymacie bez zakupów?
- 35 136
-
2022-01-28 10:55
Szwecja (12)
Szwecja pracuje w niedziele i nikt nie ma z tym problemu
- 57 4
-
2022-01-28 11:51
Szwecja, USA, UK i wiele innych krajów. każdy kto pracował w międzynarodowej firmie to wie
- 46 4
-
2022-01-28 11:55
Szwecja jest wyjątkiem, ktory nie potwierdza reguły (4)
Jaka obowiązuje w większości europejskich krajów, czyli zakazu handlu w niedzielę. Czy wzorem Szwecji mamy też ograniczyć handel alkoholem?
- 6 48
-
2022-01-28 12:02
dla ciebie jedyna praca jest handel? Czy czujesz się jakoś wyróżniona i wyciągasz rękę po wolne "bo tak"? A co z innymi branżami, które pracują ew są na dyżurach?
- 44 2
-
2022-01-30 21:32
Może być .
- 0 0
-
2022-01-31 07:55
Cale USA jest otwarte nie tylko w niedziele ale i we wszystkie swieta poza Thanksgiving, leniwa kasjerko!
- 4 0
-
2022-02-02 08:34
To znaczy konkretnie w których krajach? Wymień chociaż 5 skoro piszesz jakby to było powszechne. A swoją drogą pracuję na poczcie i czasem udaje mi się pracować w niedzielę.Ale niestety rzadko bo za dużo chętnych
- 0 0
-
2022-01-28 12:04
w wielu krajach sklepy sa otwarte w niedziele nawet w Watykanie (5)
- 36 3
-
2022-01-28 14:39
2 trolli minusuje zamiast sprawdzić (4)
- 9 0
-
2022-01-28 17:40
Taki prikaz z Ciemnogodzkiej. (3)
- 10 4
-
2022-01-28 22:57
Ooooo.. już jest aż trzech XD (2)
Widocznie nawet Ciemnogrodzka słabo przędzie przez #nowy wał.
- 7 1
-
2022-01-28 23:25
(1)
ty sam jestes nowy wał
- 0 8
-
2022-01-28 23:37
PiSz więcej przygłupie, za 60gr od wPiSu za wiele dzisiaj nie kupisz.
- 7 0
-
2022-01-28 11:41
(1)
Wiele branż pracuje w niedziele, ale zawsze krzyk jest tylko o handel.
- 48 2
-
2022-01-28 14:40
bo chodzi o to, że handel dotyka wszystkich, a kościół i solidarność nie lubi ludzi
- 26 5
-
2022-01-28 11:50
(1)
weź nie pier***
pracowałem w korporacji w weekendy i ojej, byli ludzie z innych krajów. Tak z tzw zachodu tez.
Cóż za niespodzianka, ludzie pracują w weekendy :OO:- 39 4
-
2022-01-31 23:14
wodociągi pracują w niedziele
teraz wszyscy pracują w niedziele nawet wodociągi przy awariach i nie narzekają
- 0 0
-
2022-01-28 12:37
(20)
A można wytrzymać jeden dzień bez kina, teatru, restauracji, kawiarni, basenu, lodowiska, jazdy autobusem, tankowania auta itd.? W sumie można, ale jaki byłby powód?
- 45 3
-
2022-01-28 13:35
A jaki jest powód zamknięcia urzędow w soboty i niedziele? (18)
Przecież załatwienie urzędowej sprawy jest ważniejsze niż zakup makaronu i piwa. Urzędnicy się szanują, w czym jest gorsza ekspedientka albo kasjerka?
- 13 29
-
2022-01-28 13:44
(14)
Zakładam, że jednak zakupy robi się częściej od załatwiania spraw urzędowych. Nie mam nic przeciwko urzędom otwartym w weekendy. Każdy człowiek jest równy i ma wolną rękę w kwestii wyboru branży, w której chce pracować.
- 37 1
-
2022-01-28 14:19
Kurtki kupujesz codziennie? Albo buty? A moze wiertarkę? (13)
Oprocz branzy każdy ma też prawo wyboru kraju w którym żyje. Nie podoba się w Polsce jedź do Szwecji i kupuj wiertarki w każdą niedziele. Mamy wolność.
- 5 34
-
2022-01-28 14:30
No właśnie mamy. Skoro pani tak doskwiera praca w handlu to proszę ją zmienić, a nie urządzać życie wszystkim dookoła.
- 42 1
-
2022-01-28 14:38
no to jedź
- 9 1
-
2022-01-28 20:01
(9)
Zakupy robię częściej niż załatwiam sprawy urzędowe, a to co kupuję i jak często to akurat moja sprawa. Podobno mamy wolność.
- 21 1
-
2022-01-28 23:27
A ja czesto zalatwiam sprawy urzedowe (8)
Dlatego urzędy mają być czynne w soboty i niedziele, bo tak chcę.
Prawo w Polsce trzeba szanować, tak samo jak prawo w Niemczech. Chcesz kupować w niedzielę jedź do Szwecji. Wolność to również prawo wyboru rządzących.- 1 20
-
2022-01-29 01:25
Jak ty przygłupie możesz sprawy urzędowe załatwiać, skoro siedzisz na kasie w kiblu PKP 7:00-17:00? (1)
- 4 2
-
2022-01-30 21:38
pkp kasa musi działać w niedziele
tak jeszcze byśmorze kasy biletowe pozamykać chciał na koleji to ja pociągiem pojadę bezbiletu w niedziele bo nie mam gdzie kupić a od wystawionego mandatu u konduktora można się nawet odwołać w razie jakiś wątpliwości
- 0 0
-
2022-01-29 07:55
(2)
Prawo w Polsce jest tak dziurawe i pozbawione sensu, że sieci handlowe za chwilę i tak znajdą sposób jak otworzyć się w niedziele zgodnie z tym prawem. Ewentualnie w niedalekiej przyszłości postawią na kasy samoobsługowe niewymagające obsługi biednych pokrzywdzonych kasjerek.
- 12 0
-
2022-01-29 11:29
I wtedy będę się śmiał do rozpuku z tych uciśnionych Grażyn.
- 5 0
-
2022-01-30 21:47
inny rząd ziesie zakaz handlu ze sklepów
zmieni się rząd to ten zakaz handlowy całkiem zniosą wróci normalność jak dawniej była galerie handlowe wszystko po otwierają jak było
- 1 0
-
2022-01-30 18:22
To nie tankuj również w niedziele bo stacje benzynowe powinny być zamknięte właśnie w niedziele
- 3 0
-
2022-01-31 12:42
Kasjerka na chorobowym, czy pracuje zdalnie?
- 2 0
-
2022-02-02 08:41
No akurat rządzących obowiązuje wola wyborców i nie mogą robić tego co im się podoba. Chyba wszyscy o tym zapomnieli.
- 0 0
-
2022-01-30 21:39
Mamy też swój kraj i tu chcemy żyć wolni. Zakazy to zniewolenie.
- 2 0
-
2022-01-30 18:21
(1)
Sprawy urzędowe w większości możesz załatwić przez internet ale niestety nie najesz się i stąd różnica między urzędem a sklepem
- 1 0
-
2022-02-02 08:47
No Nie! Jestem za handlem w niedzielę (to chyba normalne). Sprawy urzędowe przeważnie załatwiam zdalnie Chyba większość tak robi bo to dużo szybciej i wygodniej). Wydajesz się rozgarniętym osobnikiem, ale ten komentarz brzmi bardzo snobistycznie. Czyżby kompleksik pochodzenia
- 0 0
-
2022-01-30 21:37
Sprawy w urzędach załatwia się raz na jakiś czas, zakupy robi się codziennie.
- 2 0
-
2022-01-30 21:34
Jak zamykać to wszystko.
- 0 0
-
2022-01-28 12:41
Większość krajów ma otwarte w niedzielę
- 25 3
-
2022-01-28 13:33
a to ciekawe, czyli w niemczech wg Ciebie w niedziele zamkniete wszytsko, stacje paliw, restauracje?
- 11 8
-
2022-01-28 14:06
Oni juz maja zryte berety. (6)
To pokolenie wychowane na reklamie.Oni nie potrafia inaczej spedzac wolnego czasu niz szlajajac sie po galeriach i marketach.Czesto bez celu,bo nawet nic nie kupuja.Zwykli apacze.
- 10 26
-
2022-01-28 17:42
Zryte berety to mają ci, co biegają kupić życie wieczne od opasłego purpurata.
Zważywszy, że swoimi czynami purpuraci pokazują, że się piekła nie boją.
- 21 5
-
2022-01-28 23:53
Ja się wychowałam w PRL. (4)
Nie było reklam, nie było niczego, w niedziele też wszystko pozamykane. Rzyg! Do niedawna to było wspomnienie, teraz ponura rzeczywistość.
- 11 1
-
2022-01-29 05:29
Tak.Masz racje. (3)
Zycie bez niedzielnego szlajania sie po marketach stracilo sens:DDD
- 1 12
-
2022-01-29 11:30
Ważne, że można się szlajać po restauracjach, kinach, teatrach..
Tam przecież nie pracują ludzie i im się wolna niedziela nie należy.
- 10 1
-
2022-02-02 09:00
Czyli w niedzielę powinniśmy się szlajać jedynie po kościołach i własnych sypialniach, kopulować i z paciorkiem na ustach dbać o przyrost naturalny. Pomijając nasze poglądy, całkiem zresztą odmienne, po prostu nie zgadzam się aby rządzący organizowali mi czas. Wymagam aby zajęli się istotniejszymi sprawami bo po to zostali wybrani. I przypominam- to nie o to chodziło aby kasjerki miały wolne tylko oto aby rodziny zbliżały się do siebie konstruktywnie spędzając soboty i niedziele. Tylko ktoś zapomniał, że to nie otwarte w niedzielę sklepy wpływają na siłę więzi rodxinnych
- 0 0
-
2022-02-03 14:25
jak Ci zaraz powiedzą ze w od pn-pt nie możesz z domu wychodzić po 21 to tez będziesz popierał? nie czaisz?
- 0 0
-
2022-01-28 14:16
"Niech jadą" - Józefa Hrynkiewicz.
Nikt ci pistoletu do głowy nie przystawiał kiedy się przyjmowałaś w handlu, w umowie też było wyraźnie napisane ile i kiedy będziesz pracować, więc do kogo pretensje? Idź się zatrudnij w kawiarni, kwiaciarni, fastfoodzie, kinie, na stacji benzynowej... to będziesz mieć wolne wszystkie niedziele. A nie, sorry.. przecież tam pracują roboty i nie muszą spędzać niedzieli z rodziną, więc w przeciwieństwie do kasjerki w sklepie mogą pracować świątek, piątek, niedziela.
- 22 1
-
2022-01-28 14:46
Mylisz pracę z handlem.
J. W.
- 3 0
-
2022-01-28 17:20
No, niby można.
- 0 0
-
2022-01-30 21:30
w niemcach (1)
tak nikt do pracy w niedziele nie idzie a autobusy i tramwaje też stoją napewno w niedziele pracują i jakiś mały sklep napewno handel wykonuje w Niemczech w niedziele po drugie co nas niemcy obchodzą
- 1 0
-
2022-01-31 13:48
To jest absolutny mit z tymi Niemcami! Jest mnostwo wyjatkow regionalnych, w praktyce to kwestia decyzji danego landu. Np. gdzie tylko jest turystyka, tam sklepy otwarte. Jest tez widoczna tendencja do liberalizacji i otwierania sie, bo Niemcy sie odkoscielniaja.
- 0 0
-
2022-01-30 21:31
Ja nie wytrzymam !!!!
- 0 0
-
2022-01-31 08:00
Muzułmańskie Niemcy
co mnie interesują? Aż dziwne, że w niedziele sklepy mają zamknięte, przecież to dla nich taki sam dzień jak środa.
- 1 0
-
2022-01-31 14:38
Niemcy jedzą na mieście. Czy wy nadal myślicie, że tu chodziło o kasjerów? Chodzi przede wszystkim o podatku płatne w PL. Niestety u nas to nie działa. Wróćmy więc do handlowych niedziel.
- 1 0
-
2022-01-31 23:09
von do niemiec jak tam po zamykane w niedziele
idz niemcu jeden to von do tych niemiec wynoś sie berlin na ciebie czeka
- 0 0
-
2022-02-02 08:30
Bzdura! To właśnie na Zachodzie robi się zakupy w weekend bo w tygodniu ludzie pracują (I wychodzi to trochę dłużej niż 8 godz. bo jeszcze przerwa na tzw.lunch .Więc gdy wychodzą do pracy ok 7-8 To wracają ok.18,
- 0 0
-
2022-01-28 10:50
Śniadek hipokrytą do kwadratu (5)
- 66 4
-
2022-01-28 16:54
śniadek to nie mniej nie więcej tylko ukryta piąta kolumna kartofla z Ciemnogrodzkiej ! (4)
- 8 2
-
2022-01-28 18:01
(3)
Piąta KOlumna i totalna targowica jest tylko jedna.
- 2 3
-
2022-01-28 22:59
Daj sobie spokój trollu, tu nie TVPiS żeby ciemny lud kupował. (2)
- 3 1
-
2022-01-28 23:27
(1)
Tu tiefałen, rudemu mozna zadawac pytania tylko PO wczesniejszej cenzurze i to muszą być dziennikarze z jedynej slusznej telewizji, dodajmy ze "niezaleznej"
- 0 6
-
2022-01-29 01:29
Ciekawe, bo jakoś to twój Pinokio ostatnio uciekał na Śląsku przed górnikami.
Biedny Mati myślał, że znowu mu podstawili aktorów z TVP dezInfo, albo solidaruchów od Piotra Dudy, a tu górnicy z krwi i kości wytłumaczyli gdzie sobie może wsadzić narrację o Tusku i Putinie. Aż się biedny zagotował i uciekł aż kurz poszedł. Nie pokazali w TVP dezInfo? Jakoś mnie to nie dziwi.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.