• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenie w BCT i giganty w DCT

Wioletta Kakowska-Mehring
18 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT. Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT.

W trójmiejskich portach wiosenne ożywienie. Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT rozpoczął obsługę nowego połączenia bezpośrednio z Wielką Brytanią, a do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w gdańskim Porcie Północnym od maja zaczną przypływać największe statki kontenerowe na świecie.



Unifeeder, lider europejskiej branży operatorów kontenerowych rozszerzył zakres działalności na Europę kontynentalną i Wielką Brytanię. Dzięki temu w miniony czwartek statek Merwedijk wywiózł z BCT pierwsze trzy kontenery bezpośrednio do Wielkiej Brytanii. Do tej pory większość tego typu połączeń miały jeden lub więcej przystanków w niemieckich lub holenderskich portach. Utworzenie bezpośredniego połączenia znacznie zmniejsza koszty ponoszone przez operatorów, a dla portu w Gdyni i BCT, oznacza to więcej klientów.

- Na tych zmianach skorzystają wszystkie strony wymiany handlowej, ale nie tylko one - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT - Jednym z głównych beneficjentów będzie samo miasto i branża morska. Mam nadzieję, że to tylko pierwszy krok i w przyszłości powstanie więcej tego typu połączeń.

Unifeeder wszedł na brytyjski rynek w ubiegłym roku, otwierając trzy nowe szlaki żeglugowe pomiędzy europejskimi ośrodkami portowymi - Rotterdamem i Hamburgiem, a portami na terenie Wielkiej Brytanii - Felixstowe, Immingham, Teesportem, South Shields i Grangemouth. W przyszłym tygodniu Unifeeder uruchomi czwarte połączenie, w ramach którego jeden statek popłynie z Rotterdamu do brytyjskich portów, następnie wróci do Rotterdamu i skieruje się do portów w Gdańsku i Gdyni.

Dobre informacje płyną też z gdańskiego portu. Do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym od maja zaczną przypływać kontenerowce o pojemnościach 13 tys. TEU i 15,5 tys. TEU. Te gigantyczne statki należą do duńskiej firmy żeglugowej Maersk Line i mają pływać na linii AE 10 (Azja - Europa), pomiędzy portami dalekowschodnimi a europejskimi, wśród których jest Gdańsk.

Linię transportową AE 10, z zawinięciem do DCT, zainaugurowano w styczniu ubiegłego roku, gdy do Portu Północnego wpłynął kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU. Teraz na tej linii pływać będą dużo większe statki. Pierwszym będzie Maersk Elba (ponad 13 tys. TEU). Przypłynie on 11 maja. W następnych tygodniach spodziewane są w terminalu kolejno Maersk Eubank i największy - Eleonora Maersk o pojemność 15, 5 tys. TEU.

Linia AE 10 połączyła Daleki Wschód z Europą, na trasie obejmującą m.in. porty chińskie Ningbo, Shanghai, Yantian i Hongkong, tajwański - Kaohsiung i europejskie -Zeebrugge, Gdańsk, Aarhus, Gothenburg i Rotterdam. W drodze powrotnej kontenerowce zawijają do Singapuru i portów w Japonii.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn : Liverpoolczycy kibicują Gdańskowi - wizyta reprezentantów miasta uhonorowanego tytułem Europejskiej Stolicy Kultury 2008 ; Berlin zdobyty - sukcesy Pomorzan na największych europejskich Targach Turystycznych ; Cumy rzuć - Żegluga Gdańska rozpoczyna nowy sezon...
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17.

Miejsca

Opinie (86) 10 zablokowanych

  • podwyżki podwyżki podwyżki (1)

    no i jak widac na załaczonym opisie,,,duzo statków ,kontenerów,duzo pracy,duzo podwyzek cen paliwo po 5zł...a wypłaty co????????? szkoda gadać ja niewiem ale chyba zostały zamrożone na lokacie .....ciekawe na ile lat...chyba bedzie ją trzeba niedługo przeliczać na litry paliwa.......wszystko fajnie i powodzenia życze...ale niech ktoś pomysli wkońcu o pracownikach....:(

    • 1 3

    • Do Orzecha

      Orzech nie ma tragedii. Zarób teraz 2700.

      • 1 0

  • Rozkład zawinięć Europe to Far East (AE10)

    Europe to Far East (AE10) na najbliższe miesiące. Tylko nasuwa się pytanie ile kontenerów zostawi i zabierze z DCT.

    • 0 0

  • Maersk zamówił w dalekowschodnich stoczniach 10 kontenerowców o poj. powyżej 18 tys. TEU!! (2)

    ponad 400 m. długości!!! To dopiero kolosy!

    • 19 2

    • I ???

      Niestety 18 tys nie wpłyną na Bałtyk, chyba że puste. Tak jak ten co z Gdyni zabrał 3 kontenery do W.Brytanii, oj drogi ten fracht!

      • 1 1

    • zaraz w majty narobie ze szczęścia

      • 4 2

  • *** (1)

    tak się składa, że współpracuję z BCT Gdynia i DCT Gdańsk i jakość obsługi inspekcji jest o wiele lepsza na DCT niż w Gdyni - tam w Gdyni bywają jeszcze "zaleciałości komunizmu " należałoby to jakoś zmienić bo mamy przecież XXI wiek

    • 13 1

    • cała prawda

      • 6 0

  • Szkoda tylko, że tiry tak jeżdżące zdewastowały totalnie ul. Sucharskiego. Strach tam osobówkę jechać.

    • 6 0

  • merwedijk (3)

    w gdyni podniecaja sie, ze wplynal Merwedijk, tylko ze dzien wczesniej byl w gdansku w GTK i DCT i nikt tu z tego szumu nie robi!!

    • 8 5

    • w jakim dct był ? (2)

      chłopie u nas kontenery były już 30 lat temu, czyli gdy wy nawet o czymś takim nie słyszeliście. w Polsce nikt nie planował budowy autostrad ani kolei. było jak było. to, że teraz mearsk przeszedł do dct wyjdzie gdyni na dobre. może ekipa bct weźmie się do roboty. na giełdzie też są czasem korekty ;)

      • 1 1

      • Merwedijk to kapeć (1)

        Merwedijk był w DCT i powiem szczerze, że to straszny kapeć. Nie rozumiem wypowiedzi kolegów z BCT. Po co prowadzić wojnę na słówka. Lepiej połączyć siły i konkurować z innymi terminalami jak Rotterdam. A tak na marginesie sami sobie pogoniliście Merska do DCT przez wasz strajk.

        • 5 0

        • kłótnie to są w interncie..

          w statystykach i tak nas liczą razem ;)
          co nie zmienia faktu, że bct dało ciała. dostali nauczkę może się czegoś nauczą, a może są tam potrzebne zmiany personalne
          kierownictwo do roboty!

          • 1 1

  • Największy kontenerowiec w Gdańsku! Wow!!! (11)

    W Gdańsku wszystko naj!...Największe dziury w jezdniach rownież...

    • 58 23

    • A wiecie co jest najzabawniejsze? (3)

      Spośród największych miast Gdańsk jest na 3 miejscu pod względem jakości dróg. Najgorsze stan dróg ma Wrocław i Łódź. Ale mamy też największe trolle internetowe i malkontentów o wioskowym usposobieniu.

      • 9 2

      • te trolle to wiadomi mieszkańcy zza Sopotu (1)

        • 4 2

        • dokładnie

          zza Sopotu ;)

          • 2 0

      • powiedz to zawieszeniu mojego samochodu;)

        • 0 0

    • Nie wiem czemu ironizujesz (2)

      Akurat zawijanie takich kontenerowców to wydarzenie i ... niespodzianka.
      Ironia się należała gdy był tu artykuł "Gigantyczny kontenerowiec w porcie w Gdyni" który ma mniej niż 6000 TEU.

      • 9 1

      • no właśnie (1)

        a się wszyscy wtedy zachwycali ;]

        • 2 0

        • wszyscy z Gdyni

          z wypranymi mózgami w PR miasta i pismaków na profitach

          • 7 1

    • Dobre :)

      się uśmiałem :)

      • 1 0

    • jakoś nikomu reprezentującemu wielki te dziury nie przeszkadzają (1)

      to tylko małe pikusie histeryzują, bo im pupcie się wytrzęsują i 15 letnie szroty

      • 3 11

      • Ci reprezentujący to ślepi durnie :)

        • 1 0

    • najwieksza patologia tez

      • 3 2

  • nieporozumienie

    Eleonora Maersk (IMO: 9321500, port macierzysty: Svendborg, Dania), siostrzane: "Emma Maersk", "Estelle Maersk" o łącznej pojemności 11.000 TEU , zgodnie z AP Moller - Maersk Group.

    • 6 0

  • wszystko wspaniale, gratulacje, ale co dalej? sterowce...?

    po przeciez po czymś te kontenery trzeba przewieźc

    a dzięki odwiecznemu 'tepieniu' Trójmiasta, jako jedyne duze miasto w polsce nie mamy sensownych połaczeń drogowych czy kolejowych

    • 6 1

  • Transport po rozładunku nie może przebiegać Podawle Przedmiejskie w Centrum Gdańska !!!

    Ewenement w dużej skali, by ciąg transportu ciężkiego przebiegał przez Centrum miasta. Włodarze działajcie jak najszybciej w celu uruchomienia i nakazu poruszania się obwodnicami !!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane