- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (125 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (90 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
Nowe promy Stena Line w Gdyni
Stena Line poinformowała, że od nowego roku wprowadzi na linię Gdynia-Karlskrona dwa nowoczesne promy Stena Scandica i Stena Baltica. Wszystko z powodu uruchomienia nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia.
Czytaj też:
Nowy terminal promowy w Gdyni już czeka na statki i pasażerów
Stena Scandica i Stena Baltica zostały zbudowane we włoskiej stoczni Visentini w 2005 roku i wcześniej kursowały na linii promowej Stena Line między Belfastem a Liverpoolem na Morzu Irlandzkim, pod nazwami Stena Lagan i Stena Mersey. Następnie obsługiwały linię Stena Line między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie.
- Obecna pojemność frachtowa naszej linii jest niewystarczająca w stosunku do popytu, więc cieszymy się, że dzięki zbliżającej się wymianie tonażu będziemy oferować nawet o 30 proc. więcej powierzchni ładunkowej. Nowy terminal umożliwia też wdrożenie nowoczesnych pomysłów Stena Line usprawniających operacje portowe, jak na przykład bramy inteligentne Smart Gate czy idee "zielonego portu", a wśród nich zasilanie z lądu podczas postoju statków. Nie zapominajmy także, że nowy terminal jest bliżej centrum miasta. Mamy nadzieję, że to też zwiększy zainteresowanie przyszłych pasażerów, po obu stronach morza - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia.
Bliskość infrastruktury intermodalnej i dostępność torów w sąsiedztwie nowego terminalu w Gdyni pozwoli też w przyszłości na rozwinięcie oferty intermodalnej w relacji pociąg-prom. Taką infrastrukturę już w tej chwili ma port w Karlskronie, gdzie w najbliższych miesiącach przewidziano inwestycje pod przyszły rozwój, m.in. modernizację rampy załadunkowej.
Stena Line obsługuje linię promową między Gdynią a Karlskroną w Szwecji od ponad 26 lat. W tym czasie statki z charakterystycznym czerwonym kominem przewiozły ponad 10 milionów pasażerów i blisko 2 miliony ciężarówek. Połączenie ma status Autostrady Morskiej i jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej, a także ma znaczenie dla turystyki w Polsce i Szwecji. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosty przewozów na tej linii sięgnęły 60 proc. Trasa jest dziś jednym z najważniejszych połączeń promowych w sieci Stena Line z prawie 2000 rejsów między Gdynią a Karlskroną rocznie.
- Rozwijamy się razem z naszymi klientami i partnerami zarówno w Karlskronie, jak i Gdyni. Wzrasta popyt na przewozy towarów i pasażerów, w perspektywie końca pandemii. Nowe promy, które teraz wprowadzamy, są ważną częścią ciągłej modernizacji naszej floty i rozwoju w kierunku bardziej zrównoważonego transportu morskiego - mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Opinie (105) ponad 10 zablokowanych
-
2021-09-27 19:15
Niestety
Na trasę między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie trawią najnowsze promy klasy E-flexer, nowoczesne i bardziej ekologiczne, a do nas trafią starocie... (wiedza zaczerpnięta z FB z wypowiedzi StenaLine) :(
- 2 0
-
2021-09-27 19:21
Rejsy Stena Line (1)
Plywam tymi promami od 20 lat kilka razy w roku Jestem bardzo zadowolona
- 3 3
-
2021-09-27 20:29
Wanda, to ty ?
Kabina 720
- 1 0
-
2021-09-27 20:15
A Polferries? (1)
Kiedy "nowe" promy w Polferries, jednak to moja ulubiona linia jest. Rogalin, Wilanów, Silesia, Pomerania, Nieborów, Łańcut to były jednostki :)
- 2 0
-
2021-09-27 20:41
Tęskno za PRL?
A o nowy... Pinokio spytaj.
- 1 2
-
2021-09-27 21:10
Koniec PŻB (1)
I tym sposobem żegnamy polskiego przewoźnika
- 3 0
-
2021-09-27 21:31
A co się z nim stało?
- 0 1
-
2021-09-27 21:48
Takie te promy nowe, że najpierw pierdzieli w nich angole, irlandczycy, szwedzi i łotysze (1)
- 2 1
-
2021-09-27 22:00
A powinien najpierw naród wybrany!?
Jak wam pinokio wybuduje "nowy" narodowy...to będziecie pierwsi!
A TVP ogłosi jak zachód zazdrości promu...- 4 0
-
2021-09-27 22:38
iszka bacha
Ja lubię Irish Ferries WB Yeats szkoda że nie pływają do Polski
- 0 0
-
2021-09-27 22:40
Promy (1)
Te promy bedą pływały do 2025 roku,bo od 2026 roku wchodzi zarządzenie że promy na bałtyku muszą być zasilane gazem.Dlatego też rząd zamowił 4 nowe promy dla PZB.
- 1 0
-
2021-09-28 05:12
Ten pierwszy juz 6 lat buduje.... a teraz chce 4 w 3 lata?
Pinokio sie lapami zamacha
- 3 0
-
2021-09-28 00:35
Jak dla mnie nowa lokalizacja nie jest zadowalajaca
Stara lokalizacja ok,wjazd na Kwiatkowskiego i dalej w Polske.Przy obecnych korkach na Wisniewskiego koszmar mieszkancow Gdyni sie zwiekszy.Nie wiem czyto byl dobry ruch z tym nowym terminalem,obym sie mylil
- 1 2
-
2021-09-28 05:10
Prom (2)
To są już wyeksploatowane jednostki. Pływałem z nynes do ventspils. Nic szczególnego , to już trupy. Głośne , kabiny obskurne, kiepski ochłap ze strony panów szwedzkich. Nowe jednostki zapewne poszły na zachód , a my cieszymy się jak zwykle ze złomu. Tak mamy.
- 3 0
-
2021-09-28 05:18
A ty chcesz nowe dla sortu animalistycznego? (1)
Jarosław
- 0 0
-
2021-09-28 05:21
Pierwszy sort raczej do lewactwa plywac nie powinnien.
W kraju trzeba patryjotyzmu pilnowac.
- 0 0
-
2021-09-28 06:32
Prom
Prom 16 letni to nie nowy.
Ale będą nowe na tej linii to się zgadza.
Dzięki miłej obsłudze miło czas spędza się na promie.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.