• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięciu chętnych na przebudowę Traktu św. Wojciecha przy Zrembie

Maciej Naskręt
20 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
Wyznaczony do remontu fragment Traktu św. Wojciecha. Wyznaczony do remontu fragment Traktu św. Wojciecha.

Firma MTM złożyła najkorzystniejszą ofertę na przebudowę Traktu św. Wojciecha. Jeśli urzędnicy wybiorą ich ofertę, droga od Zrembu do wiaduktu Biskupia Górka powstanie do 30 września za kwotę 2,7 mln zł.



Jak oceniasz stan Traktu św. Wojciecha?

Pięć firm jest zainteresowanych poprawą stanu nawierzchni Traktu św. Wojciecha w Gdańsku na odcinku od Zrembu zobacz na mapie Gdańska do wiaduktu Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. We wtorek w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otwarte zostały oferty przetargowe dotyczące tej inwestycji.

Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła firma MTM z Gdyni, która prace na Trakcie św. Wojciecha wyceniła na kwotę 2,708 mln zł. W sumie zostanie wyremontowana jezdnia na odcinku 600 m. DRMG zakłada, że wykonawca upora się z remontem do końca września.

Co zmieni się na tym odcinku? Na istniejącą konstrukcję jezdni zostanie wylana tzw. nakładka bitumiczna wraz z warstwą przeciwspękaniową. Ponadto prowadzone będą inne, standardowe przy tego typu pracach roboty, czyli wymiana krawężników i obrzeży, remont zatok autobusowych, chodników i zjazdów na posesje.

Na remoncie skorzystają nie tylko kierowcy, ale i piesi. Na jedynym przejściu, znajdującym się na tym odcinku, powstanie wysepka, która umożliwi zatrzymanie się przechodniom między jezdniami.

Czytaj też: 11 chętnych do budowy wiaduktu Biskupia Górka

Planowany remont fragmentu Traktu św. Wojciecha. Planowany remont fragmentu Traktu św. Wojciecha.
To będzie koniec prac na Trakcie św. Wojciecha

Jeśli uda się zakończyć te prace w spodziewanym terminie, będzie oznaczało to koniec pięcioletnich prac na jednej z najważniejszych dróg wjazdowych do Gdańska. Od wiosny 2012 r. Trakt przeszedł bowiem pięć poważnych modernizacji, których łączny koszt wyniósł w sumie 17,9 mln zł.

Po Trakcie św. Wojciecha codziennie podróżują mieszkańcy południowych dzielnic, a także Pruszcza Gdańskiego. Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, Trakt św. Wojciecha przestał być szlakiem tranzytowym do portu w Gdańsku. Tę funkcję pełni teraz Trasa Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskaobwodnica południowa zobacz na mapie Gdańska.

Prowadzone przez lata prace na Trakcie św. Wojciecha. Prowadzone przez lata prace na Trakcie św. Wojciecha.


Oferty w przetargu złożyły następujące firmy:
Firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni - 2 708 307,48 zł
WPRD GRAVEL Sp. z o.o. z Gdańska - 2 998 837,80 zł
Eurovia Polska S.A. z Kobierzyc - 3 250 383,44 zł
Konsorcjum firm: Kruszywo Sp. z o.o. i Bituminium Sp. z o.o. z Linii - 2 715 632,77 zł
Strabag Sp. z o.o. z Pruszkowa - 2 866 015,76 zł

Opinie (75) 2 zablokowane

  • nieżle,wychodzi 1 mln Euro za 1 km,czyli 1000 za 1 metr !!!!!!!!! polskie drogi są rzeczywiście drogie

    • 3 2

  • Tylko pięciu chętnych? To będą robić przez lata. (1)

    • 9 8

    • A wybiorą tylko jednego. Nie ma szans przed 2025 rokiem

      • 2 2

  • na pewno spowolnią ruch

    sorry - uspokoją

    • 2 0

  • Poprawcie tą mapkę! Kilometrowy odcinek od zjazdu z obwodnicy w stronę Św Wojciecha nie był remontowany.

    Ile razy trzeba wam to powtarzać.

    • 11 0

  • Brawo Gdynia!!!

    Tu są największe inwestycje od lat, tu są biznesy i tu żyje się najlepiej nie tylko w Polsce ale i na świecie!!!

    My mamy tyle marzeń ile nie ma żadne inne miasto!!!

    I co gdańszczanie łyso wam?

    • 14 0

  • Kto da wiecej Budyniowi ?

    Ten wygra !!!

    • 5 10

  • Widzę, że południowa Polska też się wybiera na

    zakupy w Forum Radunia...

    • 9 5

  • Malina by to zrobił taniej,

    zna się na tym, a co ważniejsze lubi to, betonowanie, zbrojenie, asfaltowanie czy kopanie to jego żywioł. Dzwońcie na Zaspę a przetarg można unieważnić.

    • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane