• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Okręt podwodny ORP Bielik wchodzi do Remontowej

VIK
21 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 11:35 (23 października 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

Okręt podwodny ORP Bielik przejdzie remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Naprawa bieżąca ma umożliwić jego dalszą eksploatację. Okręt ten ma już 52 lata.



AKTUALIZACJA, 23 października, godz. 11:35



Okręt podwodny ORP Bielik przypłynął dziś do Gdańska. W Gdańskiej Stoczni Remontowa przejdzie remont. Potrwa on najprawdopodobniej do końca tego roku. Koszt to prawie 2,4 mln zł brutto.



Na ogłoszenie Komendy Portu Wojennego Gdynia odpowiedziały cztery firmy - PGZ Stocznia Wojenna, Stocznia Remontowa Nauta, Net Marine - Marine Power Service ze Szczecina oraz Gdańska Stocznia Remontowa z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Ten ostatni podmiot zaoferował najniższą cenę, czyli brutto prawie 2,4 mln zł. Była to jedyna oferta, która mieściła się w zakładanym przez zamawiającego budżecie w wysokości 2,5 mln złotych brutto. Pozostałe oferty przekraczały 4 mln zł.

Było to już czwarte z kolei od stycznia 2018 r. postępowanie w tej sprawie. Wcześniej nie udawało się, bo albo nikt nie chciał się podjąć naprawy okrętu, albo wszystkie oferty przekraczały zakładany budżet.

Marynarka Wojenna bez okrętów podwodnych?



ORP Bielik to okręt podwodny typu Kobben. Jednostka ma już 52 lata. Okręt wszedł do służby w norweskiej marynarce wojennej w 1967 r. W Marynarce Wojennej RP służy od września 2003 r.

Marynarka Wojenna RP posiada trzy okręty podwodne: ORP Orzeł, ORP Sęp oraz ORP Bielik. Wszystkie są wysłużone i czekają na remonty. Niestety według ostatnich informacji na razie nie ma szans na zakup okrętów podwodnych nowej generacji. Mówi się o "używanych". W obszarze zainteresowania są brazylijskie jednostki typu 209 oraz okręty podwodne ze Szwecji.
VIK

Miejsca

Opinie (168) 7 zablokowanych

  • seatruck progress

    manewry jak na seatruck progress

    • 0 0

  • Podziwiam odwagę polskich podwodniaków, okręt 52 letni + po naprawie kolejne 25, może dobije do 100 lat, dobrze że to nie ubot z 2 wojny światowej

    • 19 0

  • Wysłali "Dziadka " do "sanatorium" :( Stan floty - agonia !!! Ale ...obietnice są na max !!!

    • 14 1

  • Bielik

    No to będziemy mieli pogromcę kutrów rybackich na Bałtyku, dobre i to.

    • 18 0

  • Wodorost go moze zatopic

    Skansen. Do muzeum.

    • 16 0

  • Cześć i chwała bohaterom Stoczni Północnej

    • 20 0

  • Za 2,5 mln

    To można pomalować okręt podwodny ale nie wyremontować. To tylko pudrowanie trupa przed pogrzebem. Oby tylko ten okręt nie był stalową trumną dla naszych marynarzy.

    • 24 3

  • żółte blachy mu dajcie, na oc zaoszczędzicie :-D.

    Chińczycy nie robią tanich ubootów? ...model '43 może będzie tańszy?? dla treningu jak złoto....

    • 17 0

  • Posłuży nam jeszcze drugie tyle.

    • 6 3

  • po nagłówku na głównej stronie myślałem, że trafi do muzeum (1)

    a tu takie zaskoczenie :-)

    • 50 2

    • Sołdka bym przerobił na lotniskowiec :)

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane