- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (53 opinie)
Pięć nowych lokomotyw dla Lotos Kolej
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Redukcja zatrudnienia w Lotos Kolej. Orlen nie komentuje
Pięć lokomotyw elektrycznych zostanie dostarczonych spółce Lotos Kolej przez firmę Newag. Umowa warta ponad 80 mln zł jest wynikiem zakończonego sporu dotyczącego niezrealizowaniu umowy z 2015 roku.
Zgodnie z umową, Newag dostarczy dwie lokomotywy czteroosiowe Griffin oraz trzy lokomotywy sześcioosiowe Dragon 2. Ponadto spółka będzie świadczyła usługi serwisowe przez siedem lat. Spółka Lotos Kolej posiada już w swojej flocie pięć lokomotyw typu Dragon pierwszej generacji.
Lokomotywa Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014), wyposażona w ETCS poziomu 2. Jest zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych, wykorzystuje najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. W lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50 proc. oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60 proc.
Lokomotywy zamiast do Lotosu trafią do Orlenu
Z kolei Griffin to czteroosiowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do przewozu składów towarowych i osobowych, wyposażona w ETCS poziomu 2. Modułowa konstrukcja lokomotywy Griffin pozwala na dostosowanie jej do specyficznych potrzeb poszczególnych przewoźników. Lokomotywy Griffin mogą być przeznaczone do prowadzania składów towarowych o masie do 3,2 tys. ton z prędkością do 160 km na godzinę oraz pociągów pasażerskich.
- Dbamy o komfort naszych maszynistów, którzy każdego dnia wyjeżdżają na tory nie tylko w Polsce, ale również w ruchu międzynarodowym i granicznym. Porozumienie z firmą Newag, na mocy którego włączamy do naszego taboru lokomotywy Griffin, o których myśleliśmy od dłuższego czasu oraz lokomotyw Dragon 2 - mówi Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Wartość umowy wynosi ponad 80 mln zł netto, na co składa się łączna cena sprzedaży oraz szacunkowe wynagrodzenie za wykonane usługi serwisowe rozliczane proporcjonalnie do ich świadczenia.
Zawarcie umowy nastąpiło w ramach ugody przed mediatorem w sprawie dotyczącej wzajemnych roszczeń stron związanych z umowami zawartymi w grudniu 2015 roku. Zawarcie umowy wyczerpuje wszelkie wzajemne roszczenia stron związane ze wskazanymi umowami.
erka
Miejsca
Opinie (37) 2 zablokowane
-
2019-03-02 11:29
nie ma przekrętów są inwestycje
- 12 28
-
2019-03-02 11:08
Nareszcie
Świetnie ze się udało. Temat ciągnął się od ubiegłego roku, praktycznie został zastopowany. Zmiany w zarządzie i ruszyło.
BRAWO! Bo szkoda spółki.- 33 10
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.