• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy prom PŻB. Dłuższy i później, ale ma być

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Tak ma wyglądać nowy prom dla PŻB. Tak ma wyglądać nowy prom dla PŻB.

Jest w trakcie realizacji, choć trudno powiedzieć, że w budowie. Za to będzie większy - zapowiedziano na wczorajszej konferencji w Stoczni Szczecińskiej. Chodzi o prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, który ma zbudować Morska Stocznia Remontowa Gryfia.



W sobotę 23 czerwca minęła pierwsza rocznica położenia stępki pod budowę promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Uroczystość odbyła się w 2017 roku na pochylni Wulkan w ówczesnym Szczecińskim Parku Przemysłowym, a dzisiejszej Stoczni Szczecińskiej. Wydarzenie tamto miało jednak charakter symboliczny, bo blach nie cięto, a faktyczna budowa nie rozpoczęła się do dziś. Uroczystości z okazji rocznicy położenia stępki nie było.

Za to wczoraj odbyła się w Szczecinie konferencja, na której przedstawiciele konsorcjum projektowego i wykonawcy promu przedstawili plan prac. I czas najwyższy, bo wokół tego projektu narosło sporo niejasności. Stał się on wręcz obiektem drwin w środowisku, bo nie ma w branży stoczniowej takich zwyczajów, żeby kłaść stępkę przed cięciem stali.

Czytaj też: Gdzie jest prom dla PŻB? Stępka symboliczna

A cięcie blach ma się rozpocząć dopiero na przełomie stycznia i lutego 2019 roku. Z kolei jednostka ma być gotowa na przełomie 2020 i 2021 r. - zapowiedziano na wczorajszej konferencji. Według zapewnień sprzed roku pierwsze prace miały się rozpocząć na przełomie 2017 i 2018 roku. W 2019 r. prom miał być gotowy do zwodowania, a do armatora miał trafić na początku 2020 roku. Możemy więc mówić o sporych zmianach w harmonogramie.

Potwierdzono za to, że budowa promu jest elementem wpisującym się w - przewidziany w "Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - Program Batory", który ma na celu ożywienie polskiego przemysłu okrętowego. Dodano, że ze szczególnym naciskiem na przemysł okrętowy Pomorza Zachodniego.

Czytaj też: Nova Star, czyli prom widmo. Pierwszy rejs znów przełożony

Ogłoszono też, że prom będzie większy. Według informacji sprzed roku miał mieć 202,4 m długości, 30,8 m szerokości i miał zabierać na pokład 400 pasażerów i ok. 70 osób załogi. Linia załadunkowa miała wynosić 3 kilometry. Wczoraj ogłoszono, że prom będzie miał około 218 m  długości, 31,4 m szerokości. Armator będzie mógł przewozić na tej jednostce około 200 tirów, przy prawie 4 km linii ładunkowych. Prom będzie mógł przewieźć 674 osoby i 73 członków załogi.

Co ciekawe, według bardzo wstępnych założeń, o których mówił w czerwcu 2016 roku ówczesny wiceminister gospodarki morskiej Paweł Brzezicki, prom miał mieć 224 m długości, 31 m szerokości i miał przewozić 900 pasażerów. Jak widać ostatecznie wybrano... złoty środek.

Według Piotra Redmerskiego, prezesa PŻB, trzeba było wydłużyć długość promu, ze względu na to, że bezpośredni konkurenci na rynku dokonują tego samego i trzeba budować większe jednostki. Pomimo położonej rok temu stępki prom wciąż jest na etapie tzw. projektu kontraktowego, więc nie trzeba było robić drugiego projektu techniczno-klasyfikacyjnego. Ten ma być gotowy na koniec stycznia 2019 r. Na konferencji powiedziano, że projekt roboczy rozpocznie się za jakieś dwa miesiące. Nad projektem pracuje trójmiejska firma NED Project. Przed wykonawcami jest też wybór dostawców głównych elementów, czyli silnika i wyposażenia.

Na konferencji nie powiedziano nic o finansowaniu. Ono miało być zamknięte do końca ub. roku. Jednak według informacji, jakie uzyskaliśmy w resorcie gospodarki morskiej zakończenie procesu pozyskania przez Polską Żeglugę Bałtycką finansowania na budowę nowego promu obecnie jest planowane dopiero w III-IV kwartale br.

Miejsca

Opinie (223) 1 zablokowana

  • Do budowy jednego promu trzeba stworzyć/ odtworzyć olbrzymie zaplecze kooperacyjne, takie jak dla produkcji seryjnej. Dawno temu, a może jeszcze dawniej, polskie stocznie w Trójmieście podjęły się wykonania 4 promów dla stena line i to w latach "świetności" przemysłu okrętowego. Dopowiem, że były to lata 80-te. Z tych 4 promów, zbudowano 2 - Stena Scandinavica i Stena Germanica. Z powodu olbrzymich opóźnień i kosztów ( w tym kar umownych ), Armator zrezygnował z kolejnych 2. Kadłub 3 jednostki przeholowano do Grecji, co stało się z 4 jednostką już nie pamiętam. prom, to pływający hotel, nie pudełko do przewożenia kontenerów, z których słynęła Stocznia Szczecińska. d*pki z PIS-u żyją utopią, a ich prymitywna "polityka morska" to dowód głupoty i braku elementarnej wiedzy ekonomicznej.

    • 1 0

  • 30 mld. rocznie vatu znikało za czasów PO-PSL

    szok co sie działo...

    • 1 2

  • widać propaganda pisowska lepiej działa niż ta za goebbelsa (1)

    wielka polska potęgą morską

    • 96 10

    • a Pinokio na coraz dłuższy nos

      • 0 0

  • Jazgot (66)

    Jakoś takiego jazgotu , krzyków protestu , oburzenia i lamentu nie słyszałem ze stronu POwcow kiedy stocznie zamykano , Katarski Inwestor rozpłynął się we mgle a Niemcy swoje stocznie dotowali .

    Trzymam kciuki za powodzenie w odbudowie Polskich stoczni.

    • 30 121

    • Absolwent Conradinum (19)

      Czy wśród tych , którzy negatywnie oceniają mój wpis jest ktoś kto w życiu pracował w Stoczni ?

      Chyba nie , w przeciwnym wypadku powinni wspierać wszelkie ruchy aby ten przemysł odżył .

      Proszę o odrobine dobrej woli

      • 0 18

      • absolwentowi (12)

        nie wierze ze Ty byłeś kiedykolwiek w jakiejś stoczni, sądzę , żę nie wiesz co to jest stocznia

        • 5 1

        • I tu sie mylisz (11)

          10 lat Remontowa
          2 lata Dubai
          1 rok Bahrain

          +kilkanascie remontow statkow w innych stoczniach

          20 lat offshore od motorzysty do C/ENG - kumasz ?

          Wiec kompetencje jakies mam - a ty ?

          • 1 3

          • tzw. absolwent Conradinum.. (9)

            ale co Ty robiles w tych firmach ?

            • 4 0

            • Przeczytaj raz jeszcze - w czym mijam sie z faktami w tym wpisie ? (3)

              Jakoś takiego jazgotu , krzyków protestu , oburzenia i lamentu nie słyszałem ze stronu POwcow kiedy stocznie zamykano , Katarski Inwestor rozpłynął się we mgle a Niemcy swoje stocznie dotowali .

              Trzymam kciuki za powodzenie w odbudowie Polskich stoczni.

              • 0 4

              • a kto sprzedawał ??

                to kaczor był wtedy premierem, a zakładowa solidarność klaskała i wznosiła okrzyki na cześć Kaczora

                • 1 0

              • (1)

                Mechanikiem może jesteś bardzo dobrym, o finansach pewnie masa mniejsze pojęcie.
                I w sumie to mi Ciebie szkoda, bo właśnie na takich naiwnych PiS buduje sobie poparcie, opowiadając bajki o „odbudowie” wielkich stoczni.
                Jakbyś zobaczył co się wyprawia w spółkach skarbu państwa, skale nepotyzmu i niekompetencji, to byś szybko przejrzał na oczy i zaczął traktować te wszystkie banialuki z przymrużeniem oka.

                • 6 0

              • Dziekuje za uznanie moich kompetencji , to pewien postep .
                Finanse opanowalem na tyle dobrze ze w wieku50-lat nie musze juz pracowac i moge sobie pozwolic na dystans do tego co dzieje sie dookola i zajac sie ogrodem i wnukami .

                Ty twoich kwalifikacji finansowych nie uznales za stosowne przedstawic . Z twojego wpisu wynika ze masz wglad w poufne informacje do tego co dzieje sie w spolkach skarbu panstwa .
                A moze polegasz tylko na obiektywnej analizie sytuacji w mediach pokroju TVN ? Jesli tak to jest to kwestia wiary a nie obiektywnej oceny sytuacji .

                Wiarygodnosc to jest chyba to o co tak naprawde chodzi ;

                Ludzie z PO w moich oczach utracili calkowicie wiarygodnosc , ludzie z PiS swoimi dzialaniami w wielu dziedzinach ta wiarygodnosc w moich oczach zachowuja .

                Czy sa doskonali nie , ale wierze ze dzialaja w interesie normalnych ludzi a nie obcych stolic i wielkich korporacji .

                Jescze raz , prosze przeczytaj moj pierwszy wpis , co tam jest nieprawda ?

                • 0 4

            • Jednak nie kumasz - Wyjasniam (4)

              Pracowalem jako mechanik , silniki glowne , pomocnicze , turbosprezarki , pompy , kompresory , wirowki , kotly , urzadzenia do produjcji wody i utylizacji sciekow , zawory i rurociagi , dzwigi , urzadzenia sterowe , hydraulika i automatyka .......itd

              Kariera Od czyszczenia podtlokowek ( wiesz co to jest ? ) i podawania kluczy majstrowi , poprzez samodzielnego serwisanta , prowadzacego roboty remontowe , motorzysty , fitera , 3 Mech , 2 Mech do Starszego Mechanika ( bez limitu mocy ) na jednostkach offshorowych .

              Jesli masz wiecej pytan , wal smialo , chetnie odpowiem .

              • 2 2

              • Ofszory (3)

                Wyluzuj z tym ofszorem.
                Do magicznego ofszora trafilem w 2004 jako 3 mechanik.
                Najpierw male jednostki(psv,dsv),pozniej wieksze(FPSO),skonczylem na najwiekszych wiertarkach(semiki,drillshipy).
                Z perspektywy czasu moge powiedziec,ze odsetek idiotow tam spotkanych nie rozni sie od innych srodowisk pracy.50/50.
                Z wlasnych obserwacji-najwieksi ignoranci to ci,ktorzy non stop podkreslali,ze pracuja w ofszorze.
                Kask typu Pampalini lowca zwierzat,obklejony naklejkami subkontraktorow(Haliburton,aker,itp,itd)-murowany idiota.
                Nie znam Ciebie,ale biorac pod uwage wciskanie do postu tekstow o ofszorze-jestes ignorantem,mozliwe ze imbecylem.
                Przepraszam czytajacych za brak polskich znakow.
                Pozdrawiam.

                • 3 0

              • Psychoanalityk amator

                Smiale tezy stawiasz , psychoanaliza to hobby , czy moze jakies wlasne doswiadczenia zyciowe w kontaktach z Psychologiem ?

                Zycze milego dnia - na kozetce

                • 1 0

              • Ecza - Odstresuj sie

                Kryzys minie , moze uda sie ci wrocic do offshorowego-swirolandu
                , place napewno nie wroca szybko do dawnego poziomu , ale wystarcza abys posplacal kredyty , alimenty i troche odetchnal .

                Moze znowu bedzie cie stac na nowego Mercedesa , dwadziescia lat mlodsza babe i wakacje na Karaibach o zegarkach nie wspomne .

                Pozdrawiam , i jak mozesz pisz na temat prosze .

                • 0 0

              • Opis tych przypadkow idealnie pasuje do ciebie , sadzac po stylu jaki zaprezentowales w swoim wpisie

                • 0 0

          • kompetencje absolwenta

            to, że byłeś w remontówce czy w innych stoczniach jeszcze niczego nie dowodzi
            podobnie jak praca na statku. chodzi o to co robiłeś i jakie prace sam wykonywałeś. ktoś kto miał etat w stoczni nie jest równoznaczne z tym, że jest/był stoczniowcem.

            • 1 0

      • To se załóż stocznie i reanimuj przemysł stoczniowy! (5)

        Moze nawet prom wybudujesz hehehe

        • 16 1

        • Oh durak ty i tyle , (2)

          • 1 5

          • Piszesz z Moskwy ruski trollu >? (1)

            • 4 2

            • Jasne

              A ty z Berlina ? dziadek z Wermahtu pewnie , taka tradycja rodzinna ?

              • 1 5

        • Ty tez durak

          • 0 3

        • Wybuduj prom kosmiczny i wystrzel cały PiS na księżyc, gdzie ich miejsce

          • 14 0

    • (14)

      Co zrobił PiS jak stocznie zaczęły mieć problemy w latach 2005-07?

      Podpowiem: NIC.

      • 42 1

      • Stoczne (13)

        Mialy klopoty juz w koncu lat 80-tych , kiedy cwaniaki z PZPR zaczely sie uwlaszczac na ich majatku .
        Bylem tego swiadkiem i wiem o czym mowie .

        • 12 16

        • (6)

          Zatem co PiS zrobił aby pomoc stoczniom?

          • 30 2

          • PiS sprzedał stocznie Ukraińcom

            na prośbę zakładowej solidarności z Guzikiem na czele

            • 1 0

          • Jednym promem chcą reaktywować przemysł stoczniowy (3)

            hehehehe a ciemny durny elektorat pisowski w to wieży.

            • 21 3

            • Nie sztuka gadać ale robić (1)

              Jednym promem? A co przed tym promem? Nic.A jeśli idzie o reaktywacje to statków musi być więcej. tyle tylko ze z niczego i Salomon nie naleje i zawsze musi być pierwszy krok.

              • 9 2

              • Może najperw niech zrobią projekt i policzą ile ten prom ma kosztować!

                • 11 0

            • Ty zapewne brałeś nauki ortografii u tego przygłupa bula bredzisława, jak widać reprezentujecie ten sam poziom.

              • 1 10

          • Stocznię Gdańską sprzedał rząd PiS na czele z Jarosławem Kaczyńskim w 2007 roku

            Prezesem stoczni był wtedy niejaki Jaworski, nabywcą Ukraiński Donbas przejęty później przez Rosjan, od tamtej pory tylko równia pochyła w dół...

            • 14 2

        • (4)

          Co zrobiło PO w tej sprawie i tw. Oskar Tusk ?

          • 5 32

          • (2)

            G...no zrobiło. Tyle w temacie. Ministrem Skarbu był wtedy towarzysz Jasiński, prezes Orlenu do niedawna i funfel Jarusia. Przez 2 lata nie podjął żadnej decyzji żeby pomoc stoczniom bo bał się własnego cienia.

            Jak przyszło PO, dofinansowało stocznie 500 mln zł tylko było już za pozno cokolwiek ratować.

            • 28 3

            • Chlopie , przeczytaj jeszcze raz co napisale , zachowajmy jakis poziom tej pyskowki .

              • 1 0

            • No tak PO tak bardzo chciało dobrze ale nigdy nie wychodziło, biedacy ku.. a.

              • 1 13

          • nie odpowiada się pytaniem na pytanie, skoro nie wiesz co zrobil pis

            to przyznaj: nie wiem! zamiast gllupkowato odbijać piłeczke

            • 32 2

        • Gozdikiewicz to kapuś z komitetu?

          • 1 1

    • Powodzenia (16)

      Mam nadzieje ze czasy kiedy naszych fachowców , wypychano z Polski aby budowali PKB bogatej części Europy minęły . Mysle ze z czasem wrócą i polski przemysł sie odbuduje .

      Z jednym wyjątkiem , pan Tusk może nie wracać , to specjalista wysokiej klasy w dziedzinach , które Polsce potrzebne nie są .

      Pozdrawiam

      • 27 100

      • Właśnie Tusk ma wrócić (6)

        Czeka na niego posada we Wronkach albo Sztumie!!!

        • 6 35

        • (5)

          Będzie dyrektorem więzienia gdzie będzie siedział Duda, Kaczor i ich kumple?

          • 30 5

          • (4)

            Za co mają siedzieć Duda i kaczken?

            • 2 15

            • kaczek to nie będzie siedział bo to nie on łamie konstytucję (3)

              a podżeganie do łamania będzie ciężko udowodnić,
              ale na plastusia długopisa znajdzie się sporo paragrafów

              • 20 0

              • Jakie łamanie i czego? (2)

                Od kiedy w naszym kraju jest coś takiego jak prawo? Jak nie masz układów to niczego w sadzie nie załatwisz. Idź jeden z drugim na kilka rozpraw sadowych i przekonaj sie jak pracują sędziowie których tak bronicie. Tylko nie róbcie tłumów bo rozprawy wtedy sa przekładane gdyż sędziowie nie lubią publiki. Po takich odwiedzinach jako neofici będziecie oczekiwali zbombardowania i zaorania takich miejsc jak dawne stajnie Temidy.

                • 1 25

              • Noe, nadal nie podałeś argumentów za partyjnym sądem kapturowym

                może teraz nie jest idealnie, ale trójpodział władzy to tradycja od czasów rzymskich i jakoś nikt nic lepszego nie wymyślił, a partyjne sądy już były za komuny i są w Rosji a do czego to prowadzi każdy wie. Sędziowie muszą być niezawiśli i niezależni od polityków.
                I jeszcze jedna sprawa - sędziowie tak wydają wyroki jakie jest prawo, a prawo tworzą politycy a nie sędziowie

                • 1 0

              • No to czekamy jak teraz sprawy przyspieszą.

                • 6 0

      • Jesteś tak głupi, czy kazali ci to napisać?! (1)

        To co piszesz to mit oparty na Rydzykowo- "Sieciowych" bredniach, który ziści się tak samo, jak polskie elektryczne samochody, tamie mieszkania na wynajem czy właśnie odrodzenie państwowego (bo prywatny miał się nie najgorzej) przemysłu stoczniowego.

        • 12 0

        • Naprawde ???

          Dla ciebie gosciu ratunku juz nie ma , durnys jak but .
          Kondolencje dla rodziny . Jak zyc z takim cymbalem ?
          Zeby bylo jasne - kieruje te slowa do pana "PiSojada" , coz za ksywa , wysokie loty .

          • 0 8

      • (2)

        Taak... gratuluję fantazji.
        Proszę powiedzieć, kto normalny wróci do pracy, gdzie dostanie (porównując ten sam czas pracy) kilka razy mniej niż za granicą?
        Przykłady? Proszę bardzo, pierw roczna stawka w Polsce, potem w popularnych destynacjach dla naszych rodaków, po przeliczeniu na PLN:
        - Lekarz rodzinny: 42 000 vs 292 600 (GB) vs 194 000 (DE)
        - Java Deweloper: 81 000 vs 166 000 vs 197 700
        - Spawacz: 40 500 vs 94 000 vs 99 500

        • 11 0

        • 20 lat (1)

          Pracowalem za granica , zarobilem ile chcialem , teraz wrocilem bo tutaj jest moj dom. 90% ludzi chce powrocic i zyc u siebie , gdzie bedzie szanowany i bezpieczny .

          • 6 2

          • Powróci aby żyć na emeryturze zagranicznej.

            Polska zrobi się spokojnym domem starców.
            Bez dzieci ,szkół ,lekarzy etc..

            • 8 0

      • Już dziś mogą wrócić. (1)

        Jak zarobią tyle co tam.

        • 6 3

        • Obudz się

          zarobisz max połowę

          • 10 1

      • (1)

        Na starość tak na zgłupiałeś czy masz tak od młodości?

        W krasnoludki tez wierzysz?

        • 31 7

        • On wierzy w tuska i schetynę

          • 4 28

    • tzw. absolwent Conradinum.. (8)

      czy Ty wiesz co to była za szkoła i w jakim mieście ?

      • 4 1

      • Ja wiem , (7)

        A ty chyba nie , pewnie po zarzadzaniu na UG jestes , to wiele wyjasnia :)

        • 0 4

        • absolwentowi (6)

          jezeli chodziles do TBO to jaka klase skonczyles ?

          • 2 0

          • Kadlubowa , za Cebulaka . (5)

            • 1 1

            • dyr. Cebulak (2)

              Pan Edward Cybulak był dyrektorem Conradinum w latach 1971-1982 .
              I nie zajmował się klasami kadłubowymi.

              • 1 0

              • O Boze , byl dyrektorem !!! (1)

                Zajmowal sie wiec wszystkimi klasami , zgodzisz sie ???

                A Waleranda kojarzysz , Kozicka , mowi ci to cos , a moze skan swiadectwa mam przeslac zeby sie uwiarygodnic :):):)

                Dobra , zycze powodzenie

                Z wyrazami szacunku "absolwent" Conradinum

                • 1 2

              • absolwentowi

                Pani Jadwiga Kozicka była nauczycielką języka rosyjskiego ( mnie nie uczyła , bo prace zaczęła w 1970r.), a pan Leon Wallerand był nauczycielem wf-u ale również trenerem drużyny piłkarzy ręcznych GKS Wybrzeże.

                • 0 0

            • tzw absolwentowi Conradinum (1)

              jeżeli niby konczyles klase kadlubowa to co robiles jako niby mechanik

              • 0 0

              • Trudny jestes

                Nawet za komuny nie bylo obowiazku po ukonczeniu szkoly o specjalnosci kadlubowej podjecia pracy w :
                -Stoczni
                -na wydziale kadlubowym
                Jesli sie orientyjesz , to wiesz ze otrzymywalo sie tytul Technika Mechanika , i co z tym zrobiles bylo twoja decyzja .

                Kolego znam kadlubowca po TBO , ktory zostal lekarzem , muzykiem czy sklepikarzem . Pelna wolnosc .

                • 0 0

    • (1)

      Ty i Conradinum?Haha,haha,haha.

      • 3 1

      • Brednie

        Poza durnowatymi wpisami masz cos sensownego do powiedzenia ?

        • 3 0

    • Celny strzał (2)

      Sądząc po ilości komentarzy autorstwa inteligentnych inaczej

      • 1 11

      • (1)

        Strzał w oko, podobno szczypie

        • 8 1

        • I łzy leco.

          • 8 1

  • Czy PZB i Gryfia to firmy panstwowe?

    • 0 0

  • Ciemny lud kupi

    Wszystkie pisiwskie inwestycje są na przełom 2020/2021 roku, ciekawe dlaczego

    • 2 0

  • Przyczyny dlaczego ten prom nigdy nie powstanie: (11)

    1. Wybrano biura projektowe (dobre, ale specjalizujące sie w innych jednostkach), który nigdy nie zaprojektowały takich promów, ktore następnie zostałyby oddane do użytku - tego rozmiaru z napędem lng. będą się uczyć, popełniać kosztowne błędy i zdobywać doświadczenie a to bedzie kosztować. Zapewne podatnika.

    2. Za organizacje całego procesu zabrała sie grupa pętaków z MARS-a, nie mająca pojęcia o okrętownictwie, żadnego przygotowania zawodowego i doświadczenia, ale z politycznego klucza Antoniego Macierewicza. W środowisku nazywają ich "harcercerzyki". Bardziej pasowałoby szkodniki. Dziwie się ża Pan Minister Błaszczak nie pogonił jeszcze tych ignorantów, co jest bardzo niecierpliwie oczekiwane i wkrótce nastąpi.

    3. Szczecin, który rownież został wybrany na miejsce realizacji inwestycji jest dosłownie ogołocony z fachowców. Upadek stoczni za ktore winę ponosi klika PO-SLD, spowodował próżnię, której nie można szybko wypełnić.

    • 24 2

    • Bito projektowe (4)

      stogda - dobre biuro
      NED - średniak
      MDS (MARS) - totalne dno

      • 9 0

      • MDS (MARS) - totalne dno (1)

        Co to za firma, jakas nowa? Ktos coś wie? Warto tam pracować?

        • 1 2

        • MDS

          to biuro marsjanskie

          • 2 0

      • Stogda - dobre biuro?

        Moze kilka lat tamu, spytaj na produkcji w Criscie, jakosc dokumentacji spada, liczba błedow rosnie

        • 5 0

      • Pełna zgoda

        • 4 1

    • (2)

      nie zgodzę się tylko z jednym -"Wybrano biura projektowe (dobre, ale specjalizujące sie w innych jednostkach)".
      Wybrano najgorsze biuro z możliwych. Z polskich wyłącznie StoGda lub MMC mogły by sobie poradzić z tematem.

      • 6 0

      • Ciekawe...

        masz jakies argumenty na to, że biuro NED to najgorszy z możliwych wybór?

        • 2 3

      • Ile promów z napędem LNG zaprojektował MMC (bardzo dobre biuro) czy Stogda (solidne biuro) ??

        • 3 1

    • Śmieszne jest to, co piszesz. To tak, jakby Macierewicz i Błaszczak byli z innego układu władzy, a przecież należą do tej samej pisowskiej sekty, którą niepodzielnie kieruje Kaczyński. Reszta tego towarzystwa jest tylko kuriozalnym żałosnym dworem, którego członkowie próbują wyrywać dla siebie co się da, na ile guru sekty im pozwoli, lub nie zdąży dopilnować, aby za dużo nie pokradli, bo straci poparcie w ogłupiałym społeczeństwie. Za władzy tej sekty w Polsce nic wartościowego się nie urodzi, włącznie z projektami opisanymi w artykule.

      • 3 9

    • 4. Nie ma pieniedzy. Przeciez to jest poczatek kazdego przedsiewziecia. Jak dokonac jakichkolwiek zakupow bez nich? Fachowcy z MARSa przeoczyli to zajeci zebezpieczaniem swoich pensji ?
      5. PRS - mizerne, jezeli jakiekolwiek doswiadczenie w nadzorze na procesem projektowania i budowy promow z napedem lng. szczegolnie tej wielkosci.

      • 12 0

    • Ludzie wyjechali do pracy na zachód z winy PO-SLD ?

      To może teraz za PiS wrócą ? Do dzieła .

      • 6 8

  • Podobno ma się nazywać ten PROM

    lech wielki !

    • 5 0

  • bujdy (5)

    Nie ma na świecie kraju, w którym rządowi (poza Chinami) udaloby się zbudować od nowa przemysł stoczniowy po jego upadku. Nie udało się to PO i nie uda się PISowi. Tylko brak wiedzy pozwala głosić takie brednie. Odbudowa przemyslu stoczniowego może być dokonana jedynie inwestycjami i zamówieniami prywatnymi. Stena Line główny nasz konkurent (firma prywatna)promowy na Bałtyku ze Szwecji zamówił nowe promy na gaz w Chinach. Maja być ponoć gotowe w latach 2019 - 2020. Gdy to uda się Chińczykom nikt juz w Polsce nie zamówi takiego promu bo będzie ok 60% droższy. Szwedzi nie wykazują infantylnego patriotyzmu lokalnego bo mogliby zamówić te promy w jednej z zamkniętych stoczni szwedzkich. W latach gdy Polska w budowie statków zajmowała 10te miejsce w świecie Szwedzi byli na drugim po Japonii miejscu. Żeby odbudować przemysł stoczniowy w Polsce stoczniowcy musieliby się zgodzić na obniżkę swoich pensji o polowe. Te polowe dziś dołoży z naszych pieniędzy państwo. Ten prom budowany latami w Szczecinie nigdy nie wykaże rentowności bo stawki za bilety będą dyktowali Szwedzi obsługując te linie tanimi promami z Chin. Rząd, który obiecuje narodowi jakieś dobrobyt nie wymagając żadnego wysiłku od swoich obywateli był kilka lat temu w Wenezueli. Ten scenariusz może być realny...

    • 9 2

    • ignorat? (2)

      Wszystkie stocznie we wschodnich Niemczech, pomimo dotacji upady. Zostały odkupione m.in. przez prywatne firmy skandynawskie. Nie udało się, padły. Następnie kupił te stocznie pan Jusupow - Rosjanin. Nazwał je (Wismar, Rostock, Stralsund) Nodic Yards cos tam próbował kilka lat i sprzedał prywatnej firmie z Dalekiego Wschodu. Maja tam powstawać i powstają promy. Stocznia w Pappenburgu jest prywatna firma i oczywiście to miejsce wielkiego sukcesu ale tam powstają największe statki wycieczkowe. W Niemczech nie ma miejsca na takie pomysły jak państwowy przemysł. Nawet czołgi powstają w firmie prywatnej. Tam jeżeli się doplaca to poprzez ulgi podatkowe dla tych co kupuja statki a nie do tych co je budują. W Niemczech możesz dostać ulge podatkowa nawet jak zamówisz statek w Chinach. Czyli nie porównujmy zdrowego ustroju gospodarczego do chorych pomysłów odbudowy państwowej gospodarki. Ale wiem tak chcą Polacy... Tak PO chciała odbudować państwowy przemysł stoczniowy. Stad pomysł stworzenia Funduszu Mars przez który przepływała kasa do państwowych stoczni, szkodząc prywatnym. A pomysł z Katarem był tak samo idiotyczny jak obecne pomysły. O budowie tego jednego promu na gaz w państwowej stoczni w Szczecinie PIS będzie mówiło jeszcze w następnej kadencji. Gdyby jednak nie robili tym jednym statkiem polityki i zamówienie realizowałyby prywatne stocznie z Trójmiasta to uznałbym ze wraca rozum.

      • 6 0

      • (1)

        1. Mars to nie próba odbudowy, ale konsolidacja tego co zostało z masy upadłościowej przemysłu stoczniowego. Lumpen-liberałowie niecznego nie budują, wola haratać w gałe, głupio myśląc że samo urośnie.
        2. Są nisze okrętowe opłacalne do budowy w Europie, np promy pasażerskie budowane w Niemczech, Finlandii, Francji i we Włoszech. Dlaczego nie w Polsce ? Program Batory, to sensowny program, całkowicie zepsuty przez ignorantów z MARSa.

        • 2 4

        • Promy

          Promy w Europie buduje chorwacki Uljanik. To ich specjalizacja, mają duże doświadczenie.

          • 0 0

    • PO chciało odbudować przemysł stoczniowy ? Jakiś polityczny troll tu trafił.

      • 2 5

    • Kolejny ignorant. Niemcy w Pappenburgu, Flensburgu i Wismarze co robią ?

      • 4 2

  • A projekt kto robi? (12)

    Uczelnia Ojca Tadzia?

    • 91 16

    • uszczegółowienie

      NIe u POpaprańców - muszą to wykonać projektanci - poplątany na umyśle ćwoku i matole , na pewno masz magistra z politologii zrobionego w euro raju

      • 0 4

    • A przeczytałeś/przecztytałaś artykuł?

      • 0 3

    • Uczelnia otrzyma sowity kontrakt na.... (7)

      spoty reklamowe o statku widmie.

      • 15 2

      • Oraz koncesję na sprzedaż biletów. (6)

        Taki "Ticket to heaven" ojczulek sprzedaje za renty , mieszkania i inne samochody od bezdomnych Stanisławów.

        • 9 1

        • Czy umiecie czytac ze zrozumieniem? (5)

          "Nad projektem pracuje trójmiejska firma NED Project." Chyba to wyjaśnia wszystko. Jakieś problemy z dalszym zrozumieniem tekstu? Wyjaśnić znaczenie wyrazów fanatykom? Wam nawet w sezonie ogórkowym polityka do łbów uderza. Co wy bierzecie?

          • 3 11

          • (1)

            Gdybyś chociaż trochę znał możliwości NED Project to byś wiedział że poziom tego biura jest porównywalny z poziomem uczelni Tadzia. Katastrofa murowana.

            • 8 1

            • oni kntrakt, robota, kasa...

              ..a ty posty piszesz :-) buachachahahah

              • 4 0

          • no to czytam, i widzę bzdury (2)

            " Pomimo położonej rok temu stępki prom wciąż jest na etapie tzw. projektu kontraktowego, więc nie trzeba było robić drugiego projektu techniczno-klasyfikacyjnego. Ten ma być gotowy na koniec stycznia 2019 r. Na konferencji powiedziano, że projekt roboczy rozpocznie się za jakieś dwa miesiące."

            Czyli tak: jest projekt kontraktowy (tzn plan ogólny zrobiony w autocadzie metodą kopiuj - wklej). PT nie istnieje, więc konstrukcja nie zatwierdzona, o instalacjach nawet nie wspominając. Zdaniem p. Redmerskiego nie jest to potrzebne do zbudowania statku - ciekawe...

            PT ma być gotowy na styczeń 2019, w tym samym miesiącu cięcie blach na podstawie projektu roboczego który wystartuje za dwa miesiące. Czyli tak: roboczy zrobiony na podstawie nieistniejącego PT, z tego tniemy blachy i spawamy a zatwierdzi się potem.

            A tak wogóle to nie mają zapewnionego finansowania.

            Kupię dziś czipsy i colę, będzie na co popatrzeć w TVPis u Danusi Holeckiej.

            • 20 1

            • jeszcze jedna sprawa, kto to ma wybudować?

              znalezienie spawacza graniczy z cudem bo robią w prywatnych firmach albo u niemca i wracać do państwowego g*wna za grosze nie będą. Brakuje też rurarzy. Zeby taki prom wybudować w tym czasie trzeba 800-1000ludzi !
              Pisowcy wyzwanie przed wami pomożecie?

              • 12 0

            • Ale co twój wpis ma wspólnego z tym powyżej?

              • 0 12

    • Oni sa za krotcy na tak dlugi prom :)

      • 5 0

    • Będzie przetarg

      Najprawdopodobniej będzie przetarg na wykonanie projektu promu którego podobna dawno została rozpoczęta rozstrzygnięcie przetargu za 4 lata to taka nowa metoda budowanie statków i promów na czym polega ożywienie polskiego przemysłu okrętowego

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane