- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (41 opinii)
- 2 Złoty polski ma już 100 lat (120 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (155 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (99 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Pierwszy taki prom z aluminium zwodowany przez Aluship Technology
Wodowanie pierwszego na świecie aluminiowego kadłuba statku zasilanego wyłącznie energią elektryczną.
W Gdańsku trwa nietypowe, bo dwudniowe wodowanie pierwszego na świecie aluminiowego kadłuba promu zasilanego wyłącznie energią elektryczną. Za budowę odpowiadała spółka Aluship Technology.
Dotychczas budowano podobne konstrukcje jednak były one napędzane przez silniki hybrydowe - wykorzystujące nie tylko energię elektryczną, ale również silniki diesla. Prom zbudowany w Aluship Technology posiadać będzie zestaw akumulatorów, które ładowane będą na lądzie, a statek całą podróż odbywać będzie napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi.
Niskie zużycie energii przez prom było jednym z najważniejszych celów. Dlatego kadłub został wykonany całkowicie z aluminium. Wszystkie systemy na statku będą zoptymalizowane pod kątem niskiego zużycia energii i odzysku ciepła. Zamontowane zostanie oświetlenie LED oraz panele słoneczne.
Operacja wodowania promu jest bardzo nietypowa i trwa dwa dni.
- W poniedziałek kadłub nasuwany był na dok pływający - tłumaczy Jerzy Bielecki, project manager z Aluship Technology. - Po całkowitym nasunięciu jednostki dok przemieści się w rejon przeciwległego nabrzeża, gdzie woda jest wystarczająco głęboka. W nocy jednostka zostanie przestawiona na podpory o wysokości docelowej do wodowania i nastąpi faktyczne wodowanie. Następnie prom zostanie odholowany do nabrzeża Stoczni Gdańsk, skąd jednostkę podejmie holownik norweskiego klienta.
Dokumentację wykonawczą oraz pomoc techniczną dla wodowanego kadłuba zapewniła firma Nelton z Pruszcza Gdańskiego. Wcześniej spółka Nelton przez 15 lat działała pod znakiem firmowym GSM Design Group i zapewniała pomoc projektowo - konstrukcyjną przy realizacjach jednostek pływających oraz offshore. Obecnie spółka zatrudnia 50 wysoko wykwalifikowanych inżynierów oraz managerów, którzy są rozlokowani w dwóch ściśle współpracujących biurach projektowych umiejscowionych w Pruszczu Gdańskim oraz Szczecinie.
Aluship Technology Sp. z o.o. jest europejskim liderem produkcji aluminiowych konstrukcji okrętowych i offshore oraz w dziedzinie konstrukcji dla lądowych obiektów inżynieryjnych.
W Gdańsku spółka funkcjonuje od 1993 roku, kiedy to jej właściciel postanowił przenieść siedzibę firmy z Hamburga. Dziś Aluship Technology jest właścicielem 4-hektarowej działki z dostępem do wody, na której zlokalizowane są wszystkie budynki firmowe. Spółka zatrudnia ok. 170 osób.
Przygotowanie do wodowania alustatku.
Miejsca
Opinie (48) 4 zablokowane
-
2014-04-08 19:58
Amelinium nie pomalujesz .........
?????????????
- 1 0
-
2014-04-07 20:35
Niemożliwe! (1)
Przecież polskie stocznie są w stanie upadłości!
- 21 8
-
2014-04-08 19:21
byly po to zeby mozna bylo je przeksztalcic w dochodowe spolki dla znajomych
proste?
- 0 3
-
2014-04-08 16:47
amelinum
To je panie amelinum;p Niemiec plakal jak kupowal
- 0 0
-
2014-04-08 14:41
hehe
To je statek z amelinium!
- 1 0
-
2014-04-08 13:12
WODOWANIE
Przepraszam bardzo, ale ktoś tutaj podaje niewłaściwe informacje na temat firmy zajmującej się dokumentacją projektową i wykonawczą do zwodowania tego katamaranu! Pełen nadzór techniczny prowadziła całkiem inna firma z wieloletnim doświadczeniem na rynku okrętowym! Informacje podane w tym artykule są totalną bzdurą!!
- 4 3
-
2014-04-07 20:26
(1)
Mam nadzieję, że będzie pływać między Górkami Zachodnimi i Wschodnimi , skróci o 20 km trasę na Mierzeję Wiślaną i załatwi część problemu z mostem sobieszewskim. Sorry, żartowałem: najważniejsze ECS i Teatr Szekspirowski :((
- 27 4
-
2014-04-08 12:52
na górkach to mieszka ciemny proletariat
to nie kuma że miasto potrzebuje teatrów i innych instytucji kultury
- 0 3
-
2014-04-08 09:44
to nie pomalują tego przed wodowaniem?
- 1 1
-
2014-04-08 09:36
Ale tego się nie maluje...
Toż to amelinium...A m e l i n i u m
no chyba, że specjalną farbą ameliniową- 1 0
-
2014-04-07 20:51
Jak rozumiem zbudowano kadłub (2)
Czyli przerobiono metal. A wyżej opłacalne wyposażenie już nie w Polsce?
- 27 0
-
2014-04-08 06:16
a co to ma za znaczenie? nie o tym jest artykuł. (1)
- 1 4
-
2014-04-08 09:01
A ma takie znaczenie
Że lepiej jest pić w Szczawnicy
niż szczać w piwnicy- 7 0
-
2014-04-07 20:59
A myślałem że oni statków nie budują - tylko na papierze i na lewych fakturach. A tu jednak zaskoczenie ! (2)
- 2 1
-
2014-04-07 23:04
błąd (1)
To nie statek, tylko kadłub. Statek musi mieć jeszcze wiele mechanizmów, które są w Polsce nie produkowane.
- 4 3
-
2014-04-08 07:31
gupek
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.