• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ORP Sęp złomowany w "Remontowej". Potem trafi tam też ORP Bielik

VIK
12 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

ORP Sęp w drodze do Gdańskiej Stoczni Remontowej.


ORP Sęp już trafił do Gdańskiej Stoczni Remontowa, ORP Bielik trafi tam niebawem. Jak już informowaliśmy, oba okręty są przygotowywane do złomowania. Część prac przeprowadzi właśnie stocznia z Gdańska.



Już kilka dni temu okręt podwodny ORP Sęp został przeholowany z Portu Wojennego w Gdyni do Gdańskiej Stoczni Remontowa. Tym samym rozpoczęto tzw. dezaktywację dwóch ostatnich okrętów podwodnych typu Kobben znajdujących się jeszcze w składzie Marynarki Wojennej RP. Prace na obu okrętach mają się zakończyć do 7 maja 2021 r. Tak więc opuszczenia bandery na ostatnich polskich Kobbenach należy się spodziewać w połowie bieżącego roku.

Dwa ostatnie Kobbeny idą na złom. Można je kupić za 1,5 mln zł



Jakie prace wykona Stocznia? Zostaną wymontowane baterie akumulatory wraz z oprzyrządowaniem. Wymontowane ogniwa mają zostać przewiezione przez wykonawcę do Punktu Bazowania w Helu, zaś ich miejsce zajmie balast stały. Ponadto demontażowi podlegają elementy bezpośrednio związane z bateriami akumulatorów, takie jak systemy ich chłodzenia czy monitoringu, których elementy mają zostać również przewiezione do Helu.

Gospodarka morska w Trójmieście



Stocznia będzie musiała również przeprowadzić prace dotyczące odłączenia butli halonowego systemu gaśniczego i neutralizacji tego czynnika przeciwpożarowego, opróżnienia okrętowych zbiorników tlenu, zaślepić burtowe zawory systemów wodnych, wykonać dwie linie oświetlenia wnętrza okrętu zasilanego z nabrzeża oraz zabezpieczyć właz wejściowy na kiosku oraz wszystkie otwory znajdujące na jego szczycie (stanowisko dowodzenia, urządzenia podnośne, np. peryskop).

Teraz prace trwają na okręcie ORP Sęp, potem odbędą się na ORP Bielik. Ta druga jednostka za kilka tygodni też trafi do "Remontowej". Umowa między Gdańską Stocznią Remontową a Komendą Portu Wojennego w Gdyni o wartości 999 990 zł została podpisana 16 lutego br. W postępowaniu uczestniczyło jeszcze czterech oferentów. Poza gdańską stocznią były to: Balt Yard z Gdyni (785 970 zł), PGZ Stocznia Wojenna z Gdyni (1 268 499 zł), Net Marine-Marine Power Service ze Szczecina (1 135 290 zł).
VIK

Miejsca

Opinie (98) 3 zablokowane

  • Wreszcie nasza MW wstaje z kolan.

    • 5 1

  • co z najlepszym ministrem (2)

    co z Antonim ?

    • 3 0

    • Antobi sie zgodził

      • 1 0

    • Antoni teraz szkoli sie na grabarza

      • 0 0

  • Złomujemy Sępa

    Budujemy Czerwony Październik

    • 5 0

  • Jakie złomowanie hehe co za bzdura

    • 1 1

  • Najłatwiej zezłomować. Dla przykładowo Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie byłby to najatrakcyjniejszy eksponat, bo szczury lądowe czegoś takiego nie znają. Z pewnością nawet prywatni kolekcjonerzy wystawili by gdzieś taki okręt i kasowali za bilety. Nie śpieszcie się z likwidacją albo przetnijcie wzdłuż na pół i jako przekrój wyeksponujcie.

    • 7 0

  • I bardzo dobrze...

    ... trzeba jak najszybciej pozbyć się dziesiątek "okrętów" pozbawionych jakiejkolwiek zdolności bojowej, mocno odchudzić stan kadr marynarki wojennej, a za zaoszczędzone pieniądze zbudować w polskich stoczniach z partnerem zagranicznym po 2 korwety i okręty podwodne, + 3 Kormorany, które zaraz będą gotowe + Ślązak, którego trzeba dozbroić i jeśli chodzi o MW to wystarczy. Do tego należy zakupić więcej rakiet dla NDR-u + zapewnić mu odpowiednie radary + kilka samolotów i śmigłowców i w ciągu dekady mamy nowoczesną mini Marynarkę Wojenną, która skutecznie zablokuje możliwość ataku naszego kraju drogą morską, nic więcej nam w tym względzie nie potrzeba.

    • 1 1

  • Nigdy już nic nie powstanie dla Marynarki

    I z tym trzeba się pogodzić. Nauta lada tydzień rozpadnie się już całkowicie, a to tragedia. Była to dobra stocznia, ale wiadomo polityczni spadochroniarze musieli ja rozwalić.
    Marwoj to tam już nikogo nie ma do pracy, mówią że prezes z nudów gra w gry na swoim laptopie.
    Panstwowe zarządzanie firm państwowych przez politrukow i ich kolegów kończy się zawsze tak samo.
    Zarządzaniem, a nie zbudowaniem czegokolwiek. Proste. Są jeszcze prywatne spółki ale one są molestowane przez absurdalne opodatkowanie. Czasu nie starczy, aby przykładami rzucać jak chory jest ten kraj.

    • 5 0

  • (2)

    Długo nie posłużyły.
    Ot tak POlszewizm zniszczył MW.

    • 0 5

    • od ponad 5 lat rządzi niepodzielnie PIS (1)

      ile okrętów podwodnych kupili/zbudowali ?

      • 2 0

      • Pis to złomowiec

        Wszystko tylko złomuje

        • 1 0

  • Okręty podwodne na Bałtyku

    Są tak potrzebne jak rybie ręcznik.

    • 2 1

  • (1)

    A czy na stoczni dalej pracuje paker Rafi w rusztowaniach? Robił cudowne rzeczy z kobietami! Aż dostałam gęsiej skórki na samo wspomnienie!

    • 4 1

    • Zawsze gotowy i twardy jak domb :) Do tego zaangażowany i niesamowicie wylewny! Znowu się rozmarzyłam!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane