- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 2 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (3 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (131 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Orlen przejmuje władzę w Lotos Kolej. Obawy o konsolidację kolejowych spółek
19 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku)
Najnowszy artykuł na ten temat
Redukcja zatrudnienia w Lotos Kolej. Orlen nie komentuje
Z dnia na dzień odwołany został prezes Lotos Kolej - Anatol Kupryciuk, a do składu zarządu spółki powołano cały zarząd spółki Orlen Koltrans. Obecnie skład zarządu Lotos Kolej to aż sześć osób. Pracownicy obawiają się marginalizacji znaczenia spółki, a nawet jej wchłonięcia przez Orlen KolTrans. Choć według licznych zapowiedzi to Lotos Kolej miał przejąć Orlen KolTrans i na jego bazie miało w Gdańsku powstać centrum logistyki kolejowej.
Lotos Kolej przejmie Orlen KolTrans. Centrum logistyki kolejowej w Gdańsku
Dodatkowo do zarządu Lotos Kolej powołani zostali też wszyscy obecni członkowie zarządu kolejowej spółki Orlenu - Hanna Mazur, Leszek Jakubów i Dariusz Bodziony. W zarządzie pozostali: Dariusz Puchała i Jaromir Falandysz.
Orlen KolTrans przejmie Lotos Kolej?
Przypomnijmy, że według licznych zapowiedzi w ramach fuzji PKN Orlen z Grupą Lotos w Gdańsku powstać miało centrum kompetencji związane z logistyką kolejową. Centrum zbudowane miało być wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności - w tym przypadku jest to Lotos Kolej.
Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę
Pracownicy Lotos Kolej obawiają się jednak, że będzie wręcz odwrotnie i to Orlen KolTrans przejmie ich spółkę. Wskazują, że Lotos Kolej może stracić klientów zewnętrznych i stać się spółką obsługującą jedynie przewozy w Grupie Orlen. Aktualnie Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych - świadczący usługi dla spółek Grupy Kapitałowej Lotos i dla klientów zewnętrznych.
Orlen uspokaja. Centrum kolejowe powstanie w Gdańsku
Biuro prasowe PKN Orlen zapewnia, że w ramach fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos nadal zakładana jest centralizacja logistyki kolejowej połączonego koncernu wokół potencjału Lotos Kolej, co dodatkowo ma wzmocnić działalność tej spółki.
Krzyże w intencji połączenia Orlenu i Lotosu. Ciekawy wątek fuzji
- To podejście się nie zmieniło. Dodatkowo, zgodnie z wcześniejszymi komunikatami, siedzibą dla spółki kolejowej pozostanie Gdańsk. Odrębną kwestią są szczegółowe założenia i harmonogramy dotyczące operacjonalizacji procesów połączenia, które nie są informacją publiczną i standardowo nie są przekazywane. Zapewniamy natomiast, że tak jak do tej pory wszystkie działania związane z fuzją prowadzone są w sposób transparentny przy stałym i konstruktywnym dialogu ze stroną społeczną - czytamy w stanowisku spółki przesłanej do redakcji Trojmiasto.pl. - Jednocześnie przypominamy, że PKN Orlen ma ogromne doświadczenie w prowadzeniu procesów fuzji i przejęć. Każdorazowo efektem takich działań było wzmocnienie przejmowanych podmiotów, co wiązało się z szeregiem korzyści dla pracowników. Dobrymi przykładami są Orlen Południe czy Anwil, które realizują miliardowe inwestycje ukierunkowane na rozwój kompetencji każdej ze spółek.
Lotos znika z giełdy po 17 latach. Akcje wykluczone z obrotu na GPW
Pracownicy Lotos Kolej zaniepokojeni sytuacją w spółce
To jednak nie uspokaja pracowników. Sytuacja w spółce jest napięta. Wielu maszynistów otwarcie mówi o odejściu z pracy, jeśli ich spółka zostanie zlikwidowana. Jak dowiedziało się Trojmiasto.pl, nowy prezes zarządu Lotos Kolej w najbliższy poniedziałek ma zjawić się w Gdańsku.