• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PSV Bongo popłynie do Brazylii

VIK
12 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Statek został zbudowany dla amerykańskiego armatora. Statek został zbudowany dla amerykańskiego armatora.

W Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest pierwszego z serii siedmiu wielozadaniowych statków typu PSV (Platform Supply Vessel), wg projektu MMC 887 L dla amerykańskiego armatora. Statek otrzymał imię "Bongo", czyli tak, jak jeden z gatunków antylop afrykańskich.



Czy przemysł stoczniowy w Trójmieście ma się dobrze?

Matką chrzestną statku została Tatiana Gorofteiu, żona jednego z superintendentów armatora. Statek klasyfikowany przez ABS (American Bureau of Shipping) wychodzi ze stoczni pod flagą Vanuatu. Jednak trafi do... Brazylii, gdzie będzie pracował dla branży offshore.

Powierzchnia pokładu 1050 m kw. przy obciążalności 10t/m kw. pozwala na przewożenie ładunków wielkogabarytowych, skonteneryzowanych, pakietów rur i innych ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też obsługi platform, ładowność pokładu wynosi prawie 3000 ton.

Jest to największa na świecie jednostka tego typu w klasie statków o długości do 90 m, której nośność wynosi 5500 ton.

Jej możliwości przewozowe nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich, jest ona przystosowana do przewozu ładunków niebezpiecznych w zbiornikach pod pokładem. Statek wyposażony został również w systemy zwalczania rozlewów olejowych.

Przekazana jednostka nie jest standardowym statkiem tego typu z napędem "diesel-electric", jakich wiele buduje Remontowa Shipbuilding. Jest to statek wykorzystujący technologię średniego napięcia (4,16kV) i nowatorską technologię sterowania częstotliwością prądu elektrycznych silników napędowych - azymutalnych producenta VFD. Statek wyposażony został również w zintegrowany system sterowania urządzeń nawigacyjnych, sterowania systemami ogólnookrętowymi i ładunkowymi, DP w klasie 2 oraz pędnikami wysuwnymi dziobowymi i systemem gaszenia obiektów obcych wg FiFi-1. Remontowa Shipbuilding zrealizowała budowę statku według projektu opracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni.
VIK

Miejsca

Opinie (10) 1 zablokowana

  • Panowie Soyka i Canowiecki,

    nie lepiej jednak tak zarabiać kasę w stoczni zamiast na "nowoczesnych instrumentach finansowych" typu opcje walutowe?

    • 5 6

  • :-)

    Statek "Bongo" powinien pływać pod banderą Jamajki :-)

    • 33 2

  • Shipchandler the best.... (2)

    Statek jest naprawdę super wyposażony wiem i jestem na nim prawie codziennie naprawdę wielki szacunek dla Stoczni Północnej i armatora Rogera czapki z głów
    W planach są jeszcze 6 takich jednostek i panowie można???? Opłaca się???
    A w marynarce wojennej na stoczni nic się nieoplaca hiiaaaaa
    Pozdr
    P.

    • 7 2

    • :)

      Super wyposażony? Hmm nic specjalnego na nim nie ma, nic nowatorskiego, powielanie standardowych rozwiazan jednostek PSV...

      • 1 2

    • No kolego chyba już siedem???

      • 0 0

  • :)

    BRAWO BRAWO I JESZCZE RAZ BRAWO ZA CIĘŻKĄ PRACĘ STOCZNIOWCÓW. TAK DALEJ

    • 2 1

  • Kolejny sukces ACTIV-u i Stoczni Północnej Gratulacje

    naprawde czapki z głów dla wszystkich którzy w takim terminie wybudowali BONGO zarówno jakosc jak i szybkosc w kordynacji budowa tej jednostki

    • 3 0

  • jeśli PSV to tylko eredivisie i oczywiście Eindhoven

    • 5 2

  • Skoro statek "Bongo"

    To powinien polecieć, a nie popłynąć. :)

    • 3 1

  • PSF i oby takich holowników jak najwięcej praca dla nas i szybsze wykonanie za taką samą cenę co w chinach.Ale szybciej i lepiej.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane