• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Hale Targowe cierpią przez płatne parkowanie"

Wojciech
9 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia

- Handel na gdyńskich Halach TargowychMapka w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek. Klientów odstrasza po pierwsze opłata za parkowanie, a po drugie jej wysokość - pisze pan Wojciech. - Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają mniej czasu na halach, ale jest ich więcej - odpowiadają gdyńscy urzędnicy.



Czy podwyżki opłat za parkowanie w Gdyni zmieniły twoje przyzwyczajenia zakupowe?

Przypomnijmy:
  1. Od 1 lipca obowiązują nowe strefy parkowania w Gdyni.
  2. Podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.
  3. Płacić trzeba również na dziewięciu parkingach poza strefą śródmiejską.
  4. Opłaty od lipca wprowadziła też Galeria Klif.

Płatne parkowanie w Gdyni: strefy, ceny, opłaty, abonamenty, opinie, komentarze

Nowe zasady parkowania nadal wywołują wśród mieszkańców Gdyni spore emocje. Pisaliśmy m.in. o tym, jak opłaty wpłynęły na kupców w Orłowie. Tym razem oddajemy głos klientowi Hal Targowych, panu Wojciechowi, który napisał do nas list w sprawie skutków płatnego parkowania przy Halach Targowych w Gdyni. Twierdzi, że miasto powinno pomyśleć o nowej polityce parkingowej w okolicach hali.

Oto jego przemyślenia:

Mieszkam od ponad 10 lat w sąsiedztwie Hali Targowej w Gdyni. W tym okresie często zaparkowanie w obrębie mojego domu w piątki było utrudnione, a i w soboty często graniczyło to z cudem. Cała okolica hali w soboty od samego rana była oblegana przez tłum ludzi i aut. Czasem nawet właściciele aut czekali wewnątrz, zastawiając inne auta, do czasu, aż zwolniło się jakieś miejsce w okolicy hali.

Obecnie jest inaczej... Od lipca 2021 r., czyli od wprowadzenia opłat za parkowanie (także w weekendy), chodniki i miejsca parkingowe w okolicy hali jakby opustoszały. W soboty brak większych tłumów. Handel w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek.

Odbicie po pandemii, gorzej od 1 lipca



Najpierw nie zastanawiałem się nad powodem, aż do momentu, gdy w trakcie sobotnich zakupów na hali nadmieniłem w rozmowie ze sprzedawcą, że "strasznie pusto i mały ruch". Wspomniałem, że od jakiegoś czasu wyraźnie dostrzegalny jest brak kolejek, nawet przy dawniej najbardziej obleganych stoiskach.

Usłyszałem od sprzedawcy, że po najtrudniejszym okresie pandemii, wiosną i wczesnym latem, w handlu na hali było jak dawniej, aż do fatalnej decyzji włodarzy miasta w sprawie parkowania.

Po pierwsze opłata w sobotę, a po drugie wysokie stawki skutecznie zniechęcają klientów z innych części miasta do robienia zakupów i tym samym wspierania lokalnych sprzedawców w tym kultowym miejscu.

Kupcy z hal: "Lepiej już było"



Zauważyłem zrezygnowanie w tonie głosu i postawie sprzedawców w trakcie moich rozmów na kilku stoiskach. Mówili, że "lepiej to już było", że kiedyś prezydent Wojciech Szczurek wspierał to historyczne miejsce. Dokonano remontu hali łukowej, zaplanowano remont okolicy. Wydawało się, że to miejsce będzie się rozwijało i tradycyjny lokalny handel (zwłaszcza świeżymi produktami spożywczymi) będzie miał się dobrze.

  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
Niestety wprowadzono nowe regulacje parkingowe, co nie pomaga funkcjonować sprzedawcom, którzy na hali są nawet od kilku lub kilkunastu lat. Wielu stałych klientów, którzy zawsze przyjeżdżali autem na halę po duże zakupy, teraz są zniechęceni. Paliwo drożeje, opłaty za parkowanie wzrosły i alternatywą jest teoretycznie transport zbiorowy. Jednak jeśli klienci przyjadą autobusem, to nie zrobią tak obfitych zakupów jak dawniej - z oczywistych względów.

Dla mnie jako mieszkańca Gdyni to zdecydowanie przykry widok, gdy patrzy się na miejsce, które jeszcze kilka miesięcy temu (przed lipcem 2021 r.) za sprawą tłumów klientów tętniło życiem i przetrwało nawet największą falę epidemii, a teraz może umrzeć z powodu decyzji administracyjnej.

Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem. Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem.

Niespójna polityka miasta



Rozumiem promowanie ruchu rowerowego i innych ekologicznych alternatyw dla spalinowych samochodów, bo sam bardzo dużo jeżdżę po centrum rowerem. Jednak ciężko mi patrzeć, jak niespójna polityka miasta niszczy to tradycyjne zabytkowe miejsce.

Sam nie wiem, czy może to nie celowe działanie władz miasta, aby wprost ograniczyć tam handel, a w hali łukowej zrobić muzeum lub inne miejsce tego typu...

Warto, by prezydent rozważył zmianę polityki w sprawie parkowania w obrębie Hal Targowych. Proszę o to w imieniu kupców i klientów gdyńskiej hali.

Targowiska w Trójmieście



Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni

To list bardzo emocjonalny i w słusznej sprawie. Hale Targowe to jeden z symboli Gdyni. Jednak trzymajmy się faktów. Miejsca bezpośrednio przy hali, czyli te na ul. 3 Maja i na ul. Jana z Kolna, są nadal bezpłatne, tutaj nic się nie zmieniło.

Płatne są miejsca w pasach drogowych ulic: Wójta Radtkego, gdzie klienci zwykle nie parkowali, ponieważ te miejsca zajmowane są przez kupców, 3 Maja po przeciwnej stronie hali oraz Jana z Kolna, czyli w większej odległości od hali.

Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają może mniej czasu na halach, ale za to jest ich więcej.

W ostatnim czasie lepiej dostosowaliśmy też usytuowanie przystanków autobusowych w pobliżu hali. Przeprowadziliśmy również bardzo dokładne badania preferencji transportowych w tym rejonie. Wbrew opinii Czytelnika, który porusza się po mieście samochodem, klienci Hal Targowych to w dużej mierze pasażerowie komunikacji miejskiej.

Jako ciekawostkę dodam, że podczas luzowania obostrzeń pandemicznych urywały się telefony w Zarządzie Komunikacji Miejskiej z prośbami, by pozostawić co drugie miejsce w autobusie wolne, bo w ten sposób bardzo wygodnie przewoziło się zakupy z hali...
Quiz Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz? Średni wynik 51%

Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz?

Rozpocznij quiz
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (535) ponad 10 zablokowanych

  • Parkowanie w Gdyni

    Parkowanie w Gdyni to loteria,nie ma napisu na parkometrach jaka to strefa,trzeba zgadywać nie wiadomo po czym,podobno po kolorach na słupkach,dla osób przyjezdnych i osób daltonistów oraz Gdynian którzy sporadycznie korzystają z parkowania to jest wyciąganie pieniędzy z kieszeni mandat 200 zł za wybranie złego koloru parkowania to czyste złodziejstwo.Dlaczego nie ma wyraźnego napisu co to za strefa.

    • 2 0

  • (9)

    Za późno wprowadzono kadencyjnosć,od 20 lat Gdynia stacza się na równi pochyłej.

    • 234 17

    • (8)

      Za to co się dzieje na Świętojańskiej... Kiedyś ulica banków ,teraz ulica żabek. Kucyk odejdź! Daj żyj mieszkańca!

      • 38 4

      • Niestety

        Świętojańska to raczej ulica ciucholandów i piekarni gruzińskich. Lokale w około 40 % stoją puste.

        • 0 0

      • (6)

        Oj człowieku kto ci teń mózg wyprał lub kto ci każe tak pisać . Włącz myślenie , jak byś pomyślał i dobrze posprawdzał kto jest właścicielem budynków czy lokali to byś wiedział że nic dotego niema wiceprezydent miasta.

        • 4 14

        • (5)

          Ma. I to bardzo dużo. Zakazy parkowania bądź bardzo drogie miejsca parkingowe, ograniczony ruch na Swietojańskiej. To właśnie pomysły wiceprezydenta. Synka prezesa hal targowych.

          • 20 0

          • (3)

            Człowieku ty chyba jeszcze żyjesz w latach 1970/80/90 gdzie hala targowa i centrum miało swoje 5 minut , bo sprzedawali rzeczy z zachodu . Te czasy już mineły i nie wrócą teraz ten sam towar kupisz wszędzie i niezapominaj jeszcze że kiedyś w samym porcie pracowało że 40 tysięcy osób z różnych miejscowości i gdzieś towar musieli kupować . A dziś to sobie zobacz ile osób w porcie pracuje i jak dziś są dlugo lokalne sklepy czyne a jak hala targowa. PRaktycznie hala pracuje w godzinach 9.00 a 15.00 to pytam się kto tam zakupy zrobi.

            • 6 3

            • Przecież nie chodzi o "rzeczy z zachodu", a o świeże mięso i jajka. Takich w dyskontach nie uświadczysz.

              • 1 1

            • (1)

              48% niepracujących rodaków))

              • 2 1

              • @Dr Svencjusz w szczególności ci z Kościerzyny i Helu :)

                • 0 2

          • Jeżeli myślisz, że ktokolwiek będzie jechał z Dąbrowy autem na Świętojańską, bo po drodze nie ma sklepów, to czas się obudzić. Lata 90 to już ponad 20 lat temu!

            • 8 6

  • Standard. Czytelnik i jego chłopski rozum jedno, twarde dane drugie.

    • 0 3

  • Hale targowe to tradycja (3)

    Kupcy z Hali Targowej powinni dać specjalne rabaty dla parkujących klientów.
    Im dłużej parkujesz tym większy rabat. I klienci przybędą.

    • 19 62

    • Absurd

      • 1 0

    • Kupcy powinni zacząć płacic podatki poza Gdynia.

      Temu miastu tak się należy

      • 2 0

    • Niech zaczną pracować od 8-18 to klienci wrócą.

      • 10 0

  • Kj

    Szkodnik stworzył Gdynię dla bandy z miasta na literę W

    • 1 0

  • cccc

    Płatne miejsca niech będą,ale z głowa. W aplikacji też się pogorszyła obsługa z wyborem stref i ulic. Trzeba szukać na parkometrach kolorów jakie to strefy ,po co takie utrudnienia,co przyjezdnymi gubią się w tym odgadywaniu. Zamiast ułatwiać to włodarze tylko patrzą jak tu kasę ściągnąć. Wogle nie słuchając głosów mieszkańców,tłumacząc się większą rotacją,byle kasa wpływała...

    • 2 0

  • (1)

    Wszyscy cierpią przez płatne parkowanie: rzemiosło, hala, restauratorzy, kościoły, mieszkańcy. Wiec niech nie marudzą.

    • 41 3

    • Najbardziej szkoda księży

      • 0 0

  • Czy Kupcy będą nadal głosować na Samorządność i ludzi Szczurka? (1)

    • 0 0

    • A czy kupcy zaczną uczciwie4 pracować , a nie robią wała jak dziś. Niech zaczną pracować do godziny 20.00 lub dłuże4j plus jeszcze niedziele

      • 0 0

  • Mieszkancy uciekaja z centrum (1)

    Jade przez Gdynie i patrze na rejestracje zaparkowanych aut w weekend- gdynskie trafiaja sie rzadko, stad pytanie czy Gdynia wciaz jest dla swoich mieszkancow?

    • 4 0

    • Tak Gdynia jest dla mieszkańców , bo rejestracja samochodu nieoznacza że nim nie jesteś. Bo dużo rejestracji jest tak zwany leasingowych , czyli tu mioeszkasz i pracujesz lub firme masz zarejestruj a samochód np. masz w warszawie lub krakowie

      • 0 2

  • Cierpią przez wczesne zamykanie.

    Ich interes cierpi przez nich samych. Oficjalnie są czynni do 18. W rzeczywistości już po 16:00 większość się zamyka. Klient jest pospiesznie obsługiwany w trakcie pakowania i czuje się jak przeszkadzający intruz. O zakupach na hali rybnej można zapomnieć. Sobota- są ciekawsze miejsca do zwiedzenia. Nie mam samochodu i opłaty parkingowe mnie nie dotycza, ale i tak nie chce mi się specjalnie przyjeżdżać na halę w ten dzień by coś kupić.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane