• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy przetarg na portową działkę i Pirs Rudowy

Robert Kiewlicz
8 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Ogłoszono nowy przetarg na dzierżawę 26 hektarów w gdańskim porcie, w tym części Pirsu Rudowego. Działka przeznaczona jest na budowę i eksploatację terminalu przeładunkowo-składowego. To już trzecie podejście do sprzedaży tej nieruchomości przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Wcześniej oferty dotyczące działki składały: terminal DCT oraz spółka OT Logistics. Jednak obydwa przetargi zostały unieważnione. OT Logistics nie porozumiał się z zarządem gdańskiego portu, natomiast oferta DCT nie wyczerpywała merytorycznych założeń przetargu.



Przedmiotem przetargu jest grunt płaski, zabudowany, częściowo uzbrojony i nieogrodzony o łącznej powierzchni około 260,5 tys. m kw zobacz na mapie Gdańska. Na działce znajduje się, m.in: południowa część Pirsu Rudowego zobacz na mapie Gdańska o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Działka, choć atrakcyjna, nie ma szczęścia do inwestorów. W 2012 roku spółka OT Logistics zadeklarowała wybudowanie na tym terenie magazynu i silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem. Chodziło o przygotowanie tego obszaru zarówno do importu jak i eksportu. Terminal miał specjalizować się w przeładunku zboża, śruty, pasz i biomasy. W 2012 roku firma złożyła ofertę przetargową na dzierżawę nieruchomości w Porcie Północnym. Oferty można było składać do 20 września. Jednak termin został przedłużony do 12 października.
Nieruchomość przeznaczona jest na budowę i eksploatację ogólnodostępnego terminalu głębokowodnego, w tym przeładunku towarów pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem ropy naftowej i produktów ropopochodnych.
Nieruchomość przeznaczona jest na budowę i eksploatację ogólnodostępnego terminalu głębokowodnego, w tym przeładunku towarów pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem ropy naftowej i produktów ropopochodnych.

W maju 2013 r. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaakceptował ofertę złożoną przez OT Logistics w postępowaniu przetargowym, co zostało potwierdzone również akceptacją Rady Nadzorczej ZMPG. Na początku kwietnia 2014 r. OT Logistics otrzymało od zarządu ZMPG pismo informujące o niedojściu do uzgodnienia warunków oraz tekstu umowy. W uzasadnieniu ZPMG wskazał jako przyczynę powyższego, złożenie przez Spółkę propozycji modyfikacji tekstu umowy dzierżawy, które w ocenie ZMPG były niezgodne z warunkami określonymi w dokumentacji przetargowej.

W 2014 roku jedyną ofertę w drugim przetargu na nieruchomość złożył terminal DCT. Spółka nie ujawniła jednak, jakie ma plany w stosunku do nieruchomości. DCT prowadziło negocjacje z Krajową Federacją Producentów Zbóż, która planowała utworzenie w tym miejscu terminalu zbożowego. Federacja zainteresowana była wydzierżawieniem tylko magazynów i baterii silosów w Porcie Północnym. Na początku 2015 roku przetarg na oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej został jednak po raz kolejny unieważniony z uwagi na to, że złożona oferta nie wyczerpywała merytorycznych założeń przedstawionych w dokumentacji przetargowej.

Kto zgłosi się do trzeciego przetargu na nieruchomość w gdańskim porcie? Wiadomo, że szykuje się do niego Krajowa Federacja Producentów Zbóż, która wraz z partnerami chce zainwestować w budowę infrastruktury i remont części Pirsu Rudowego.

Miejsca

Opinie (1)

  • Rudowy

    Nie ma szczęścia ten teren do inwestorów. A może to co innego?

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane