• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piętrowy parking na 500 rowerów o 5 mln zł za drogi

bra
12 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.

Niemal 13 mln zł - tyle wynosi jedyna oferta firmy, która chce wybudować piętrowy parking rowerowy przy nowo powstającym budynku dworca we Wrzeszczu. Budżet jest mniejszy o ponad 5 mln zł.



Piętrowy parking rowerowy ma sens?

O planach budowy piętrowych parkingów rowerowych przy dworcach pisaliśmy już ponad pięć lat temu. Wówczas, oprócz Wrzeszcza, taki obiekt miał powstać także w Gdańsku Głównym. Na razie pod uwagę brana jest tylko ta pierwsza lokalizacja.

Właśnie otwarte zostały koperty w przetargu na budowę piętrowego parkingu na 500 rowerów i zaplecze socjalne dla kierowców miejskich autobusów.

Ofertę złożyła tylko jedna firma - konsorcjum dwóch spółek Roverpol - na kwotę 12 890 400 zł. DRMG przeznaczyła na ten cel zaledwie 7 572 256 zł, więc różnica wynosi ponad 5,3 mln zł.

Wydaje się zatem, że szanse na realizacje są niewielkie.

Poza budową obiektu parkingowego z zapleczem przyszły wykonawca będzie miał szereg prac do zrealizowania.

Zieleń, miejsca dla taksówek oraz Kiss&Ride

  • Rozbiórka jednokondygnacyjnego pawilonu użytkowanego
  • Budowa trzech miejsc postojowych Kiss&Ride
  • Budowa dwóch miejsc postojowych TAXI
  • Budowa dwóch miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych
  • Montaż trzech tablic informacji pasażerskiej
  • Mała architektura: ustawienie dwóch ławek, dwóch koszy na odpadki oraz donicy
  • Nasadzenie drzew, krzewów oraz wykonanie trawników

Jeśli miasto zdecydowałoby się na wyłonienie wykonawcy, to będzie on miał 47 tygodni od dnia zawarcia umowy na przeprowadzenie wszystkich prac.

Rowery po schodach, iluminacja i przekąski



Co ważne, na piętro rower będzie trzeba wciągać po schodach, które będą miały dwie rynny, po obu stronach.

Elewacja parkingu rowerowego będzie ażurowa. Przewiduje się ponadto montaż systemu monitoringu oraz iluminacji nocnej.

We wnętrzu zaplanowano miejsce na dwa automaty z napojami i przekąskami.

Zaprojektowano też kilka stanowisk z przyłączem do ładowania rowerów elektrycznych oraz stację do doraźnej naprawy jednośladów.
bra

Opinie (431) ponad 20 zablokowanych

  • Lipa

    Nie ma po milionie dla PM , kierownika czyli inspektora nadzoru , urzędnika zlecającego , urzędnika odbierającego i pana od Roby-ggg

    • 12 1

  • (4)

    A ja grzecznie zapytam, czy leci z nami pilot. Doprawdy wazniejszych wydatkow nie mamy, zwlaszcza teraz jak kryzys wisi nad glowa, a miasto tonie w dlugach. Poza tym, co to za pomysl, zeby rower wciagac po schodach, rynnach, jak to zwal. Nikomu nie bedzie sie chcialo i nie dziwie sie. W projekcie 2 lawki, 2 smietniki i donica z kwiatkiem. No doprawdy, wyzyny projektowania. A idzcie wy do diabla. Dno, mul i wodorosty.

    • 33 2

    • ale 150na owce to popierasz co? (1)

      • 0 4

      • Owce to taka sama bzdura

        Dzieło tej samej bzdurnej władzy.

        • 3 1

    • Ale kwiatek będzie tęczowy i to jest ważne dla równości i tolerancji.

      • 6 1

    • jak widać, nie wiesz, że nakłady na promowanie korzystania z rowerów w mieście

      wykazują się najwyższymi wskaźnikami efektywności ekonomicznej (wielokrotnie wyższymi niż wskaźniki efektywności nakładów na jakiekolwiek inne nakłady na elementy infrastruktury komunikacyjnej miasta). Miasta o dobrze rozwiniętej infrastrukturze do parkowania rowerów przy stacjach SKM są dużo bardziej odporne na kryzysy niż miasta, których mieszkańcy są uzależnieni fizycznie i mentalnie od korzystania z samochodów, tak jak wielu autorów wpisów na tym forum (do nich zaliczam również Ciebie, Szanowny Przedpiśco).

      • 1 5

  • Ale jaja. Jak zawsze zresztą. (1)

    "Co ważne, na piętro rower będzie trzeba wciągać po schodach, które będą miały dwie rynny, po obu stronach."
    No ważne rzeczywiście. Mogli zrobić bez rynien.
    A na poważnie: Powinny być podjazdy dla rowerów i winda dla osób które z różnych względów nie mogą podjechać lub wciągnąć roweru "rynną". Przykładowo: starsza osoba z rozładowanym elektrykiem.
    Pełen bubel i pełna dyskwalifikacja.
    Lepiej żeby nie powstał.

    • 21 1

    • Masz rację, poprawimy założenia projektu, na piętro będą prowadziły ruchome schody, przy tych wydatkach to drobiazg.

      • 3 3

  • Parking dla rowerów ma sens, ale tylko strzeżony lub boksy zamykane na kluczyk/szyfr, tak jak szafki na bagaże na dworcach PKP. (1)

    • 13 4

    • Przecież będzie strzeżony zgodnie z założeniami projektu

      • 1 0

  • Ja się pytam (7)

    Kiedy jeden pas Grunwaldzkiej, aktualnie zajmowany przez niewydolny transport dwuśladów , będzie przeznaczony dla jednośladów takich jak rowery, hulajnogi i inne UTO ?

    • 5 22

    • A jaka jest wydajność jednośladów ? (1)

      • 7 4

      • w przeliczeniu na jednostkę powierzchni zajmowanej do jazdy i parkowania wydajność jednośladów jest kilkunastokrotnie wyższa

        niż samochodów.

        • 2 4

    • (4)

      Kiedy strumienie pojazdów będą porównywalne. Póki co wiemy, że na jednym, wcale nie najważniejszym skrzyżowaniu w Gdańsku liczba pojazdów na dobę jest prawie dokładnie identyczna, jak liczba rowerzystów zliczona przez liczniki na głównej arterii Trójmiasta, ale w ciągu kwartału.

      • 5 3

      • one będą porównywalne wtedy, gdy kierowców obciążymy pełnymi kosztami, które ich zachowania komunikacyjne generują (2)

        a w mieście będzie pełna sieć dróg i wystarczająca liczba miejsc do parkowania rowerów na stacjach SKM na darmowych, strzeżonych parkingach dla rowerów. Do tego jeszcze potrzebna jest wymiana taboru SKM (likwidacja dziury wstydu między wagonem a peronem) a także strzeżone, darmowe parkingi rowerowe przy stacjach SKM i PKM.

        • 2 4

        • Proponuję aktywistów rowerowych obciążyć pełnymi kosztami niezbędnego im leczenia psychiatrycznego.

          • 6 1

        • Kto będzie płacił za darmowe, strzeżone parkingi?

          • 5 0

      • Czyli potwierdza się że samochodów jest za dużo

        I za dużo powierzchni wspólnej zabierają w mieście. Tylko transport towarów i wewnętrzny. Tranzyt obwodnicami lub wysoko opłacona winieta

        • 1 4

  • Wystarczy parking na 50 rowerów (1)

    Gdzie oni znajdą 500 rowerów?

    • 17 3

    • w całym mieście jest kilkadziesiąt tysięcy rowerów

      W Tczewie przy dworcu PKP codziennie parkuje ponad 70 rowerów. Gdańsk, jest miastem kilka razy większym od Tczewa.

      • 2 6

  • Każdy urzędnik miejski powinien dostać zakaz używania samochodu! (4)

    • 24 1

    • każdy nawiedzony autor na tym forum powinien się zastanowić nad sensem swoich wpisów (3)

      Urzędnicy miejscy mają do dyspozycji rowery służbowe, niekiedy wspomagane elektrycznie, i z nich korzystają. Wielu z nich dojeżdża do pracy rowerem.

      • 1 4

      • (2)

        Korespondencję między fundacją Starzyńskiego a ratuszem trzasko widział?
        To biegusiem nadrabiać.

        • 2 1

        • co ma piernik do wiatraka? (1)

          • 0 2

          • Oj ma ma...

            No ale to poczytać trzeba...

            • 1 0

  • Ale jaja... (1)

    Za taką kwotę to blok można postawić. I kto kumaty to wie dlaczego tak usilnie wciska się rowery w przestrzeń miejską. Czysta kasa dla znajomych królika. Samochody nie przynoszą takich zysków jak peda l ar swo i cała infrastruktura.

    • 13 3

    • samochody przynoszą w mieście wiele strat

      rowerów nie potrzeba wciskać w przestrzeń miejską. One są na tyle wąskie, że same się swobodnie mieszczą w istniejącej przestrzeni miejskiej: nie tworzą korków, a nawet je w pewnym sensie likwidują. Zwężanie jezdni by zrobić miejsce dla dróg dla rowerów ma duży sens.

      • 0 2

  • Może z czegoś zrezygnować aby obniżyć koszt?

    W pierwszym rzędzie rezygnacja z ławeczek, donicy i koszy na odpadki, to da oszczędność jakieś 2 miliony, zamiast trzech drzew nasadzić jedno i nie sadzić krzaków, bo wiadomo, krzaki to magnes dla patologii. To kolejne 2 miliony zaoszczędzone. Jeszcze tylko skasować automat z napojami, w końcu rowerzyści gdzieś się dalej udają ale w=nie w zaświaty, to sobie kupią picie gdzie indziej. I mamy kolejny milion. Tym sposobem mieścimy się w budżecie.

    • 13 2

  • czy w tym kraju (1)

    w tym mieście sa jakie inwestycje miejskie bez skandali????

    • 21 2

    • czy na tym forum zdarzają się wpisy poprzedzone elementarną refleksją?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane