• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Państwowa komisja nie zbada przyczyn wypadku promu Wawel

Ewelina Oleksy
22 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (78)
  • Prom Wawel uderzył w nabrzeże gdańskiego portu z dużą siłą.
  • Prom Wawel zderzył się z nabrzeżem 21 stycznia.
  • Tak wygląda nabrzeże zniszczone przez  prom Wawel.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich zdecydowała, że nie będzie sprawdzać przyczyn kolizji promu Wawel z nabrzeżem, do której doszło w styczniu. Wydała w tej sprawie uchwałę, w której wyjaśnia, dlaczego sprawa nie będzie badana. Urząd Morski tymczasem szykuje się do naprawy zniszczeń, które spowodowało uderzenie statku.



Do wypadku promu Wawel doszło podczas manewrów w gdańskim porcie 21 stycznia. W jego wyniku zniszczone zostało nabrzeże, a w kadłubie statku zrobiła się dziura. Pasażerów ewakuowano, a prom był później unieruchomiony przez blisko tydzień, bo przechodził naprawę.

Sprawa trafiła do Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich. Ta jednak zdecydowała, że nie będzie się nią zajmować.

Państwowa Komisja odstępuje od badania wypadku promu Wawel



- Komisja zapoznała się z materiałami dotyczącymi poważnego wypadku promu Wawel, bandery Wysp Bahamów zaistniałego w dniu 21 stycznia 2023 r. w czasie obracania jednostki na obrotnicy przy nabrzeżu WOCMapka w Gdańsku. Statek otarł się o nabrzeże uszkadzając poszycie kadłuba powyżej linii wodnej - informuje PKBWM w opublikowanej uchwale. - Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich biorąc pod uwagę okoliczności wypadku oraz brak poważnych skutków zdarzenia, uznaje, że wyniki badania nie przyczynią się do zapobiegania tego rodzaju wypadkom w przyszłości i odstępuje od prowadzonego badania.

Zniszczone nabrzeże nadal czeka na naprawę



Na zniszczonym przez prom Wawel nabrzeżu, 31 stycznia, odbyła się wizja lokalna.

- Wziął w niej udział przedstawiciel biura projektowego, które przygotuje ekspertyzę. Po uzyskaniu ekspertyzy dot. części nawodnej i podwodnej będziemy znali zakres, technologię oraz koszty naprawy uszkodzeń oraz czas potrzebny na wykonanie. Obecnie nabrzeże jest posprzątane i oznakowane - informuje Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni.
Zgodnie z procedurami, kosztami naprawy nabrzeża zostanie obciążana spółka Polferries, armator statku, a konkretniej - jej ubezpieczyciel.

- Szacowany czas usunięcia uszkodzeń na nabrzeżu nie powinien być dłuższy niż trzy miesiące od momentu rozpoczęcia prac, o ile nie zostaną stwierdzone znaczące uszkodzenia części podwodnej (np. nieszczelności ścianki) - wskazuje Kierzkowska.


Miejsca

Opinie (78) 2 zablokowane

  • (3)

    I słusznie winny był wiatr.Takie wypadki były są i będą,z naturą jeszcze nikt nie wygrał,choćby Wawel miał i 4 śruby i 6 trusterów i tak podmuch by go pokonał.

    • 9 19

    • Wez leki (2)

      • 9 2

      • Po co mu leki? On się zatrzymał w rozwoju na 1 klasie podstawówki

        • 4 0

      • Szpilkowi już leki nie pomogą.

        • 7 1

  • Fiufiu

    W zeszłym roku jechałem 51 km/h w szczerym polu gdzie za krzakami postawili znak 30 km. Nie mówiąc o zdrowym mandacie to też nawet zostałem przeciągnięty przez sąd .

    • 1 2

  • Przy okazji Polferries - czy cokolwiek wiadomo o przeniesieniu połączeń do Gdyni

    Tak jak planowano?

    A przynajmniej części z nich.

    • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Argument jakim posługuje się komisja (2)

    podważa sens jej istnienia.

    • 52 29

    • komisja jest od badania przyczyn wypadku gdy są nieznane

      tu są znane i wiadomo kto i gdzie popełnił błąd więc co tu badać?

      • 18 3

    • Komisje dochodowe są

      Macieruski

      • 8 5

  • Czuję,że maczał w

    tym palce kapitan Marinesko.

    • 2 1

  • A czy sprawa nie jest prosta ?

    Bóg tak chciał!

    I tyle

    • 4 0

  • Komisja (1)

    Po co tworzyć jakieś komisje skoro fachowców brak. Wszędzie "siedzą" tylko kacze pociotki którzy są tam tylko dla pieniędzy a wiedzy brak.

    • 14 4

    • Może w biurze kilku jest

      Ale kapitan jest prawdziwy, tak samo jak załoga marynarska

      • 0 1

  • Polska to jednak dziki kraj (1)

    • 5 3

    • Taki rozwinięty inaczej

      • 4 0

  • nie beda drązyć bo zamieszani są ludzie z PiS i jeszcze by trzeba bylo któregoś ukarać (2)

    • 16 9

    • Jacy ludzie PIS

      Kto z PISu, jest zamieszany w ten incydent?

      • 1 2

    • Widziałeś, żeby kogoś z PiS ukarali w ciągu ostatnich ośmiu lat?

      Maseczki od kolegi narciarza? Respiratory od handlarza bronią? Makulatura za 70mln? Działka od zaprzyjaźnionego proboszcza? Wille dla ziomeczków? Zawyżona marża na paliwo? Miliony z Oświaty dla Rydzyka?
      Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało..

      • 6 2

  • Skandal! Gdyby to ktoś z PO prowadził ten prom to utworzyliby nawet sejmową komisję! (1)

    Armator musi coś ukrywać A swoją drogą to kolejny przykład zakłamania PiS: krzyczy się o polskiej banderze, zlikwidowanej flocie, ale państwowa spółka promy rejestruje pod tanią banderąTfu!

    • 6 3

    • Bo tu jeszcze nie wstali z kolan

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane