• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Okręt podwodny ORP Bielik wchodzi do Remontowej

VIK
21 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 11:35 (23 października 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

Okręt podwodny ORP Bielik przejdzie remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Naprawa bieżąca ma umożliwić jego dalszą eksploatację. Okręt ten ma już 52 lata.



AKTUALIZACJA, 23 października, godz. 11:35



Okręt podwodny ORP Bielik przypłynął dziś do Gdańska. W Gdańskiej Stoczni Remontowa przejdzie remont. Potrwa on najprawdopodobniej do końca tego roku. Koszt to prawie 2,4 mln zł brutto.



Na ogłoszenie Komendy Portu Wojennego Gdynia odpowiedziały cztery firmy - PGZ Stocznia Wojenna, Stocznia Remontowa Nauta, Net Marine - Marine Power Service ze Szczecina oraz Gdańska Stocznia Remontowa z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Ten ostatni podmiot zaoferował najniższą cenę, czyli brutto prawie 2,4 mln zł. Była to jedyna oferta, która mieściła się w zakładanym przez zamawiającego budżecie w wysokości 2,5 mln złotych brutto. Pozostałe oferty przekraczały 4 mln zł.

Było to już czwarte z kolei od stycznia 2018 r. postępowanie w tej sprawie. Wcześniej nie udawało się, bo albo nikt nie chciał się podjąć naprawy okrętu, albo wszystkie oferty przekraczały zakładany budżet.

Marynarka Wojenna bez okrętów podwodnych?



ORP Bielik to okręt podwodny typu Kobben. Jednostka ma już 52 lata. Okręt wszedł do służby w norweskiej marynarce wojennej w 1967 r. W Marynarce Wojennej RP służy od września 2003 r.

Marynarka Wojenna RP posiada trzy okręty podwodne: ORP Orzeł, ORP Sęp oraz ORP Bielik. Wszystkie są wysłużone i czekają na remonty. Niestety według ostatnich informacji na razie nie ma szans na zakup okrętów podwodnych nowej generacji. Mówi się o "używanych". W obszarze zainteresowania są brazylijskie jednostki typu 209 oraz okręty podwodne ze Szwecji.
VIK

Miejsca

Opinie (168) 7 zablokowanych

  • Ciekawe jak za 2,4 mln zostanie przywrócona zdolność bojowa ?????

    Za tą kwotę to chyba można tylko zadokować , oskrobać z wodorostów kadłub i pomalować . To chyba jak na tak wiekowy okręt to trochę mało !

    • 3 0

  • Przykro na to patrzeć.

    Przecież on powinien popłynąć na złom...ok może za mocne stwierdzenie, ale powinien stać w muzeum.

    • 3 0

  • A wifi będzie? (2)

    • 1 0

    • (1)

      Kibla nie ma a wifi chcesz....

      • 0 0

      • To gdzie kasztanią?

        Za burtę.

        • 0 0

  • Edek z Markiem już do niego jadą :)

    • 2 0

  • cieszmy się że Rosjanie mają poczucie humoru.

    • 3 0

  • Życie zaczyna się po pięćdziesiątce. (1)

    A po setce albo dwóch to dopiero jest.

    • 3 0

    • Trzeba żyć 200 lat, bo do stu nikt nie leczy.

      • 1 0

  • Wszystko bedzie na cacy :)

    Piaskowanie i nie będzie czego malować - stąd niska kwota :)

    • 3 0

  • A kto i kedy wyremontuje

    o dobre 20 lat młodszy ORP Orzeł 291 proj.877E(wg.nato Kilo) ?
    Nie ma chętnych czy nie ma takich co potrafią to "cudo" radzieckiej techniki naprawić ?
    Mówią w Europie, że Polak potrafi....Era działań floty podwodnej na Bałtyku zakończyła się wraz z końcem PRL-u i ZSRR....Na Bałtyku tak,- ale na Oceanach nie i tam trwa wyścig praktycznie cały czas....Niech się martwią inni...

    • 1 0

  • Logika

    Okręty podwodne służą do niszczenia innych okrętów podwodnych i nawodnych. Ok. Ale jeżeli Polska nie posiada lub by nie posiadała już żadnych czynnych okrętów podwodnych to nie ma co zniszczyć ew.nieprzyjaciel na obecne czasy na razie ten tylko jeden ( ) na Bałtyku. Skromnie prezentuje się też flota nawodna-to ew.straty są lub ew. byłyby b.znikome.....A w sytuacji tragikomicznej to na okręty wojenne nieprzyjaciela można zapolować z "górnej" powierzchni można oraz z powietrza....lub zarzucić go rakietami, minami i bombami głębinowymi. Problem jest jeden -wcześnie i dokładnie wykryć intruza....Obserwacja-wywiad i systemy ostrzegania i naprowadzania.

    • 0 1

  • Oczywista oczywistość

    Niech płynie bez zatrzymywania do Radomia lub Sosnowca.Bez szczegółów, bo to tajemnica.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane