• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa bocznica kolejowa DCT oficjalnie otwarta

erka
22 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowa bocznica DCT to 2,5 km torów kolejowych - cztery tory po ponad 600 m długości każdy. Nowa bocznica DCT to 2,5 km torów kolejowych - cztery tory po ponad 600 m długości każdy.

Ponad 700 tys. TEU rocznie przepustowości ma nowo otwarta, czterotorowa bocznica kolejowa na terminalu kontenerowym DCT Gdańsk. Projekt, wart ponad 10 mln złotych, niemal w połowie został zrealizowany ze środków unijnych.


Czy warto rozwijać transport intermodalny w Polsce?


Nowa bocznica kolejowa w DCT Gdańsk ma cztery tory, każdy z nich jest w stanie pomieścić pełnowymiarowy pociąg. W ramach projektu wybudowano place do składowania kontenerów wzdłuż bocznicy, a także trzy przejazdy umożliwiające przemieszczanie sprzętu przeładunkowego pomiędzy zachodnią i wschodnią częścią bocznicy.

Rozbudowa bocznicy kolejowej weszła w skład większego projektu, obejmującego rozbudowę placów składowych i zakup nowego sprzętu dla terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Terminal otrzymał certyfikat bezpieczeństwa wydany przez Urząd Transportu Kolejowego, który został poszerzony o dobudowane tory, co ostatecznie zamyka projekt.

- Obecnie udział transportu koleją w całym ruchu lądowym w DCT Gdańsk wynosi 35 proc. To jest poziom promowany przez Unię Europejską, niemniej wciąż dążymy do tego, by stopniowo zwiększać transport kolejowy w stosunku do ruchu drogą - mówi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Kolej stanowi bardzo istotny element łańcucha dostaw, szczególnie w przypadku dostaw na odległości powyżej 300 km, przy których transport kolejowy jest bardziej opłacalny niż transport drogowy. Transport kolejowy jest także mniej kolizyjny, bardziej ekologiczny, pozwala również zmniejszyć natężenie ruchu samochodów ciężarowych z naczepami kontenerowymi w miastach.

DCT obsługuje średnio 100 pociągów w miesiącu. Władze terminalu DCT Gdańsk przewidują znaczący wzrost ilości ładunków transportowanych koleją wraz z rozpoczęciem współpracy z aliansem trzech największych linii żeglugowych Maersk Line, CMA CGM oraz MSC, który na jesień tego roku zapowiedział rozpoczęcie działań operacyjnych, a także po oddaniu do użytku drugiego nabrzeża głębokowodnego w DCT, tzw. projekt T2.

- W Gdańsku najpilniejszą inwestycją jest modernizacja linii kolejowej nr 226 wraz z budową nowego mostu nad Martwą Wisłą, który łączy Port Północny z korytarzem kolejowym E65/ C-E 65 - tłumaczy Marcin Kamola, kierownik ds. rozwoju biznesu DCT. - Obecny most ma już ponad sto lat i zaledwie jedną nitkę, co pozwala na przepustowość dobową w granicach ok. 50 par pociągów. Przy sukcesywnie rosnącej liczbie przeładowanych kontenerów w DCT Gdańsk, a także przy ciągłym rozwoju Portu Północnego, most ten stał się wąskim gardłem, a jego przebudowa koniecznością.

DCT wybuduje kolejny terminal kontenerowy w Gdańsku.

Wielki kontenerowiec opuszcza port.

erka

Miejsca

Opinie (35) 4 zablokowane

  • Dziwne, dobrze widzę, że drewniane podkłady? (2)

    • 2 1

    • Akurat drewniane są najlepsze. Żelbetowe dawno poszły do lamusa... (1)

      • 3 1

      • Jakoś nie widać tego na świeżo przebudowanej trasie do stolicy ...

        • 0 0

  • Panie Szczur

    Kiedy pierwszy lot cargo z Gdyni?

    • 2 1

  • Most stał się wąskim gardłem?!!!? (2)

    Aktualnie według tego co piszą to z terminala jeżdżą ok. 3 pociągi dziennie (100 w miesiącu) a przepustowość mostu to 50 pociągów - to chyba jeszcze daleko im do tego żeby most stał się wąskim gardłem!

    • 9 9

    • geniuszu

      myślisz że to most tylko dla dcetu :P

      • 1 0

    • Pociągi jadą tym mostem nie tylko do DCT więc jedzie ich wiele więcej.

      • 20 1

  • Jeszcze lepsza infrastruktura, by łatwiej zalewać Polskę chińszczyzną (6)

    A polski producent nie może konkurować z chińskim, co ma pracowników za miskę ryżu. No i w efekcie nie ma poslkich fabryk - miejsc pracy i mamy bezrovocie i biedę.

    Ot, cały sukces.

    • 13 69

    • Chyba wypowiedź była nie poprawna politycznie, uderzyłem w czuły punkcik,

      bo znieba spadło na nią -60 komentarzy.

      • 0 0

    • a Ty co kupujesz ? (4)

      rozumiem, że tylko to co polskie, chińszczyzny się nie tykasz ?

      • 23 1

      • kiedy ludzie w koncu zrozumieja ze dobrobyt buduje sie poprzez produkcje (3)

        a nie uslugi typu call center, jestesmy biedni bo nie produkujemy a nie produkujemy bo wolimy tansze z Chin. Skutkiem tego Chiny zostawily juz nas daleko, daleko w tyle, a polski robotnik? Nie ma pracy, nie ma pieniedzy a jezeli juz ma jedno i drugie to malo wiec kupuje to co najtansze: Made in China. Bylem niedawno w Chinach drugi raz po 12 letniej przerwie, zrobili niesamowity skok do przodu w tym czasie, a Polska co osiagnela po 2000 roku? Czlonkowstwo w UE i doplaty...
        dodam jeszcze, ze obecnie 3 najwieksze instytucje finansowe swiata to... chinskie banki

        • 1 12

        • kiedy ludzie w końcu zrozumieją (2)

          że dokonała się rewolucja postindustrialna, że dobrobyt buduje się poprzez know how i usługi, a produkcja została przeniesiona do chin i bangladeszu?

          • 6 5

          • Rewolucja postindustrialna to raczej etap po industrializacji, bez jej niszczenia.

            Proszę, nie pisz o usługach i technologii jako dzwigniach dobrobytu, bo wystarczy, że w TV słyszę te bzdury.

            Sa to bzdury, w kóre masz wierzyć, które masz powtarzać, byle tylko nie skupiać się na prawdziwym źródle biedy w Polsce, czyli braku przemysłu.

            Wiedz, że fabryki w Chinach są własnością pewnych elit, którym konkurencja z Polski nie jest na rękę. Dlatego Balcerzak z czerwoną agenturą zniszczyli polskie fabryki, a późniejsze Buzki, Tuski, Millery itp, tylko dbały by przemysł nie mógł się odrodzić.

            Na przyszłość pamietaj jedno: nie fabryk - nie ma pracy - nie ma dobrobytu. A te twoje usługi nie zapewnia nawet w ćwierci pracy, tym którzy ja nie mają z braku fabryk. Natomiast ta tehnologia, dodatkowo jeszcze zmniejszy zatrudnienie. Oczywiście możesz się nie zgadzać i iść głupio w zaparte, masz do tego prawo.

            • 1 3

          • a mówi to chińczyk europy.... smutne

            rewolucja dokonała się na zachodzie- my jesteśmy na obrzeżach tej rewolucji robiąć za nowoczesą kolonię... przepraszam, wspaniały kraj pełen taniutkiej siły roboczej... idealnej na zmywak/call center

            • 9 1

  • i dobrze

    niedługo tylko ten port będzie obslugiwal kolej ,bo niebedzie samochodow ,chore kierownictwo wymysla coraz to nowsze reguly poruszania się po porcie za co grozi upomnienie ,dwa upomniwnia i zakaz wjazdu do portu .w tej chwili jakies 60% kierowcow ma już po jednym upomnieni ,oby tak dalej i w takim tempie to pewnie pod koniec roku to samochody po kontenery będzie można liczyc na palcach na dobe wjezdzajace

    • 5 0

  • Nowa ???

    A od pół roku wjeżdżam tam z wagonami ;-)

    • 1 0

  • Bocznica czynna po przebudowie od dawna

    4 tory na dzień dzisiejszy wsam raz tylko szkoda że nie możę przyjmować jak napisał redaktor ,, pełnowymiarowych" składów ( 750 m ) a tylko 600 m.
    Za jedną przebudową z 2 do 4 torów można było od razu je wydłużyć..
    Ładnie się prezentuje na fotce lokomotywa Lotosu ...

    • 1 0

  • porównajcie czas dostarczenia kontenera z portu do np. Krakowa (5)

    ciężarówka dowiezie go w 10 godzin, a pociąg zanim załadują, sformują, przetoczą, wyślą, potem odczepią, wyładują, bocznice itp. to minie tydzień. O kosztach nie wspomnę, a na koniec i tak trzeba wysłać po kontener ciężarówkę.

    • 6 51

    • ,, Fachowiec " nie więcej niz 20 godzin

      a za jednym razem od 40-80 kartonów , w zależności od wielkości..
      Ile to cięzarówek? ile zniszczenia dróg ? 2 maszynistów wykona to co 40-80 kierowców ( jeden karton= 1 kierowca)

      • 11 1

    • Ja nie jestem fachowcem i nie mogę się odnieść do całokształtu wypowiedzi ale widziałem nie raz w jakim tempie rozładowują i załadowują składy. Byłem pod wrażeniem. Wtedy jeszcze bez suwnicy.

      • 6 0

    • fachowiec

      Może podpisując się "fachowiec" miał na myśli że wozi ciężarówką kontenery:P

      • 4 0

    • zawsze jak ktos sie podpisuje fachowiec to wiem ze niema pojecia o czym pisze

      dawno takiej bzdury nie czytałem .Dziwne tylko ze taki transport rozkwita i sprawdza sie doskonale w krajach zachodnich!

      • 29 1

    • Idąc tym tokiem rozumowania...

      ....kontener z Pekinu do Krakowa zawierający przykładowo ładunek 10 tys. blaszanych miseczek dla psiaków, mogłoby w bagażu podręcznym przewieźć 2 tys. Chińczyków w samolotach (zakładając 5 miseczek na bagaż..) - byłoby szybciej i kitajce miałyby wycieczkę, ale co z opłacalnością..??? Mówimy o MASOWYM transporcie.

      • 38 3

  • Nowa (1)

    A już taka zardzewiała.

    • 5 7

    • :)

      ...to tylko czerwona farba:)

      • 2 0

  • brawo dla rządu TUSKA !!!

    jak wyżej

    • 2 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane