• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piętrowy parking na 500 rowerów o 5 mln zł za drogi

bra
12 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.

Niemal 13 mln zł - tyle wynosi jedyna oferta firmy, która chce wybudować piętrowy parking rowerowy przy nowo powstającym budynku dworca we Wrzeszczu. Budżet jest mniejszy o ponad 5 mln zł.



Piętrowy parking rowerowy ma sens?

O planach budowy piętrowych parkingów rowerowych przy dworcach pisaliśmy już ponad pięć lat temu. Wówczas, oprócz Wrzeszcza, taki obiekt miał powstać także w Gdańsku Głównym. Na razie pod uwagę brana jest tylko ta pierwsza lokalizacja.

Właśnie otwarte zostały koperty w przetargu na budowę piętrowego parkingu na 500 rowerów i zaplecze socjalne dla kierowców miejskich autobusów.

Ofertę złożyła tylko jedna firma - konsorcjum dwóch spółek Roverpol - na kwotę 12 890 400 zł. DRMG przeznaczyła na ten cel zaledwie 7 572 256 zł, więc różnica wynosi ponad 5,3 mln zł.

Wydaje się zatem, że szanse na realizacje są niewielkie.

Poza budową obiektu parkingowego z zapleczem przyszły wykonawca będzie miał szereg prac do zrealizowania.

Zieleń, miejsca dla taksówek oraz Kiss&Ride

  • Rozbiórka jednokondygnacyjnego pawilonu użytkowanego
  • Budowa trzech miejsc postojowych Kiss&Ride
  • Budowa dwóch miejsc postojowych TAXI
  • Budowa dwóch miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych
  • Montaż trzech tablic informacji pasażerskiej
  • Mała architektura: ustawienie dwóch ławek, dwóch koszy na odpadki oraz donicy
  • Nasadzenie drzew, krzewów oraz wykonanie trawników

Jeśli miasto zdecydowałoby się na wyłonienie wykonawcy, to będzie on miał 47 tygodni od dnia zawarcia umowy na przeprowadzenie wszystkich prac.

Rowery po schodach, iluminacja i przekąski



Co ważne, na piętro rower będzie trzeba wciągać po schodach, które będą miały dwie rynny, po obu stronach.

Elewacja parkingu rowerowego będzie ażurowa. Przewiduje się ponadto montaż systemu monitoringu oraz iluminacji nocnej.

We wnętrzu zaplanowano miejsce na dwa automaty z napojami i przekąskami.

Zaprojektowano też kilka stanowisk z przyłączem do ładowania rowerów elektrycznych oraz stację do doraźnej naprawy jednośladów.
bra

Opinie (431) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Czas na darmową komunikację w mieście. (32)

    Wszystkim wyszłoby to na zdrowie.

    • 220 71

    • Nie ma czegoś jak coś za darmo. Przecież płacisz (24)

      podatki przeciętny zjadaczu cukru.

      • 40 23

      • (16)

        To czas na komunikację miejską finansowaną w całości z budżetu miasta.

        • 41 21

        • Przecież budżet miasta tez jest z przychodu podatników. (15)

          Wy tak na serio macie aż tak niskie iQ?

          • 28 28

          • (6)

            No to jak z naszych podatków to czemu mamy płacić drugi raz? Ty masz IQ poniżej 20?

            • 13 4

            • Skoro "z naszych podatków" to powiedz (5)

              Kosztem czego ta darmowa komunikacja ma być? Kosztem remontów dróg? Kosztem mejsc w szkołach? Kosztem niezbudowanych przedszkoli? Bo budżet nie jest workiem bez dna. Tylko rząd umie dodrukować pieniądze dla suwerena...

              • 19 7

              • (4)

                Kosztem urzędników, bo za dużo ich u nas. Bedzie darmowa komunikacja to o masę urzędników mniej.

                • 12 8

              • Może twoim kosztem aby ciebiebylo mniej

                • 0 0

              • To kto cię obsłuży jak przyjdziesz wyrobić nowy dowód, lub jak złożysz elektroniczny wnosek o dowód? Sztuczna inteligencja?

                • 1 3

              • W skrajnym wypadku odpadnie może kilku księgowych (1)

                Rozliczających przychody z biletów. Myślisz, ze cała reszta etatów która zajmuje się obsługa, organizacja i rozliczaniem zniknie? Mam wrażenie, ze ludzie serio myślą, ze komunikacja miejska to tylko kierowca w autobusie a cała reszta to się sama organizuje, paliwo samo się tankuje, autobus sam się naprawia. Rozkłady same się rozpisują.

                • 11 5

              • Naprawde uważasz ze odpadnie tylko kilku księgowych? Komunikacja to również:
                1.Bilety, w więc ktoś kto odpowiada za ich projekt, realizację, dystrybucję, serwis automatów.
                2. Firma zewnętrzna zajmująca się kontrola biletów,
                3. Wszystko co związane jest z mandatami, szczególnie tymi niezapłaconymi; sprawy w sądzie, windykacja, prawnicy.
                4. Wszystkie zniżki, ulgi, darmowe przejazdy.
                Na pewno jest coś jeszcze. Bilety generują więcej kosztów niż się wydaje. Warto by było to wszystko policzyć i sprawdzić ile tak naprawdę trzeba by bylo dopłacać z budżetu. Być może warto, bo oszczędzony czas i ludzi można przekierowac do innych zadan.

                • 10 6

          • (6)

            My doskonale rozumiemy, skąd się bierze budżet miasta.
            Kominikacja to powinna być usługa dostępna tak jak oświetlenie ulic - nie wrzucasz monety do każdej mijanej latarni.
            I wtedy można w końcu zakazać wjazdu aut do centrum i podnieść opłaty za parkowanie do poziomu, żeby się to wszystko spinało.

            • 38 23

            • (2)

              Na jednego rowerzystę jadącego ulicą przypada około 30 do 50 kierowców. To taka zgrubna ocena na podstawie obserwacji w czasie przejazdu ruchliwymi ulicami miasta. Dlaczego zatem mniejszość ma aspirację narzucania zdecydowanej większości swoich upodobań i poglądów?

              • 10 4

              • A pieszych jest znacznie więcej, zatem co się (1)

                rzucasz swoim samochodem ?

                • 4 6

              • No i mają przywileje więc o co ci chodzi?

                • 2 0

            • (1)

              Jak dla mnie latarnie mogą być płatne. Stać mnie na zakup latarki. Gdy nie chodzę nocą nie płacę.Niech płacą ci co chodzą nocami po mieście.

              • 19 15

              • Ale na brak bezpieczeństwa cię nie stać!

                • 0 1

            • nie każdy ma jedną trasę w życiu: dom-korpo-dom

              komunikacja darmowa dla mieszkańców, ok, ale tylko dla tutaj płacących podatki. Innych szykan dla kierowców nie potrzeba.

              • 11 3

          • twoje iQ jest na poziomie meduzy tylko dlaczego musisz to udowadniać :) W konfederacji pewnie i tak masz najwyższe :)

            • 4 4

      • Jak widac dzbanku na twoja edukacje darmową :) szkoda było pieniędzy .Ale Dzieki niej takie dzbany maja jeszcze czelnosc sie (1)

        Konfederacja to zbieranina patologi popierajaca Putina

        • 3 5

        • Wcześniejszy wpis dowodzi że

          Niektórym brakuje wiedzy, a niektórym kultury. I ten drugi brak od razu ustawia delikwenta na niższym szczeblu drabiny społecznej.

          • 0 1

      • W podatkach i tak już finansujesz 3/4 komunikacji miejskiej, a mimo tego musisz jeszcze kupować bilety (4)

        Lepiej dodać jeszcze te 1/4 i mieć całkowicie darmową komunikację miejską, zamiast parkingów rowerowych.

        • 18 10

        • (2)

          A po co rowerzystom komunikacja miejska? Przecież rower służy do komunikacji. Do dworca można dojechać z wielu miejsc komunikacją miejską.

          • 8 5

          • Bo czasem masz blisko do stacji (1)

            a potem daleko do pracy?
            Albo i tak i tak?

            Sam dojeżdżałem rowerem 7 min do SKM Gdańsk Główny, potem 5 z Sopotu do pracy. No i jak miałem rower, to nie byłem uzależniony od autobusów i ich rozkładu, które jechały przez kręte i zakorkowane ulice dłużej? 30min mniej niż podjeżdżając busami , albo godzinę tylko rowerem całą tę trasę różnicy dziennie to już coś, pomijając nieco lepszą kondycję...

            • 6 5

            • .

              Inni w tym celu (uniezaleznienia się od komunikacji miejskiej) kupują samochody, chociaż dla wielu mających wstręt do samochodów jest to sprawa niezrozumiała

              • 1 4

        • płacisz w podatkach za nieco ponad połowę + darmową komunikację dla dzieci.

          100% to setki milionów złotych mniej w budżecie miasta, w tym na rozwój sieci, który nie jest wliczany w koszty operacyjne KM, ale ciułany z budżetu. Każdy ucierpi, łącznie z zawziętymi kierowcami, bo cięcia na jakąkolwiek infrastrukturę, remonty, rozbudowy byłyby potworne. Pipidówy bez perspektyw i turystów, mogą sobie na to pozwolić, my nie. Pokaż mi jakiekolwiek miasto (Trójmiasto plus aglomeracja) w kapitalistycznym świecie tej wielkości lub większe z darmową komunikacją. NIKT tego nie robi, bo to populistyczny i**otyzm, który doprowadziłby tylko do stagnacji. Wsiadając do samochodu też ponosisz dodatkowe koszty we wszelkich dodatkowych podatkach na paliwie, podatkach pobieranych od ubezpieczalni itd. które jakoś nie idą na remonty i nowe drogi, ale do budżetu centralnego i nagle jest za co opłacić działanie szpitali. To nie podstawówka, to nie jest proste i oczywiste.

          • 11 3

    • Wszystko darmowe (1)

      I inflacja o 100%

      • 3 5

      • bo bierzecie te kolejne dawki

        • 0 3

    • Darmowa komunikacja jest w wielu miastach (1)

      np. Malborku i Talinie.

      • 5 8

      • W Tallinie już nie

        • 8 1

    • Za darmo na karte Gdańszczanina

      Inni niech płacą.

      • 4 8

    • Darmowa komunikacja to mniej samochodów w mieście

      I więcej dzieci...

      • 3 10

    • Nie darmowa a szybka, rozbudowana i na czas

      Serio 4zl albo 100zl za bilet to nie jest aspekt który kogokolwiek zniechęca do przesiadki na komunikacje. Ludzie wybierają auto bo jest szybciej i bardziej komfortowo. Dziś 100zl niewystarczy nawet na tydzień dojazdu Dk pracy autem a mimo, to Ci którzy jeżdżą i tak jadą autem.

      • 7 3

  • komu

    komu to potrzebne-chyba to tylko dla urzędników

    • 3 1

  • Żłobków nie ma, przedszkoli również. Szkoły okrojone, młodzież nie ma gdzie pójść się kształcić, ale parking dla rowerów a jak..

    • 7 2

  • Niektórym palma odbija !! (1)

    • 10 1

    • Ta uschnięta...

      • 2 1

  • Lepiej przedszkole zbudujcie (1)

    Za te pieniądze można zbudować lub rozbudować przedszkole i będzie z tego więcej pożytku

    • 7 1

    • To jest równie bez sensu.

      Gdyby byli klienci przedszkola w tym miejscu to już dawno ktoś otworzył by przedszkole i na nim zarabiał.
      A jeśli nie ma klientów to po co budować?

      Dokładnie tak samo jak z parkingiem dla rowerów, jeśli okoliczne sklepy chcą aby ludzie jeździli do nich na rowerach to same na swoim terenie wyznaczają miejsca do parkowania rowerów.
      Jakoś nie ma problemu z tym że rowery im się nie mieszczą - więc po co dodatkowy parking?

      • 1 1

  • Tylko urzędnik mogł wymyśleć taki absurdalny parkig, gdzie rower trzeba po schodach wnosić

    • 6 2

  • Iluminacja nocna (2)

    Myślę, że w takim parkingu najważnielsza jest iluminacja nocna. Bez niej parking dla rowerów nie byłby parkingiem. Poszukajcie jeszcze kilku takich perełek, a okaże sie, że bez nich można wybudować za połowę tej ceny.
    Ponad to trochę się martwię czy z tym parkingiem nie będzie tak jak z Kunsztem Wodnym. Wybudowali, stoi I nie wiedzą co z nim zrobić.

    • 12 1

    • Obiektywny czytelnik

      Beton architektoniczny .... system zliczający wolnych miejsc .... taki projekt , taka cena

      • 0 0

    • Podswietlimy na teczowo. Stać nas. Będzie od tego specjalny urzędnik. Tak się żyje w Gdańsku. Nie ma biedy. A tak poważnie- ręce opadają.

      • 2 0

  • Ktoś znowu odleciał w kosmos z tym drogim pomysłem

    • 7 1

  • nie ma moy zeby byli chetni na 500 miejsc rowerowych we wrzeszczu . Znowu urzadasy chca wyrzucic pieniadze ktore nam ukradli (1)

    • 6 2

    • Wyrzucic? Czys Ty oszalal? Wlasnie wprost przeciwnie.

      • 0 2

  • ren

    i**otyzm

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane