- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (225 opinii)
- 2 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (75 opinii)
- 3 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (174 opinie)
- 4 Stocznie docenione na targach w Singapurze (68 opinii)
- 5 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (58 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (119 opinii)
Nowy holownik w Porcie Gdańsk
Podniesienie biało-czerwonej bandery na holowniku Atlas.
Wzrost przeładunków w trójmiejskich portach wymusza inwestycje także w firmach dbających o bezpieczeństwo. Firma WUŻ Port and Maritime Services, operująca głównie w Porcie Gdańsk, wzbogaciła się o nowy holownik. Dziś odbyła się uroczystość podniesienia bandery.
Atlas, bo tak nazwano nową jednostkę, został zbudowany w Wietnamie w należącej do Grupy Damen stoczni Song Thu Corporation, powstał według projektu ASD 2411 opracowanego przez Grupę Damen. Jednostka ma 24,47 m długości, 11,13 m szerokości, 3,6 m zanurzenia, 4,6 m wysokości bocznej oraz ponad 70 ton uciągu na palu. Jego maksymalna prędkość to 13 w. Statek zwodowano we wrześniu ub. roku.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. To już kolejny holownik, który trafił do floty WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W listopadzie 2016 r. podniesiono banderę na Herkulesie, który jest większy i mocniejszy od Atlasa. Ma 29,10 m długości, 13,23 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 5,35 m wysokości bocznej. Moc napędu głównego jednostki sięga 5050 kW (6772 KM), a jego uciąg na palu to ponad 84 tony.
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 ton). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus), Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 roku do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 tony). W sumie dziś gdańska spółka ma 15 holowników i zatrudnia ponad 200 osób.
- Decyzja o zakupie holownika wpisuje się w dynamiczny rozwój portu. Mam nadzieję, że to zaspokoi oczekiwania zarządu Portu, pilotów, Kapitanatu Portu i wszystkich operatorów nabrzeży. To nie jest jednak nasze ostatnie słowo w sprawie modernizacji. Musimy zastąpić nasze najstarsze jednostki - powiedział Marek Wengrzyn, prezes WUŻ Port and Maritime Services.
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków, przeładunki sztuk ciężkich przez dźwigi pływające - do 100 ton, lodołamanie czy transport i składowanie ładunków na barkach.
Herkules to najmocniejszy holownik we flocie WUŻ Port and Maritime Services.
Miejsca
Opinie (92) 3 zablokowane
-
2018-09-11 20:41
Jak nowy to chyba ma DPF ?
Podobno jakieś kary za wycięcie obowiązują
- 5 0
-
2018-09-11 15:44
zadziorny, dynamiczny a zarazem oszczędny niczym golf IV w tdi. (2)
Na marginesie dopowiem ze mam taki do sprzedania, stan igła, po niemcu co mieszkał nad Menem. Trochę wilgocią daje, ale to dlatego ze tak często go niemiec mył!
- 20 31
-
2018-09-11 17:07
Nawet miejsce dla orkiestry pokładowej jest (1)
Jak na Tytaniku xD
- 7 1
-
2018-09-11 19:31
I modny kolor!
- 1 0
-
2018-09-11 19:19
1:56 sprzęt piorący Miele , hm -to górna(najwyższa półka) poszli w koszty....
- 3 2
-
2018-09-11 18:25
Kopci strasznie
Kropidlo dobrego mechanika nie zastapi .
- 5 2
-
2018-09-11 17:50
Hehe, kopci jak mój Głelf w tedei !
- 9 2
-
2018-09-11 17:11
A, już wiem dlaczego Titanic poszedł na dno.
Wielebny go nie skropił wodą.
- 9 1
-
2018-09-11 17:00
ależ pruje panie
prawdziwy korsarz. jak motorówy narkobaronów. kurs panama, bandera w dol i rura
- 7 2
-
2018-09-11 16:33
Można ciszej z tą głupią muzyczką?
- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.