- 1 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (110 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (53 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (38 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 5 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (6 opinii)
- 6 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (45 opinii)
Ostateczna umowa na budowę DCT II podpisana
Ostateczna umowa dotycząca budowy drugiego terminalu kontenerowego w Gdańsku została podpisana. Dzięki temu do 2016 roku powstanie terminal DCT 2, który zwiększy zdolności przeładunkowe gdańskiego DCT do 4 mln TEU (jednostka oznaczająca równowartość objętości kontenera o długości 20 stóp) rocznie.
Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem . Port Gdański wydzierżawi na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Budowa terminalu ma ruszyć za półtora roku, najpóźniej za dwa lata. Ma potrwać 18 miesięcy. Nowy terminal, czyli DCT2, ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
- Inwestycja spowoduje wzrost możliwości przeładunkowych DCT do 4 mln TEU - powiedział Jerzy Melaniuk, wiceprezes ZMPG SA. - Myślę jednak, że to nie jest ostatnie słowo inwestora i w niedalekiej przyszłości w Gdańsku przeładowywanych będzie nawet 7 mln TEU rocznie.
- Teraz przed nami ogrom pracy. Musimy jeszcze uzyskać decyzje środowiskowe i pozwolenie na budowę - mówił Adam Żołnowski, dyrektor finansowy DCT Gdańsk SA. - Mam też nadzieję, że trudne kwestie, dotyczące podatku od nieruchomości, którego wstecznie i z odsetkami domagają się od inwestorów operujących w gdańskim porcie władze miasta, zostaną rozstrzygnięte z korzyścią i dla miasta, i dla inwestorów.
- Fundusze zarządzane przez Macquarie Group of Companies zdecydowały się zainwestować wszystkie wolne środki w dalszy rozwoju terminalu DCT w Gdańsku - powiedział Cord von Lewinski, członek rady nadzorczej DCT Gdańsk SA. - Liczę na dalszą owocną współpracę z portem i przedstawicielami władz, aby kolejny etap rozwoju DCT zakończył się sukcesem.
Miejsca
Opinie (33) 3 zablokowane
-
2013-03-20 12:16
pismaku (1)
wzrosnie do 4 mln TEU
ale pytanie za 10 pktow z ilu wzrosnie ?- 5 0
-
2013-03-20 20:01
Sluszne pytanie :)
Witam
Obecnie pojemnosc to 1,25 mil TEU rocznie, w 2014 osiagnie terminal 1,5 mil TEU rocznie. Nowy terminal to pojemnosc do 2,5 mil TEU czyli w sumie od 2016 roku calkowita pojemnosc to 4 mil TEU.- 3 0
-
2013-03-20 12:19
Jak tam sprawa zaległego podatku naliczonego zmpg i dct ?
- 3 1
-
2013-03-20 13:36
No to Zarząd Portu Gdynia już pewnie kopie sobie grób, (1)
bo widać jasno, że wykopki w portowych basenach nic nie POmogą;))
A nie mówiłem???- 11 0
-
2013-03-20 14:44
To rzeczywiście to ty Bezstronny ???
Bo sięgam pamięcią i nie pamiętam jakiegoś sensownego wpisu...
- 1 2
-
2013-03-20 13:58
Inwestycja DCT II to terminal dla G 6
- 7 1
-
2013-03-20 14:30
Kto spowoduje,że statki przywiozą 4 mln TEU właśnie do Gdńska ?
niewidzialna ręka rynku ?
- 2 10
-
2013-03-20 14:59
no to Gdynia bedzie odcieta od cycka
- 5 4
-
2013-03-20 15:21
czyli buduja dla Maerska (1)
bo po numerze z G6 juz inny armatorzy z pewnoscia beda omijali DCT szerokim lukiem.
- 3 13
-
2013-03-20 20:02
Chcialbys
- 2 0
-
2013-03-26 17:13
PRAWDA BOLI
Niestety COSCO czy CMA CGM itp.; są skazane na DCT.
Nie będą miały wyjścia aby konkurować z przewozami w tym rejonie Europy.
Pozdro dla Komandosów z Gdyni- 0 0
-
2013-05-08 20:46
Dobra firma dobra płaca :)
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.