- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
PSV Bongo popłynie do Brazylii
W Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest pierwszego z serii siedmiu wielozadaniowych statków typu PSV (Platform Supply Vessel), wg projektu MMC 887 L dla amerykańskiego armatora. Statek otrzymał imię "Bongo", czyli tak, jak jeden z gatunków antylop afrykańskich.
Powierzchnia pokładu 1050 m kw. przy obciążalności 10t/m kw. pozwala na przewożenie ładunków wielkogabarytowych, skonteneryzowanych, pakietów rur i innych ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też obsługi platform, ładowność pokładu wynosi prawie 3000 ton.
Jest to największa na świecie jednostka tego typu w klasie statków o długości do 90 m, której nośność wynosi 5500 ton.
Jej możliwości przewozowe nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich, jest ona przystosowana do przewozu ładunków niebezpiecznych w zbiornikach pod pokładem. Statek wyposażony został również w systemy zwalczania rozlewów olejowych.
Przekazana jednostka nie jest standardowym statkiem tego typu z napędem "diesel-electric", jakich wiele buduje Remontowa Shipbuilding. Jest to statek wykorzystujący technologię średniego napięcia (4,16kV) i nowatorską technologię sterowania częstotliwością prądu elektrycznych silników napędowych - azymutalnych producenta VFD. Statek wyposażony został również w zintegrowany system sterowania urządzeń nawigacyjnych, sterowania systemami ogólnookrętowymi i ładunkowymi, DP w klasie 2 oraz pędnikami wysuwnymi dziobowymi i systemem gaszenia obiektów obcych wg FiFi-1. Remontowa Shipbuilding zrealizowała budowę statku według projektu opracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni.
Miejsca
Opinie (10) 1 zablokowana
-
2012-12-12 16:40
Panowie Soyka i Canowiecki,
nie lepiej jednak tak zarabiać kasę w stoczni zamiast na "nowoczesnych instrumentach finansowych" typu opcje walutowe?
- 5 6
-
2012-12-12 16:48
:-)
Statek "Bongo" powinien pływać pod banderą Jamajki :-)
- 33 2
-
2012-12-12 18:22
Shipchandler the best.... (2)
Statek jest naprawdę super wyposażony wiem i jestem na nim prawie codziennie naprawdę wielki szacunek dla Stoczni Północnej i armatora Rogera czapki z głów
W planach są jeszcze 6 takich jednostek i panowie można???? Opłaca się???
A w marynarce wojennej na stoczni nic się nieoplaca hiiaaaaa
Pozdr
P.- 7 2
-
2012-12-12 23:17
:)
Super wyposażony? Hmm nic specjalnego na nim nie ma, nic nowatorskiego, powielanie standardowych rozwiazan jednostek PSV...
- 1 2
-
2012-12-15 20:44
No kolego chyba już siedem???
- 0 0
-
2012-12-12 19:09
:)
BRAWO BRAWO I JESZCZE RAZ BRAWO ZA CIĘŻKĄ PRACĘ STOCZNIOWCÓW. TAK DALEJ
- 2 1
-
2012-12-12 21:24
Kolejny sukces ACTIV-u i Stoczni Północnej Gratulacje
naprawde czapki z głów dla wszystkich którzy w takim terminie wybudowali BONGO zarówno jakosc jak i szybkosc w kordynacji budowa tej jednostki
- 3 0
-
2012-12-12 22:10
jeśli PSV to tylko eredivisie i oczywiście Eindhoven
- 5 2
-
2012-12-12 23:57
Skoro statek "Bongo"
To powinien polecieć, a nie popłynąć. :)
- 3 1
-
2012-12-15 20:50
PSF i oby takich holowników jak najwięcej praca dla nas i szybsze wykonanie za taką samą cenę co w chinach.Ale szybciej i lepiej.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.