• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenie w BCT i giganty w DCT

Wioletta Kakowska-Mehring
18 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT. Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT.

W trójmiejskich portach wiosenne ożywienie. Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT rozpoczął obsługę nowego połączenia bezpośrednio z Wielką Brytanią, a do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w gdańskim Porcie Północnym od maja zaczną przypływać największe statki kontenerowe na świecie.



Unifeeder, lider europejskiej branży operatorów kontenerowych rozszerzył zakres działalności na Europę kontynentalną i Wielką Brytanię. Dzięki temu w miniony czwartek statek Merwedijk wywiózł z BCT pierwsze trzy kontenery bezpośrednio do Wielkiej Brytanii. Do tej pory większość tego typu połączeń miały jeden lub więcej przystanków w niemieckich lub holenderskich portach. Utworzenie bezpośredniego połączenia znacznie zmniejsza koszty ponoszone przez operatorów, a dla portu w Gdyni i BCT, oznacza to więcej klientów.

- Na tych zmianach skorzystają wszystkie strony wymiany handlowej, ale nie tylko one - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT - Jednym z głównych beneficjentów będzie samo miasto i branża morska. Mam nadzieję, że to tylko pierwszy krok i w przyszłości powstanie więcej tego typu połączeń.

Unifeeder wszedł na brytyjski rynek w ubiegłym roku, otwierając trzy nowe szlaki żeglugowe pomiędzy europejskimi ośrodkami portowymi - Rotterdamem i Hamburgiem, a portami na terenie Wielkiej Brytanii - Felixstowe, Immingham, Teesportem, South Shields i Grangemouth. W przyszłym tygodniu Unifeeder uruchomi czwarte połączenie, w ramach którego jeden statek popłynie z Rotterdamu do brytyjskich portów, następnie wróci do Rotterdamu i skieruje się do portów w Gdańsku i Gdyni.

Dobre informacje płyną też z gdańskiego portu. Do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym od maja zaczną przypływać kontenerowce o pojemnościach 13 tys. TEU i 15,5 tys. TEU. Te gigantyczne statki należą do duńskiej firmy żeglugowej Maersk Line i mają pływać na linii AE 10 (Azja - Europa), pomiędzy portami dalekowschodnimi a europejskimi, wśród których jest Gdańsk.

Linię transportową AE 10, z zawinięciem do DCT, zainaugurowano w styczniu ubiegłego roku, gdy do Portu Północnego wpłynął kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU. Teraz na tej linii pływać będą dużo większe statki. Pierwszym będzie Maersk Elba (ponad 13 tys. TEU). Przypłynie on 11 maja. W następnych tygodniach spodziewane są w terminalu kolejno Maersk Eubank i największy - Eleonora Maersk o pojemność 15, 5 tys. TEU.

Linia AE 10 połączyła Daleki Wschód z Europą, na trasie obejmującą m.in. porty chińskie Ningbo, Shanghai, Yantian i Hongkong, tajwański - Kaohsiung i europejskie -Zeebrugge, Gdańsk, Aarhus, Gothenburg i Rotterdam. W drodze powrotnej kontenerowce zawijają do Singapuru i portów w Japonii.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn : Liverpoolczycy kibicują Gdańskowi - wizyta reprezentantów miasta uhonorowanego tytułem Europejskiej Stolicy Kultury 2008 ; Berlin zdobyty - sukcesy Pomorzan na największych europejskich Targach Turystycznych ; Cumy rzuć - Żegluga Gdańska rozpoczyna nowy sezon...
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17.

Miejsca

Opinie (86) 10 zablokowanych

  • Konkretnie

    Nie no elegancko "pierwsze trzy kontenery do Wielkiej Brytanii" a to sie wogole oplaca :D:D to juz lepiej wrzucic je do morza i czekac az doplyna :P:P

    • 7 4

  • Do kolegi ABC co pisze bzdury

    Wprowadzasz ludzi w błąd. Nie wiem skąd masz takie dziwne dane na temat pojemności kontenerów. Są różne typy kontenerów, które maja różne długości, wysokości a przede wszystkim mogą być różnie ładowane (od góry albo są całkowicie otwarte "Flat rack". Nawet nie masz pojęcia ile chińczyki potrafią zapakować do jednego pudła. Dla mnie jesteś Dzbanem

    • 17 1

  • Uważam (1)

    że Gdańsk ma szansę do dawnej świetności.Kiedyś słynął handlem ,dziś obsługą na dużą skalę kontenerowców.Gdańsk ma do tego wszelkie warunki,i trzeba to sprytnie wykorzystać,to i mieszkańcom się polepszy byt.

    • 34 3

    • Prawda. Jeszcze by się przydało reanimować żeglugę śródlądową.

      • 12 0

  • Kontenery do UK (2)

    Jeżeli transit time nie będzie porównywalny z TIRami a koszty door-door znacząco niższe od transportu samochodowego to taki serwis nie ma szans na przetrwanie. Kontenery mają mniejszą pojemność i ładowność od naczep, wymagają ramp załadunkowych i tylnego załadunku.

    • 1 22

    • I w dodatku mogą więcej załadować do środka

      Na naczepę nie wrzucisz 25 ton i nie przejedziesz tak przez Niemcy :)
      Dodam, że jezeli kolej odbiera ładunki mogą spokojnie mieć 27 ton.

      • 6 0

    • Poczytaj sobie o typach kenenerow

      Niezle sie zdziwisz, sa 45 HC PW o takiej samej zdolnosci zaladunkowej co naczepa, transit time porownywalny z ciezarowka z jednym kierowca, stawka moze byc nawet 2 krotnie nizsza!

      • 4 2

  • taaa i zakaz wjazdu tirów :)

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane