- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (29 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (143 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Nowy terminal przeładunkowy w gdańskim Porcie Północnym
Już za rok rozpocznie działalność Terminal Towarów Masowych Sypkich w gdańskim Porcie Północnym. W poniedziałek wmurowano akt erekcyjny pod budowę tej inwestycji. Terminal warty ok. 50 mln euro zostanie zbudowany przez Korporację Budowlaną Doraco. Głównym inwestorem jest belgijska spółka Sea-Invest. Jest to największa inwestycja w Porcie Gdańsk od czasu powstania terminalu kontenerowego DCT. Termin zakończenia prac planowany jest na 30 lipca 2013 roku.
Dla portu w Gdańsku inwestycja oznacza zwiększony ruch statków i wolumenu przeładunków. - Znaczenie tej inwestycji jest strategiczne dla portu. Bowiem w głębokowodnej części portu gdańskiego jest tak naprawdę pół bazy do przeładunku ładunków masowych suchych - mówi Ryszard Strzyżewicz, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Można je jedynie przeładowywać w relacji eksportowej. Inwestycja Sea-Invest to uzupełnienie o relację importową.
Sea-Invest zaplanował powiększenie terminalu o kierunek importowy węgla i innych sypkich towarów masowych. Terminal importowy powstaje w oparciu o pobliski teren i pirs przeładunkowy dzierżawiony przez Rudoport SA, do roku 2010 spółkę zależną ArcelorMittal Polska, a obecnie, dzięki partnerstwu Sea-Invest i ArcelorMittal, spółkę zależną Portu Północnego. Inwestycja ta zakłada docelowe połączenie terminalu eksportowego węgla i nowego terminalu importowego w jedną wszechstronną bazę przeładunkową dla suchych towarów masowych umożliwiającą przeładunki tych towarów na niespotykaną dotychczas w Polsce skalę.
Zarówno pirs rozładunkowy (były Rudoport) jak i załadunkowy (Port Północny ) oferować będą maksymalne zanurzenie dozwolone dla statków wpływających na Morze Bałtyckie (tzw. BALTMAX). Terminale będą mogły przyjmować statki typu cape size o zanurzeniu 15 m.
- W skład inwestycji wejdą dwa dźwigi Liebherr LPS 600 o udźwigu 60 ton ładunku każdy. To tyle ile jednorazowo można załadować do wagonu węglarki - tłumaczy Jacek Klimczak, prezes spółki Port Północny. - Nastąpi też remont pirsu, budowa systemu przenośników taśmowych, instalacja zwałowarko-ładowarki, budowa nowych placów składowych i załadowni wagonów, systemu redukcji pylenia i odprowadzenia wody, modernizacja istniejącego systemu przenośników taśmowych.
Spółka Port Północny prowadzi w gdańskim porcie terminal przeładunkowy ładunków masowych gdzie w oparciu o własne urządzenia i tabor kolejowy przeładowuje węgiel energetyczny i koksujący na eksport. W 2008 r. Port Północny Sp. z o. o. weszła w skład belgijskiej grupy Sea-Invest, lidera wśród firm przeładunkowych w Europie Zachodniej i Afryce.
Miejsca
Opinie (22) 2 zablokowane
-
2012-06-11 16:42
Doraco? (1)
No to będą wałki i wałeczki :D
- 6 8
-
2012-06-11 17:24
Brawo Doraco
Polska firma
- 4 3
-
2012-06-11 17:16
bobrze
- 0 0
-
2012-06-11 16:28
Rusza budowa nowy terminalu w Porcie Północnym
polacam pisac po polskawemu w koncu jestesma w Polski !!!!
- 7 1
-
2012-06-11 16:26
Dobrze
że plaży nie zabiorą.
- 7 0
-
2012-06-11 16:20
Port
Dobrze dobrze duzo wegla bedzie Bedzie czym sie grzac
- 2 1
-
2012-06-11 16:20
no i bosko
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.